Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä lentoyhtiöillä olet matkustanut? Risuja ja ruusuja.

Vierailija
14.12.2006 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentääköhän tuo enää..?

Vierailija
2/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAR-LAX välillä kamala alkupala: sardiiniterriini! Tuli mieleen joku kissanruokahyytelö...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair, Air France, Iberia, SAS, Singapore Airlines. Paras näistä ehdottomasti Singapore Airlines, ihan mahtavia koneita. Jokaisella oma TV ja videopeli, ruuan sijasta Menu, josta valita ja kaikkea kivaa pientä matkan aikana. Enkä matkustanut 1. luokassa. Okei se ruoka oli kyllä vähän tulista pohjoismaalaisen mielestä, mutta hyvää :)

Vierailija
4/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisin sanoen en edes kaipaa lennolla mitään erityistä vaan kuljettajan paikasta a paikkaan b.

Vierailija
5/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän tällainen lentokammoinen. Kerro vähän jotain lennosta. Milainen tarjoilu, varustetaso koneessa ym?

Vierailija
6/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sabena meni konkurssiin ja jääneistä perustettiin SN Brussels Airlines joka yhdistyi noin kuukausi sitten Virgin Expressin kanssa ja uusi nimi on nykyään Brussels Airlines.

Vierailija
7/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Air Lingus.

Kaikki ovat vieneet ja tuoneet perille aikataulussa, KLM:sta jäi mieleen loistavat sapuskat.

Vierailija
8/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehdottomasti paras lentoyhtiö, millä olen koskaan lentänyt. Tosi tilava, Hong Kong neidit kiina puvuissaan tarjosi taviksillekkin koktaileja, menuista sai itse valita ruoat, viihdykettä oli yllin kyllin, bueno!

Itse olen lentäny Finnair, Blue1, SAS, BA (MAHTAVA), CAthay, Air New Zealand (myös TOSI hyvä), Air Tours, RyanAir, Go, Excite, British Midlands, Iberia, AlItalia, KLM

Vierailija
9/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tuo cathay pacific valittu maailman parhaaksi lentoyhtiöksi useana vuotena peräkkäin, en yhtään ihmettele.

BA on kyllä kans tosi hyvä, mahtavaa palvelua, ei sellasta ku Finskillä tai SAS:lla

Vierailija
10/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa samalta ku Singapore Airlinesin meininki. Mutta mietityttää vaan että miksi se on esim halvempi kuin Qantas (jota meille myös tarjottiin)??

Vierailija
11/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta taas BA:sta hyviä kokemuksia. SASilla olen lentänyt paljon eikä siitäkään mitään isompia miottimisia. Riippuu aika paljon siitä minne lentää ja kuinka kauan lento kestää. Pitkillä, yli puoli vuorokautta kestävillä lennoilla BA on osoittautunut ehdottomaksi suosikikseni. Joillakin pienen pienillä koneilla olen myös lentänyt ja niissä saa kyllä pelätä henkensä edestä, kun kone heiluu ja tärisee ja näin pienelläkin ihmisellä saattaa pää kolista kattoon, eli ahtaita myös ovat.

Vierailija
12/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoin aikanaa 1998 air NZ llä 300 puntaa Uuteen Seelantiin ja Cathayllä 600 puntaa takas Ausseista. nyt taitaa olla toisinpäin hinnat.

Finnairilla on ehdottomasti huonoin palvelu, BA on myös minun suosikkini, todella avuliaat lentoemännät, hakevat rattaat kokeenseen, pitävät lasta sylissä kun laitat tavarat hyllyille, Finnairilla hyvä ku ei sylje päälle!

Vierailija
13/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryanair lentää HALVALLA Euroopan lyhyitä reittejä. Ei kai joku kuvittele, että esim. Suomesta meno-paluu Lontooseen, joka maksaa 40¿ on joku luksushemmottelumatka, jossa on gourmet-ruoka, oma TV-ruutu jne.

Ryanair on halpa ja palvelut sen mukaiset! Ei ole hintaan sisältyvää ruokaa. No itse matkustan kuitenkin mieluusti Ryanairilla ympäri Eurooppaa ja käytän rahat mielummin paikan päällä kuin tuhlaan niitä muutaman tunnin lentoihin.

Vierailija
14/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan! halpalentoyhtiöitä on turha ottaa mukaan tähän vertailuun.

Vierailija
15/21 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnair OK, lomalennoilla tosin välillä aikamoista tylyä kotkaa emona. Mut lomalento on lomalento ja siihen asennoiduttava vähän toisin...

SAS OK, henkilökunta joskus aika tylyä mutta varsinkin pitkillä lennoilla (Airbus) tosi hyvin toimii kaikki.

Blue 1 OK, peruspalvelua, pieni eväspussi kuivine sämpylöineen ei haittaa kun ei muuta odota

British Airways, henkilökunta tosi tylyä, mutta sinänsä yhtiö ok Singapore Airlines HUIPPU, ihana tunnelma, palvelu ja ruuat.

Bangkok Airlines OK, pienemmät koneet vähän ankeita mutta tunnelma positiivinen ja palvelu pelaa

KLM: aika ahtaat tilat, peruspalvelu, mutta busineksessa skarppaavat

Sabena: OK, oon lentänyt kerran melkein tyhjässä koneessa joten arvatenkin sujui hyvin =)

Balkan Airways: apuva, en lentäis uusiks vanhalla koneella ja ruoka oli jotain josta ei tiennyt mitä (hyytelöä hyytelön kera). Onkohan yhtiötä edes enää...

Vierailija
16/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki toimii tehokkaasti aikataulut niin väljiä, että niihin keritään ja turhia ei odotella, vaan lennetään kun kaikki on kunnossa. Niihin tulevat ihmisetkin jotenkin osaa kulkea nopeammin koneeseen ja ulos kuin muilla isommilla yhtiöillä, joissa kaikkialla porukka häröilee ja aiheuttaa ruuhkaa. Huonointa rykällä ei ole myöskään se, että lapsiperheet pääsee ensimmäisinä valitsemaan paikkansa koneessa.

Ainoa huono puoli rykällä on se, että siellä on ostettavat ruoat täyttä skeidaa. Syötävää ruokaa ei saa vaikka maksais. Listalla on surkeita englantilaisia juustosämpylävirityksiä, joita ei voi syödä kuin ihan pakosta eli omat eväät mukaan.

Vierailija
17/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeeksikin satuttiiin olemaan vessassa kun roskat kerattiin niita ei tultu enaa hakemaan. kone alkoi jo laskeutumaan ja poydat piti laittaa ylos, ei vielakaan emoja, mun piti sitten ' soittaa' ne paikalle. finskilla saa myos lampiman ruoan, kun ba:lla kapisen sampylan, vetinen kammotus joka ainoo kerta. jouluna lennetaan suomeen finskilla! yes!

ei noissa lentoyhtioissa muuten niin hirveasti eroja ole tammoselle tavalliselle economy matkustajalle. ehka erot on suurempia jos lentaa business tai ykkosluokassa. olen lentanyt, cathay, malaysian, quantas, virgin, iberia (erityisen huono), ryanair, sas, lauda air, lufthansa.

Vierailija
18/21 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singapore Airlines= Frankfurt-Singapore-Sydey ja Sydney-Singapore-Köpis

Cathay Pacific= Lontoo-Hong Kong-Cairns, Cairns-Hong Kong-Lontoo

Qantas= Singapore-Perth, Melbourne-Kuala Lumpur

Vierailija
19/21 |
19.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mannerten välisillä lennoilla koneet ovat ismpia ja nykyisin useimmille firmoilla (mulla kokemusta SAS:ista, BA:sta Quantasista ja Lufthansasta) koneet ovat uudehkoja, eli on omat ruudut ja parhaimmissan henkilökohtaisesti ajastettavat lähetykset, pelejä jne.

Pahin Atlantin ylitys oli Deltalla tänä vuonna, lisäksi matkaan tuli 6 h ylimääräistä siksi, että siirsivät minut Altlantan kautta menevälle reitille (piti olla suora Seattleen). Kone oli paska, TV seinällä ja tosi huono kuva, ruoka pahaa ja kaikki kiukkuisia.

Toinen kurja tapaus on Icelandair, joka lentää Euroopasta Islannin kautta jenkkeihin. Koneet ovat lyhyemmän matkan koneita ja vanhoja, joten ovat nuhjuisia ja pieniä. Ruoka on heikkoa ja juomat tiukassa (no, nykyisin taitaa olla kaikilla, mutta 90-luvulla oli ennekuulumatonta, että piti maksaa konjakista). Ainoa ilo on pysähdys Reykjavikissa, jossa vaihto on tosi sujuva ja nopea. Plussana Keflavikin terminaali ja maisemat. Silloin vain turskalinja oli ainoa helppo tapa päästä siihen kaupunkiin, jossa kävin aika usein.

Jenkkien sisäisistä olen lentänyt muutamalla. Huonona jäi mieleen Northwest, mutta saattoi olla vain huono tuuri.

Vierailija
20/21 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lentänyt tosi vähän Aasian ja Australian yhtiöillä, oten en niistä sano mitään.

BA: ennen oli ihan huippu, hyvä business ja hyvät lounget. Kaveri oli päässyt kerran First Classiin ja se tuolisänkysydeemi oli kuulemma unelma Atlantin yli.

Virgin Airlines. ihan ok.

SAS. Euroopassa nykyään tosi kurja varsinkin jos lentää omalla rahalla. Halvimmilla paikoilla vedestäkin joutuu maksamaan ja se on tosi ankeaa. Mä laitoin SASsin boikottiin pari vuotta sitten kun niille tuli turistiin se sääntö, että ruokailu ja juomat riippuu lipun hinnasta. Turistissakin siis saattaa saada ruokaa ja juomaa ihan normaalisti, mutta se riippuu lipun innasta. En tiedä onko muuttunut, mulla on SAS boikotissa.

KLM ja Finski: ihan perushyviä. KLM lentää usein atlantin yli jumbojetillä ja silloin turistikin on ihan ok.

Samoin Alitalia, Air France ja Iberia ihan peruskaa, tähän sarjaan myös British Midlands. Iberialla on muuten ollut tapaksia ja cavaa ihan turistissakin.

Sabena oli muuten munkin mielestä surkea, mutta sitä ei enää ole. Se SN Brussels ei juuri parempi ole, tosin en ole kai lentänyt kuin kerran. Rysselin kenttäkin on ankea.

Amerikkalaisista American Airlines ihan kohtuullinen. TWA, en ole erityisemmin pitänyt. Onko sitäkään muuten enää? Delta on hyvä.