Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesimittarit ja isännöitsijä

Vierailija
17.07.2023 |

Mitä tehdä kun saan toistuvasti virheellisiä vesilaskuja isännöitsijältä? Osa korjattu, nyt viimeisin taas riitautettu. Asun vanhassa kivitalossa, meidän vesimittarijärjestelmä on noin 30 vuotta vanha! Epäilen että kalibroinnissa yms virheitä. Isännöitsijä (tai taloyhtiö) ei tunnu haluavan hoitaa asiaa. Onko minulla vuokralaisena oikeuksia?

Ja puhutaan siis isoista summista, viimeisin vesilaskun oli 473e. Jokaisella normaalilla pitäisi jo leikata, ettei yksin asuvan kuutiomäärät voi sellaisia olla, ellei asunnossa tapahdu jotain outoa tai ole vuotoa. Isännöitsijä ei näe ongelmaa!! No, selvisi että kylmävesimittarini on rikki. Kun sitä itse tarkkailin. Sen tuli joku vesilaitokselta pyöräyttämään oikeaan suuntaan mutta tähänkö tämä taas jää..? Seuraavaksi puolen vuoden päästä saan taas tapella.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaitokseen voi kai itsekin olla yhteydessä.

Vierailija
2/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin vanhassa talossa on asuntokohtaiset mittarit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ajalta tuo vesilasku on? Paha sanoa onko iso vai suuri summa jos ei aikaväliä ole kerrottu. Sinuna seuraisin vaikka viikon ajan kulutusta jatkuvasti. Esim. siirtyykö mittarin lukemat sinä aikana kun olet töissä tai pois asunnolta, jolloin voisi epäillä vuotoa vaikkapa vessanpytyssä.

Vierailija
4/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. On asuntokohtaiset mittarit joo. 90-luvulta tosiaan.. Olen seurannut kulutusta, öisin eivät mittarit liiku. Pidempään en ole vielä ollut poissa.

Vierailija
5/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun v.88 rakennetussa kunnan kerrostalossa ja täällä on myös (alkuperäiset) huoneistokohtaiset vesimittarit, jotka luetaan kerran vuodessa ja sitten tulee tasauslasku (vaikka vesi kuuluu vuokraan)

Vierailija
6/6 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan tulee 6kk välein lasku. Vesi kulutuksen mukaan lukee vuokrasopparissa. T. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi