Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?

Vierailija
18.07.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa mitä tapahtui.

Kommentit (297)

Vierailija
221/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virolaiset ilkeilee palvelutehtävissä suomalaisille. Lienevät kateellisia.

Osittain tuo on kyllä totta, mutta minulle ei ole oltu ilkeitä etelä-naapurissa, ei edes 1990-luvulla. Kannattaa opetella edes hieman eestiläisiä kohteliaisuuksia ja kunnioittaa paikallista historiaa ja kulttuuria, eikä esiintyä maailman omistajana.

Vierailija
222/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettua. Todella tylyä väkeä turisteja kohtaan niin ravintoloissa, ruokakaupoissa, hotelleissa, kadulla jos yritti kysyä jotain paikalliselta.

Monia maita kiertäneenä vastaan Liettuassa. Ihan järkyttävää kohtelua kaupoissa ja juma-asemalla yms. Mulkoilua ja huutamista, ohitettiin yms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että on käynyt hyvä tuuri, mutta joka maassa on oltu ystävällisiä.

Minulla on hieman samanlaisia kokemuksia ulkomailta. Se miten suhtautuu paikallisiin ihmisiin, heidän kieleensä ja kulttuuriinsa sekä se, käyttääkö paikalliseen kieleen ja kulttuuriin kuuluvia kohteliaisuuksia heidän omalla kielellään, selittää paljonkin siitä, millaista kohtelua saa osakseen. 

Jos on veemäinen ihminen niin ei tarvitse ihmetellä millaista kohtelua on saanut osakseen.

Vierailija
224/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin ne ihmiset eläisi siellä vain turisteja miellyttäekseen. 

Elävät kuitenkin turismin tuomista rahoista esimerkiksi Välimeren maissa. Miten kävisi näiden maiden talouden ilman turismin tuomia miljardeja? Ja sitten vielä varsinkin suoraan turismisektorilla työskentelevät kehtaavat ilkeillä turisteille, jotka maksavat heidän palkkansa. 

Vierailija
225/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa ja Serbiassa ollut töykeimmät. Muistaakseni. 

Vierailija
226/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virossa.

Virossa totta tosiaan. Tuossa ikuisessa vapaamatkustajien maassa, jossa jaksavat vain valittaa, vaatia ja kitistä joka ainoasta asiasta! Kaiken ovat saaneet tekemättä mitään. Suomalaiset ovat rahoittaneet ja nostaneet koko maan jaloilleen, mutta kitinä, valitus ja vaatimukset  sen kuin jatkuvat, eikä kiitoksen sanaa!

ja nyt NATOn myötä Suomi saatiin kuin saatiinkin lirutettua ottamaan vastuulleen Viron puolustaminen! Virolaiset tunnetusti nostaisvat tassut pystyyn heti ensimmäisen tilaisuuden tullen, joten Suomi sai epäkiitollisen tehtävän pitää huolta sen puolustuksesta, koska kukaan muu ei halunnut, USA kaikkein vähiten!

En ihmettele, ettei sinusta pidetä Eestissä, koska olet täysi mulqwisti.

Vierailija
227/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liettua. Todella tylyä väkeä turisteja kohtaan niin ravintoloissa, ruokakaupoissa, hotelleissa, kadulla jos yritti kysyä jotain paikalliselta.

?? Minulle oltiin normaalin kohteliaita tai neutraaleja.

Vierailija
228/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa. En mene sinne enää koskaan.

Vierailija
229/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksalaiset ovat usein todella ynseitä.

Tietysti ovat, koska eivät siedä sinun huonoja käytöstapojasi.

Vierailija
230/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa

Olin kuullut tästä ilmiöstä ja vähän pelotti, kun lähdin ensimmäiselle Ranskan matkalle. Osaan kielen alkeet jotenkuten. Voi olla, että yritykseni sanoa jotain heidän kielellään herätti tapaamieni ihmisten sympatiat. Vain yhden kioskin myyjä oli hieman "vihainen".

Vierailija
231/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallassa kävin vähän perinteikkäämmässä vaatekaupassa. Asiakaspalvelija oli kyllä töykeä töksäyttelijä, mutta onneksi vieressa sen pomo patisti menemään, ja oli hyvinkin mielissään asiakkasta.

Saksassa on joutunut aina ihmettelemään, kuinka vaikeaa korttimaksaminen on henkilökunnalle. Suorastaan vihaa huokuvaa asiakaspalvelua tulee silloin. Muuten sielläkin on ollut mukavaa.

Muualla on ollut leppoisaa. Ranskassakin varmasti riippuu, minkälaisissa paikoissa matkustaa. Maaseudulla on aivan mahtavia ihmisiä. Hotelleista parasta palvelua olen saanut italialaisessa vanhan liiton majapaikassa.

Enitenhän se on kiinni siitä, miten suhtautuu. Ei kaikilla ole aina hyvä päivä, ja joskus itsekin töppäät kohteliaisuuden kanssa. Yrittämällä ymmärtää pääsee pitkälle.

Vierailija
232/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että on käynyt hyvä tuuri, mutta joka maassa on oltu ystävällisiä.

Minulla on hieman samanlaisia kokemuksia ulkomailta. Se miten suhtautuu paikallisiin ihmisiin, heidän kieleensä ja kulttuuriinsa sekä se, käyttääkö paikalliseen kieleen ja kulttuuriin kuuluvia kohteliaisuuksia heidän omalla kielellään, selittää paljonkin siitä, millaista kohtelua saa osakseen. 

Jos on veemäinen ihminen niin ei tarvitse ihmetellä millaista kohtelua on saanut osakseen.

Olen aina ystävällinen ja pyrin kunnioittamaan paikallista kulttuuria. Puhun useita kieliä, mm. espanjaa ja ranskaa sujuvasti, joita käytän heidän kanssaan heidän maassaan. Se ei ole estänyt ko. maiden ihmisiä käyttäytymästä aivan liian usein erittäin ylimielisesti tai töykeästi minua kohtaan. Ja olen käynyt 40 maassa, joista enemmistöstä on hyviä kokemuksia. Joten en allekirjoita omaa veemäisyyttäni syynä espanjalaisten ja ranskalaisten kurjaan käytökseen ulkomaalaisia kohtaan.

Vierailija
233/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainassa

Olen pari kertaa Suomessa matkustanut bussissa siten että viereiselle paikalle tulee ukrainalainen matkustaja. Kummallakin kerralla jäin vieruskaveria aiemmin bussista pois eivätkä he väistäneet tai reagoineet mitenkään kun olin nousemassa pois paikaltani. Piti ängetä pienestä tilasta heidän ohitseen. Onko tämä joku ukrainalainen tapa?

Minulla on erittäin huonoja kokemuksia ukrainalaisista pakolaisnuorista. Ilkeitä ja huorittelevat! Taitaa olla niin, että saivat mitä ansaitsivat.

Ukr. nuorissa on yllättävän paljon kiusaajia. 

Luin lehdessäkin olleen selvityksen, jonka mukaan kiusatuista ja kiusaajista yhteensä noin puolet on kiusaajia! Siis Suomeen tulleista. Järkyttävän suuri prosentti. 

Vierailija
234/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa. Olen tanskalainen.

Mene Tanskaan. Maksan menolippusi.

Suomalaisen täytyy todeta että suomalaiset on tosi töykeää väkeä, mutta harvoin tarkoituksella. Toisten huomioiminen, sanat kiitos ja ole hyvä, oven pitäminen auki seuraavalle tulijalle jne eivät valitettavasti ole täällä automaatio. Maailmallakin suomalaiset tunnistaa siitä että eivät koskaan sano "please"

Sana "please" ei tarkoita yhtään mitään muuta kuin tökeryyttä ja moukkamaisuutta sellaisissa maissa, joissa ei käytetä englantia äidinkielenään. Sen sijaan tulisi käyttää paikallisia kohteliaisuuksia. 

Ei ihme, että saatte huonoa kohtelua osaksenne, kun ette edes halua opetella paria sanaa paikallista kieltä.

Vierailija
235/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ehdottomasti Virossa.

Turisteina taasen töykeimpiä (esim Suomessa) on kaikki kaukoidästä kotoisin olevat, etenkin kiinalaiset. Näillä ei ole alkeellisimpiakaan taitoja muiden kunnioittamiseen vaan se ylimielisyys on jotain aivan käsittämätöntä.

Miljardikansa. Siinä varmaan on selitys. Silloin, kun siellä oli tulossa olympiakisat, kiinalaisille teroitettiin, että ulkomaalaisille turisteille pitää olla kohtelias (!) eikä saa syljeskellä turistien nähden.

Vierailija
236/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlannissa

Minä olen käynyt varmaan eri Irlannissa, koska eivät olleet mitenkään töykeitä siellä. Mukavaa ja asiallista porukkaa, eikä tarvinnut ainakaan mitään krääsäkauppiaita hätistellä kimpustaan. Lisäksi joka paikassa tuntui turvalliselta kulkea.

Vierailija
237/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia (Rooma), Viro. Ei mitään kummempaa, mutta tympeä kuva vaan jäänyt molemmista.

Vierailija
238/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa, Virossa ja ylipäätään vanhoissa Itä-Euroopan maissa

Vierailija
239/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Virossa, etenkin Tallinnassa on monta krt saanut huonoa palvelua.

Ennen 2000 olin hyvin nuori ja mulle haistateltiin ravintolassa. Isä totesi me lähdetään pois, mutta eihän se työntekijöitä haitannut. 

Välillä on kohdeltu lähes ok, joskus vähän paremmin, ihan pohjalla oltiin 2019. Päätin en tänne mene muutamaan vuoteen, korona tuki päätöstä.

Jouduin työn puolesta käymässä Brysselissä 2015-2019 väh kerran kk. 👎. Kerran puoliso tuli mukaan, käytiin Antwerbenissä. 

Belgiaan en ole mennyt sen jälkeen, kun vaihdoin työpaikkaa. Enkä mene

Vierailija
240/297 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JEnkeissä joka kerta

Missäspäin olet seikkaillut? USAssa vähän aikaa asuneena ihmettelen todella paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan