Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaisitko manuaalivaihteisen auton?

Vierailija
19.07.2023 |

Perustele.

Kommentit (1451)

Vierailija
921/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädellinen kirjoitti:

Ei ole muotiasia vaan uusavuttomuusasia. Kädetön ei osaa edes vaihteita vaihtaa.

Sinun mielestäsi manuaalilla ajaminen on jotenkin vaativaa? Joten kuvittelet olevasi etevä kun osaat?

Vierailija
922/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan paljon metsäautoteillä sen takia en halua automaattivaihteista autoa. Sitä paitsi osaan käyttää kytkintä;)

Osaan minäkin käyttää veiviä, mutta silti sähköikkunat ovat mukavammat.

Sama täällä, osaan minäkin käyttää veiviä, mutta silti mieluummin starttaan autoni napista.

Osaan minäkin käyttää nappia, mutta mieluummin vain istun VW ID.3:een sisään ja lähden ajamaan ilman mitään paineluita. Olisi hirveää, jos auto pitäisi erikseen "käynnistää".

Pitäähän siinä jarrua polkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan paljon metsäautoteillä sen takia en halua automaattivaihteista autoa. Sitä paitsi osaan käyttää kytkintä;)

Osaan minäkin käyttää veiviä, mutta silti sähköikkunat ovat mukavammat.

Sama täällä, osaan minäkin käyttää veiviä, mutta silti mieluummin starttaan autoni napista.

Osaan minäkin käyttää nappia, mutta mieluummin vain istun VW ID.3:een sisään ja lähden ajamaan ilman mitään paineluita. Olisi hirveää, jos auto pitäisi erikseen "käynnistää".

Pitäähän siinä jarrua polkaista.

Niin ja vielä D/B/R laittaa silmään. Aika monta vaihetta itse asiassa!

Vierailija
924/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, olen ajanut jo 10v automaatilla. En varmaan osais enää ajaa manuaalilla ja sehän olis ihan hirveetä vatkaamista kun ajaa 90% kaupunkialueella.

Ei ihme että automaattikuskit ottavat automaatin kun he luulevat että manuaalivaihteisen auton vaihteiden vaihto tapahtuu vatkaamalla. Ihan helppoa se on. Ei sitä vaihdekeppiä vatkata.

Luulevatko kaikki manuaalikuskit, että automaattilaatikollisten autojen kuljettajat eivät osaisi ajaa manuaalia?

Jos suorittaa autokoulun automaatilla, ei manuaalilla saa ajaa liikenteessä.

Mitä väliä sillä on kun uusia manuaalivaihteisia autoja ei enää käytännössä saa kaupasta?

Ei kai mitään, jos ei koskaan aja muiden autoilla. Suomen autokannastahan suurin osa on manuaaleja vielä 2050-luvullakin.

Vierailija
925/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietyst. Oon persaukinen nuija.

Et ole ajatellut töissä käymistä harkita?

Ei töissä käyminen hirveästi ole autojeni hintaan vaikuttanut, kun sen kalliimman auton hankkimiseksi on silti tehtävä n-kappaletta työtunteja. Jos jättää ostamatta ja ajaa vanhalla, voi jättää n-määrän työtunteja tekemättä.

Vierailija
926/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naatin tomaatista, voi syödä jätskinkin jo ajon aina.

Hyvin voi manuaalillakin polttaa tupukkia ja juoda kahvia ajon aikana, vaikka kaupungissa ajeleekin. Jaloillakin voi ohjata, jos kädet meinaa loppua.

Vierailija
927/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää itselleni manuaalia automaattivaihteisten jälkeen ottaisi. Nyt oli pakko perheen kolmosautoksi manuaali ottaa, koska yksi junioreista sillä opetetaan ajamaan. Osaan kyllä ajaa manuaalialin aina pienen totuttelun jälkeen

Vierailija
928/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Vapaasti hengittävä bensakone manuaalilla, mielellään ei liian pieni litrakoko.

On luotettava, kulkee talvella hyvin (siksi bensa), perushuollot tekee niin ei tuu kalliita remontteja eikä yllätyksiä.

Manuaalilla ajaminen mahdollistaa taloudellisen ajon, ja minä haluan päättää, millä vaihteella mennään. Langat omissa käsissä.

Manuaalin voi työntää käyntiin.

Keep it simple, keep it lean - aina manuaali.

Isommat bensa-autot janoisia, siksi minulla dieselit, 2 kpl . Kyllä turbot kulkevat ja urea putsaa  pakokaasuja

Minulla ei putsaa, mutta kusen diesel-autoni kaasuttimeen.

Olethan vaihtanu dieseliisi myös paremmat sytytystulpat?

En, koska tulpanjohdot on rautaa enkä saa niitä irti.

Vierailija
929/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, olen ajanut jo 10v automaatilla. En varmaan osais enää ajaa manuaalilla ja sehän olis ihan hirveetä vatkaamista kun ajaa 90% kaupunkialueella.

Ei ihme että automaattikuskit ottavat automaatin kun he luulevat että manuaalivaihteisen auton vaihteiden vaihto tapahtuu vatkaamalla. Ihan helppoa se on. Ei sitä vaihdekeppiä vatkata.

Olen koko ikäni ajanut manuaalivaihteilla ja aivan perseestä se on - ei siitä pääse mihinkään. Seuraava auto tulee olemaan sähköauto.

Lapsityövoimalla kaivoksista louhittu nikkeli, koboltti ja litium pitää sinun sähköautosi liikkeellä...

Käyttääkö Terrafame lapsityövoimaa? Tuosta varmaan pitäisi Hesarin tehdä juttu.

Vierailija
930/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koko ikäni ajanut manuaalivaihteilla ja aivan perseestä se on - ei siitä pääse mihinkään. Seuraava auto tulee olemaan sähköauto.

Lapsityövoimalla kaivoksista louhittu nikkeli, koboltti ja litium pitää sinun sähköautosi liikkeellä...

Mitä sitten? Oletko joku kettutyttö? Sitä paitsi LFP-akuissa ei ole kobolttia ja nikkeli on ihan tavallinen seosaine esim. teräksissä.

Vierailija
931/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyteollisuus käyttää valtavat määrät kobolttia rikinpoistoon, mutta jostain syystä tästä ei koskaan puhuta mitään.

Vierailija
932/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Eihän Suomessa juuri kellään ole automaattia. Minä en tunne ketään. Amerikkalaiset on ihan että "iik iik vaihteita pitää vaihtaa!", ei kai täälläkin olla menossa siihen?

Vierailija
933/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komea mies kirjoitti:

Manuaali on se millä kaikki ajaa paitsi ne jotka on jotain tumpeloita

Alan insinöörinä olen eri mieltä.

Mutta minulla ei mitään pätemisen tarvetta olekaan. Arkiautoissa manuaalit nuukuuttani, Corvetessa automaatti ja se on ehdottomasti paras.

Vierailija
934/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaisin? Automaatti on hupmattavasti helpompi ja vie vähemmän bensaa. En halua tehdä elämästäni ehdoin tahdoin vaikeampaa.

Vierailija
935/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä. Pidempään jo ajanut automaatilla ja nyt juuri lomalla vuokra-autolla, joka manuaali (ja vielä pienellä koneella) voi hemmetti tuota vatkaamista 😂

Vierailija
936/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ajaa automaatilla poislukien vamman ym. takia jotka pakosta joutuvat automaattia käyttämään. Autoista ymmärtävät ja jotka haluavat nauttia ajamisesta ajavat manuaaleilla. Automaattivaihteisto urheiluautossa on laiskuuden huippu.

Vierailija
937/1451 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi. Olen käyttänyt automaattivaihteisia autoja niin kauan, etten viitsi taas opetella käyttämään vaihteita. Alunperin ostin automaatin kipeän käteni takia. Käsi parani, mutta koin automaatin niin mukavaksi, etten enää luopunut siitä

Vierailija
938/1451 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perustele.

939/1451 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska minulla on jo sellainen <3 Ja hyvä onkin!

EN koskaan ostaisi autom. vaihteista. Joskus ajellut myös 'rattivaihteisella'...

Ajokortti ollut vuodesta -84 ja ajan automaattisesti jo manuaalivaihteisilla autoilla.

Miehellä on automaattivaihteisto, lähinnä siksi, että on keskittynyt autoihin, joista ne useimmin löytyvät... Eli ei etsi erikseen automaattia. Ja automaattivaihteissakin on lisänä oma vaikutus mahd säätää.

Minulle riittää hyvin 6 vaihdetta ja uudehko autoni.

Hyvin pelittää! =D

Vierailija
940/1451 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää juntit ostavat manuaaleja.

Eikös ne automaattivaihteet ole enemmän teidän invalidien juttu.