Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei suomalaiset leikkaa varpaankynsiään ja hoida kantapäitään?

Vierailija
17.07.2023 |

Kesällä tuon huomaa.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn säännöllisesti jalkojenhoitajalla, suosittelen muillekin.

Itse suosittelen ennemminkin säännöllistä rasvausta.

Sekin kuuluu asiaan, olen nimittäin tarkka jaloistani.

T se kelle vastasit

Vierailija
22/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen raspasin jalat ja lakkasin varpaankynnet!

Sama, paitsi en raspaa vaan rasvaan. Kynnet pidän vähintään siistinä ja lyhyenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kauheeta...katseleeko joku mun varpaita ja kantapäitä kaupoilla.. onneksi edes leikkaan kynnet kantapäitä en jaksa hinkata eikä nuo näytä kovin kuivilta. 

Näin viime syksynä ratikkapysäkillä naisen, jolla oli sandaalit. Naisen paljaat kantapäät järkyttivät minua. Mietin voinko kehottaa häntä näyttämään jalkoja terveydenhoitajalle tai lääkärille. Kantapäissä oli hyvin syviä halkeamia.  Niihin olisi helposti voinut mennä bakteereja. Jalkojen paraneminen on varmaan hidasta, jos niihin tulee bakteeritulehdus. Nainen oli noin 30-vuotias  ja saattoi olla  lähellä sijaitsevan psykiatrisen sairaalan potilaita.  En sanonut mitään, mutta varmaan olisi pitänyt. Hän ei selvästikään ymmärtänyt, että hänellä oli terveysriski.

Vierailija
24/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisilla naisilla ole aikaa niin paljon hoitaa ulkonäköään kuin lähi-idän naisilla tai monilla sellaisten maiden naisilla jossa miehet hoitavat työnteon ja naiset kodin. Suomessa naiset hoitavat sekä työnteon että kodin että lapset, niin ei ole aikaa eikä rahaa käyttää tunteja kauneudenhoitoon. Esim. intialaiset naiset käyttävät todella paljon aikaa hiustenhoitoon, sen hennaaminen ja kookosöljyämiseen ja pitkät vaikutusajat ja jatkotoimenpiteet yms yms. No, tuskin kaikki intialaisetkaan, varmaan ne rikkaimmista päästä olevat vain, kastittomilla menee varmasti kaikki aika hengissä pysymiseen.

Kynsien leikkaaminen ja jalkojen raspaaminen ja rasvaaminen vie n. 15 min/viikko. Vaikea kuvitella etteikö tuota ehtisi se kiireisinkään nainen tekemään.

En muutenkaan tajua miksi kuvitellaan ulkonäöstä huolehtimisen vievän hirveästi aikaa.

Vierailija
25/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät suomalaiset = miks mun juntti lähipiiri

Vierailija
26/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan jalkapohjat kerran päivässä ja silti ovat rutikuivat. Kynsiä kyllä leikkaan lähes viikottain kun kasvavat niin nopeasti.

Vierailija
27/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettitrollauksen lyhyt oppimäärä

1. Keksi typerä, yleistävä aloitus, jossa ei ole järjen häivää

2. Vastaile siihen puolustellen ja selitellen tekojasi kuin aloitus olisi totta

28/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on todellinen erityisesti vanhusten ja toimintarajoitteisten kohdalla. Käyn palvelutalossa SPR:n ystävätoiminnan kautta ja vanhukset joutuvat siellä itse tilaamaan itselleen jalkahoidon.

SPR:n vapaaehtoisille ei kynsien leikkaus ja jalkojen rasvaaminen ym. kuulu. 

Eikö tuo rasvaaminen kuulu hoitajile?

Vierailija
29/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siriina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on todellinen erityisesti vanhusten ja toimintarajoitteisten kohdalla. Käyn palvelutalossa SPR:n ystävätoiminnan kautta ja vanhukset joutuvat siellä itse tilaamaan itselleen jalkahoidon.

SPR:n vapaaehtoisille ei kynsien leikkaus ja jalkojen rasvaaminen ym. kuulu. 

Eikö tuo rasvaaminen kuulu hoitajile?

Ei kuulu jalkojen hoito kotihoidon työntekijöille, jos siitä ei ole lääkärin määräystä. Ei kotihoidolla ole aikaa edes pesuihin niin usein kuin olisi tarpeellista.

Vierailija
30/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meinasin kerran oksentaa kun söin jäätelöä ja viereselle penkille istui nainen jolla oli rantasandaalit,kantapäistä roikkui nahanrikaleita ja niiden välissä oli syviä verestäviä haavoja.

Näytti kuin olisi repinyt nahkaa irti.

Ja nainen oli nuori,nätisti meikattu, tavalliset vaatteet. Ei mikään pulsu.

Vierailija
31/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla varpaankynnrt kasvaa sisään ja kipeytyy kun leikkaan. Leikkaan vasta sitten kun tulee sukasta läpi. Kantapäille en tee mitään ei ole muiden asia mun kantapäät.

Vierailija
32/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heteromies, kenellä se perus jalkafetissi. Johtuuko sitten siitä vai mistä, mutta mä hoidan kyllä omat jalkani. Kynnet lyhyenä, kynsinauhat kondiksessa ja raspaan säännöllisesti kuivettuneen ihon pois. Sitten laitan vielä ihan kuulkaa jalkavoiteenkin. Enkä tee sitä naisten takia, heitä ei miesten jalat kiinnosta. Ihan itseäni varten. Vaimolle maksan jalkahoidot sillä ehdolla, että varpaisiin tulee myös kestolakkaus ja saan säännöllisesti leikkiä hänen jaloillaan.

Vierailija
33/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaankynnet kantsii pitää pitkinä, että pääsee kiipeämään puuhun karkuun yllätysrakastajia.

Vierailija
34/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun jaloista ap saa varmasti näppylöitä. No kynnet on lyhyet, mutta muuten balettitanssijan jalat ei ole niitä kauneimpia.

Run*karin oma ongelma, ei mun.

Vierailija
35/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, katseleeko jotkut toisten varpaita... Kas kun eivät huomaa kuinka läskejä Suomalaiset nykyisin ovat ja siitä valittelisivat

Vierailija
36/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole inhottavampaa kuin hoitamattomat jalat. Jalkasientä ei hoideta ja sitä valkoista irtoavaa ihoa on varpaiden väleissä. Kantapäät ja isovarpaiden kylki on sellaista hilseilevää ja rakoilevaa kuivaa ihoa. Miehillä usein kynsisieni ja ylipitkät kynnet. Naisilla kynsissä taas sellainen jokapuolelta lohkeiltu kynsilakka ja usein pienimmät varpaat jo ilman lakkaa. Inhottaa molemmin puolin. Ei ole sukupuolesta kiinni. Ja vain kesällähän tämä ongelma ilmenee.

Vierailija
37/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan syyllisyytensä kantapäiden suhteen. Toisessa jalassani on asento virhe ja kantapään ihossa on aina pieni kuiva halkeileva kerros. Ei mielestäni onneksi kovin pahalta näytä, mutta en vain saa sitä pois jatkuvasta rasvauksesta huolimatta. Jalkojen hoitajalla käynnin jälkeen pysyy vain pari viikkoa hyvänä. Olen kuluttanut pienen omaisuuden erilaisiin jalkarasvoihin.

Iho pysyisi hyvänä, jos lopettaisin kävelyn, juoksun, tanssin ja kaikenlaisen liikkumisen (testattu on, leikkauksen jälkeisen pakkolevon aikana kantapää oli kuin vauvan pylly).

Vierailija
38/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan edes tullut mieleen tuijotella toisten varpaankynsiä ja kantapäitä (tai ylipäätään mitään ruumiinosaa).

Vierailija
39/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katselet toisten jalkoja?

Näkyy kauas ilman katsomattakin kun käytetään sandaaleja. Hyi yök, jalkahoitoon mars tai umpinaiset kengät.

Vierailija
40/92 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan syyllisyytensä kantapäiden suhteen. Toisessa jalassani on asento virhe ja kantapään ihossa on aina pieni kuiva halkeileva kerros. Ei mielestäni onneksi kovin pahalta näytä, mutta en vain saa sitä pois jatkuvasta rasvauksesta huolimatta. Jalkojen hoitajalla käynnin jälkeen pysyy vain pari viikkoa hyvänä. Olen kuluttanut pienen omaisuuden erilaisiin jalkarasvoihin.

Iho pysyisi hyvänä, jos lopettaisin kävelyn, juoksun, tanssin ja kaikenlaisen liikkumisen (testattu on, leikkauksen jälkeisen pakkolevon aikana kantapää oli kuin vauvan pylly).

Ja kaiken tämän lisäksi minulta aina puuttuu tai on ainakin mustana yksi tai useampi kynsi. Aktiiviliikkujan jalat ei ole aina kauniit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme