Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mitä teen väärin?! (Airbnb ja siivous)

Vierailija
17.07.2023 |

Sain toisen kerran jo julkisen arvostelun, että mökki jäi meidän perheeltä "vähän sotkuiseksi".

Ensimmäisellä kerralla olin maksanut erikseen loppusiivouksesta, ja sopinut vuokraajan kanssa että laitamme astiat astianpesukoneeseen ja keräämme lakanat yhteen pinoon. Tämän lisäksi pyyhin keittiön tasot, keittiön pöydän, tarkistin vessan joka ei ollut likainen ja katsoin että kaikki oli paikoillaan. Koin saamani arvostelun tuolloin todella epäreiluna.

Nyt sain toisen saman tyylisen. "Muuten kaikki ok mutta lapsiperheen jäljiltä vähän sotkua". Kun ei todellakaan ollut! Imuroin koko mökin, ja pyyhin pöydät, lakaisin saunassa kaikki roskat pois, katsoin että matot on suorassa ja astiat tiskattu ja paikoillaan.

Lapset on jo kouluikäisiä, eivät tiputtele ruokaa lattialle. Eikä meillä ollut mitään herkkuja mukana mitä olisivat murustaneet sänkyihin tai sohvalle.

En tajua :( Meillä ei ollut lemmikkiä mukana, ja yöpymiset oli yhden yön yöpymisiä matkalla Lapista takaisin etelään. Tuntuu epäreilulta että tein juuri niin kuin ohjeissa on sanottu ja sitten silti muille näyttää nyt siltä että olemme horror-perhe.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, mutta ei ole sinun syysi, omistaja ei halua vaan tajuta. Näitä riittää. Riittää kun yrittää parhaansa se riittää .

Vierailija
2/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että onko nämä jotain näpäytyksiä kun en antanut ihan viittä tähteä mökeille? En sanonut mitään negatiivista, vain tyyliin että perusmökki ja kaikki ok.

Vaikka oikeasti toisessa mökissä saunan kaivo ei vetänyt kunnolla ja vesi lillui lattialla ja toisessa mökissä oli vähän outo haju. Nämä kerroin yksityisviestissä.

Onko tässä joku kirjoittamaton sääntö, että aina kehutaan vaikka mikä olisi? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitutullani on airnbn asunto. Hän on äärimmäisen tarkka siisteydestä, edellyttää että asunto on suunnilleen nuoltu puhtaaksi, missään ei ole pölyä tai tahmaa YHTÄÄN ja kaikki astiat ja huonekalut suorissa riveissä, muuten hänen mielestä on jätetty sotkuiseksi. Ja hän antaa monelle huonoa palautetta että ei oltu siivottu tarpeeksi hyvin.

Vierailija
4/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun mielestäsi puhdas saattaa olla toisen mielestä hieman vielä likainen.

Vierailija
5/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin perheellä viikko Airbnb:ssä. Elettiin kyllä siististi, tiskimme tiskattiin ja vietiin roskat, mutta ei imuroitu tms, joten varmasti oli muruja tai hiekkaa jossain ja varmaan joku mattokin oli vinossa lähtiessä. (Oltiin siis ostettu siivous.) Palautteena tuli, että oikein siisti lapsiperhe.

Meillä sukulainen vuokraa mökkiä ja siinä pitää siivota itse. Minusta tuo siivouksesi kuulostaa ihan asianmukaiselta. Itse vien siellä ollessa matotkin ulos, mutta eipä se tuosta hirveästi poikkea.

Tanskassa joskus oltiin leirintäalueen mökissä: Siellä piti lattiatkin pestä lähtiessä, mutta siellä se olikin määritelty tarkkaan. Ja kun rannalla oltiin, oli ihan ymmärrettävää, että piti. Likaa tuli herkästi sisälle.

Vierailija
6/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolitutullani on airnbn asunto. Hän on äärimmäisen tarkka siisteydestä, edellyttää että asunto on suunnilleen nuoltu puhtaaksi, missään ei ole pölyä tai tahmaa YHTÄÄN ja kaikki astiat ja huonekalut suorissa riveissä, muuten hänen mielestä on jätetty sotkuiseksi. Ja hän antaa monelle huonoa palautetta että ei oltu siivottu tarpeeksi hyvin.

n Eikö se sitten näy siinä, että ihmset tulkitsee tämän olevan niuhottaja ja jättävät käyttämättä hänen asuntoaan. Menettää asiakkaita?

Vierailija
7/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ollut jäljiltänne likainen vaan esim. tuolit vähän eri tavalla?

Ota ensi kerralla kuva aluksi ja yritä laittaa kaikki samaan järjestykseen.

Tai sitten kyseessä tosiaan tuo näpäytys jos et kehunut tarpeeksi.

Vierailija
8/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n Eikö se sitten näy siinä, että ihmset tulkitsee tämän olevan niuhottaja ja jättävät käyttämättä hänen asuntoaan. Menettää asiakkaita?

En tiedä menettääkö enkä tiedä välittääkö jos menettää. Asunto on hyvällä paikalla ja edullinen niin varmaan riittää tulijoita.

Vierailija
9/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi puhdas saattaa olla toisen mielestä hieman vielä likainen.

Jos tilaa loppusiivouksen, ei näin pitäisi olla.

Eri.

Vierailija
10/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa joskus oltiin leirintäalueen mökissä: Siellä piti lattiatkin pestä lähtiessä, mutta siellä se olikin määritelty tarkkaan. Ja kun rannalla oltiin, oli ihan ymmärrettävää, että piti. Likaa tuli herkästi sisälle.

Me oltiin Ranskassa matkailuautolla ja meidän paikan vieressä oli useita mökkejä. Siellä oli oikein lähtötarkastus, matroona kiersi golfkärryllä ja oli lista mukana, meni joka mökkiin tarkistamaan, että kaikki on ok. Sitten vasta sai lähteä. Toisaalta hyvä systeemi, eipä kuulu sitten valituksia perästä. 

Vierailija
11/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes anneta vaihtoehdoksi meidän vuokramökille että siivouksen voi tehdä itse, kuuluu hintaan. Se ei kuitenkaan ole tehty mun standardien mukaan, kaiken pitää olla aivan tiptop.

Vierailija
12/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset ota kuvia todisteeksi siitä, että siivottu on?  Onpahan sitten todistusaineistoa iskeä tiskiin, jos tuntuu että valitus on tehty väärin perustein.    Itse olen ottanut aina kun olen loppusiivousta tehnyt.  Oli se sitten air bnb, vuokramökki, muutto mts. 

Vierailija
13/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei edes anneta vaihtoehdoksi meidän vuokramökille että siivouksen voi tehdä itse, kuuluu hintaan. Se ei kuitenkaan ole tehty mun standardien mukaan, kaiken pitää olla aivan tiptop.

Tämä. Itse en vuokraa mitään majoitusta, jossa ei loppusiivous kuulu hintaan. Tullessani majoitukseen tiedän ainakin syyllisen, jos ei ole siivottu kunnolla. 2 kertaa on hotellissa käynyt perheellemme niin, että olen käynyt respaan ilmoittamassa, ettei huonetta ole siivottu kunnolla. Ensimmäisellä kerralla respasta lähti virkailija mukaani katsomaan huonetta ja toisella kerralla älysin jo itse ottaa huoneesta kuvat ennen respaan menoa. Nopeasti kyllä joku kävi siivoamassa huoneet molemmilla kerroilla. Tämän jälkeen on tullut tavaksi ottaa kuvat majoituksesta ennen ja jälkeen, koska siivouskaan ei poissulje sitä, että joku muiden aiheuttama vaurio yritettäisiin laskuttaa meiltä.

Vierailija
14/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitte astiat koneeseen? Miksi ette myös pesseet niitä?

Vierailija
15/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ihmiset ota kuvia todisteeksi siitä, että siivottu on?  Onpahan sitten todistusaineistoa iskeä tiskiin, jos tuntuu että valitus on tehty väärin perustein.    Itse olen ottanut aina kun olen loppusiivousta tehnyt.  Oli se sitten air bnb, vuokramökki, muutto mts. 

Tämä. Otan aina kuvia, jos on yhtään sana sanaa vastaan-tilanne. Teen sitä töissäkin, lähiesimies aikoinaan opasti otti ottamaan kaikiata epäkohdista kuvia. Yksi työkaveri on lusmuilija, joka ei tee mitään muuta kuin valehtelee sekä minulle että pomoille tehneensä asioita. Kuvista on helppo nähdä, että mitä ei ole taaskaan tehty.

Vierailija
16/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää käyttäkö airbnb-palveluita ikinä vaikka ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
17/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö airbnb-palveluita ikinä vaikka ei olisi mitään muuta vaihtoehtoa.

Syystä että?

Vierailija
18/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Otan aina kuvia, jos on yhtään sana sanaa vastaan-tilanne. Teen sitä töissäkin, lähiesimies aikoinaan opasti otti ottamaan kaikiata epäkohdista kuvia. Yksi työkaveri on lusmuilija, joka ei tee mitään muuta kuin valehtelee sekä minulle että pomoille tehneensä asioita. Kuvista on helppo nähdä, että mitä ei ole taaskaan tehty.

Muuten oli ihan uskottava juttu, mutta kun aloit kertomaan "työkaveristasi", niin uskottavuus romuttui täysin.

Vierailija
19/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lakanat tai pyyhkeet likaisia? Itse olen tällaisesta antanut palautetta kun näki, että uudet lakanat olivat olleet jossain ulkona, kun olivat niin likaiset.

Sitten oli yksi joka oli pyyhkinyt meikkinsä valkoisiin pyyhkeisiin. En edes antanut mitään palautetta, kun kyllästytti koko touhu ja lopetin koko vuokrauksen. Suomalaiset olivat possuja, ulkomaalaiset siistejä.

Vierailija
20/43 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten oli ihan uskottava juttu, mutta kun aloit kertomaan "työkaveristasi", niin uskottavuus romuttui täysin.

Ei ole valetta, mulla ei ole mitään syytä valehdella anonyymipalstalla. Valitettavasti meillä on tuollainen työtävieroksuva, laiska ja valehteleva idari töissä. Tuossa kohtaa kuvat on kullan arvoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi