Miksei suomalaiset leikkaa varpaankynsiään ja hoida kantapäitään?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Käyn säännöllisesti jalkojenhoitajalla, suosittelen muillekin.
Ei tarvita mitään jalkahoitolaa edes. Jalkakylvyn voi tehdä kotonakin ja jalkaraspilla hinkaten pääsee kovettumista eroon.
Liian usein kyl näkee sitä, että lakataan varpaaankynnet, ja sit ollaan tyytyväisiä. Jalat kuitenkin täysin hoitamatta, kantapäät raspaamatta ja rasvaamatta ja kynnet leikkaamatta.
Musta varpaat ei ees tarvitsis mitään lakkaa, puhtaat ja siistit jalat riittää.
Just Hesarissa jalkaterapeutti, eli alan ammattilainen ei suosittele raspausta:
Kyllä kyllä suomalainen on kaikista maailman kansoista se huonoin.
Siksi joutuvat käymään koulujakin kauemmin, kuin muunmaalaiset, jotka selvittävät käytännön ongelmat ilman yliopistoakin.
"Suomalaiset ovat yksinkertaisia juntteja", sanovat fiksummat.
Heillä on liian paljon ruokaa ja omaisuuttakin. Rumiakin tapaavat olla, liian pitkine varpaankynsineen.
Eivät osaa nöyrtyä.
Muistatteko vielä ralliautoilija Räikkösen, kuinka jäi tollona seisomaan, vaikka olisi kuulunut polvistua mestariautoilija Hamiltonin järjestämässä performanssissa.
Hänelläkin on liikaa rahaa, eijä maksa Suomeen verojakaan, vaikka olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisilla naisilla ole aikaa niin paljon hoitaa ulkonäköään kuin lähi-idän naisilla tai monilla sellaisten maiden naisilla jossa miehet hoitavat työnteon ja naiset kodin. Suomessa naiset hoitavat sekä työnteon että kodin että lapset, niin ei ole aikaa eikä rahaa käyttää tunteja kauneudenhoitoon. Esim. intialaiset naiset käyttävät todella paljon aikaa hiustenhoitoon, sen hennaaminen ja kookosöljyämiseen ja pitkät vaikutusajat ja jatkotoimenpiteet yms yms. No, tuskin kaikki intialaisetkaan, varmaan ne rikkaimmista päästä olevat vain, kastittomilla menee varmasti kaikki aika hengissä pysymiseen.
Tää on niin totta onneksi mulla nykyään ulkomaalainen mies (pitkään suomessa asunut) ja antaa rahaa minulle välillä kauneudenhoito palveluihin (kosmetologi käynneille, kampaajalle, vaatteisiin, meikkeihin ja yms.) sanoo aina, että pitää minullekin muuhunkin jäädä rahaa, kun on itse parempituloisempi :) nyt näytän parhaimmalta, kuin aikoihin, kun varaa ostaa hienompia vaatteita ja ulkonäöllisiin asioihin saa paremmin panostettua. Toki hoidan suurimmaksi osaksi kotihommat ja käyn itsekin töissä, mutta mies osallistuu myös välillä kodinhoitoon ja hoitaa kaikki mies jutut (korjaamiset yms.)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pehmeät ja hoidetut jalat ympäri vuoden. Olenkohan edes suomalainen?
Et ainakaan "kanta"suomalainen, ehe
Joo, huono 🙄 Oli pakko. Se oli ihan siinä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkafetissi on yhtä vastenmielinen kuin joku pissakakkafetissi.
Hyvä jos mun jalat ei miellytä.
Ei vaadi jalkafetissiä että inhottaa kuivat ja lohkeilevat hoitamattomat jalat. Ei vaadi kainalofetissiäkään, jos pitkät kainalokarvat vähän inhottaa.
Mua ei millään tavalla liikuta jos jollain on lohkeilevat kantapäät tai jotain muuta. Ne on jalat. Niillä kuuluu kävellä. Ne on niitä harvoja ihmisen kehon osia millä ei ole tuon taivaallista seksuaalista merkitystä kun niillä on oikeasti vain pelkkä käyttöfunktio. Ulkonäkö on täysin yhdentekevä asia.
Jalat (ja hampaat) kertovat terveydestä. Ei ole pelkkä ulkonäköasia.
Miksi pitäisi olla terve? Väheneekö siinä ihmisarvo jotenkin jos näkyy päällepäin krooniset sairaudet ja seuraukset niistä?
Vierailija kirjoitti:
Karhea kantapää antaa hyvän pidon ja pitkät varpaiden kynnet ovat hyväksi avuksi kontatessa...jos on esim. ottanut liikaa muutakin kuin aurinkoa.
Ei tarvita pitkiä varpaankynsiä. Minun nuoruudessani mentiin kotiin ihan vaan otsanahkaa rypistelemällä. Kannattaa kokeilla.
Antakaa määki huudan kirjoitti:
Kyllä kyllä suomalainen on kaikista maailman kansoista se huonoin.
Siksi joutuvat käymään koulujakin kauemmin, kuin muunmaalaiset, jotka selvittävät käytännön ongelmat ilman yliopistoakin."Suomalaiset ovat yksinkertaisia juntteja", sanovat fiksummat.
Heillä on liian paljon ruokaa ja omaisuuttakin. Rumiakin tapaavat olla, liian pitkine varpaankynsineen.
Eivät osaa nöyrtyä.
Muistatteko vielä ralliautoilija Räikkösen, kuinka jäi tollona seisomaan, vaikka olisi kuulunut polvistua mestariautoilija Hamiltonin järjestämässä performanssissa.
Hänelläkin on liikaa rahaa, eijä maksa Suomeen verojakaan, vaikka olisi varaa.
Meillä pietarilaisilla on tyylitajua ja älyä.
Jos on pahat vaivaisenluut voisi pitää sukkia sandaaleissa.
Hoitamattomat jalat ei ainoastaan näytä yököiltä, ne useimmiten myös haisevat. Bakteereilla on bileet kun on paikkoja missä pesiä. Ja vaikka jalat pesisi päivittäin, niin se ei riitä. Päivän kuluessa alkaa jalkahiki haista, jos jalat on hoitamatta.
Jalkoihin on niin pitkä matka, pitää jopa vähän taipua onnistuakseen.
Ennemminkin ihmettelen sitä, että miksi ne huonojalkaisimmat edes ovat sandaaleissa ja ilman sukkia ihmisten ilmoilla. Joskus on vain hyvä vähän kätkeä paikkoja katseilta. Ja niille jotka haluavat kertoa että kaikilla on oikeus viileisiin jalkoihin: itsekin vältän avosandaaleita, esim. ballerinat on ihan hyvä vaihtoehto.