Missä vieraassa maassa ihmiset ovat olleet töykeimpiä?
Kommentit (297)
Saksassa Münchenissä oli brittejä, jotka kovaan ääneen julistivat, kuinka viereisen pöydän ihmiset eivät osaa puhua kunnolla englantia. Jotenkin jäi epämiellyttävä vaikutelma näistä ylimielisistä ja humalassa olevista briteistä. No eiköhän niitä k**päitä löydy joka maasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että on käynyt hyvä tuuri, mutta joka maassa on oltu ystävällisiä.
Sama. 30 maata käytynä ja toki aina välillä löytyy joku, jolla on huono päivä mutta se on ihan normaalia.
Pistää väkisin miettimään, että voisiko mitenkään olla itsessä vikaa jos palvelu on aina paskaa?
Jos sinussa ei ole mitään esim. kateutta herättävää, niin saat hyvää palvelua.
Mitä pahempi turistirysä, sitä töykeämmät paikalliset.
Eräs työkaverini kävi Virossa ja oli todella järkyttynyt, että paikalliset eivät suostuneet puhumaan hänelle suomea. Tyyliin, että totta kai kaikki virolaiset osaa suomea, mutta ilkeyttään tai ylpeyttään eivät suostu vaan puhumaan. "Viroon en enää mene!" sanoi työkaveri ilmiselvästi loukkaantuneena.
Virossa. Pelkkä suomalaisuus sai aikaan ylimielisyyttä ja suoranaista vihaa, vaikka oltiin yhteisessä projektissa.
Liettuassa eivät suostunet kommunikoimaan, kun en puhunut liettuaa.
Lontoossa huonoa palvelua, äkäistä porukkaa.
Turismiin ollaan aika kypsiä joka paikassa, turha odottaa muuta kuin höynäytyksiä ja ylenkatsetta. Edes luksusturisteille.
Kävin Ranskassa ja yritin kehnolla lukioranskallani takellellen asioida kahvilassa, kun paikalliset eivät millään ymmärtäneet sanaakaan englantia. Oli täyttä tuskaa nolata itseäni. Poislähtiessä huikkasivat täydellisellä englannilla hyvänpäiväntoivotukset ja kiitokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunisia oli kamala kokemus kaikkinensa.
Sama. Oli järkytys ekan kerran elämässä kokea, mitä on olla ö-luokan olento vain siksi, että on nainen. Ei ikinä enää.
Miksi alistuit. Ellei muutosta niin rahat takaisin Maassa saa olla maan tavalla mutta ei tarvitse maksaa siitä.
Italiassa raivostuttaa jatkuva tuplahinnan vedätys turisteilta joka asiassa ja pakkotippi coperto ravintolassa, vaikka palvelu olisi kehnoakin.
Teneriffan lautalla etuilevat venäläiset. Ei muuta kuin pokkana vastata samalla tavalla suomea puhuen. Ette muuten etuile. Kovat konstit niihin tehoaa.
Pohjoiskarjalassa ollaan aluksi muka niin ystävällisiä, mutta heti kun oot pikkusenkin toista mieltä, niin heti ollaan töks ja muututaan sekunnissa hankaliksi. Vaikka kuinka koitin ruotsalaisen keskustelukulttuurin mukaisesti ilmaista oman mielipiteeni.
Kaikki Ranskassa asuvatkin sanoo että pariisilaiset ovat todella ylimielisiä ja töykeitä, maaseudulla rennompaa ja ystävällisempää. Ja olen käynyt Ranskassa mutta olin sen verran teini ja itse ei tarvinnut hoitaa asioita että ei jäänyt mieleen mitään erikoista.
Tämä pariisilaisten töykeys on kait ollut siellä jo historiallisen kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunisia oli kamala kokemus kaikkinensa.
Sama. Oli järkytys ekan kerran elämässä kokea, mitä on olla ö-luokan olento vain siksi, että on nainen. Ei ikinä enää.
Miksi alistuit. Ellei muutosta niin rahat takaisin Maassa saa olla maan tavalla mutta ei tarvitse maksaa siitä.
Oman turvallisuuden takia on parempi olla reagoimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainassa
Olen pari kertaa Suomessa matkustanut bussissa siten että viereiselle paikalle tulee ukrainalainen matkustaja. Kummallakin kerralla jäin vieruskaveria aiemmin bussista pois eivätkä he väistäneet tai reagoineet mitenkään kun olin nousemassa pois paikaltani. Piti ängetä pienestä tilasta heidän ohitseen. Onko tämä joku ukrainalainen tapa?
Minulla on erittäin huonoja kokemuksia ukrainalaisista pakolaisnuorista. Ilkeitä ja huorittelevat! Taitaa olla niin, että saivat mitä ansaitsivat.
Neuvostoliitto oli kaamea. Italiassa kohdellaan naisia huonosti.
Ranskassa taas on aina ollut ihanaa, mistähän nuo teidän kokemukset oikein johtuu.