Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 1-vuotiaat syö?

Vierailija
30.06.2023 |

Mitä ruokaa annatte teidän 1-vuotiaille? Mitkä olisivat helppoja, terveellisiä, lapselle maistuvia ruokia, joita voisi koko perhe syödä samalla. Oma lapseni on tosi nirso. Syödään vieläkin paljon erilaisia soseita/keittoja. Lapsi ei osaa vielä käyttää itse lusikkaa tai haarukkaa, ja syöminen on helposti pelkkää sotkemista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä, perunaa, uunikasviksia, kalaa, lihaa, kanaa, kasviksia raakana, juustoa. Ihan mitä vaan.

Vierailija
2/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päiväkodissa töissä ja ryhmässä 10kk-1,5v ikäsiä. Syömme lounailla perunamuusia/riisiä/makaronia + jauhelihakastiketta/kalapullia/lihapullia/papu ja soijakastikkeita/uunimakkaraa. Sekä myös tonnikala/kinkku/kala laatikoita.

Eli pitkällä samanlaisia ruokia kuin aikuisilla mutta ei kovin mausteita!

Vierailija
4/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 1v opettelee syömään ihan tavallista kotiruokaa (esim. suolaa ja chiliä vähennetty). Hän lusikoi ja  sormiruokailee itse syöttötuolissa, missa pöytätarjotin. Osa ruuasta menee lattialle, mutta suurin osa suuhun.

Vierailija
5/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ikäinen harjoittelee ruokia vielä sormiruokaillen! Eli makaronit ja peruna on hyviä ja siihen jotain kastikke lisäksi! Myös kurkut ja tomaatit voi pilkkoa pieniksi paloiksi antaa lapselle(jos löytyy hampaita)

Vierailija
6/10 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotias söi oikeastaan kaikkea, mitä ei ehtinyt napata kädestä pois. Joskus kyllä sylki kivet pois.

Ruoka tavallista, mutta pilkottiin valmiiksi ja vähemmän mausteita. Suolaa ja sokeria käytin tosi vähän silloin. Chilit, oliivit ja muut epämieluisat erikoisjutut jätin häneltä pois, mutta niitä oli vähän mistä ei tykännyt. Yksivuotias ei ollut nirso, se tuli vasta päiväkodissa. Chiliä ja oliiveja kylläkin syö nykyään.

Vierailija
7/10 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä ja ryhmässä 10kk-1,5v ikäsiä. Syömme lounailla perunamuusia/riisiä/makaronia + jauhelihakastiketta/kalapullia/lihapullia/papu ja soijakastikkeita/uunimakkaraa. Sekä myös tonnikala/kinkku/kala laatikoita.

Eli pitkällä samanlaisia ruokia kuin aikuisilla mutta ei kovin mausteita!

Onpa huonoa ruokaa. Missä kasvikset? 

Vierailija
8/10 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kuivamuonaa niitä napsii lattialla mönkiessä.

Vierailija
9/10 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1,5 v syö ihan samaa ruokaa kuin muukin perhe. On syönyt jo 1-vuotiaasta asti.

Vierailija
10/10 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kun muutkin huomioiden suola ja mausteet. Lihaa, kalaa, kanaa kasviksia jne...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi