Voisitko seurustella ulkomaalaisen miehen kanssa?
Vai kelpaako sinulle vain paras, eli suomalainen mies?
Kommentit (173)
Seurustelen miehen kanssa, joka on Suomen kansalainen. En ole huomannut Suomessa syntyneiden miesten olevan kategorisesti parempia.
No tottakai voin. Olen asunut vuosikausia ulkomailla ja seurustellut jenkin, britin ja italialaisen kanssa. Naimisiin päädyin australialaisen kanssa. Millä ihmeen logiikalla suomalainen olisi sen parempi?
Ei oo taustasta kiinni. Riippuu arvoista ja ylipäätään asenteesta.
Tietenkin voisin. Olisi vaativaa ajatellen perheenperustamista, kun suvut ovat etäällä toisistaan. Kun sellainen ei iänkään puolesta ole ajankohtaista, ei ulkomaalaisuus sinänsä olisi mikään este. En odota, että kukaan oppisi suomen kieltä riittävän hyvin sellaiseen kommunikointiin mitä itse verbaalisena ihmisenä tarvitsen lähi-ihmissuhteissani - tämä olisi korkeimman kynnyksen alue. Jos toinen on enkkunatiivi, tilanne olisi kunnossa. Joitain muita kieliä oppisin nopeasti itse riittävästi lisää. Suhde, jossa molemmat puhuisivat juuri englantia muuna kuin äidinkielenään, ei olisi pidemmän päälle kantava.
Tykkään suomalaisista miehistä, olen aina tykännyt.
Mutta olen seukannut esim. norjalaisen kanssa eikä siinä mitään. Kansalaisuudella ei kuitenkaan sinänsä väliä, kunhan arvot ja kulttuuri kohtaavat tarpeeksi.
Kyllä voisin, täytyy vain kemiat kohdata ja olla kunnollinen. Lähes ateistina kirkkoonkuulumattomana uskonnollisuus ei kuitenkaan tulisi ehkä kysymykseen. Edes harras suomalainen kristitty ei käy.
Mieluiten suomalainen, ellei ulkomaalainen mies osaisi tosi hyvin puhua suomea.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut ruotsalaisen miehen kanssa ja puoliksi algerialaisen kanssa ja seurustellut ja asunut myös kanadalaisen miehen kanssa.
Missään mielessä tuntemani suomalaiset mehet eivät ole heitä parempia tai uonompia. Kansallisuus ja syntyperä ei ratkaise mitään. Kaikki ovat yksilöitä.
Epäonnistuja.
Voisin. Varmaan jopa ennemmin kuin suomalaisen.
Vain etniset kelpaa!
T.Vihreä-nuori-nainen
Vierailija kirjoitti:
Moni suominainen on sanonut, että minä olen likainen, kun olen harrastanut seksiä japanilaisten naisten kanssa ja seurustellutkin parin kanssa. Minua ei hetkauta mitenkää, jos suominainen juoksee afrikkalaisten (englantilaisten) miesten perässä. M28
Mikä vimma teillä miehillä on hyväksikäyttää japanilaisia naisia?
Ehdottomasti en voisi. Olen naimisissa suomalaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vain etniset kelpaa!
T.Vihreä-nuori-nainen
Joo, varma toimeentuloa
Tuskin suomalaiset miehet muuten ovat parempia kuin muut, mutta minulle tärkeintä on että meillä on sama äidinkieli. Miehen kanssa kommunikointi on sen verran vaikeaa äidinkielelläkin, että en halua edes yrittää sitä vieraalla kielellä.
Foreign men are in high demand in Finland
Foreign men are in high demand particularly in the capital region and other university cities as young women struggle to find viable partner candidates among Finnish men, says Minna Säävälä, a senior researcher at the Family Federation of Finland.
"The problem is that [young] women are beginning to be more educated than men and struggle to find men of similar educational background. Such foreigners do exist," she explains.
The phenomenon is manifested in marriage statistics: Finnish women in their 20s and 30s not only marry foreign men much earlier than Finnish men marry foreign women, they also do so in growing numbers.
"Unforgettable"
Although no statistics on dating or pairing up are available, many foreign men have encountered the phenomenon first hand.
Todd, a 25-year-old engineer from Australia, describes his recent nine-week business trip to Finland as unforgettable. "I've tried to explain to my mates in Australia how easy it was to find company in Finland. They don't understand how easy it is. You must experience it first hand."
Finnish women, he estimates, must simply love the Australian accent as they were not afraid to make the initiative.
"I took at least one woman back to my place every week."
Attractive stereotypes
Luchino Sivori noticed the same during his recent one-year stay in Finland, although he did not respond to the flirting because his girlfriend was waiting for him in Spain. The 31-year-old Spaniard estimates that the interest may stem from the fact that Finnish men are not as willing to talk about feelings, sex and love.
"Women are perhaps drawn by the self-confidence of foreign men and partly by the stereotype of a hot Latin lover."
No en. Seurustelin norjalaisen kanssa ja kyllä se, että kumpikaan ei kommunikoi omalla äidinkielellään, vaikuttaa. Arkiset asiat hoituu ja ymmärrettiin toisiamme hyvin, mutta niin paljon jää.. syvällistä keskustelua oli vaikea käydä, kun ei vaan oikeasti osaa kaikkia sanoja. Monesti oli joku hauska letkautus tai juttu sanottavana ja se kuulostikin ihan laimealta. Tunsin itseni vähän tylsäksi ihmiseksi.. vaikka siis osattiin molemmat englantia hyvin. Joskus kun oli ärtynyt tai väsynyt, niin ajattelin, että voi kun voi vaan puhua suomea.
"Foreign men are much better-looking"
Saara, 32, from Jyväskylä has had roughly a dozen short-term relationships with foreign men. In her experience, foreign men are easier to talk to, better-mannered and considerate by nature. "They don't simply stare from a corner without saying a word but come up to talk to you," she highlights.
"Naturally, I'm not claiming that all Finnish men are tongue-tied."
Lotta, a 29-year-old woman from Helsinki who has had an Italian partner and is currently dating a Frenchman, is similarly more prone to fall for a foreign man. "With Southern European men, it's easier to talk about anything during daytime. They can also make the initiative when they're sober."
"In addition, there aren't too many interesting single Finnish men in Helsinki," she argues.
Both Lotta and Saara are looking for a long-term relationship.
"I would rather want a man for a long-term relationship than for a fling. In the end, what is crucial is his character, not his country of origin – although foreign men are often so much better-looking," concedes Saara.
Regardless, neither are willing to move abroad with their partners, at least not without a job.
"Studies show that Finnish women are not interested in moving abroad, not even for love. They would rather live here with a foreign partner," says Säävälä.
En. Haluan yhteisen äidinkielen, se on minulle tärkeää. Kommunikoinnin pitää olla helppoa ja 100% ymmärrettävää. En usko, että voisin saada syvää yhteyttä ilman sitä.
Voisin jos olisi suomalaisen värinen ja kulttuuriero ei olisi iso tai sitten neuvoteltavissa. Ikänään en mitään ruskeaa tai mustaa ottaisi.
En voisi. En ole homoseksuaali.