Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?

Vierailija
18.07.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa mitä tapahtui.

Kommentit (297)

Vierailija
241/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä Neuvostoliitossa jouduin työni takia käymään.

Kaupan kassa tyttö suorastaan sähisi vihasta kun sanoin olevani suomalainen.

Kauppoja ei vodkapullosta tullut.

Vierailija
242/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että jotkut ovat maininneet Saksan. Siellä lukuisia kertoja käyneenä ja vähintäänkin satojen ihmisten kanssa asioineena en ole kertaakaan saanut muuta kuin hyvää palvelua ja ihmisetkin ovat olleet pääasiassa ystävällisiä.

Samalla ihmettelen sitä miten joku voi kehua Venäjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa

Milälailla? Oletko oikeasti käynyt? Jotenkin olen aina kuvitellut, että olisivat ystävällisempiä kuin vaikka Venäläiset.

Vierailija
244/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa ja Ranskassa oli tylyintä, ihmiset koppavia ja ylimielisiä, miehet vislailivat perään ja seurailivat. Egyptissä miehet olivat aivan törkeitä. Olen kohdannut ystävällisiä ihmisiä Venäjällä, pari kertaa jotakin paikkaa etsiessäni jopa vieneet perille asti (200-300 metrin matkoja). Ehkä tähän vaikuttaa se, että osaan hieman venäjää.

Minuakin on saatettu siellä pitkät matkat ja saattajana oli vanhempi nainen. Hänellä oli painavat kauppakassit kädessä. Juteltiin niitä näitä. Jälkeenpäin hävetti, kun huomasin, että olisi pitänyt tarjoutua auttamaan kassien kanssa.

Vierailija
245/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel. Hotelleissa, autofirmassa, ravintoloissa jne. Mutta yksityisihmiset ovat mukavia. Työminä ikävä, henk koht päinvastoin.

Ilman raamattua, eipä kukaan sinne menisi

Vierailija
246/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa

Olen pari kertaa Suomessa matkustanut bussissa siten että viereiselle paikalle tulee ukrainalainen matkustaja. Kummallakin kerralla jäin vieruskaveria aiemmin bussista pois eivätkä he väistäneet tai reagoineet mitenkään kun olin nousemassa pois paikaltani. Piti ängetä pienestä tilasta heidän ohitseen. Onko tämä joku ukrainalainen tapa?

Minulla on erittäin huonoja kokemuksia ukrainalaisista pakolaisnuorista. Ilkeitä ja huorittelevat! Taitaa olla niin, että saivat mitä ansaitsivat.

Venäjältä se ilkeys Ukrainaankin on tullut. Kun elää venäläisen saappaan ja ilkeän kulttuurin alla niin ei siinä ole terveet lähtökohdat kasvaa ihmisenä ja tuo mitä sanot, että "saavat mitä ansaitsevat",

Ainakin olisi korkea aika painua omaa maataan rakentamaan.,ei siellä joka puolella sodita.t.eri

Vierailija
247/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa, kyllä on leuhkaa porukkaa ja erikoisia tapoja. Menin syömään, niin tuotiin parsaanleike ruskealla kastikkeella ja pikku nökönen vokkivihanneksia. Kysyin, missä on perunat tai riisi. Se kuulemma pitää ostaa erikseen. Seuraavana päivänä ostin kahvin pahvimukissa. Myyjä tuli ja komensi seisomaan. Pahvitörpössä oleva kahvi juodaan seisaaltaan. Jos on posliinikuppi, niin saa istua.

Ilmeisesti ostit sieltä "nopean kahvin" eli tosiaan sellaisen, joka juodaan seisten ja nopeasti. Se on halvempi. "Kahvilakahvi" maksaa enemmän, mutta silloin saa istua. Eihän turisti välttämättä ymmärrä näitä erikoisuuksia.

Vierailija
248/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko minunkin sanoa Ranska tai ainakin Pariisi. Ja kun ei osaa täydellistä ranskaa, on ihan turha odottaa palvelua. Edes lentokentällä ei suostuttu puhumaan englantia.

Anteeksi, mutta tapahtuiko tämä suunnilleen niihin aikoihin, kun Brexit uhkasi tai Englannissa oli jo äänestetty?

Vierailija
249/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavia ovat olleet kaikkialla.Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Jos Euroopasta puhutaan niin tässä on vähintäänkin totuuden siemen.

Venäjästähän ei puhuta, koska se ei ole Eurooppaa, eikä siellä pärjää hyvillä käytöstavoillakaan.

Vierailija
250/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa turistirysän ravintolan naishenkilö puhisi raivoissaan, kun en puhunut saksaa. Sitä jäin hieman ihmettelemään, miksi turistirysän työntekijä ei osannut sanaakaan englantia.

Italiassa asiakaspalvelijat ovat tuhisseet halveksuen muutamankin kerran kun olen varmaankin tietämättäni rikkonut jotain paikallista käytösnormia (liikaa/liian vähän tippiä, väärin annettu tippi, väärin tilattu ruoka/juoma tms.?).

Vierailija
251/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabiemiraateissa oli aivan karseaa porukkaa. Paljon matkustaneena en ole vastaavaa nähnyt missään muualla. 

Vierailija
252/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionarvoista miten kukaan ei sano esim.Philippiinit tai Thaimaa. Vaikka suomalaiset matkustavat sielläpäin paljon. Ei se yllätä sinänsä, kansallisuuksissa todella on eroja mitä tulee iloisuuteen ja ystävällisyyteen.

Vierailija
253/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virossa. En mene sinne enää koskaan.

Tallinnassa on palvelu ylimielistä. Tartossa olen sen sijaan saanut ystävällistä palvelua.

Vierailija
254/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotimaa Ranska. Minulle vastaus on: Suomi.

Vierailija
255/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa. En mene sinne enää koskaan.

Tallinnassa on palvelu ylimielistä. Tartossa olen sen sijaan saanut ystävällistä palvelua.

En ole huomannut. Olen aina saanut Tallinnassa ystävällistä palvelua. Jossain kahviloissa jopa erinomaisen ystävällistä.

Vierailija
256/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi. Olen italialaine.

Vierailija
257/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunisia oli kamala kokemus kaikkinensa. 

Sama. Oli järkytys ekan kerran elämässä kokea, mitä on olla ö-luokan olento vain siksi, että on nainen. Ei ikinä enää.

Tunisia, Marokko (Pohjoismaalaisia tytöiltä kurkut katki, kun telttailemassa), Egypti, Algeria jne ei kiitos ikinä.

Vierailija
258/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valko-Venäjällä, olin lapsen mukana Minskissä turnauksessa ja palvelu oli todella töykeää hotellissa ja myös kaupoissa. Lapselta myös varastettiin rahaa hotellin ravintolassa ja 13.v lapsia yritettiin myös huijata hotellin pienessä kaupassa kun antoivat vahingossa väärin rahasta takaisin. 

Vierailija
259/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa virolaiset mutta ei koskaan vironvenäläiset joilla ei ole kroonista alemmuudentuntoa suomalaisia kohtaan mitä tarvitsisi käytöksellä tai ilmeillä esittää. Latvia ja Liettua ovat ihan toista maata, niihin matkustaa aina mielellään.

Se ei ole alemmuudentuntoa vaan vihaa suomalaisen omaa töykeää käytöstä kohtaan. Oletko ikinä nähnyt miten suomalaiset öykkäröi Tallinnassa? Ei virolaiset muuten ole mitään töykeää kansaa omilleen.

Niin omilleen. Mutta tässä on kyse turistien kokemuksista siinä maassa.

Vierailija
260/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä putoo kolmeen ryhmään:

-maat jossa englanti osataan huonosti - siellä asiat arastelee. Superkphteliaassa Japanissa voi siksi olla vaikeaa saada palvelua. Samoin Ranska, Saksa. Toisaalta nykyään naikki asiakaspalvelijat .amuja ja enkku sujuu hyvin.

- maat jossa elintasoero turistiin on valtava: siellä saatetaan ryöstää, mutta joka tapauksessa katsotaan pahasti.

-entinen itä -blokki. Siellä ei opetettu enkkua eikä asiakspalvelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan