Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä jos lasta ei kastettaisi, olisiko huono juttu?

Vierailija
14.12.2006 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se olisi vähän kuin heitteillejättö.

Mutta kukin tekee tyylillään.

Vierailija
2/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko se niin suuri loukkaus esim. isovanhempia kohtaan, että ei kannata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen kannalta? Seurakunnanko?

Vierailija
4/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin protestoida vaan jotenkin, koska koen kristinuskon käytännöt monesti niin huonoina.

Ap

Vierailija
5/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta protestoimaan puolestasi?

Vierailija
6/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaste on Jumalan teko ihmisen hyväksi. haluatko siis protestoida Jumalaa vastaan? Jos haluat protestoida kirkon käytäntöjä vastaan, niin keksi joku muu tapa.

Vierailija
7/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menisikö tuo protesti perille oikeille tahoille?

Vierailija
8/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluaisin protestoida vaan jotenkin, koska koen kristinuskon käytännöt monesti niin huonoina.

Ap

eihän lapsikaste ole edes raamatunmukaista ja toiseksi, osaako vastasyntynyt jo päättää haluaako kuulua johonkin kirkkoon vai ei. Silloin kun ihminen kastetaan hänellä täytyy itsellään olla sen verran ikää, että tosiaan ymmärtää miksi kastetaan ja mihin uskoon liittyy.

Vierailija
9/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja isosisko kuulumme kirkkoon vielä toistaiseksi

Vierailija
10/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis en usko siihen höpöhöpöön, että " kaste pelastaisi" . Siunaus olisi mielestäni lähes yhtä hyvä ja lapsi voisi itse ottaa kasteen myöhemmin, jos haluaa.

Ap

Vierailija
11/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko on monessa asiassa keksinyt omia juttujaan, joita Jumala ei hyväksy esim. lapsikaste vain yhtenä esimerkkinä

Vierailija
12/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tarvetta protestoida Jumalaa vastaan - uskon ja luotan häneen täysin - mutta olen todella allerginen kristinuskon käytännöille, esim. tavoille, joilla kristillistä kasvatusta on harjoitettu lapsuuteni kodissa. Uskon, että usko on se juju, ei kirkko tai valtaa täynnä olevat käytännöt, joiden varjolla kristinuskoa puolustetaan mitä ihmeellisimmin tavoin. Aion kasvattaa lastani osittain kristillisesti - tosin hyvin " heikosti" siinä mielessä, että en aio esim. kieltää häneltä mitään sen vuoksi, että olen itse uskis.

Ap

Vierailija
13/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan jos haluaa vaikka rippikouluun, niin ei tarvitse silloin erillistä kastetta ottaa. Jos mut olis pitänyt kastaa vasta siinä vaiheessa niin olis kyllä rippikoulu jäänyt käymättä.

Vierailija
14/14 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aikanaan jos haluaa vaikka rippikouluun, niin ei tarvitse silloin erillistä kastetta ottaa. Jos mut olis pitänyt kastaa vasta siinä vaiheessa niin olis kyllä rippikoulu jäänyt käymättä.