Miten te muut saatte aamulla vatsan toimimaan muuten kuin kahvilla?
Aivan älyttömän hankalaa suolen tyhjennys. Sitten sekin seikka että kun tuntuu että nyt on tulossa ja istut pöntölle niin tulos on surkea pieni pöf.
Vinkkejä? Haluan että olo on kevyt ja jätteenpoisto toimii. Muuten ei mikään toimi.
Kommentit (80)
Tiedän tunteen. Pitkä lenkki auttaa itsellä, jos ei liiku ollenkaan ei suolistokaan toimi. Kaurapuuro on myös ilmeisesti joku lievä laksatiivi, kokeile sitä?
Syö kaurapuuro, omena tai päärynä päivittäin.
Juo paljon vettä. Kävele.
Pussillista kuivattuja luumuja ei tarvitse vetää, laita 4-6 likoamaan vesilasiin illalla ja syö aamulla.
Jos et syö kaurapuuroa, laita kauraleseet ja pelavansiemenrouhe jugurttiin.
Taatelit on oma 'taikakeinoni' tuohon samaan vaivaan. Aina illalla viimeiseksi syön 7 kpl taateleita.
Ei enempää määrää, ettei tule turvotusta.
Syömällä jo edellisenä päivänä kuitupitoista ruokaa ja liikkumalla. Jos vatsa on jumissa, kävelen osan matkaa töihin niin johan vatsa alkaa toimimaan.
Kahvihan lisää suoliston kouristelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla saattaa mennä helposti viikkokin etten käy kakkosella vaikka kahvia juonkin joka aamu.
Suolistosyöpä tuota menoa.
Minun suolen toiminta on ainakin hidastunut, aina joka päivä ei edes tule pienen pientä kikkaretta, sitten taas normaalisti ja taas jumi, taas normaalisti, taas jumi. Suolen toiminta hidastuu luonnollisesti ikääntyessä. Välillä lähtee toimimaan ihan lasillisella vettä.
Kun olin töissä, vatsa toimi joka aamu klo 6.30. Se oli kyllä kätevää, mutta nyt olen ollut 15 vuotta eläkkeellä ja se noudattaa samaa aikataulua. Herättää minut 6.30. En ole saanut sitä myöhäistettyä. Onneksi olen aamuvirkku, niin ei hirveästi haittaa, mutta voisi se vaikka tunnilla siirtyä.
Kovasti keskitytään ruoka- ja juomavalioon näissä. Liikunnassa se salaisuus on. Onhan se nyt päivänselvää, että kun stimuloit jotain tiettyä (ongelma) aluetta, sillä on vaikutusta.
Hyi olkoon, varma keino saada suolisto-ongelma on nopetuttaa vatsan toimintaa jollakin vippaskonstilla. ei vatsan kuulu toimia joka päivä, lehmät paskoo sitä mukaa kuin syövät.
Aprikoosia ja vettä illasta.
Aamulla 10 kyykkyä jo toimii
Kahvihan on ihan kauheeta pskaa. Kukaan terveellisestä ravinnosta mitään ymmärtävä ei tunge sitä suuhunsa ei aamulla eikä myöhemminkään päivällä.
Jos sulla on paskomisessa ongelmia, ruokavalio, liikunta ja uni kuntoon. Unohda kahvi.
En kyllä itsekään ymmärrä, miksi suolen pitäisi toimia nimenomaan heti aamulla? Ei mulla ole ikinä isoa hätää heti aamusta. Eikä välttämättä koko päivänä, hyvin voi mennä pari kolme päivääkin, ja se on mulle ihan normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Toimii ilman kahvia. Juon kahvia vain pakon edessä, ts. jos kylässä ei vierailulla ole teetä tarjolla. Ihan yksi ja sama milloin kakkonen tulee
Syön terveellisesti ja floora on tasapainossa
Entä fauna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon aamuisin 3 mukillista kahvia ja syön 6-7 siivua ruis- ja täysjyväpaahtoleipää ja vatsa toimii erinomaisesti (leipien päälle benecol levite, juusto, kalkkuna-tai kanakeike ja vihanneksia). Kaikki viljatuotteet (myös pasta) mitä syön on täysjyvää.
Yksi tuollainen päällystetty paahtoleipä on jo 150kcal, mitä teet työksesi että tuo kuluu, jos aamulla saat jo 900kcal energiaa eli puolet normiaikuisen päivän tarpeesta?
Tämä ketju ei ole tarkotettu porkkanan popsijoiden itse ylistykseen.
Kai nyt hän saa syödä aamulla mitä haluaa?
Täysjyvä kuulostaa ihan hyvältä.
Tämä. Ihan normaali ja terveellinen aamiainenhan tuo oli. Ja mikä parasta, sen jälkeen ei todellakaan tule nälkä heti.
Vierailija kirjoitti:
Hyi olkoon, varma keino saada suolisto-ongelma on nopetuttaa vatsan toimintaa jollakin vippaskonstilla. ei vatsan kuulu toimia joka päivä, lehmät paskoo sitä mukaa kuin syövät.
Kuuluu. Mene pöljä lääkärin puheille.
Sokeriton battery tyhjään vatsaan ja laksatiiviset vaikutukset hoitaa sut erittäin rivakkaa huussiin 10 Min sisällä 😂
ViSiblin nk kuitulisä. Otan pussin päivässä (ei ennen nukkumaanmenoa) ja illalla otan Pecorion pussin joka myös pehmentää ulostetta. Tälle on hieman halvempi toinen Orionin valmiste mutta ihan samasta aineesta on kyse.
Kauan selvisin runsaalla kupilla maitokahvia - siis nimenomaan maitokahvia.
Jos kärsit ummetuksesta niin ehkä kannattaa käydä lääkärissä tutkituttamassa asia.
Se "turhanaikainen viisastelija" sattuu olemaan ihan oikeassa.
eri