Te joilla on asunto myynnissä; oletteko saaneet yhtään tarjousta?
Oletteko saaneet yhtään tarjousta myynnissä olevasta asunnostanne?
Kommentit (113)
En ole itse myynyt, mutta isovanhempani myivät juuri lapsiperheiden suosimalta alueelta suurehkon kaupungin läheltä melko uuden erillistalon. Ehti olla kaksi päivää myynnissä ja meni pyyntihintaan, eli näköjään oikeanlaiset asunnot oikeassa paikassa menevät vielä kaupaksi.
Myin juuri asuntoni Kulosaaresta. Myyntiaika 3 viikkoa ja kauppahinta oli 5000 alle pyynnin, eli tavanomainen tinkaus. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 300k asunnosta saatiin tarjous 170k. Oli pakko myydä ku olis muuten mennyt nuijan alle. Jäin työttömäksi.
Meillä kans 260ke kämppä lähti käsistä 175 tonnilla, kun lyhennys vapaat oli käytetty. Ruma avioero.
Sehän oli sitten 175 kE kämppä eikä 260 kE. Kyllä kaikki menee kaupaksi, kun hinta on oikea.
2v sitten tarjottiin 260k€, ei hyväksytty tarjousta liian alhaisena. Siihen nojautuen käytin tuota summaa arvonmääritykseen.
Älä viisastele kun et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Myin juuri asuntoni Kulosaaresta. Myyntiaika 3 viikkoa ja kauppahinta oli 5000 alle pyynnin, eli tavanomainen tinkaus. Olen tyytyväinen.
Tavanomainen tinkaus? Alaspäin?
Mä myin Helsingistä yksiön ja neliön, 2019 ja 2021, ekalla kerralla saatiin 19 tonnia yli pyynnin, toisella 20.
Jos pyynti 500 000€ kannattaa tarjota 100 000€ ja haukkua myyjä jos ei suostu. Jos pyynti 200 000€ kannattaa tarjota 20 000€ ja haukkua myyjä jos ei suostu. Jos pyynti 100 000€ kannattaa pyytää ilmaiseksi ja haukkua myyjä jos ei suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hinnat taas joskus nousee. Näin on aina mennyt.
Mutta nollakorkoja ei tule enää. Se on saletti.
Äläpä kuule sano. Just nyt ei todellakaan kannata myydä asuntoaan ellei ole pakko.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nollakorkojen-aika-voi-palata-yllatt…
Tutun talo myytiin myös kahdessa viikossa
Kohta menee oma asunto myyntiin, jännän äärellä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olisi mukava saada edes alapallotarjous, niin siitä voisi lähteä neuvottelemaan
Jokainen välittäjä jolle olen sellaisen antanutr on vastannut ettei tule tarjousta eteenpäin viemään. Pelkää että provikat laskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen tinkaus? Alaspäin?
Mä myin Helsingistä yksiön ja neliön, 2019 ja 2021, ekalla kerralla saatiin 19 tonnia yli pyynnin, toisella 20.
Se oli silloin kuplan huipulla se. Nyt puhaltaa asuntomarkkinoilla eri tuulet jos et satu tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Tutun talo myytiin myös kahdessa viikossa
Tuttu sai autotallissa olleen porschen kaupan päälle tupaantuliaislahjana ja salkullisen rahaa. Jääkaappikin oli täytetty uusille asukkaille valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kohta menee oma asunto myyntiin, jännän äärellä ollaan.
Ei ole mitään jännää kun laitat sellaisen hinnan millä se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hinnat taas joskus nousee. Näin on aina mennyt.
Mutta nollakorkoja ei tule enää. Se on saletti.
Äläpä kuule sano. Just nyt ei todellakaan kannata myydä asuntoaan ellei ole pakko.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nollakorkojen-aika-voi-palata-yllatt…
Toi jutun ukko on aika satusetä jos et ole seurannut. Menee moni realistinen kauppa sivusuun kauppalehden satuja uskoessa ja odotellessa. Kulut juoksee samaan aikaan maailman tappiin ylimääräisestä luukusta.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, kyllä myytävää tulee riittämään.
Ja uusia valmistuu suosituimmille alueille likuhihnalta tuhansia.
Olen etsinyt Vantaalta parilta tietyltä alueelta rivitaloasuntoa perheelleni. Ihan välttämätön pakko ei ole muuttaa, joten olen tässä muutaman vuoden seuraillut asuntomarkkinoita. Selvästi koronan myötä asuntojen hinnat pompsahti. Harmi, ettei itsellä ollut tuolloin mahdollista ostaa asuntoa. Nyt asuntojen hinnat ovat karanneet aivan käsistä. Pyyntihinnat ovat todella korkeita ja lähempänä 300 000, vaikka asunto vaatisi pientä laittoa. Yhtä kohdetta olen seurannut jo useita kuukausia ja siinä on melkein 40 000 laskenut hintapyyntö. Asunnossa tai oikeastaan taloyhtiössä on muutama iso juttu, jonka vuoksi en kohdetta edes harkitse vaikka miten hinta laskisi.
Myyjillä on aivan poskettomia ja harhaisia pyyntöjä 70-/80--90-luvun mörskistä, osassa on kaikki isommat remontit tekemättä. En koskisi moisiin pommeihin pitkällä tikullakaan. Suomalaisten asunto"varallisuus" alkaa rapistua mutta niin käy kaikille käyttötavaroille: elinkaari tulee päätöspisteeseen. Kenelle jää musta maija käteen onkin kiintoisa juttu.
Pk-seudulla hinnat laskee nyt parin vuoden aikana sen 40 prosenttia, eli tarjoukset sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyjillä on aivan poskettomia ja harhaisia pyyntöjä 70-/80--90-luvun mörskistä, osassa on kaikki isommat remontit tekemättä. En koskisi moisiin pommeihin pitkällä tikullakaan. Suomalaisten asunto"varallisuus" alkaa rapistua mutta niin käy kaikille käyttötavaroille: elinkaari tulee päätöspisteeseen. Kenelle jää musta maija käteen onkin kiintoisa juttu.
Tämä juuri! Kuvitellaan, että asunnon arvo vaan kasvaa ajan kuluessa kuin arvoviinillä konsanaan, vaikka mitään ylläpitoa ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut muutamaa asuntoa, mutta niissä on aivan ylikorkea hintapyyntö. En ole tehnyt selvästi alhaisempia tarjouksia, kun ajattelin, että ne vain loukkaavat myyjiä. Toivoisitteko siis kuitenkin niitä alempia tarjouksia?
Tätä mietin myös..
Eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta, kyllä myytävää tulee riittämään.