Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jee, painonvartioita 2 viikkoa takana ja 1700g on mennyt. = )))

Vierailija
24.01.2007 |

Ihan hyvä alku! = )))

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 2 kk jaksaa olla innostunut ja merkata ylös jokaisen syömänsä suupalan, mutta sitten ainakin minulla tuli ahdistus, että tätäkö tämä on hamaan loppuu: ruokamäärien kirjaamista. Aloin siis pikkuhiljaa lipsua päiväkirjan pidosta, koska tuntui, että hallitsen pisteytyksen ja pystyn pitämään päässäni kirjaa päivän aikana syömistäni ruoista. No sittenhän sitä tulikin lipsuttua myös ruokamääristä ja yleensäkin ruoista. Tosin ihan pikkasen vain, että en siis vieläkään ole totaalisesti repsahtanut eikä ole tarkoituskaan.

Joulun aika ja vuoden vaihde oli tosi rankkaa, kun tuli syötyä mitä vaan. Toki joku tolkku oli. Oli tosi turvonnut olo. Mutta yllätyksekseni paino oli noussut vain kilon. Nyt taas olen pääsemässä takaisin kärryille, kun viimeksi pääsin osallistumaan ryhmään, josta aina saa vertaistukea ja hyviä vinkkejä. Kannattaa muuten ehdottomasti käydä, jos vain mahdollista! Ja tietty ideakin pitemmän päälle on se, että ei niitä pisteitä lopun elämää lasketa, vaan pitäisi oppia arvioimaan syömänsä ruoan määrää ja kaloripitoisuutta niin, että paino ei pääsisi nousemaan. Eli siis olisi omaksuttava uudenlaiset ruokailutottumukset.

Hyvähän se on , että paino laskeekin aluksi reippasti, niin motivaatio pysyy korkealla. Älä sitten vaivu kuitnekaan epätoivoon, jos seuraavilla kerroilla on lähtenytkin esim. vain 400 g. Sekin on jo yhten margariinipaketin verran.

Tsemppiä projektiin!

Vierailija
2/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aikasemmin kaatunut koko homma tuohon merkkaamiseen. Nyt olen ajatellut, että tämä on tällainen oppimisjakso minulle. Ja kun olen oppinut syömään oikein, merkkaamiset voi unohtaa. Eli kyseessä ei ole koko elämä, vaan tällainen jakso sitä. Tosin olen varautunut, että merkkaamisia pitää jatkaa vuosikin, ehkä jopa yli sen.

Ja toinen päätös on, että menen ryhmään aina kuin vain kynnelle kykenen. Tavoite on normaalipaino, johon vielä matkaa se 30kg, mutta pieninä osina sen voin saavuttaa. Onhan siihen muutkin pystyneet!

Kovasti tsemppiä sinulle ja muillekin vartijoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin samoilla linjoilla kirjoittajan nro 4 kanssa. Itse olen merkkaillut pisteitä nyt puolen vuoden ajan, enkä ole yhtään kyllästynyt siihen (no, painoakin on lähtenyt yli 20kg, eli tokihan sekin motivoi!). Se on varmaan pitkälti luonnekysymys, minulle tällainen tarkkuus sopii.

En lähde siitä ajatuksesta, että " loppuelämä on nyt sitten tätä, jos haluan pitää pudottamani kilot poissa" . Uskoisin että Painonvartijoiden ideakin on se, että kun tarpeeksi kauan opettelee " pisteitä" , ne jäävät takaraivoon pysyviksi ohjenuoriksi, ja jatkossa osaa valita syömisensä järkevästi tämän laihdutusaikana opitun pohjalta, vaikkei ruokiaan tai pisteitään enää konkreettisesti ylös kirjaisikaan.

Kevyttä kevättä kaikille samassa veneessä oleville! :)

Vierailija
4/4 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu painonvartijoihin, vaan itsekseni laihdutan. Lasken kaloreina kulutuksen ja pyrin pitämään sen alle 1400 / päivä. Ihan hyvin onnistuu ja ei ole ollut nälkä. Riittää kun syö järkevästi. Hyödynnän Finelin ohjelmaa, jolla voi laskea kalorien kulutuksen. Suosittelen lämpimästi, tutustukaa. Sieltä näkee myös elintarvikkeiden hiilihydraatit, rasvat, vitamiinit, kuidut kun käyttää erilaisia toimintoja.