Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IRTOJÄÄTELÖPALLON hinnat HIRVITTÄVÄT tavallisia lapsiperheitä: pallo maksaa jopa 5 €!

Vierailija
18.07.2023 |

https://svenska.yle.fi/a/7-10037478

Todella järkyttäviä hintoja jäätelölle. Monen lapsen poskilla kyyneleet, kun perheellä ei ole näitä varaa ostaa. Kenen syy?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kautta aikojen useasti sanonut lapsille "tänään ei osteta jäätelöä" tai "käydään kaupasta ostamassa edullisemmat jäätelöt / paketti jäätelöä". Kerran tai pari vuodessa ollaan ostettu ihan jäätelökioskiltakin jäätelöt. Ei ole lapset olleet itku silmässä.

Vierailija
42/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneita on kaikki kyllä, ei voi muuta sanoa. Kauppiaat, pankit, sähköyhtiöt... Ihmisen ahneudelle ei näy loppua, vaikka piti olla paskainen loppu?

Puhumattakaan niistä joiden pitää saada kaikki ilmaiseksi tai niin että Joku Muu maksaa kun itse ei haluu-uu-uu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttäkää kuntia; kojun paikkavuokra on useissa kaupungeissa kymmeniä tuhansia per kesä. Aika monta palloa saa myydä, jotta esim 20 000e vuokra tulee kuitattua. Ja muutkin kulut pitäisi kattaa.

Vierailija
44/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturit ne vasta kalliita ovat! Vähintäänkin 35€/kerta. Kun ostat itse sakset, niin saat leikattua jälkikasvun hiukset todennäköisesti yläasteikäiseksi saakka. Sitten yleensä tulee mutinaa jos muut kaverit käy parturissa mutta meillä leikataan itse.

Vierailija
45/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsille tötteröt on ollut hirveä pettymys, alaosasta tyhjä vohveli. Pienellä budjetilla on osteltu kuuden tuutin pakkaus ja syöty niitä. Yhdessä vaiheessa pyöräiltiin Ikeaan pehmiksille.

Vierailija
46/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneita on kaikki kyllä, ei voi muuta sanoa. Kauppiaat, pankit, sähköyhtiöt... Ihmisen ahneudelle ei näy loppua, vaikka piti olla paskainen loppu?

Etkai sinä halua palkkaa vai oletko sinäkin ahne?

Vierailija
47/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tuonne toiseen ketjuun eilen, ettei Saksassa ole kovin paljon halvempaa kuin Suomessa. Mutta jäätelöpallo maksaa useimmissa kioskeissa jopa 1,70, vaikka vielä muutama vuosi sitten oli 1 euro. Pidin sitä kalliina.

Vierailija
48/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ja Creamya on koko kesän saanut Cittarista tarjouksista 3 pakettia kympillä. En ikinä, koskaan maksaisi pallosta viittä euroa!

Minäkään en ikinä maksaisi hampparista 10€:a ravintolassa. Kaupasta saa jauhenlihaa muutamalla eurolla, josta saa useamman pihvin. Ja sämpyläpussi pari euroa. Salaatti kasvimaalta ja majoneesin voi tehdä Pirkka-rypsiöljystä.

Olen tehnyt usein perheelle, jossa on meidän vanhempien lisäksi kolme 17-22 vuotiasta lasta, hampurilaisia itse, mutta ei minulla ole mikään ongelma tarjota koko perheelle hampurilaisateriaa jossakin ravintolassa, vaikka sitten Triplan TLB:ssä tai jossakin muualla missä nyt satumme olemaan. Kotona tehty on hyvää, mutta niin on muualtakin ostettu ruoka. Ja ainakin minulle se 140 g pihvi oli ihan täyttävä määrä.

Vierailija
49/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parturit ne vasta kalliita ovat! Vähintäänkin 35€/kerta. Kun ostat itse sakset, niin saat leikattua jälkikasvun hiukset todennäköisesti yläasteikäiseksi saakka. Sitten yleensä tulee mutinaa jos muut kaverit käy parturissa mutta meillä leikataan itse.

Kannattaa ostaa hiustenleikkuukone. Meidän poika leikkaa nykyään itse hiuksensa, kun äiti käski mennä parturiin, kun ei jaksanut enää leikata.

Vierailija
50/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti totta. Kävin nimittäin itse pehmiksellä ja jumankaut, maksoi 5.90 euroa !!! Oli tämän kesän eka ja viimeinen pehmis! Pitäkää tunkkinne ahneet!

Voisitte miettiä myyjät, myyttekö useampia jätskejä kesässä samalle asiakkaalle, missä ehken tenaviakin useampia vaiko ette myy enää koko kesänä ainuttakaan? Kumpikin kannattaa enemmän? Ja älkää sanoko, että tarveaineet on kalliita... No, ei muuten ole!

Ihmisiä on liikaa. Ei siksikään kannata lisääntyä enempää kuin mihin itsellä on varaa.

Vierailija
51/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä kerran kesässä voi

En usko että se on kerta. Oletko tavannut lasta joka pitää jäätelöstä?

Kerran kesässä ostetaan ylikalliit jätskipallot kiskalta, muuten ostetaan kaupan pakastealtaadta tuutit tai puikot. Kotiin voidaan ostaa jäätelö isossa pakkauksessa lisäksi strössetit, kermavaahdot ja kastikkeet ja leikitään jätskibaaria.

Vierailija
52/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa ei kannata puhua nuukuudesta vaan ylihinnotetuista jäätelöistä. Kamalat hinnat.

Ehkä yritysten kulurakenne ei anna myydä halvemmalla.

Vierailija
53/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomareissuilla tehdään yleensä niin, että jos jossain rannalla kivassa paikassa on jätskikoju, niin käydään nauramassa hinnoille. Sitten otetaan maisemakuva ja mennään Prismaan. Ostetaan halvinta mahdollista jäätelöä ja mennään kotiin. Laitetaan ottamamme kuva telkkariin, laitamme uikkarit päälle ja polvistumme telkkarin ääreen. Kuvitellaan mielessämme olevamme jälleen rannalla.

Kätevää, suosittelen. Hirveän iso säästö!

Vierailija
54/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesälomareissuilla tehdään yleensä niin, että jos jossain rannalla kivassa paikassa on jätskikoju, niin käydään nauramassa hinnoille. Sitten otetaan maisemakuva ja mennään Prismaan. Ostetaan halvinta mahdollista jäätelöä ja mennään kotiin. Laitetaan ottamamme kuva telkkariin, laitamme uikkarit päälle ja polvistumme telkkarin ääreen. Kuvitellaan mielessämme olevamme jälleen rannalla.

Kätevää, suosittelen. Hirveän iso säästö!

Meillä muuten sama, mutta ei ajeta sinne rannalle ollenkaan. Googlesta löytyy valmiiksi hyviä maisemakuvia. Säästyy bensat.

Vierailija
55/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkäsin lapsena jäätelökioskia enemmän kun sain valita kaupan pakastealtaasta jäätelön. Enkä edes halunnut kalleinta. Kyllä vanhemmat jäätelökioskilla käyttivät mutta ei olisi minun takia edes tarvinnut.

Vierailija
56/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee, että joskus kauan sitten maksoin jääyätelöpalloista muistaakseni 15mk, niin onhan tuo 2xhinta, jos muutaa eurot markoiksi. Tuosta on kuitenkin ainakin yli 30 vuotta aikaa, joten on kulutkin muuttuneet.

Toisaalta 90-luvun lopussa Suomessa Big Mac-ateria maksoi 30mk, eräässä vähän aiemmin itsenäistyneessä maassa markiisi muutettuna tuo ateria maksoi alle 15mk. McDonald:ssa tuolloin työskennellyt ystäväni sanoi, että Suomessa 15mk hinta kattaisi jo kulut ja normaalin katteen... Eli helposti unohdamme, että on tuotteita, joita yrittäjät myyvät lähes tappiolla ja on tuotteita, joita myydään huikealla katteella.

Vierailija
57/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti totta. Kävin nimittäin itse pehmiksellä ja jumankaut, maksoi 5.90 euroa !!! Oli tämän kesän eka ja viimeinen pehmis! Pitäkää tunkkinne ahneet!

Voisitte miettiä myyjät, myyttekö useampia jätskejä kesässä samalle asiakkaalle, missä ehken tenaviakin useampia vaiko ette myy enää koko kesänä ainuttakaan? Kumpikin kannattaa enemmän? Ja älkää sanoko, että tarveaineet on kalliita... No, ei muuten ole!

Ellei myytävän tuotteen hinta kata kustannuksia, niin lisämyynti ei ole hyvä juttu. Huomioithan, että tarveaineiden ohella mukana työntekijän palkka, myyntikioski, kioskipaikan vuokra jne.

Kioskipaikan vuokra haukkaa päältä ison osan tulosta.

Vierailija
58/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei myytävän tuotteen hinta kata kustannuksia, niin lisämyynti ei ole hyvä juttu. Huomioithan, että tarveaineiden ohella mukana työntekijän palkka, myyntikioski, kioskipaikan vuokra jne.

Pehmiskauppiaat ovat yleensä taajaman ulkopuolella levähdysalueilla. Ei varmaan kaikkein kallein paikka. Tosin ohnan sinne täytynyt jonkun sähköt vetää, niin se varmasti on maksanut.

Vierailija
59/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pehmiskauppiaat ovat yleensä taajaman ulkopuolella levähdysalueilla. Ei varmaan kaikkein kallein paikka. Tosin ohnan sinne täytynyt jonkun sähköt vetää, niin se varmasti on maksanut.

On niitä muuallakin.

Vierailija
60/115 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos jäätelökiskan yrittäjä olisi palkannut nuoren työntekijän nollasopimuksella (työvuorot säiden mukaan), täällä AV:lla, mediassa ja somessa alkaa hirveä paskamyrsky siitä, miten nuoria työntekijöitä käytetään törkeästi hyväksi ahneen työnantajan toimesta. Toinen vaihtoehto on, että jäätelökioski menee nurin tai sitä ei enää edes perusteta seuraavana kesänä kun ei ole kannattavaa. Ja nuorille yksi kesätyöpaikka vähemmän.