Onko Temu turvallinen?
Mainostaa Facebookissa ja haluaa että ladataan appi. Onko kokemuksia? Huijari vai turvallinen sivu?
Kommentit (709)
Oikeastaan vinkkinä sanoisin, että osta aina sellaiselta myyjältä, jolla on paljon tuotteita ja hyvät arvostelut. Älä osta niiltä, joilla on vain muutama tuote. Katso, että kiinnostavasta tuotteesta on paljon kirjoitettu ostajan arvosteluja ja katso niistä aina kaikki negatiiviset kommentit ensimmäiseksi. Jos negatiivisia on paljon ja vielä lähiaikoina tullut, älä osta. Temusta löytyy varmasti joku vastaava tuote, jossa hyvät arvostelut. Vaikka nämä ohjeet eivät takaa täydellisyyttä, saa niistä vähän vinkkiä. Temuttamaan siis! :)
Aihetta sivuten. Mitkä ovat ihmisten parhaimmat säästöt Kiina tuotteilla? Itse ostin 8 € toimituskuluineen kaksi settiä vaihtopäitä Philipsin partakoneeseen. Alkuperäisten ovh n. 45 €. Kaiken lisäksi kiinaterät ovat kestäneet jo yhteensä 5 vuotta, kun Philipsin omat terät alkavat raapia naaman verille reilun vuoden käytön jälkeen. Nyt pitäisi hankkia vähitellen uusi setti teriä.
Tässä tullut jo hyviä ohjeita.
Arvostelut ja kuvat kannattaa katsoa läpi. Näyttääkö asiakkaan ottama kuva samalta kuin mallikuva. Ainakin monet käsilaukut evät näytä! Tosin onnistuin ostamaan käytännöliset ja nätit weekenderit mulla ja isännälle. Maksovat jotain 12 € kpl.
Tilaan lähinnä mekkoja ja tunikoita, akvarellipapereita, tarroja, muutama neulepusero on. Kaikki on ihan samaa laatua kuin Prisman ja Tokmannin. Ei ole tullut torakoita eikä myrkkyjä.
Kirjoitan myös itse arvostelun joistain tuotteista ja ne on julkaistu ihan sellaisenaan.
Ilman postikuluja tulleet, nopeasti toimitettu.
Elektroniikkaa, meikkejä ja alusvaatteita en tilaisi.
Lisään vielä edellseen, että maksan Klarnan kautta, en ole asentanut appia enkä anna pankkitietojani sinne. Appia ei varmaan kannata ladata, kun tilata voi ilmankin ja Klarna on turvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tullut jo hyviä ohjeita.
Arvostelut ja kuvat kannattaa katsoa läpi. Näyttääkö asiakkaan ottama kuva samalta kuin mallikuva. Ainakin monet käsilaukut evät näytä! Tosin onnistuin ostamaan käytännöliset ja nätit weekenderit mulla ja isännälle. Maksovat jotain 12 € kpl.
Tilaan lähinnä mekkoja ja tunikoita, akvarellipapereita, tarroja, muutama neulepusero on. Kaikki on ihan samaa laatua kuin Prisman ja Tokmannin. Ei ole tullut torakoita eikä myrkkyjä.
Kirjoitan myös itse arvostelun joistain tuotteista ja ne on julkaistu ihan sellaisenaan.
Ilman postikuluja tulleet, nopeasti toimitettu.
Elektroniikkaa, meikkejä ja alusvaatteita en tilaisi.
Ei ole vaatteet samaa laatua, niissä vaihtelee värit ja usein materiaali muovia. Yleensä joka toinen mekko menee kiertoon. Kuvat ei kerro mitään ne on vahvasti muokattu ja osa tilaajien arvosteluista huijausta kun osa on palkattu kirjoittaa ja joillekin menee eri vaate. Yritin tilata helteellä kevyen mekon niin se olikin paketissa täysin eri väri, paksu kangas ja bilemekko jossa roikkui usea olkaimet missä sattuu, annoin yhden tähden. Tähän mennessä huonoin, ei todellakaan ollut kesää varten se makkarakuori. Myös lompakko väri oli ihan eri mitä kuvissa sininen oli harmaa. Kalliilla ei kannata tuolta ostaa kun tulee eri mitä kuvissa. Muissa saa palauttaa ja nähdä mitä tilaa. Nyt kun tilannut enemmän niin ovat alkaneet lähettää pelkkää roskaa eri kuin kuvissa, ajattelu tilaa kuitenkin vaikka perille roskaa. Korut on olleet ok ja uimapuvut. Tilaalani mekko oli ihan täysin eri piti olla satiinia ja oli erilailla ommeltu paksu kangas, liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan vinkkinä sanoisin, että osta aina sellaiselta myyjältä, jolla on paljon tuotteita ja hyvät arvostelut. Älä osta niiltä, joilla on vain muutama tuote. Katso, että kiinnostavasta tuotteesta on paljon kirjoitettu ostajan arvosteluja ja katso niistä aina kaikki negatiiviset kommentit ensimmäiseksi. Jos negatiivisia on paljon ja vielä lähiaikoina tullut, älä osta. Temusta löytyy varmasti joku vastaava tuote, jossa hyvät arvostelut. Vaikka nämä ohjeet eivät takaa täydellisyyttä, saa niistä vähän vinkkiä. Temuttamaan siis! :)
Ei tehoa kun joukossa on maksettuja kehuja tai tilaaja saanut ilmaisena vaatteen jotta kehuu. Niin tarkistin piti olla just Sama mekko kuin arvostelu oli kuvat ja kaikki, no ei ollut. Väri ja kangas täysin eri ja ihmeelliset ylimääräistä olkaimilla ihan kelvoton. Kukkamekossa oli pinkit kukat vaihtunut lähes oranssin punaisiin neon väriin. Yksi laukku oli lähes pahvin ohut, niitä on erilaisia ei kaikki Sama kuin kuvassa. Meikki laukuista osa tiskirätti materiaalia. Uima asut on olleet vain samoja. Se tilaus jossa väära mekko oli kallis ja tuli ihan eri. Muut oli 25e.
Temun paremmat mekot on juhlavaate osiossa, siellä saman tyylisiä jotka suomessa kalliit ja etelän kiinakaupoissa. Sen sijaan ne muut on kehnoa muovi materiaalia joita ei oteta edes myyntiin etelän kiinakaupoissa, myyvät mieluummin parempi laatuisia. Paremmissa on vuori ja sifonkia tms. Tullut usea kehno ja kuuma mekko tavallisesta osiosta. Ne on siksi 5 ja 10e.
Miksi se on automaattisesti Temun jos on kuraa? Muoviin pakattu muovilelu haisee kaupasta riippumatta aina hetken ikävälle. Kaikki tuore kumi tai muovi haisee aina.
En ole keksinyt, mitä sieltä tarvitsisin. Hankintani ovat kestäviä ja ennenkaikkea niitä on vähän.
Tekeekö ostaminen teidät onnelliseksi? Miksi?
Minua ei. Olen onnellinen kun en osta.