Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
1421/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin joori uuden manuaalin. Olen 50vuotta ajanut sellaisella, enkä kaipaa muutosta. 10000km vuodessa maaseudulla ajava mummo ei tarvitse automaattia. Kysymys ei ollut rahasta vaan omasta tottumuksesta

Vierailija
1422/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin joori uuden manuaalin. Olen 50vuotta ajanut sellaisella, enkä kaipaa muutosta. 10000km vuodessa maaseudulla ajava mummo ei tarvitse automaattia. Kysymys ei ollut rahasta vaan omasta tottumuksesta

Myydään vähän ajettu huippuyksilö, edellinen omistaja mummo ajanut autolla vain sunnuntaisin kirkkoon, täydelline merkkiliikkeen huoltokirja, kuin uusi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hintaan myyt?

Vierailija
1424/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut manuaalivaihteinen auto ja tulee todennäköisesti aina olemaankin. Ikinä ei sähköautoa tai dieseliä vaan aina bensakoneella. Sillä jatkossakin. Nykyinen on 3 litrainen V6 koneinen ja 6-vaihteisella manuaalilla.

Automaatti tai sähköauto on varmaan järkevä vaihtoehto kaupunkiajossa, mutta itsellä suurin osa ajoista on maantiellä ja motarilla.

Maantiellä ja motarilla, eli tarvinnet hyvän kiihtyvyyden? Miten automaatti tai sähköauto siinä on este? 

Vierailija
1425/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on yli 10 vuotta ajanut pelkästään automaatilla, niin kyllä tuntuisi työläältä ajella manuaalivaihteisella varsinkaan kaupunkiajossa. Tosin ei taida sähköautoja ollakaan manuaalivaihteistolla.. ja se on toinen mistä ei voi enää luopua kun on päässyt polttomoottorista.

Tarkennan, että sähköautoissa ei ole vaihteistoa ollenkaan. Niitä virheellisesti kaupataan "automaattivaihteistolla" kun ihmiset eivät kai käsitä vaihteetonta. Vaihteeton auto kulkee vielä tasaisemmin kuin automaatti. 

Joissakin sähköautoissa on vaihteisto, tosin niissäkin usein vain kaksivaihteinen ja täysin automaattinen toki sekin.

Manuaali on rauhallisessa ympäristössä kivempi siihen tottuneelle autosta nautiskelijalle, mutta ruuhkassa toki automaatti. Pk-seudun ruuhkia nuohotessa toinen auto oli autom

"joissain". Taitaa olla tasan yksi valmistaja, ja sekin laittaa vain yhteen malliinsa yhden lisävaihteen. (porsche)

Vierailija
1426/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

automaatti on laiskojen valinta. Kummasti oikeistolaisilla on useimmiten automaatti, vaikka haukkuvat työttömiä laiskoiksi...

Miksi autoilun pitäisi tuntua työltä? Ajomukavuus on suuressa osassa ainakin mulle. 

Vierailija
1427/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina. Sähköautot on tehty vain rahastaakseen ihmsiiä. Pelkka akun vaihto 30 000 e!!!   En edes harkitse   muunlaista. Mun autot on kaikki maksesaneet  alle 10 000 e  ja toimineet niinkauan kunnes  olen halunnut vaihtaa. Mitään ongelmaa ei ole ollut, ainoastaan Kadett oli pettymys, mutta  80 luvulta kaikki autot  ovat olleet  hyviä.

Vierailija
1428/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osti nimenomaan manuaalilla enkä huoli muita..

On luotettavampia ja vaatii vähemmän huoltoa..

Uusiin laatikoihin pitää vaihtaa öljyt 60 TKM välein hintaa tulee joka kerralla 300-400euroa..

Eikä sekään takaa että pysyy kunnossa

Tule nyt nykymaailmaan sieltä. Manuaali ei ole sen luotettavampi kuin automaatti. Suurimmassa osassa vaihteistoöljyn vaihdot ei edes kuulu huolto-ohjelmaan. Ja osassa autoja on ns kuivakytkimet.

Useimmiten vanhoissa vag autoissa vaihdellaan vielä öljyjä lootaan 60 tkm välein, ei uusissa. Niissäkin vaihto maksaa 250e suodattimella, pois lukien premium autot.

Luuletko ettei manuaali askissa ole vaihteistoöljyjä ? Siinä on myös kytkin joka kuluu, nykyautoissa kytkin on vielä aivan pirkka laatua. Tiedätkö paljonko maksaa vaihtaa kytkin ?

