Kun uni ei tule
Uni ei tule enää ilman unilääkettä. Mitäs nyt?
Miten saan luonnollisen unen ns. uudelleenaktivoitua?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Kun paleltaa, saa paremmin unen päästä kiinni.
Kesällä hiukan hankala toteuttaa. 😭
Sehän on hyvä jos lääkkeillä sentään tulee uni. Monilla ei tule niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden teho heikkenee, jolloin niiden määrä kasvaa, haittavaikutukset lisääntyvät 😭
Vierailija kirjoitti:
Lisää apua? 😭
Ei oleeee 😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää apua? 😭
Ei oleeee 😭😭😭
Eikö? 😭
Vieroita siitä unilääkkeestä. Vieroitusoireet kestää aikansa. Sitten alat elämään terveellisesti: Alkoholi ja muut päihteet pois, kahvinjuontia vähemmälle ja ulkoilua joka päivä. Uni tulee, kun ihminen on aktiivinen, on monipuolisesti erilaisia virikkeitä päivän aikana ja ihminen rasittaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeiden teho heikkenee, jolloin niiden määrä kasvaa, haittavaikutukset lisääntyvät 😭
Kohta on kourallinen lääkkeitä. 😭
Vierailija kirjoitti:
Vieroita siitä unilääkkeestä. Vieroitusoireet kestää aikansa. Sitten alat elämään terveellisesti: Alkoholi ja muut päihteet pois, kahvinjuontia vähemmälle ja ulkoilua joka päivä. Uni tulee, kun ihminen on aktiivinen, on monipuolisesti erilaisia virikkeitä päivän aikana ja ihminen rasittaa itseään.
En käytä alkoholia ja päihteitä enkä kahvia. Ulkoilen joka päivä. Mussa taitaa olla jotain perustavanlaatuista vikaa. 😭
Vierailija kirjoitti:
Kokeile, Auttaisiko radion podcastin kuuntelu radiosta areenasta.
Itseäni usein nukuttaa, kun makaan ja kuuntelen silmät kiinni.
Mä olen yleensä koko yön silmät kiinni, vaikka en nuku. 😭. Aika kuluu hitaasti. Ajattelin katsoa ohjelmia tästä lähtien. 😭
Mulla sama ongelma. En saa nukuttua. Eilen otin taas unilääkkeitä vaikka aioin lopettaa. En kestä valvomista. Melatoniini ei auta mitään. Tuuletus kokeiltu, ei hyötyä. Iltasyöminen, ei apua. Vaikka kuinka olisi väsynyt ei uni tule. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ok, jos nukun kaksi kertaa viikossa 😭. Olen niin vireä, etten paljoa enempää saa nukuttua.😭
Tämä ahdistaa. 😭
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama ongelma. En saa nukuttua. Eilen otin taas unilääkkeitä vaikka aioin lopettaa. En kestä valvomista. Melatoniini ei auta mitään. Tuuletus kokeiltu, ei hyötyä. Iltasyöminen, ei apua. Vaikka kuinka olisi väsynyt ei uni tule. Rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
On toi kyl hirveetä 😭
On. 😭
Onko ok, jos nukun kaksi kertaa viikossa 😭. Olen niin vireä, etten paljoa enempää saa nukuttua.😭