Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Perussuomalaiset ovat hyvätuloisia duunareita, jotka kokevat, että heillä on paljon menettävänään

Vierailija
21.07.2023 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009726807.html

Kantar Publicin Sakari Nurmelan mukaan puolueella on työväenluokkaan identifioituvia kannattajia jopa suhteellisesti enemmän kuin esimerkiksi työväenpuolueena profiloituneella Sdp:llä.

Perussuomalaisten kannatus työntekijöiden parissa on selvästi kovempi kuin millään muulla puolueella, Nurmela sanoo.

Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin pääsääntöisesti hyvin toimeentulevia työntekijöitä, Juho Rahkonen toteaa. Tähän kansanosaan oikeistopopulistinen viesti uppoaa hänestä hyvin: äänestäjien oma, jokseenkin vauras elämäntapa on uhattuna ja siitä on syyttäminen esimerkiksi eliittiä, EU:ta tai maahanmuuttoa.

Perussuomalaiset äänestäjät kokevat, että heillä on paljon omaisuutta menetettävänään. Se on omiaan tuomaan oikeistolaista ajattelutapaa, Rahkonen sanoo.

Ja koska puolueen äänestäjät ovat hyvätuloisia duunareita, heitä eivät hetkauta myöskään esimerkiksi uuteen hallitusohjelmaan kirjatut leikkaukset sosiaaliturvaan. Ne eivät tule koskemaan heitä.

Samasta syystä perussuomalaisia äänestävät kannattavat niin löyhää verotusta, että heidän ajatuksensa menevät Rahkosen mukaan oikealta ohi kokoomuksestakin.

Kommentit (708)

Vierailija
241/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareita äänestää lähinnä eläkeläiset ja neuvostoliiton kannattajat jotka toivovat että suomalaiset verotetaan hengiltä.

Vasemmistoa äänestää venäjänmieliset ja elämäntapatyöttömät eli ihmiset jotka eivät ikinä ole töitä tehny.

Vihreitä äänestää lähinnä työttömät kaupunkilaiset jotka vihaa suomea ja suomalaisia.

Persussuomalaisia äänestää alkoholistit ja työttömät jotka haikailee talvisotaa jotta pääsee hyökkäämää venäjälle.

Kokoomusta äänestä yritysjohtajat jotka riistää muilta aina vaan enemmän oma napa ensin.

Rkp äänestää rantaruotsalaiset jotka on ylimielisiä vatipäitä, viiniä litkii pikkurilli pystyssä

Keskustaa äänestää ihmiset jotka viljelee maata mutta ne elää maataloustuilla.

Kd ääneestää ihmiset jotka on raamatun aivopesemiä.

Liike nyt saa äänensä vain harkimoilta.

-suomi nousuun-

Koulutetut kaupunkilaiset ovat joko vihervassareita tai kokoomuksen äänestäjiä. Persuja äänestää hyvin harva.

Niin se on jo kaikkien tiedossa että kokoomus ja vihreät polkee pienituloisten ja köyhien oikeuksia.

Sen takia pienituloiset ei niitä puolueita äänestä.

Ja Persutko ei niin tee🤣🤣🤣 Kts nykyinen hallitusohjelma= köyhät kyykkyyn, samoin lapsiperheet, työttömät, vammaiset, vuokralla asuvat

Terveisin Persut

Pahemmin edellinen hallitus kuritti köyhiä, pienituloiset jäi oman onnensa nojaan ja edellinen hallitus haluaa verottaa suomalaiset hengiltä.

Vierailija
242/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demareita äänestää lähinnä eläkeläiset ja neuvostoliiton kannattajat jotka toivovat että suomalaiset verotetaan hengiltä.

Vasemmistoa äänestää venäjänmieliset ja elämäntapatyöttömät eli ihmiset jotka eivät ikinä ole töitä tehny.

Vihreitä äänestää lähinnä työttömät kaupunkilaiset jotka vihaa suomea ja suomalaisia.

Persussuomalaisia äänestää alkoholistit ja työttömät jotka haikailee talvisotaa jotta pääsee hyökkäämää venäjälle.

Kokoomusta äänestä yritysjohtajat jotka riistää muilta aina vaan enemmän oma napa ensin.

Rkp äänestää rantaruotsalaiset jotka on ylimielisiä vatipäitä, viiniä litkii pikkurilli pystyssä

Keskustaa äänestää ihmiset jotka viljelee maata mutta ne elää maataloustuilla.

Kd ääneestää ihmiset jotka on raamatun aivopesemiä.

Liike nyt saa äänensä vain harkimoilta.

-suomi nousuun-

Koulutetut kaupunkilaiset ovat joko vihervassareita tai kokoomuksen äänestäjiä. Persuja äänestää hyvin harva.

Niin se on jo kaikkien tiedossa että kokoomus ja vihreät polkee pienituloisten ja köyhien oikeuksia.

Sen takia pienituloiset ei niitä puolueita äänestä.

Ja Persutko ei niin tee🤣🤣🤣 Kts nykyinen hallitusohjelma= köyhät kyykkyyn, samoin lapsiperheet, työttömät, vammaiset, vuokralla asuvat

Terveisin Persut

Pahemmin edellinen hallitus kuritti köyhiä, pienituloiset jäi oman onnensa nojaan ja edellinen hallitus haluaa verottaa suomalaiset hengiltä.

Tolta loppu jutut ja alkoi jo kierrättää vanhoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään nyt ihan esim. eläkejärjestelmää. Se luotiin 60 -luvulla, jolloin ajatus oli turvata vanhojen ja heikkojen elämä viimeisiksi vuosiksi. Nykyään biologinen vanhuus alkaa tutkitusti keskimäärin noin 80 -vuotiaana. Näin ollen 65 - 80 -vuotiaat viettävät "toista nuoruutta", eli yhteiskunta maksaa eläkettä periaatteessa työkykyisille ihmisille. Tämä siis keskimäärin. Nykyään tulonsiirtoja ei saa enää vain "aidosti" sairaat ja heikot. Saajapuolella on aivan liikaa periaatteessa terveitä työkykyisiä ihmisiä, koska heillä on lainmukaisia oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Meillä on siis puhtaasti matemaattinen ongelma, saajia alkaa olla liian paljon maksajiin nähden. Ja näin ollen eletään velaksi. 

No mietitäänpä eläkejärjestelmää. Yhteiskunta (eli verovaroista) maksaa kansaneläkkeen, siis sen rupisen muutaman satasen vailla työhistoriaa oleville. Toista nuoruuttaan viettävät saavat työeläkettä, joka rahoitetaan työeläkemaksuilla ja -rahastoilla. Sen maksavat pääosin työnantajat, osin työntekijät. Velkarahalla näitä eläkkeitä ei rahoiteta.

Saajapuolella on suuret, kohta poistuvat ikäluokat, joiden sotemenot rasittavat julkista talouttamme kotvan. Se heille suotakoon, ovat osansa tehneet. "Terveet, työkykyiset ihmiset" eivät rasittaisi sotepuolta näin massiivisesti, eli puhtaan matemaattinen ongelmasi kuulostaa puhtaan oikeistolaiselta työnantajapropagandalta.

Kai tiedät, että esim. -60 luvulla työnteon aloittanut on teknisesti maksanut omasta palkastaan vain noin 8% eläkkeestään, jota nyt nauttii? Tämä siis tilastotieto, ja yksilökohtaisia poikkeuksia toki on.

Syy on siinä, että eläkevakuutusmaksujen määrä palkasta on noussut sitä mukaa kun kävi selväksi, että syntyvyys laskee.

Tuo -60 luvulla työnsä aloittanut, nykyinen kasikymppinen, maksoi ensimmäisestä palkastaan eläkemaksuja vain n. 1,5% kun taas tänäpäivänä palkasta maksetaan eläkejärjestelmään jo n. 24,5%

Vierailija
244/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äitiysvapaalla oleva atk-insinööri, ja ylpeäsi persu. Haluan lapselleni turvallisen maan.

Jos haluat lapsillesi turvallisen maan niin väärää puoluetta äänestit. https://yle.fi/a/74-20041782 Täälä persujen entinen jäsen suunnitteli terroristi-iskua (tuo 1957 syntynyt m.infosta löydät hänestä lisätietoja.)

Sopii hyvin persujen nykyiseenkim kantaan ainakin purran puheiden puolesta.

Vierailija
245/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan tästäkään kuvailusta itseäni tunnistanut, mutta kyllä tuo jo lähempänä on mitä se aiempi väite kuinka kaikki persut on alkoholisoituneita ja kouluttamattomia sossupummeja joita ei koronat kiinnosta..

Vierailija
246/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lähipiirini äänesti tällä kertaa persuja tietyistä syistä. Ei olla kovapalkkaisia duunareita, enemmänkin aika pienituloisia akateemisia.

Itse olen kaukana kovatuloisesta, mutta tulen toimeen omillani. Kokemusta on myös työttömyydestä enkä silloinkaan ollut oikeutettu muihin tukiin kuin ansiosidonnaiseen jolla ei todellakaan eletä kuten aiemmin palkallaan.

Todennäköisesti jos olisin saanut tuohon päälle toimeentulo- ja asumistukea niin olisin elänyt jopa "leveämmin" yhteiskunnan varoilla kuin omalla ansiotulollani, mutta eihän se oikein ole kenenkään kantilta katsottuna. Se on siivellä elämistä ja muiden ihmisten hyväksikäyttöä.

Lisäksi työssäkäyvänä elän oikein perusmukavaa elämää vaikka en matkustelekaan kaukomailla joka vuosi ja tee siihen päälle viikonloppureissuja pitkin eurooppaa. En myöskään halua/tarvitse viimeisen päälle hienoa, uutta autoa joka nielee valtaosan tuloistani vaan minulle kelpaa edullisempikin kulkupeli johon minulla on oikeasti varaa. En myöskään käytä alkoholia tai polta röökiä saati tilaile wolttiruokia.

Jos taasen haluaisin elää jotain "somehienoa" elämää tekokynsineen/ripsineen ynnämuine materialistisine mielitekoineni, niin silloin pitäisi tietenkin hankkia kakkosduuni (näitä 10-15h/vko työpaikkoja on vaikka kuinka paljon) ja/tai opiskella ammatti jossa pääsen sellaiselle tulotasolle, että se mahdollistaa tuollaisen kuluttavan ja hedonistisen elämäntavan. Ei tuollaisen turhuuden rahoittaminen ole yhteiskunnan tehtävä vaikka moni tuntuukin niin kuvittelevan.

Miksi sinä luulet, että yhteiskunnan tuilla olisi varaa matkustella, käydä parturissa tai laittaa ripsiä? Kun kuukaudessa asumismenojen jälkeen yksinelävälle jää koko kuukaudeksi 555 euroa, ei sillä hemmotella. Nykyisillä ruoanhinnoilla tuo menee aikalailla ruokaan kaikki ja julkisen liikenteen kuluihin, koska ainakaan mulla ei ole varaa omistaa mitään autoa eikä varaa hankkia ajokorttiakaan. Niin ja teen päätoimisesti töitä, mutta saan tukia, koska on pienet tulot kuten alalla yleensä on. Asun Arava-asunnossa vuokralla kuten köyhimmät asuu. 

Vierailija
247/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulupohjalta hyvätuloiseksi? Ja sote-leikkaukset ei kosketa persuja? Eivätkö he edes sairastu ja vanhene kuten me muut? Melkoisia yli-ihmisiä!

PS-äänestäjät ovat aika korkealle koulutettuja suurelta osin. Todennäköisesti parempi koulutustaso kuin esim. demareilla.

Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan persujen äänestäjät ovat heikoiten koulutettuja.

Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan Perussuomalaiset ovat suosituin puolue työelämässä olevien keskuudessa.

https://www.yrittajat.fi/uutiset/tuore-gallup-perussuomalaiset-suositui…

Orpon hallitus vie teitä kölin alitse. Teitä höynäytettiin ja pahasti. Pääasia että puolueenne eliitti sai hillotolppansa.

Nimenomaan palkansaajat ja pienyrittäjät perseraiskataan huolella uudessa hallitusohjelmassa.

Pakko sanoa, jälleen, että on aivan järkyttävän typerää äänestää persuja. Kenenkään. Kokoomusta joo, jos sattuu olemaan esim kannattavan yritystoiminnan perijä.

Suomessa ainoa vaihtoehto, jos ei halua äänestää jotain "kielletään xyz"-puoluetta.

Nyt on puhdasta tyhmyyttä tuo kommenttisi. Mikä v tun xyz? Mene vaikka maan alle kasvamaan.

Autisti.

Vierailija
248/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen äitiysvapaalla oleva atk-insinööri, ja ylpeäsi persu. Haluan lapselleni turvallisen maan.

Jos haluat lapsillesi turvallisen maan niin väärää puoluetta äänestit. https://yle.fi/a/74-20041782 Täälä persujen entinen jäsen suunnitteli terroristi-iskua (tuo 1957 syntynyt m.infosta löydät hänestä lisätietoja.)

No ketä täällä sitten pitäisi äänestää? Demareiden murtaudun mökkiisi ja poltan kissasi elävältä-Näkkäläjärveä vai?

Vierailija
249/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Henkilökohtaisesti olen törmännyt kuluneen vuoden aikana useamman kerran esim. siihen, että minua on julkisen terveydenhuollon henkilökunta kehottanut menemään mm. yksityiselle lääkärille tai hammaslääkärille. Näin olisinkin tehnyt vielä kymmenen vuotta sitten. Nyt minulla, keskiluokkaisella, ei yksinkertaisesti ole enää varaa, koska joudun maksamaan esim. lasteni oikomishoidot + tukiopetukset, jne. omasta pussistani. Näin ollen itse yritän päästä julkiselle hoitoon. 

Joku yllä mainitsi, että kasarilla keskiluokalla oli vähemmän käytettävissä rahaa. Näin varmaan osassa perheissä oli. Itse kuitenkin muistan, että omat keskiluokkaiset vanhempani kävivät aina mm. yksityisellä hammaslääkärillä, jne.. Heillä oli rahaa siihen, koska yhteiskunta hoiti meidän lasten oikomishoidot, tukiopetukset + muut. Minulla, tämän päivän keskiluokkaisella vanhemmalla, tilanne on nykyään sitten toisinpäin. 

Mitäpä olet mieltä väitteestä, että yksityistämällä kurjistetaan julkiset palvelut ja kurjuutta käytetään sitten syynä lisäyksityistämiseen? Trendin kun olet jo useammassa sukupolvessa havainnut, mihin arvelet lapsillasi olevan varaa sitten kun kaikki on Amerikan malliin yksityistetty ja esim. käärmeenhoidon pureman hintalappu on $120.000?

Vierailija
250/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta puuttuu puolue joka ajaa keskiluokan asioita eli siis ihan niiden työväen asioita jotka tienaa 2000-4000 euroa kuukaudessa.

Kuulun keskiluokkaan ja minulle paras puolue olisi lyhykäisyydessään sellainen joka keventäisi verorusta ja keventäisi autoilun verotusta.

Verotuksen keventäminen on asia mikä ajaa minun asioita.

Minun ei kannata äänestää mitään puoluetta koska kaikki haluaa joko korottaa verotusta tai ne ei halua keventää verotusta?

T:puolueeton duunari joka ei ole koskaan äänestänyt.

Vierailija
251/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle persuista on tullut mielikuva, että ovat

-Keravalla ja Vihdissä ja Karkkilassa tmv paikoissa asuvia,

-oikeistolaisia,

-konservatiiveja,

-yrittäjähenkisiä,

-materiaalia arvostavia,

-ns. renkaanpotkijoita, entisiä Keravan kolleja, jotka diggasivat penskana rock n rollia ja jenkkityyliä, diinareita, teddyja ja joista tuli rekkakuskeja eli logistiikkayrittäjiä, mp-kerholaisia, taksiyrittäjiä, baarinpitäjiä, tukkumyyjiä, kioskinpitäjiä tmv.

Heidät erottaa muista vastaavista oikeistolaispuolueista se, että

-ovat usein uskonnottomia tai välinpitämättömiä uskonnon suhteen/tai mmuttokysymys menee uskonnon ohi (vrt kristillisdemokraatit) (näin mm. työtoverini joka on erittäinkin uskovainen, mutta äänestää persuja),

-että ovat pääsääntöisesti suomenkielisiä/tai mmuuttokysymys menee kielen ohi (vrt. rkp),

-heissä on herravihaa/eliittivihaa (vrt kokoomus, joka koetaan liian herraskaisena).

-Vasemmistolaisuus on näille aina punainen vaate ja nykyisin myös pitkälti vihreys, koska talous menee kaiken edelle 

He eivät arvosta tai edes ymmärrä sellaisten asioiden päälle kuin yhteisöllisyys, yhteisvastuu, avoin yhteiskunta, luottamus viranomaisiin. Perussuomalaisten yhteisöllisyys on mp-kerholaisuutta: oma pieni, suljettu taisteluyksikkö Vahvoine Johtajineen/Mestareineen/Fuhrereineen taistelemassa kaikkia muita vastaan urhoollisesti ja loppuun asti, kaikki muut ovat vihollisia, jotka ovat vain kateellisia ja haluavat viedä työllä ja tuskalla hankitun vallan ja omaisuuden persulta pois.

Jep. Nappiin osui. Lisäisin vielä

-korkeintaan keskiasteen koulutus suurimmalla osalla äänestäjistä, asenne: koulutus on turhaa

-asperger-tyyppisillä, ns. asiakeskeisillä (joka asia persuilla on mmuutto) tyypeillä, voi olla korkeakoulutus, mutta harvemmin menestystä akateemisella uralla, koska se vaatisi sosiaalisia taitoja ja verkostoa

Minä lisäisin vielä nyky-Venäjän ihannoinnin, jota kummasti sitten alettiin Ukrainan sodan alettua piilotella ja syytellä muita Venäjä-myönteisyydestä, heh. Samanlaista Putinin ihailua kuin Trumpilla ja republikaaneilla USA:ssa oli ja on. 

Vierailija
252/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään nyt ihan esim. eläkejärjestelmää. Se luotiin 60 -luvulla, jolloin ajatus oli turvata vanhojen ja heikkojen elämä viimeisiksi vuosiksi. Nykyään biologinen vanhuus alkaa tutkitusti keskimäärin noin 80 -vuotiaana. Näin ollen 65 - 80 -vuotiaat viettävät "toista nuoruutta", eli yhteiskunta maksaa eläkettä periaatteessa työkykyisille ihmisille. Tämä siis keskimäärin. Nykyään tulonsiirtoja ei saa enää vain "aidosti" sairaat ja heikot. Saajapuolella on aivan liikaa periaatteessa terveitä työkykyisiä ihmisiä, koska heillä on lainmukaisia oikeuksia, mutta ei velvollisuuksia. Meillä on siis puhtaasti matemaattinen ongelma, saajia alkaa olla liian paljon maksajiin nähden. Ja näin ollen eletään velaksi. 

No mietitäänpä eläkejärjestelmää. Yhteiskunta (eli verovaroista) maksaa kansaneläkkeen, siis sen rupisen muutaman satasen vailla työhistoriaa oleville. Toista nuoruuttaan viettävät saavat työeläkettä, joka rahoitetaan työeläkemaksuilla ja -rahastoilla. Sen maksavat pääosin työnantajat, osin työntekijät. Velkarahalla näitä eläkkeitä ei rahoiteta.

Saajapuolella on suuret, kohta poistuvat ikäluokat, joiden sotemenot rasittavat julkista talouttamme kotvan. Se heille suotakoon, ovat osansa tehneet. "Terveet, työkykyiset ihmiset" eivät rasittaisi sotepuolta näin massiivisesti, eli puhtaan matemaattinen ongelmasi kuulostaa puhtaan oikeistolaiselta työnantajapropagandalta.

Kai tiedät, että esim. -60 luvulla työnteon aloittanut on teknisesti maksanut omasta palkastaan vain noin 8% eläkkeestään, jota nyt nauttii? Tämä siis tilastotieto, ja yksilökohtaisia poikkeuksia toki on.

Syy on siinä, että eläkevakuutusmaksujen määrä palkasta on noussut sitä mukaa kun kävi selväksi, että syntyvyys laskee.

Tuo -60 luvulla työnsä aloittanut, nykyinen kasikymppinen, maksoi ensimmäisestä palkastaan eläkemaksuja vain n. 1,5% kun taas tänäpäivänä palkasta maksetaan eläkejärjestelmään jo n. 24,5%

Tosin sillä alkoi kertyä se oma eläkkeensä vasta 25-vuotiaasta lähtien vaikka se maksoikin eläkemaksua ihan jokaisesta palkastaan esim 15-vuotiaasta lähtien.

Tuohan muutettiin vasta joskus ysärillä ja itsekin olen mennyt työelämään alle 25-vuotiaana ja maksanut näitä eläkemaksuja vuosikausia vaikka oma eläkkeeni alkoi niistä kertymään vasta 25-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
253/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ketä täällä sitten pitäisi äänestää? Demareiden murtaudun mökkiisi ja poltan kissasi elävältä-Näkkäläjärveä vai?

No mitä jos ei mitään puoluetta joiden rivissä on rikollisia?

Vierailija
254/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä luulet, että yhteiskunnan tuilla olisi varaa matkustella, käydä parturissa tai laittaa ripsiä? Kun kuukaudessa asumismenojen jälkeen yksinelävälle jää koko kuukaudeksi 555 euroa, ei sillä hemmotella. Nykyisillä ruoanhinnoilla tuo menee aikalailla ruokaan kaikki ja julkisen liikenteen kuluihin, koska ainakaan mulla ei ole varaa omistaa mitään autoa eikä varaa hankkia ajokorttiakaan. Niin ja teen päätoimisesti töitä, mutta saan tukia, koska on pienet tulot kuten alalla yleensä on. Asun Arava-asunnossa vuokralla kuten köyhimmät asuu. 

Suomen ongelma ei ole sosiaaliturva vaan oman kylän poikii-kartellit alalla kuin alalla. Kaiken hinta hilattu tappiin. Ei ne pienet tulot vaan ne suuret menot!

Vierailija
255/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit on voineet profiloitua työväen puolueeksi joskus 30 vuotta sitten, mutta olisi varmaan aika tulla tutkijankin tähän päivään. Eläkeläisten puolue se on.

Tosiaan! Tuskin kovin moni sinihaalarunen enää nykyään demareita äänestää. Eläkkeellä olevia entisiä duunareita on äänestäjissä paljon.

Vierailija
256/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos ei mitään puoluetta joiden rivissä on rikollisia?

Vaikea löytää puoluetta, jonka rivissä ei olisi rikollisia. Olisiko KD ainoa?

Vierailija
257/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle persuista on tullut mielikuva, että ovat

-Keravalla ja Vihdissä ja Karkkilassa tmv paikoissa asuvia,

-oikeistolaisia,

-konservatiiveja,

-yrittäjähenkisiä,

-materiaalia arvostavia,

-ns. renkaanpotkijoita, entisiä Keravan kolleja, jotka diggasivat penskana rock n rollia ja jenkkityyliä, diinareita, teddyja ja joista tuli rekkakuskeja eli logistiikkayrittäjiä, mp-kerholaisia, taksiyrittäjiä, baarinpitäjiä, tukkumyyjiä, kioskinpitäjiä tmv.

Heidät erottaa muista vastaavista oikeistolaispuolueista se, että

-ovat usein uskonnottomia tai välinpitämättömiä uskonnon suhteen/tai mmuttokysymys menee uskonnon ohi (vrt kristillisdemokraatit) (näin mm. työtoverini joka on erittäinkin uskovainen, mutta äänestää persuja),

-että ovat pääsääntöisesti suomenkielisiä/tai mmuuttokysymys menee kielen ohi (vrt. rkp),

-heissä on herravihaa/eliittivihaa (vrt kokoomus, joka koetaan liian herraskaisena).

-Vasemmistolaisuus on näille aina punainen vaate ja nykyisin myös pitkälti vihreys, koska talous menee kaiken edelle 

He eivät arvosta tai edes ymmärrä sellaisten asioiden päälle kuin yhteisöllisyys, yhteisvastuu, avoin yhteiskunta, luottamus viranomaisiin. Perussuomalaisten yhteisöllisyys on mp-kerholaisuutta: oma pieni, suljettu taisteluyksikkö Vahvoine Johtajineen/Mestareineen/Fuhrereineen taistelemassa kaikkia muita vastaan urhoollisesti ja loppuun asti, kaikki muut ovat vihollisia, jotka ovat vain kateellisia ja haluavat viedä työllä ja tuskalla hankitun vallan ja omaisuuden persulta pois.

Jep. Nappiin osui. Lisäisin vielä

-korkeintaan keskiasteen koulutus suurimmalla osalla äänestäjistä, asenne: koulutus on turhaa

-asperger-tyyppisillä, ns. asiakeskeisillä (joka asia persuilla on mmuutto) tyypeillä, voi olla korkeakoulutus, mutta harvemmin menestystä akateemisella uralla, koska se vaatisi sosiaalisia taitoja ja verkostoa

Minä lisäisin vielä nyky-Venäjän ihannoinnin, jota kummasti sitten alettiin Ukrainan sodan alettua piilotella ja syytellä muita Venäjä-myönteisyydestä, heh. Samanlaista Putinin ihailua kuin Trumpilla ja republikaaneilla USA:ssa oli ja on. 

Ja tässä taas yksi kuvitelma joka osuu paremminkin demareihin kuin persuihin. Itse tuntemani persut on jokaikinen olleet sitä mieltä aina (siis kauan ennen kuin ryssälä edes krimiä valtasi), että itärajalle pitäisi saada kunnon aita eikä suomen/eu:n ja venäjän välillä pidä todellakaan olla minkäänlaista viisumivapautta.

Samaan aikaan demari-tarja bondaili putinin ja medvedevin kanssa ja allekirjoitti ottawan sopimuksen..

Vierailija
258/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko samanlaisen analyysin siitä, että miksi niin moni äänestää kokoomusta?

Hyvätuloisten duunarien ääni menee siis persuille.

Jäljelle jää huonotuloiset duunarit, työelämän ulkopuoliset ja ilmeisesti akateemiset tulotasosta riippumatta. Näistäkö kokoomus saa äänensä ja miksi? 

Akateemiset, yrittäjät ja johtavassa asemassa olevat.

Onko näitä 20% väestöstä? Akateemisten äänethän menevät sinne tänne; osa myös perussuomalaisille. Miksi keskituloinen tai pienituloinen akateeminen äänestää kokoomusta?

Akateemiset naiset äänestävät paljon vihervasemmistoa, ei kokoomusta.

Kyllä kokkareiden äänestäjiäkin on tuossa joukossa!

Vierailija
259/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on nykysin demareilla, Vihreillä ja Vasemmistoliitolla?

Vierailija
260/708 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oikeistoradikaaleja äänestävät miehet kokevat jostain syystä, että he ovat jääneet jostain vaille.(HS)

Bordellit laillistamalla olisi tältäkin vältytty. Vaan ei näe kukkahattutäti levenevän perseensä tuolle puolen.

Että niiden miesten ongelmat ratkeavat kun he saavat pimperoo ilmaiseksi/halvalla?

Love is all you need

Seksi ei ole rakkautta.

Niin, se on likaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi