Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Nämä putoo kolmeen ryhmään:
-maat jossa englanti osataan huonosti - siellä asiat arastelee. Superkphteliaassa Japanissa voi siksi olla vaikeaa saada palvelua. Samoin Ranska, Saksa. Toisaalta nykyään naikki asiakaspalvelijat .amuja ja enkku sujuu hyvin.
- maat jossa elintasoero turistiin on valtava: siellä saatetaan ryöstää, mutta joka tapauksessa katsotaan pahasti.
-entinen itä -blokki. Siellä ei opetettu enkkua eikä asiakspalvelua.
Mikä ihmeen pakko kaikkien on osata juuri englantia ja mitä tekemistä sen osaamattomuudella on töykeyden kanssa? Oletko ehkä amerikkalainen, joka luulee, että maailmassa on vain yksi kieli?
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että jotkut ovat maininneet Saksan. Siellä lukuisia kertoja käyneenä ja vähintäänkin satojen ihmisten kanssa asioineena en ole kertaakaan saanut muuta kuin hyvää palvelua ja ihmisetkin ovat olleet pääasiassa ystävällisiä.
Sama kokemus Saksasta. Aina olen saanut ystävällistä palvelua ja hotellien respoissa aina on neuvottu, annettu ranintolavinkkejä ja kerrottu nähtävyyksistä ja kulkumahdollisuuksista tosi ystävällisesti. Samoin rafloissa ym. Käyn aina mielelläni siellä.
Rabskassa sen sijaan en käy mielelläni. Hirveän töykeää, eikä edes yritetä ymmärtää englantia. Edelleen tätä samaa, vuosikymmenestä toiseen.
Venälaiset tavalliset ihmiset Pietarissa ja Viipurissa ovat olleet todella sydämellisiä, vastoin yleistä käsitystä venäläisten töykeydestä. Venäläisturistit Suomessa ovat jostain syystä aina koppavimmillaan ja pilaavat muidenkin maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunisia oli kamala kokemus kaikkinensa.
Sama. Oli järkytys ekan kerran elämässä kokea, mitä on olla ö-luokan olento vain siksi, että on nainen. Ei ikinä enää.
Hyvä, kun varoitat.
Ranskassa ollaan jostain syystä mulle aina ihan ystävällisiä. Osaan ranskaakin vain pari sanaa, mutta käytän niitä kyllä. Vastaan: Neuvostoliitto ja Viro. Ja sitten arabit, eli arabimaista tänne tulleet ihmiset, koska itse en ole käynyt missään arabimaassa. Ja etenkin sieltä tänne tulleet naiset näyttävät nyrpeää naamaa tällaiselle vaalealle naiselle, vaikka olen ihan peruskohtelias ja pukeudun säädyllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa Münchenissä oli brittejä, jotka kovaan ääneen julistivat, kuinka viereisen pöydän ihmiset eivät osaa puhua kunnolla englantia. Jotenkin jäi epämiellyttävä vaikutelma näistä ylimielisistä ja humalassa olevista briteistä. No eiköhän niitä k**päitä löydy joka maasta.
Olisit kysynyt heiltä kuinka monta vierasta kieltä he osaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma, että jotkut ovat maininneet Saksan. Siellä lukuisia kertoja käyneenä ja vähintäänkin satojen ihmisten kanssa asioineena en ole kertaakaan saanut muuta kuin hyvää palvelua ja ihmisetkin ovat olleet pääasiassa ystävällisiä.
Sama kokemus Saksasta. Aina olen saanut ystävällistä palvelua ja hotellien respoissa aina on neuvottu, annettu ranintolavinkkejä ja kerrottu nähtävyyksistä ja kulkumahdollisuuksista tosi ystävällisesti. Samoin rafloissa ym. Käyn aina mielelläni siellä.
Rabskassa sen sijaan en käy mielelläni. Hirveän töykeää, eikä edes yritetä ymmärtää englantia. Edelleen tätä samaa, vuosikymmenestä toiseen.
Saksassa nuoremmat osaa asiakaspalvelun. Kaupoissa varsinkin vanhemmat naiset ovat kuin myrkyn nielleitä. Vaihtorahat on paiskattu mihin sattuu eikä edes yritetä auttaa tai puhua englantia. Osaan kyllä hieman saksaa ja sillä olen yrittänyt asioida.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa ollaan jostain syystä mulle aina ihan ystävällisiä. Osaan ranskaakin vain pari sanaa, mutta käytän niitä kyllä. Vastaan: Neuvostoliitto ja Viro. Ja sitten arabit, eli arabimaista tänne tulleet ihmiset, koska itse en ole käynyt missään arabimaassa. Ja etenkin sieltä tänne tulleet naiset näyttävät nyrpeää naamaa tällaiselle vaalealle naiselle, vaikka olen ihan peruskohtelias ja pukeudun säädyllisesti.
Sama kokemus, arabimaista tänne tulleet ovat töykeitä. Olen myös käynyt arabimaassa ja töykeitä ovat sielläkin, miehet haukkuivat vääräuskoisiksi ja naiset katsoivat halveksuen.
Vierailija kirjoitti:
Nämä putoo kolmeen ryhmään:
-maat jossa englanti osataan huonosti - siellä asiat arastelee. Superkphteliaassa Japanissa voi siksi olla vaikeaa saada palvelua. Samoin Ranska, Saksa. Toisaalta nykyään naikki asiakaspalvelijat .amuja ja enkku sujuu hyvin.
- maat jossa elintasoero turistiin on valtava: siellä saatetaan ryöstää, mutta joka tapauksessa katsotaan pahasti.
-entinen itä -blokki. Siellä ei opetettu enkkua eikä asiakspalvelua.
Mä oon saanut Japanissa hyvää kohtelua. Jopa tavallisilta kadunmiehiltä. Ja kaikki haluaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Liettua. Todella tylyä väkeä turisteja kohtaan niin ravintoloissa, ruokakaupoissa, hotelleissa, kadulla jos yritti kysyä jotain paikalliselta.
Joo sama! Kukaan ei tietenkään ymmärtänyt sanaakaan englantia tai mitään liettuan muutaman sanan ja elekielen sekoitustakaan. Ravintolat lähes kaikki kiinni tai ainakaan turistia ei palveltu, jossain kahvilassakin asioiminen hyvin työlästä. Vessassa oli reikä lattiassa 2010-luvulla keskustassa.
Latvialaisten ja virolaisten kanssa on ihan hyvin mennyt, mutta liettualaiset ovat aika oma lukunsa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut paljon, ja vain Virossa saanut erittäin tylyä kohtelua. Lisäksi ainoa maa jossa joka kerta on yritetty huijata jotenkin. Lisäksi kerran ryöstetty. Viimeksi otimme lasten kanssa taksin satamaan. Sovimme tietenkin hinnan etukäteen ja varmistin KANTEEN KERTAAN että hinta on se mikä juuri sovittiin. Kuitenkin perillä kuski yritti periä kolminkertaista hintaa. Olin varannut tasarahan, juuri sen verran kun oli sovittu. Jätin rahat etupenkille ja lähdimme lasten kanssa juoksemaan terminaaliin. Mies jäi raivoamaan perään ja huuteli kaikkia törkeyksiä.
Tämä oli viimeinen kerta kyseisessä maassa. En jaksa enää matkustaa sinne huijattavaksi, kannan mieluummin rahani johonkin toiseen maahan.
Ja olen käyttäytynyt aina joka maassa ystävällisesti ja kyseistä maata kunnioittaen. En ryyppää, riehu tai käyttäydy sopimattomasti. Pukeutuminen siistiä ja hillittyä.
Siellä on muuten taksin hinta aivan jokeripokeri poks. Kerran ajettiin sama matka edestakaisin eri takseilla. Toinen otti tyyliin kolminkertaisen hinnan toiseen taksikuskiin. Kannattaa kulkea bussilla, jos pystyy.
Ranska on iso maa. Sielläkin on eri alueilla vähän erilainen fiilis. Pariisissa ja muissa suurissa kaupungeissa meno voi olla tylympää kuin jossain viinialueiden pienemmissä paikoissa.
Monissa maissa olen kohdannut tylyä käytöstä, mutta samoissa maissa toisessa kohtaa tosi ystävällistä kohtelua. Eli yhden tai kahden kokemuksen perusteella ei kannata tuomita koko maata.
On myös ollut tilanne (Kreetalla), että kun on selvinnyt että ollaan suomalaisia eikä saksalaisia, niin muuttui ääni kellossa. Saatiin pyyteetöntä apua raksamiehiltä, kun motskari hajosi keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Venälaiset tavalliset ihmiset Pietarissa ja Viipurissa ovat olleet todella sydämellisiä, vastoin yleistä käsitystä venäläisten töykeydestä. Venäläisturistit Suomessa ovat jostain syystä aina koppavimmillaan ja pilaavat muidenkin maineen.
He tulevat käymään entisessä alusmaasssan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa asuvien arabien perusteella ei voi arvostella heidän lähtömaitaan. Helmet harvoin muuttavat kotimaistaan pois.
Itse koin marokkolaiset ja turkkilaiset naiset ystävällisiksi, kun lomailin siellä. Miehet olivat noissa maissa 50-50. Joko töykeästi halveksivat naisia tai olivät äärimmäisen avuliaita ja mukavia.
Ruotsi ja Viro. Ovat hyvinkin mukavia siihen asti, kunnes paljastuu, että olen Suomesta. Sitten muuttuu ääni kellossa. Ruotsalaisilla iskee ylemmyyden ja virolaisilla alemmuudentunto. Teeskentelenkin nykyään saksalaista ja palvelu pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Espanja, erityisesti Aurinkorannikko, Sevilla, Barcelona. Inhoavat turisteja ja näyttävät sen, ovathan "suorasukaisia". Pitävät itseään ylväinä konkistadoreina ja länsieurooppalaisina, parempina kuin "suomalaiset puoliaasialaiset" ja " köyhät itäeurooppalaiset", joita halveksivat. Naiset ovat myös muille naisille hyvin ilkeitä ja mustasukkaisen agressiivisia vastakkaisesta sukupuolesta, ihan kuin ulkomaalaiset naiset olisit tulleet sinne vain viemään heidän miehensä.
En tunnista tätä yhtään ja sentään osan vuodesta vietän Aurinkorannikolla.
Sen sanon, että täällä on suht paljon italialaisia työntekijöitä ja myös eteläamerikkalaisia. Ehkä he ovat töykeitä? Espanjalaiset on mukavaa sakkia tai korkeintaan omissa ajatuksissaan. Täällä seudulla ollaan myös kielitaitoisia. Asiakaspalvelijat puhuvat tärkeimmissä paikoissa ainakin englantia.
Olen matkustanut paljon, ja vain Virossa saanut erittäin tylyä kohtelua. Lisäksi ainoa maa jossa joka kerta on yritetty huijata jotenkin. Lisäksi kerran ryöstetty. Viimeksi otimme lasten kanssa taksin satamaan. Sovimme tietenkin hinnan etukäteen ja varmistin KANTEEN KERTAAN että hinta on se mikä juuri sovittiin. Kuitenkin perillä kuski yritti periä kolminkertaista hintaa. Olin varannut tasarahan, juuri sen verran kun oli sovittu. Jätin rahat etupenkille ja lähdimme lasten kanssa juoksemaan terminaaliin. Mies jäi raivoamaan perään ja huuteli kaikkia törkeyksiä.
Tämä oli viimeinen kerta kyseisessä maassa. En jaksa enää matkustaa sinne huijattavaksi, kannan mieluummin rahani johonkin toiseen maahan.
Ja olen käyttäytynyt aina joka maassa ystävällisesti ja kyseistä maata kunnioittaen. En ryyppää, riehu tai käyttäydy sopimattomasti. Pukeutuminen siistiä ja hillittyä.