Suomessa saa uskomatonta kohtelua sairaana, jos ei ole sen näköinen
Uimahallin sauna oli tyhjä kun tulin paikalle, joten luonnollisesti jouduin löylynheittäjäksi. Sitten väkeä alkoi kokoontua saunaan. Olin varmasti nuorin heistä, nelikymppinen. Kun nousin ja lähdin, kuulin varttuneiden miesten haukkuvan minua siitä, että jätin ämpärin puolityhjäksi. Olen pitkäkestoisella s-lomalla, ja vaikeasta sairaudestani johtuen minun on vältettävä kaikenlaista itseni rasittamista erityisesti ylävartaloon.
Kun olin myöhemmin uudelleen saunassa, yksi miehistä n. 60v lähti hakemaan vettä ja ilmeisesti halusi oikein olla iso mies ja näyttää minulle miten se tapahtuu. Hän paiskasi ämpärin kiveen niin että siitä sai melkein kuulovaurion. Totesi että 'ei se sen vaikeempaa ollut'. Puheista päätellen oli joku 'päällikkö' jossain firmassa. Kai unohti, etten ollut hänellä töissä. /:
Kommentit (18)
Ei Suomessa tehdä noin. Olitko kenties ulkomailla?
Jotkut valittaa aina, jos ei olisi ollut tuo, olisi ollut jotain muuta valittamisen aihetta.
Turkulainen raksakäppyrä, ihan selvästi!
Mikähän sairaus toi on, että ei voi hakea vettä saunaan?
Miksi joillain ihmisillä, erit. tällaisilla päälliköillä tms., on tarve pomottaa ja kasvattaa muita ihmisiä? En haluaisi olla tämän ihmisen alainen.
En ole ehkä terve, mutta kyllä tommosille ukkeleille pystyisin aina turpaan antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa tehdä noin. Olitko kenties ulkomailla?
Ei ulkomailla saunota.
Vaikuttiko sairautesi puhekykyyn, kun et saanut suutasi auki tapahtumahetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttiko sairautesi puhekykyyn, kun et saanut suutasi auki tapahtumahetkellä?
Luuletko tosissasi että tommosille ukoille olisi mitään väliä mitä niille sanoisi? Joten suotta yksityisasioitaan siinä alkaa levittämään.
Olisit voinut sanoa lähtiessä että anteeksi kun en pysty täyttämään, voisiko joku muu auttaa. Näin toimitaan ainakin naisten puolella.
Keskustelu | Aihe vapaa | 8:21 | 25.2.2026 | 30
Suomessa saa uskomatonta kohtelua sairaana, jos ei ole sen näköinen
Tulin ensimmäisenä uimahallin saunaan, joten saunamajurin vastuu lankesi luonnollisesti minulle.
Sama aloitus oli jo viikolla täällä, miksi spämmäät?
"Ei ulkomailla saunota."
Saunoja löytyy useista uimahalleista mm. Ruotsissa, Japanissa, Puolassa, Espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Odotan vastaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan vastaustasi.
Saunamajuri oli huono sanavalinta.
En hae ikinä vettä lisää. Minua ei kitinä häiritse.
Turha niistä käppyröistä on välittää.