Kun uni ei tule
Uni ei tule enää ilman unilääkettä. Mitäs nyt?
Miten saan luonnollisen unen ns. uudelleenaktivoitua?
Kommentit (143)
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Moon kanssa ihan pulassa 😭😭 lääkkeillä nukun.
Vierailija kirjoitti:
Miekään en kestäääää 😭
😭
Vierailija kirjoitti:
Miekään en kestäääää 😭
No kuka muka kestäis? 😭
Ei kukaan!!!😭😭😭
Ai kamala, kärsin itsekin vakavasta unettomuudesta ja nauran vedet silmissä täällä tälle 😂
Mä olen vaan hyväksynyt, että en nuku normaalisti ilman lääkkeitä, niinkun muut. Muilla on muut sairaudet, joihin käyttävät lääkitystä ja tää on mun.
Olet varmaan kuunnellut jargonit unihygieniasta, liikunnasta, ruokavaliosta, huoli hetkistä jne?
Mikä sua valvottaa, keho vai mieli?
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, kärsin itsekin vakavasta unettomuudesta ja nauran vedet silmissä täällä tälle 😂
Mä olen vaan hyväksynyt, että en nuku normaalisti ilman lääkkeitä, niinkun muut. Muilla on muut sairaudet, joihin käyttävät lääkitystä ja tää on mun.
Olet varmaan kuunnellut jargonit unihygieniasta, liikunnasta, ruokavaliosta, huoli hetkistä jne?
Mikä sua valvottaa, keho vai mieli?
Jargoneita olen kieltämättä kuullut 😭. Mua valvottaa kaikista eniten mieli. 😭 Mä vaan niin kovasti haluaisin olla terve.😭
Vierailija kirjoitti:
Valvot vaan taas 😭😭😭
😭
Taas on ilta.😭. Tämä vireys ei enteile yöunia.😭
Vierailija kirjoitti:
Nukahdanko sitten, kun olen valvonut tarpeeksi kauan? Ei kai minun pidä esim. viikkoa valvoa? 😭
Kaikki vinkit otetaan vastaan.
Itse olen kärsinyt kroonisesta unettomuudesta lapsesta saakka, nyt ikää 71 v. Nukahtamislääke on nyt käytössä ja ilman sitä en pärjäisi. Katsotaan, milloin sattuu kohdalle virkaintoinen lääkäri, joka kieltäytyy uusimasta reseptin, se on koko ajan pelkona. Käytän lääkettä ehdottomasti ohjeen mukaan enkä ole vuosien saatossa lisännyt annostusta. Jos lääkkeenotosta huolimatta joskus ei uni tule, niin silloin valvon. Ei yhden-kahden yön valvominen eläkeläiselle ole vaarallista, mutta ei ole hyväksi valvoa vuorokausitolkulla, kun lääkkeet vaivaan on keksitty.
Lidlissä mainostettiin akustista nukahtamislaitetta! 😭
Onko kokemuksia? 😭
Kellään? 😭😭😭
Koetat lopettaa vasta kun elämäntilanteesi on riittävän rauhallinen. Jos millään pystyt niin kaikki stressiä ja ahdistava pois elämästä.
Söin kaksi vuotta Tenoxia ja onnistuin olemaan sen jälkeen kuukausia ilman kunnes elämään taas tuli ahdistavia asioita.
Nyt syön sitä taas.
Itse en stressaile onko uni luonnollista vai lääkkeellistä. Pääasia, vettä nukun joka yö.
Toki ihanteellisinta olisi luonnollinen uni, mutta jos se ei ole mahdollista niin olkoon lääkkeellistä.
Psyykkiset oireet ovat yleensä pahemmat kuin fyysiset. Jos pelkää nukkumaanmenoa ja nukahtamista ilman lääkkeitä ei se uni tulekaan. Levollisin mielin kun menee nukkumaan ja luottaa siihen, että se uni tulee sitten joskus aikanaan. Mitään valvomisputkia en suosittele. Yhden yön valvominen ei toki vielä haittaa jos ei rankat työt päälle paina.
Mitä lääkkeitä teillä on, miten ne toimii ja kuinka saitte ne?
Vierailija kirjoitti:
Senhän sinä haluaisit tietää. Etkö haluaisikin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Senhän sinä haluaisit tietää. Etkö haluaisikin?
Kyllä, itselläni mm ketipinor ja imovane, aiemmin myös opamox joka nyt vain ppaniikkikohtauksiin, mutta käytän satunnaisesti myös iltaisin unettavan vaikutuksen vuoksi. Ketipinorista tulee zombie olo. Olen kokeillut aika liudan lääkkeitä.
Tuota ihmettelen, kun monille määrätään tenoxia ilman ahdistusongelmia.
Eikö tämä olekaan keskustelupalsta? 😭
Jos kokeilen uudestaan niin, että puolitan viikon ajan annoksen, ja sitten seuraavalla viikolla otan puolikkaan joka toinen päivä, sitten lopetan. 😭
Mun tapauksessa olisi hyvä, jos saisin nukuttua edes kahtena päivänä viikossa. 😭
Moon kanssa ihan pulassa 😭😭 lääkkeillä nukun.