Uloste karkaa housuun,virtsaan jatkuvasti ja jatkuvaa ripulia?!
Terveyskeskuksessa ja päivystyksessä monta kertaa ravattu. Mitään ei ole löytynyt paitsi laskeneet rauta arvot. Minulle on suositeltu kuitulisää. Olen 26 vuotias nainen. Minulla on myös tosiaan matalat rauta-arvot vaikka pillereiden takia menkat olleet monta vuotta pois. Lääkärit ei näe tässä mitään hälyyttävää? Mietin olisko jo aika varata aikaa yksityiselle. Uloste tosiaan välillä tulee vaan housuun eikä sitä kovin hyvin voi pidättää. Jotai outoja juttuja on peräaukossa..kaipa peräpukamia. Pahoinvointia on varsinkin ruokailun yhteydessä ja jälkeen.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Pidätyskyvyttömät mammat kusee ja paskoo täällä housuihinsa ilman ibssääkin
Entä sitten? Kyllä se aina jostain johtuu.
Ylenpalttisesta alkon käyttämisestä seuraa pidätyskyvyttömyys.
Kipuja siellä täällä.
Valitus alkaa aamulla herätessä ja loppuu vasta nukahtaessa yöunille.
Vierailija kirjoitti:
Nyt samantien lopetat viljatuotteiden (pl riisi) ja maitotuotteiden syömisen kokonaan.
Syöt perunaa, lihaa, kalaa, kasvikunnan tuotteita, soijamaitotuotteita maidon sijaan. Huomioi myös voi! Ja ole tarkkana, ettei gluteenia eksy ruokiin esim. leivänmurusia tai jauhopölyä kaapeista!Lisäksi varaa aika sille yksityislääkärille! Keliakian selvitys vaati koepalan ja keliakia voi viedä huonoon kuntoon: ruoka ei imeydy (raudanpuute sinulla olikin) ja suoliston pintaa tuhoutuu. Palautuminen ottaa aikansa.
Keliakiatestistä ei tule oikeaa tulosta, jos on gluteenittomalla ruokavaliolla ennen testiä tai tutkimusta.
Housuihin tekemisessä ei oo mitään järkeä, sen verran hyviä vaippahousuja saa kaupoista tai apteekeista. Mukavampi tyhjentää roskis kuin pestä kurapyykkiä. Mut joo, toivottavasti selviää. Yks keino on muuttaa ruokavalio ihan simppeliks ja poistaa siitä kaikki. Syö vaikka muutama päivä pelkkää riisiä ja kanaa. Lisäät sit siihen eri aineita ja jos joku tökkii, niin vaihda toiseen.
Paljonko sitä tiukkaa viinaa menee?
Meneekö myös väkiviinaetikat siinä samassa?
Onko siinä vaiheessa jo, että piilottelet juomia?
Sit alkaa olka kiire.
Keuhkokuume uhkaa.
Lääkäriin hermo voi olla pinteessä joka vaikuttaa suoliston hermotukseen
Sanoit, ettei sulla oo kuukautisia. Oletko lapsi vai mies vai onko sulla kohtu poistettu?
Joko sait riittävästi myötätuntoa?
Et nappaa kiinni dieettiohjeista lainkaan.
Trollukka
Vierailija kirjoitti:
Sanoit, ettei sulla oo kuukautisia. Oletko lapsi vai mies vai onko sulla kohtu poistettu?
Ei oo pillereiden takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitkä sun maksa-arvot on?
Hyvät on. Alkoa en käytä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin hermo voi olla pinteessä joka vaikuttaa suoliston hermotukseen
Aika monta kertaa jo käyty lääkärissä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on suolistosyöpä. Lääkäriin mars.
Miten sinne pääsee?Kun eivät tutki.
Ap
Onko ulosteessasi verta? Jos ei, niin vaadi ulostusnäytteen tutkimista ja tipautat sinne pari tippaa vertasi vaikka sormenpäästä.
Olen kuullut, että tuo on joskus ainoa tapa, että tutkitaan.
Itselläni myös jatkuvat vatsavaivat ja -kivut. Diagnoosi IBS.
Ei sitä ole tutkittu. En ole ainakaan nyt viime aikoina erityisemmin kiinnittänyt mihinkään verenvuotoon huomiota mutta ajottain uloste on tummahkoa ja vaaleassa ulosteessa välillä tummia kohtia. Lähisuvussa on suolistosyöpää nuorillakin.
Ap
Ihan vaan vinkiksi, jos terveys kiinnostaa
Terveydentukipilarit.fi ja sieltä radio-ohjelma. Löytyy laajasti materiaalia erilaisiin vaivoihin just ruoan kautta.
Ei oo mitään hätää, suolinukka uusiutuu kahden viikon välein
1961 kirjoitti:
Ihan vaan vinkiksi, jos terveys kiinnostaa
Terveydentukipilarit.fi ja sieltä radio-ohjelma. Löytyy laajasti materiaalia erilaisiin vaivoihin just ruoan kautta.
Ei oo mitään hätää, suolinukka uusiutuu kahden viikon välein
Kyllähän tähän voisi tutustua. Nyt viime aikoina olen syönyt kevyemmin ja se on hieman auttanut. Itseä kuitenkin epäilyttää että oireiden takana olisi jokin muu kuin ruoka.
Ap
Esiintyvätkö oireet lähinnä heti ruokailun jälkeen vai tapahtuuko ulosteen karkailua muulloinkin?
En löytänyt mainintaa siitä kuinka kiinteää tavaraa karkailee.
Vierailija kirjoitti:
Esiintyvätkö oireet lähinnä heti ruokailun jälkeen vai tapahtuuko ulosteen karkailua muulloinkin?
Oireet esiintyy ruokailun jälkeen lähinnä mutta kipuja on vaikea ennakoida. Niitä voi tulla ihan yhtäkkiä. Olen miettinyt voisko kivut olla jotain endometrioosista johtuvaa. Endohan voi ilmeisesti aiheuttaa myös suolisto- ja virtsaoireita. Se vaan turhauttaa kun kukaan lääkäri ei tiedä missä vika.
Jos uloste karkaa niin se on silloin löysää. Karkailua ei tapahdu jatkuvasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireet esiintyy ruokailun jälkeen lähinnä mutta kipuja on vaikea ennakoida. Niitä voi tulla ihan yhtäkkiä. Olen miettinyt voisko kivut olla jotain endometrioosista johtuvaa. Endohan voi ilmeisesti aiheuttaa myös suolisto- ja virtsaoireita. Se vaan turhauttaa kun kukaan lääkäri ei tiedä missä vika.
Jos uloste karkaa niin se on silloin löysää. Karkailua ei tapahdu jatkuvasti.Ap
Netistä löytyy sivuja kun googlaa "Dumping syndrome".
Myös tämä löytyi, https://www.apu.fi/kysymykset/kysy-kiminkiselta-miksi-vatsani-oireilee-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uloste karkaa niin se on silloin löysää. Karkailua ei tapahdu jatkuvasti.Ap
Netistä löytyy sivuja kun googlaa "Dumping syndrome".
Myös tämä löytyi, https://www.apu.fi/kysymykset/kysy-kiminkiselta-miksi-vatsani-oireilee-…
Kiitos. Kuulostaa tutulta.
Ap
Jos sulla on joku helikobakteeri tai mikälie.