Uusien tojotien o

Voi uli uli taas. Itellä oli edellisenä autona Toyota Yaris 1.5 manuaali. Tuossa ei ollut vaihteensiirron kanssa mitään ongelmia, ja ajoin tuolla sen about 80 000 km. Ainoastaan laatikon välitykset olivat oudot. 6-vaihde oli selkeä ylivaihde, ja mitään kiihtyvyyttä tuolta ei enää löytynyt. Paras vaihde kiihdyttämiseen oli 3. tai 4.vaihde. Moottorina tuossa oli vapaastihengittävä kone, niin tykkäsi kierroksista. Moottoritielle oli hyvä liittyä 3. vaihde tuvassa ja se 4000 rpm kellossa. Tuosta heitti suoraan vitosen ja heti perään kuudennen vaihteen sisään.

Vierailija
1429/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisjonnet haluaa hallita vaihteita,hah hahhaa.

Vierailija
1430/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina. Sähköautot on tehty vain rahastaakseen ihmsiiä. Pelkka akun vaihto 30 000 e!!!   En edes harkitse   muunlaista. Mun autot on kaikki maksesaneet  alle 10 000 e  ja toimineet niinkauan kunnes  olen halunnut vaihtaa. Mitään ongelmaa ei ole ollut, ainoastaan Kadett oli pettymys, mutta  80 luvulta kaikki autot  ovat olleet  hyviä.

Miksi se akku pitäisi vaihtaa? Hinnankin vedit ihan hatusta. 

Yhtä lailla voin keuhkota täällä että en ikinä osta land roveria, pelkän moottorin vaihto 20 000 !!! !1! 1!

Vierailija
1431/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska kaupunkiajoa ei juurikaan tule. Jos auto olisi pääasiassa keskustassa pyöritykseen, silloin ehdottomasti automaatti.

Vierailija
1432/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli nyt olisin autoa ostamassa, niin todennäköisesti hankkisin manuaalin, mikäli sopiva yksilö kohdalle sattuisi. Nykyiset automaatit eivät sanan koko merkityksessä ole perinteisiä automaatteja. Enemmänkin automatisoituja manuaaleja. Itse olen nyt ajellut automaatilla reilut 30tkm, ja aika neutraali suhtautuminen itselläni tähän. Kaupungissa helppoa, kun ei tarvitse itse vaihtaa jatkuvasti. Monesti moottoritielle kiihdyttäessä heitän käsivaihtopuolen käyttöön, ja teen kiihdytyksen tuon kautta. Maantiellä ajaminen automaatti vs. manuaali ei juurikaan eroa.

Vierailija
1433/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vanhana Vanajan kuskina haluan manuaalivaihteiston ilman synkronointia. Tuplaperä pitää olla myös.

Vierailija
1434/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska meillä on jo. 

Vierailija
1435/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli nyt olisin autoa ostamassa, niin todennäköisesti hankkisin manuaalin, mikäli sopiva yksilö kohdalle sattuisi. Nykyiset automaatit eivät sanan koko merkityksessä ole perinteisiä automaatteja. Enemmänkin automatisoituja manuaaleja. Itse olen nyt ajellut automaatilla reilut 30tkm, ja aika neutraali suhtautuminen itselläni tähän. Kaupungissa helppoa, kun ei tarvitse itse vaihtaa jatkuvasti. Monesti moottoritielle kiihdyttäessä heitän käsivaihtopuolen käyttöön, ja teen kiihdytyksen tuon kautta. Maantiellä ajaminen automaatti vs. manuaali ei juurikaan eroa.

Näinhän se on, manuaalilaatikko pohjana ja automaattivaihtaja. Turbiini - pumppupyörä ja teräsremmi variaattori ovat oikeita automaatteja.

Vierailija
1436/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noiden DSG ja muiden paskavaihdelaatikoiden takia kyllä.

Vierailija
1437/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kepittää. Automaatti ok, miehellä sellainen ja ajan ihan mielellään, mutta oma manuaali kivempi.

Vierailija
1438/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ostanut uutta autoa, aina käytetyn. Vaihteisto ei ole koskaan ollut kriteerinä suuntaan tai toiseen, sopiva vaihtoauto on valikoitunut mm. hinnan, iän, kilometrin, kulutuksen ja kuljetuskapasiteetin mukaan. Tähän mennessä parhaiten kriteerit täyttänyt auto on joka kerta ollut manuaali, saa nähdä miten käy seuraavalla kerralla.

Vierailija
1439/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi laki opetettavien määrässä vuotta kohden. 

Ettei tule rapsuja. Maksaa tuhansia.

-Maksanut

Vierailija
1440/1451 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti on kiva.... Vuosia ajoin manuaalilla ennen. Kumpikin käy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi