Te joilla on asunto myynnissä; oletteko saaneet yhtään tarjousta?
Oletteko saaneet yhtään tarjousta myynnissä olevasta asunnostanne?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut muutamaa asuntoa, mutta niissä on aivan ylikorkea hintapyyntö. En ole tehnyt selvästi alhaisempia tarjouksia, kun ajattelin, että ne vain loukkaavat myyjiä. Toivoisitteko siis kuitenkin niitä alempia tarjouksia?
Tätä mietin myös..
Jos ei edes kokeile tarjota mielestään oikeaa hintaa, ei voi koskaan tietää, mikä myyjän suhtautuminen olisi ollut. Meillä on ollut hyvän kokoinen osakeasunto isossa kaupungissa kaupan jonkin aikaa, ja rehellisesti sanottuna hintapyyntö voisi mielestäni olla matalampikin. Pyyntö on siis lähinnä välittäjän näkemyksen mukainen, ja oma mielipiteeni eroaa tuosta näkemyksestä ainakin jonkin verran. Toisaalta pakko ei ole saada myytyä, joten olen antanut vielä olla. Katsojia on käynyt, tarjouksia ei ole tullut.
Mikäli ostajakandidaatilla on asunnon arvosta selvä oma näkemys, ei kai mikään estä tekemästä sen mukaista tarjousta, jos asunto on niin kiinnostava että sen voisi haluta. Eivät ne myyjät tarjouksista rikki mene. Mielellään voisin itsekin ottaa vastaan jonkinlaisen tarjouksen, olisipa jotain mistä lähteä neuvottelemaan.
Tänään meni tarjous läpi sijoitusasunnosta. Oli myynnissä 16 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Tänään meni tarjous läpi sijoitusasunnosta. Oli myynnissä 16 päivää.
Paljonko alle pyyntihinnan?
Äitini myi kesäkuussa omakotitalonsa pyyntihinnalla ensimmäisille jotka kävi sitä katsomassa.
Miksi ette vaan suoraan laita sellasta hintaa jolla menee kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on uudehko sähkölämmitteinen omakotitalo myynnissä suurehkon kaupungin lähettyvillä. Pyyntihinta on 290 000 ja tarjouksia olen saanut 4, joista paras 230 000. Ei kyllä tule kauppoja tuolla hinnalla.
Kannattaisi vaan myydä nyt... Syksyllä et saa siitä 200 000 enempää.
Vierailija kirjoitti:
Näissä maailmanlopun manauksissa on hyvä muistaa, että suurempien asuntojen hinnat ovat tippuneet keskimäärin pari kolme prosenttia. Ihan vain vastapainona noille -50% fantasioinneille.
Ja kaupat ovatkin lähes täysin pysähtyneet. Asuntokauppa vilkastuu taas, kun hinnat laskevat riittävästi.
Myyntihintojen on laskettava reippaasti, jotta ihmiset pystyvät maksamaan kohonneet korkokulut. Yhtään enempää ei ole ihmisillä rahaa käytettävissään, vaan pikemminkin päinvastoin.
Harvoin myyjä siinä mitään menettää, kun uuden asunnon saa vastaavasti pudonneella hinnalla.
Parit asuntokaupat tullut tehtyä tässä.
Myin yhden sijoitusasuntoni, olin maksanut 100k, pyynti 105k, 5k olin laittanut pintaremppaan ennen myyntiä -> meni pyydetyllä.
Ostin toisen sijoitusasunnon pyynti 65k, maksoin 58k.
Myin omakotitaloni hintaan 510k, olin ostanut 495k, remppaa tehty 20k. Eli vähän tuli takkiin mutta olen tyytyväinen. Se oli kallis huusholli ylläpitää. Nyt etsiskelen uutta taloa.
Vierailija kirjoitti:
Parit asuntokaupat tullut tehtyä tässä.
Myin yhden sijoitusasuntoni, olin maksanut 100k, pyynti 105k, 5k olin laittanut pintaremppaan ennen myyntiä -> meni pyydetyllä.
Ostin toisen sijoitusasunnon pyynti 65k, maksoin 58k.Myin omakotitaloni hintaan 510k, olin ostanut 495k, remppaa tehty 20k. Eli vähän tuli takkiin mutta olen tyytyväinen. Se oli kallis huusholli ylläpitää. Nyt etsiskelen uutta taloa.
Ne sun remonttikulut ei mene suoraan siihen asunnon arvoon.
Ei tarjouksia. Jokunen kävijä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Äitini myi kesäkuussa omakotitalonsa pyyntihinnalla ensimmäisille jotka kävi sitä katsomassa.
Todennäköisesti ostajat ottavat 1-2 vuoden sisään rahansa pois käräjäoikeuden avustuksella, kun nostavat kanteen jostakin piilevästä virheestä. :)
Ei varmaan tarjouksia tule, kun jengillä oo varaa samanlaisiin lainoihin, ku aikasemmin. Ehkä kun hinnat tulevat alas
Äitini sai asuntonsa myytyä. 70-luvun rivarikaksio pikkupaikkakunnalta, joten kuviteltiin kaikki että myyntiaika tulee olemaan pitkä.. Kiinnostuneita oli kuitenkin muutama ja myyntiajaksi jäi alle 3kk. Toki hintakin oli halpa, ehkä nää korkeat korot ja yleinen epävarmuus ei niin paljon vaikuta noin halpojen asuntojen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti ostajat ottavat 1-2 vuoden sisään rahansa pois käräjäoikeuden avustuksella, kun nostavat kanteen jostakin piilevästä virheestä. :)
No kyllä sellaiseen pitää olla ihan kunnon syyt, eikä mikään pikku virhe... ei ole ihan arkipäivää käräjöidä, vaan yleensä ihan kunnon kosteusvauriot. Vai mitä piileviä virheitä mahdat tarkoittaa? Tämän ensimmäisen kommentoijan äidillähän saattaa olla vaikka viime vuonna rakennettu talo. Mistä sinä sitä tiedät.
Te joilla isompi asunto tai talo, olisitteko valmiita ottamaan vaihdossa sijoitusasunnon? Siitä saa sentään vuokratuloja ja voi myydä pois myöhemmin.
Meillä tulee pakkomyynti ihan kohta.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla isompi asunto tai talo, olisitteko valmiita ottamaan vaihdossa sijoitusasunnon? Siitä saa sentään vuokratuloja ja voi myydä pois myöhemmin.
Kai se riippuu ihan tilanteesta. Itse en, koska tarvitsen asunnon myynnistä saatavat rahat seuraavaan asuntoon. Ja toki myös millainen se asunto on, saako sen tosiaan myytyä pois myöhemmin...
Pari tuttavaa on saanut talonsa/asuntonsa myytyä. Hinnoista on tingitty ihan normaalin verran eikä myyntiajatkaan älyttömän pitkiä. Vieläpä vanhoista, kasaritaloista kyse, toinen iso perheasunto ja toinen pikkukaksio. Varmasti heillä on lähtöhinta sitten ollut kohdillaan. Molemmat muutti vuokralle, toinen pysyvästi, toinen etsiskelemään uutta kotia kaikessa rauhassa.
Just viime viikolla myin vanhan asuntoni. Laitoin myyntiin maalis-huhtikuun vaihteessa eli kauppojen sopimiseen meni reilu 3 kk. Pyyntihintani oli tarkoituksella ylimitoitettu tiputusta varten eli 109t ja kaupat tehtiin 95t.
Todella tyytyväinen olen. 13 v sitten ostettu 105t hintaan eikä remontteja tehty.
Meni paremmin kuin hyvin.