Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenka toimia, kun minulla ylittyy kolme vuotta lasten ikaerossa kahdeksalla paivalla? kotona olen ollut ja haluaisin tuota samaa aitiysrahaa, mutta 3v ilmeisesti tarkka raja? jou

Vierailija
14.12.2006 |

stavatko neuvolassa? Väitänkö väärän menkkojen alkamisajan neuvolantädille? Vai nielenkö vain harmitukseni ja otan pientä äippärahaa? onko teillä kokemuksia ko. tilanteesta? Lisäksi vaikeutena vielä se, että minulle tehtävä terveydellisistä syistä sektio, eli jos valehtelen lasketun ajan neuvolaan, sittenhän sektio tehdään jo todella aikaisin? kääks!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta äitiysvapalle jääminen, ei!

Vierailija
2/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se sektio tehdään joka tapauksessa sen mukaan miltä ultrassa näyttää.. eli ei sitä liian aikaisin tehdä

ymmärrän että ketuttaa, voihan sitä kokeilla sitä menkkojen valehtelua, et sä siinä ainakaan häviä...

toi raja meinaan on tosi tarkka. mutta voi olla että vaikka valehtelisit menkkojen alkupäivän, se siitä laskettu la muuttuukin oikeaksi ultrassa joka on yleensä jo ennen kuin mitään hakemuksia mihinkään laitetaan.. jolloin yritys hyvä kymmenen mut ei onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin lasten ikäero on kolme vuotta. Mielestäni samat äitiyspäivärahat saa, kun jää äitiysvapaalle ennen kuin esikoinen on kolme vuotta täyttänyt.

Vierailija
4/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niskapoimu ja rakenneultra väliin. Menet vasta sinne rv36 ultraan (ainakin meillä järjestetään synnytystapa ultra). Jos siis raha on oleellista.

Vierailija
5/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noin ajallisesti, onnittelut raskaudesta tietty. Jos sulla pitää pokka, niin valehtele. Käy nyt kuitenkin KELA:n sivuilla ensin varmistamassa, onko joustovaraa.

Vierailija
6/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin neuvolassa sai valita, laitetaanko Kelan paperiin menkkojen vai ultran mukaan laskettu la.

Kannattaa yrittää jos onnistuisi teillä, sillä silloin voisit valehdella menkkojen alkamispäivän vaikka pari viikkoa taaksepäin ja saisit samat päivärahat kuin edellisen lapsen kanssa.

Vierailija
7/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten yleensäkään on mahdollista mutta mulla siirti kupuksen la 10 päivää taaksepäin ultran jälkeen. ihan terve tyttö sieltä loppujenlopuksi tuli kumminkin.

Vierailija
8/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

en tiedä miten yleensäkään on mahdollista mutta mulla siirti kupuksen la 10 päivää taaksepäin ultran jälkeen. ihan terve tyttö sieltä loppujenlopuksi tuli kumminkin.

Tämähän on ihan tavallista.

Vierailija
9/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuussa 380e-verot. Et ei sillä kauheesti kyllä juhli.

Nim. kokemusta on.

Kyllä mä varmaan vähän huijaisin menkkojen alkamispäivää ja kävisin sit vaikka yksityisellä ultrassa tarkistamassa et kaikki on ok. Varsinkin jos palkan mukaan laskettu äippäraha on reilusti korkeempi, niinkuin yleensä on.

Vierailija
10/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ultra näyttää muuta niin sitten elät sen mukaan, menet vaikka hetkeksi töihin niin saat pikkaisen enemmän äippärahaa.

Vierailija
11/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kakspiippunen juttu tää. Ymmärrän tietenkin, että kyse voi olla isostakin rahamäärästä mutta itse en haluis jättää valehtelun takia ultria pois...En varmaan ees uskaltais leikkiä tuollasilla asioilla!

Vierailija
12/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NP-ultrassa, sieltähän ei mitään tietoa neuvolaan tarvitse laittaa.

Vierailija
13/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Eikö neuvolassa ihmetellä, jos jättää ultrat väliin?' Kyllä nuo seulonnat on ihan vapaaehtoisia, ei niihin ole pakko mennä!

Vierailija
14/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti käydä ihan kelan sivuilta tarkistamassa tuo juttu, ja niinhän se on. Lasketun ajan pitää olla ennen kuin esikoinen täyttää kolme. T: 9

Vierailija
15/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitaan, taloakin rakennetaan... töihin en millään haluaisi mennä ja laittaa esikoista hoitoon :(

Vierailija
16/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samasta syystä - totesi vaan, että joka tapauksessahan nämä ovat sallaisia +/- 2 viikkoa juttuja.

Vierailija
17/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noista ultrista vielä. Me ei käyty kummankaan raskauden aikana siinä np-ultrassa, vaan kunnallisesti käytiin rakenneultrassa ja yksityisellä ensin varmistamassa n. rv 7-8, että olen ihan kunnolla raskaana (ettei ole tuulimuna).

Vierailija
18/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valhe kostautuu jotenkin ihan varmasti.

Vierailija
19/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valehtelisin kuukautisten alkamisajankohdan, jotta saisin isomman äitiyspäivärahan.

Sitten en suostuisi käynnistykseen tms. lasketun ajan tienoilla vaan vasta sitten, kun vauva on tosiasiallisesti yliaikainen, jos niin pitkään menisi. Varaudu painostukseen äitipolilla, kun raskausviikot on 42+, jos noin teet.

Vierailija
20/34 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos papereissa ei ole merkintää ultrissa käynneistä, joten ei ole vaaraa, että käynnistävät liian aikaisin. eikä sillä syntymäpäivällä ole merkistystä vissiin jos kerran laskettu päivä on se päivärahan määräytymispäivä.

Itsellä on kanssa aika veitsenterällä päivärahan suhteen, edellinen lapsi nyt 2v 2kk, joten pitäisi olla tästä kierrosta raskaana tai viimeistään ensi kierrosta jos mieli saada sama päiväraha kuin edellisestä. Ja tätä raskautta on yritetty jo puolitoista vuotta. Mutta kyllä meille se vauva saa tulla myöhemminkin, vaikka tietysti harmittaa päivärahan suhteen. Varsinkin kun menetin pari kuukautta sitten työpaikan jossa olin ollut yli 20v, ei ole sitä työpaikkaakaan johon palata.

Luin jostain, että on mahdollista saada viimeisimmän työvuoden mukaan päivärahaa joissakin tapauksissa jos on jäänyt työttömäksi, mutta en ole toistaiseksi tutustunut siihen niin paljoa, että osaisin mitään varmaa sanoa. Pitää sitten selvitellä sekin mahdollisuus, jos jos tärppää niin että la tulee 3v synttärin jälkeen. Sattuisiko kukaan muu tietämään? Joku kelassa töissä?