IS: Perheenäidin salaisuus: Pian kolmekymppinen voimaantunut perheenäiti Jenni on pettänyt miestään säännöllisesti jo puolentoista vuoden ajan
Kahden pienen lapsen äiti, alle 30-vuotias Jenni elää tasapainoisessa avioliitossa. Hänellä on miehensä kanssa kaksi pientä lasta.
Mies osallistuu lasten hoitamiseen, pariskunnan välit ovat läheiset ja elämä on taloudellisesti vakaata.
Työpäivien ja lasten hoitamisen lomassa Jenni saa toisinaan omaa aikaa. Silloin hän mieluiten harrastaa seksiä jonkun muun kuin aviomiehensä kanssa.
Kyseessä ei ole avoin suhde, vaan Jennin kehittämä ratkaisu parisuhteen ongelmaan. Hänen käsityksensä on, ettei hänen miehensä ja lastensa isä tiedä sivusuhteista mitään.
Arvostan Jennin kaltaista naista joka uskaltaa toteuttaa itseään. Mieshän ei tässä kärsi kun ei tiedä sivusuhteista mitään.
Kommentit (744)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mulla oli vuosia samanlainen toimintatapa.
En halunnut särkeä lasten kotia mutta seksi aviomiehen kanssa ei tarjonnut mitään. Oltiin menty liian nuorina yhteen eikä ollut peruskunnioitusta saati ymmärrystä miten suhteesta rakennetaan toimiva. Lisäksi olimme todella erilaisia. Olisin kuollut pystyyn ilman muita miehiä. Lopulta sitten rakastuin yhteen sivusuhteistani ja ero tuli kuitenkin. Sekään suhde ei kestänyt. Päädyin olemaan yksin pidempään, keskittymään lasten kasvattamiseen ja kasvamaan itse aikuiseksi yksinkin pärjääväksi naiseksi.
Oliko tämä nyt tarkoitus olla jonkinlainen "rohkaiseva kasvutarina"?
Mikä sinun kysymyksesi tarkoitus oli?
Tuosta selittelyn määrästä oletin, että koet pettämisen jotenkin "oikeutettuna", mutta ehkä tulkitsin väärin ja kyse olikin varoittavasta esimerkistä?
Sama lopputuloshan olisi luultavasti ollut, vaikka olisit ollut rehellinen alusta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää ja ajattelematonta. Tulee huomaamaan sen itse ja katumaan tekojaan. Ihmiselämässä seksi ei yleensä ole kaikki. Pystyn itse elämää kokeneena sanomaan, että vielä kaduttaa. - N 49
Jos seksi ei ole tärkeää, niin eikö sitten sen pitäisi olla yhdentekevää, jos puoliso harrastaa sitä muiden kanssa?
Suomessa ollaan liikaa jumissa tällaisissa pattitilanteissa, joissa haluttomampi osapuoli päättää, että esimerkiksi kerran kuukaudessa on aivan riittävästi seksiä, vaikka toinen voisi haluta melkein joka päivä.
Melkein yhtä sietämätöntä kuin pettäminen on sellainen kuollut avioliitto, jossa seksielämä on käytännössä loppunut, eikä haluton osapuoli edes älyä, että tilanne on jotenkin väärin tai huono toista osapuolta kohtaan.
En pidä pettämistä oikeutettuna, mutta pidän vieraissa käymistä aika pienenä syntinä, jos toinen osapuoli on päättänyt omalta osaltaan lopettaa parisuhdeseksin. Näitäkin tapauksia on paljon. Maailman pienin viulu kaikille niille, joiden mielestä pettänyt puoliso on itsekäs sika, kun edellisen kerran seksiä oli ihan just puoli vuotta sitten.
Sinulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeutta päättää asiaa toisen puolesta. Vain narskut harrastavat tällaista.
Narsistisillä tyypeillä nyt onkin hyvin sairas ajatellumalli parisuhteista ja avioliitoista. Siksi he hyppivätkin suhteesta ja liitosta toiseen.
Varmaankin Jennin mies olisi ihan onnesta soikeana, jos saisi tietää olevansa SE surkea aisankannattaja, josta on tehty oikein lehtijuttukin:D Mutta heeeeeiii!!! Tehkää toki lehteen osa kaksi otsikolla "Kun påskå osui tuulettimeen":D
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Huomio tuntuu Jennistä erittäin hyvältä. Hän toivoisi aviomiehensä olevan samanlainen."
Läheisriippuva kaipaa usein pohjimmiltaan turvaa, ihmistä, jonka kanssa saisi itse kenties korvattua omia lapsuuden vaille jäämisiään. Läheisriippuva on alitajuisesti jäänyt kiinni ajatukseen, että turvaa ja läheisyyttä olisi tarjolla, kunhan toinen vain muuttuu.
Entäpä jos kyse onkin vain hyvänolontunteesta, jota kehut tuottaa? Kyllä minäkin olisin imarreltu jos komea uros yhtäkkiä ulkona tulisi kehumaan kauniiksi. Se on sitten itsestä kiinni pitääkö jalat maassa vai viekö asian pidemmälle.
Itsellä tuossa kohti lähinnä v*tuttaisi todennäköisesti pelkän pimsan perässä mitä vaan huttua ja hattaraa suustaan mokeltava lässykkä. Varsinkin, jos tietäisi, että olen varattu. Vastenmielisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmää ja ajattelematonta. Tulee huomaamaan sen itse ja katumaan tekojaan. Ihmiselämässä seksi ei yleensä ole kaikki. Pystyn itse elämää kokeneena sanomaan, että vielä kaduttaa. - N 49
Jos seksi ei ole tärkeää, niin eikö sitten sen pitäisi olla yhdentekevää, jos puoliso harrastaa sitä muiden kanssa?
Suomessa ollaan liikaa jumissa tällaisissa pattitilanteissa, joissa haluttomampi osapuoli päättää, että esimerkiksi kerran kuukaudessa on aivan riittävästi seksiä, vaikka toinen voisi haluta melkein joka päivä.
Melkein yhtä sietämätöntä kuin pettäminen on sellainen kuollut avioliitto, jossa seksielämä on käytännössä loppunut, eikä haluton osapuoli edes älyä, että tilanne on jotenkin väärin tai huono toista osapuolta kohtaan.
En pidä pettämistä oikeutettuna, mutta pidän vieraissa käymistä aika pienenä syntinä, jos toinen osapuoli on päättänyt omalta osaltaan lopettaa parisuhdeseksin. Näitäkin tapauksia on paljon. Maailman pienin viulu kaikille niille, joiden mielestä pettänyt puoliso on itsekäs sika, kun edellisen kerran seksiä oli ihan just puoli vuotta sitten.
Sinulla tai kenelläkään muulla ei ole oikeutta päättää asiaa toisen puolesta. Vain narskut harrastavat tällaista.
Narsistisillä tyypeillä nyt onkin hyvin sairas ajatellumalli parisuhteista ja avioliitoista. Siksi he hyppivätkin suhteesta ja liitosta toiseen.
Se kertoo karulla tavalla kuinka paljon kumppaniaan arvostaa. Ei kukaan panttaa asuntoakaan (toivottavasti) kysymättä toisen omistajan mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin Jennin mies olisi ihan onnesta soikeana, jos saisi tietää olevansa SE surkea aisankannattaja, josta on tehty oikein lehtijuttukin:D Mutta heeeeeiii!!! Tehkää toki lehteen osa kaksi otsikolla "Kun påskå osui tuulettimeen":D
N27
Varmaan moni mies tällä hetkellä miettii onkohan "Jenni" hänen vaimonsa
Vierailija kirjoitti:
En halunnut särkeä lasten kotia mutta seksi aviomiehen kanssa ei tarjonnut mitään. Oltiin menty liian nuorina yhteen eikä ollut peruskunnioitusta saati ymmärrystä miten suhteesta rakennetaan toimiva. Lisäksi olimme todella erilaisia. Olisin kuollut pystyyn ilman muita miehiä. Lopulta sitten rakastuin yhteen sivusuhteistani ja ero tuli kuitenkin. Sekään suhde ei kestänyt. Päädyin olemaan yksin pidempään, keskittymään lasten kasvattamiseen ja kasvamaan itse aikuiseksi yksinkin pärjääväksi naiseksi.
En halunnut särkeä lasten kotia... Etkö edes nuorena ymmärtänyt, että pettäminen on moraalisesti väärin. Olisit mieluummin eronnut ja lähtenyt siitä itseäsi rakentamaan. Mutta ei, ku piti särkeä se toinen, lapsille tärkeä ihminen, omalla paskalla käytöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä nyt tarkoitus olla jonkinlainen "rohkaiseva kasvutarina"?
Ei. Kunhan kerroin miten tämä draaman kaari omalla kohdalla jatkui.
Sivusuhteet eivät minua voimaannuttaneet vaan homma alkoi lipsua addiktion puolelle. Voima nousi vasta siinä vaiheessa kun uskalsin irtautua kokonaan toimimattomista kuvioista ja miehistä jotka eivät tarjonneet mitään kullia tai rahaa kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi ei vaan voi olla ihan rehellisesti avoimessa suhteessa?
Mies ei halunnut avointa suhdetta.
Avoin suhde ei ole suhde.
Riippuu tietenkin suhteesta, mutta kyllä voi olla. Vai pidätkö itselläsi oikeuden määritellä mitä suhteella tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on liian pieni maa Jennin toimintaan. Tulee jäämään kiinni varmasti. Sit tulee ero ja hemmetin riitainen.
T. Pettäjä jonka maine meni
Tämä kuolemanpelko estää ainakin itseäni hölmöilemästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N27Varmaan moni mies tällä hetkellä miettii onkohan "Jenni" hänen vaimonsa
Niin, mutta tärkeämpää on kaiketi se, että umpivoimaantunut Jenni on saanut påskottua oman pesänsä ja paistatella tekonsa takia kymmenen sekuntia anonyyminä julkisuudessa:D
N27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettavaa! Sama juttu kuin se taannoinen ääliö mies joka ei mielestään pettänyt vaimoaan käydessään maksullisissa.
Miksi näitä juttuja tehdään? Siksikö ettei kukaan enää uskaltautuisi parisuhteeseen kun kumppani voikin olla kusipää pettäjä?
Olen ihmetellyt samaa. Muutenkin kirjallisuudesa, elokuvissa ja TV-sarjoissa on yhä enemmän epäonnistuneita perheitä, pettämistä, eroja, puolisoilla huonot välit toisiinsa tai lapsiinsa. Tämä ei vastaa sitä, mitä olen ympäristössä havainnut. Useimmat ihmiset tuntuvat olevan tyytyväisiä liitossaan. Ne, jotka toiveistaan huolimatta eivät ole löytäneet puolisoa, ovat pahoillaan tilanteesta. Yhä useammin tulee epäilys, että jokin mystinen taho levittää normielämän ja avioliiton vastaista julistusta. Kuka hyötyy siitä? Se on haitallista niille arvoille, joita olemme tähän asti vaalineet. Ja en tarkoita, että jonkun pitäisi pakolla mennä naimisiin, jos todella haluaa elää yksin. Tosin vanhana se voi kostautua.
Hienoa että tuodaan esille vaihtoehtoja! Tosi monet körvistelee huonoissa suhteissa , "tekee töitä" että suhde kestää ja sitten horistaan "nykyään erotaan liian helposti" noi vitut se on hienoa että uskalletaan erota!!! Ihan kammottavia ne kun ollaan vaan yhdessä "suhteessa on paljon muutakin" tai sitten monethan on vaan elintason vuoksi yhdessä, etenkin naisilla se on merkittävimpiä syitä yeensä "rakastua" kuten todstaa nää rakkaushuijaukset 100% hyvin: niissä _aina_ on naisella ideana päästä pikku panostuksella isoihin rahoihin käsiksi. :DDD ja ei, rakkaushuijaus ei todellakaan voi sattua kenelle tahansa vaan just ihan tietty kaava tepsii tiettyyn naistyyppiin.
Kaikki miehet tekee tuota samaa, mutta vain harva nainen. Jatkakaa matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halunnut särkeä lasten kotia... Etkö edes nuorena ymmärtänyt, että pettäminen on moraalisesti väärin. Olisit mieluummin eronnut ja lähtenyt siitä itseäsi rakentamaan. Mutta ei, ku piti särkeä se toinen, lapsille tärkeä ihminen, omalla paskalla käytöksellä.
Tuot tähän omaa väritettyä tulkintaasi ja traumojasi. Kyllä, ex-mies koki mielipahaa mutta vastuunsa oli hänelläkin suhteen toimimattomuuden suhteen. Hän ei särkynyt vaan elää nykyään uudessa paremmassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo karulla tavalla kuinka paljon kumppaniaan arvostaa. Ei kukaan panttaa asuntoakaan (toivottavasti) kysymättä toisen omistajan mielipidettä.
Seksuaalinen uskollisuus ei ole mitään pantattavaa omaisuutta.
Lynkatkaa, mutta olen sitä mieltä, että jos on esimerkiksi vuosikausia kieltäytynyt kokonaan seksistä puolisonsa kanssa, ei silloin ole paljonkaan edellytyksiä odottaa siltä toiselta osapuolelta kovinkaan rakastavaa kohtelua, saati rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
lähde
Tossa jutussa oli niin paljon ristiriitaisuuksia että mietin onkohan totta.
Näitä voimaantuneita perheellisiä sitten ennen pitkää istuu sp-klinikalla naama valkoisena ja vakavana kuultuaan kuppatuomionsa.
Isot propsit sille toimittajalle joka työstää tuosta aiheesta svengaavan artikkelin.
Voi lopettaa suhteen vaikka tekstarilla, jonka kirjoittamiseen menee alle minuutti ja lähteä sen jälkeen vapaana tekemään mitä lystää muilta kyselemättä. Onko se niin vaikeaa.
Eikö sama päde niihin, jotka tietoisesti pitävät puolisoaan seksn puutteessa, vaikka tietävät, että toinen kärsii? Eikö siinäkin se haluton osapuoli halua sekä syödä että säästää kakun? Haluaa avioliiton edut, mutta ei halua edes hakea ratkaisua omaan haluttomuuteensa. Eikä anna toisen käydä tapaamassa muita.