Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppa henkilöiden hinnat pilvissä

Vierailija
17.07.2023 |

remppamiesten palkkioista

Ilmeisesti rakennus/remppa alalla menee edelleen liian lujaa.

Pyysin tarjouksia melko yksinkertaisen terassin tekemisestä. Meinasi pumppu pysähtyä hinnoista. Taidan vaihtaa alaa jos tuntihinta alkaa hipoa 250:-/h.
Ei mitään järkeä. Tein lopulta itse.

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen omakotitalon rakentamista ja sen puitteissa pyytänyt tarjouksia erilaisista urakoista.

Linja tuntuu olevan: heitellään hatusta hintoja, ei kerrota materiaalien hintoja josta syntyy suurin osa laskun loppusummasta. esitetään kiireistä ja valitetaan urakoiden määrää jne.

Jätän tekemättä talon.

Vierailija
42/98 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummot ei myöskään osaa tai jaksa koota huonekaluja jne, eli tässä olisi työtä jollekulle kohtuu veloituksilla.

Kohtuuveloituksella se on tehtävä pimeänä.

Pesukoneen, kiukauden, liesien jne. asentaminen on luvanvaraista toimintaa ja tarvitsee työntekijältä/yritykseltä erilaisia lupia ja serifikaatteja, jotka myös maksavat, jos haluaa vahingon sattuessa vakuutuksesta korvauksia.

Pimeässä työssä ei ole takuita tai vastuita, eikä vakuutus korvaa ja siitä voi tulla miljoonien korvausvastuu työn tilaajalle, jos vahinko sattuu taloyhtiössä ja rakenteet vaurioituvat tai sattuu tulipalo.

Pesukoneiden asennukset ei nyt vaa ole valitettavasti mitään luvanvaraisia töitä joten otappa ÄÄLIÖ selvää ennen kun tuut jauhamaan paskaa!!!!!!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkääpä tästä lähtien itse kaikki hinnoista vinkujat! Ei teistä oon muuta kuin harmia koko yhteiskunnalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
44/98 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että töitä pitäis tehdä ilman palkkaa?

Vierailija
45/98 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoinen pimeä työ toisarvoisissa jutuissa on kaikille hyvä asia, myös Suomen taloudelle.

Kyllä se kertaalleen verotettu raha palaa sieltä takaisin kiertoon kulutuksena.

Pikkuiset pimeähommat ovat pientä jonkin Kojamon verovapaudella.

Vierailija
46/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on se et teidän köyhien hinnoista valittajien ja pihtareiden takia hintoja joudutaan pakosti nostamaan. Myös verojen korotukset ja leikkaukset ovat juuri teidän köyhien pihistelijöiden syytä!

Jos palvelun hinta ei mielytä niin pidä se turpas kiinni äläkä ala vinkumaan hinnoista! Me yrittäjät emme ole katsos mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä!

Vierailija
47/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen "puolen tunnin" työkeikkaan saattaa kumminkin mennä se kaksi tuntia. Matkat, tarvikkeiden haku yms. Ja jos se hinta hirvittää, niin tee itse.

Vierailija
48/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräälle tuttavalle laitettiin pesukone kiinnitys Turussa,  Putkimiehen käynti 10 min, vhimmäislaskutus 2t = 80euroa.

Niitä "kotitalkkareita" tarvitaan nyt, kun ihmiset vanhenevat ja tarvitsevat juurikin näihin tämätyyppisiin asioihin tekijöitä KOHTUUHINNOILLA!

Kuulostaa halvelta 40€ tuntipalkka, kun siitä vähennetään 24% arvonlisävero, yrityksen tapaturmavakuutus, yritysverot, hallintokulut, voitto jne.

Lisäksi työntekijän eläkevakuutus 25%, sotu, vakuutukset, työkalukorvaus, lomarahat, työterv.huolto jne.

Jolloin putkimiehen tuntipalkaksi jää alle 15€/h.

Tässä se Suomen verokiila näkyy hyvin, ja yhtälö menee vielä paljon hullummaksi kun huomioidaan että palvelun ostajan pitää ensin tienata ko summa nettona, ja putkirikon saa tuosta 15€:sta lopulta tililleen vain osan  

Kun omassa työssään kiireinen lääkäri tilaa putkimiehen tekemään työn joka maksaa 40€/h, niin tienatakseen itse nettona sen 40€ lääkärin pitää tienata bruttona vähintään 75€. Ja tienatakseen bruttona 75€ pitää lääkärin (tai hänen työnantajansa) maksaa noin 40% palkan sivukuluja. Eli ostaakseen putkimiehen palveluja 40€:lla pitää lääkärin ensin tuottaa omassa työssään noin 105€ (75€ x 140%) suuruinen lisäarvo. 

Sitten se putkari saa tuosta 15€:sta käteen ehkä kympin verran. 

Näin siitä työpanoksesta tai hyödystä joka esimerkkimme lääkärin pitää tuottaa pysyäkseen ostamaan tunnin verran putkiasentajan työtä saatiin haihdutettua yli 90% yhden pelikierroksen aikana ja ainoastaan 9,5% päätyi putkiasentajan pankkitilille. 

Kotitalousvähennyksen ideahan on purkaa tätä älyttömyyttä ja tehdä erilaisten palvelujen käyttö järkevämmäksi.

Vierailija
49/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja teidän mielestä työntekijöiden (rakennusala, LVI-ala jne) ei tarvii syödä, maksaa laskuja yms? Tehkää itse jos noin kauhistuttaa. Elämä on kallista kaikilla.

Juu, itse tehdään. Tulee huomattavasti halvemmaksi ja saa juuri sellaista kun haluaa. Pintaremontointi ei ole mitään rakettitiedettä. Neljän kämpän remontoinnin jälkeen ei juurikaan enää tarvitse erikseen miettiä miten mikäkin työvaihe tehdään, ja missä järjestyksessä kannattaa edetä. Muistan vieläkin miten ensimmäisen remontin kohdalla kattolistojen sahaaminen jiiriin tuotti päänvaivaa ja sitä ihmeteltiin ison porukan voimin. Nyt lähinnä huvittaa miten muka oli ihan ylipääsemättömän vaikeaa. Ollaan myös käyty sukulaisten luona korjailemassa ammattilaisten työnjälkeä. Luulisi, että ei olisi tarvetta, mutta yllättäen itse tekemällä kyllä tulee parempaa jälkeä. Kai sitä on paljon tarkempi yksityiskohdista kun itselleen tekee. 

Vierailija
50/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että töitä pitäis tehdä ilman palkkaa?

Missä kohtaa joku on niin sanonut?

Vierailija
51/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se et teidän köyhien hinnoista valittajien ja pihtareiden takia hintoja joudutaan pakosti nostamaan. Myös verojen korotukset ja leikkaukset ovat juuri teidän köyhien pihistelijöiden syytä!

Jos palvelun hinta ei mielytä niin pidä se turpas kiinni äläkä ala vinkumaan hinnoista! Me yrittäjät emme ole katsos mitään hyväntekeväisyysjärjestöjä!

Vinkua saa niin paljon kuin huvittaa! Kenenkään ei ole pakko olla tyytyväinen teidän taksoihin, eikä tarvitse teiltä ostaa palveluita. Sen sanominen ääneen ei oled kiellettyä. Kysyntä ja tarjonta määrittelee sen mihin hintaan joku vielä teiltä palvelua ostaa. Jos ei asiakkaita teidän hinnat miellytä, niin minkäs te sille voitte? 

Vierailija
52/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät vaan sitten tajua. 

250e/h jos on laskutus niin se sisältää verot,työmatkat,tarvikkeet,työkalut,suunnittelun,työnjohdon ja omistajien palkkiot.

Ei se itse työntekijä remppamies tuosta saa ku sen 20e/h korkeintaan.

Vierailija
53/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250e/h jos on laskutus niin se sisältää verot,työmatkat,tarvikkeet,työkalut,suunnittelun,työnjohdon ja omistajien palkkiot.

Mä tajuan, mutta en kyllä missään tapauksessa olisi valmis maksamaan. Sama se kenen taskuun ja mihin kuluihin ne rahat päätyy, kun ne kuitenkin on omalta tililtä pois. Teen mieluummin itse. 

Vierailija
54/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tajuan, mutta en kyllä missään tapauksessa olisi valmis maksamaan. Sama se kenen taskuun ja mihin kuluihin ne rahat päätyy, kun ne kuitenkin on omalta tililtä pois. Teen mieluummin itse. 

Hyvä että tajuat, se kuka sen työn tekee ei sitä summaa saa eikä se määrittele hintaa. Monesti(kuten ap postauksessa) syytetään että se remppamies on ahne vaikka se saa marginaalisen pienen summan tosta hinnasta.

Vierailija
55/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen ketju. Tottakai ammattilaisen työstä pitää maksaa, ja kun ammattilainen tulee tekemään työn kotiisi sinulle sopivana aikana niin sekin maksaa. Mutta fakta on, että suurin osa siitä summasta joka työn ostajan pitää tienata voidakseen ostaa työn, ei päädy sen enempää remppafirman omistajan kuin sen työmiehenkään taskuun vaan valtion pohjattomaan kassaan. 

Yhdysvalloissahan on käytäntönä että yritykset ilmoittavat hintansa ilman veroja, jolloin asiakas tietää tarkalleen mitä maksaa palvelusta itse yritykselle. Verot lisätään sitten laskulle. Tämä usein ihmetyttää eurooppalaisia jotka ovat tottuneet siihen että hinnat kaupoissa sisältävät kaikki verot. Amerikkalainen haluaa kuitenkin erottaa selvästi sen mitä palvelu todellisuudessa maksaa ja paljonko valtio ottaa välistä. Tiedä sitten johtuuko tästä että verojen osuus tulee kuluttajalle (joka on myös äänestäjä) piinallisen selväksi, että maassa on useimpia Euroopan maita kevyempi verotus ja vilkkaammin toimiva talous jossa esim työttömyys on tällä hetkellä lähes olematonta. 

Vierailija
56/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkua saa niin paljon kuin huvittaa! Kenenkään ei ole pakko olla tyytyväinen teidän taksoihin, eikä tarvitse teiltä ostaa palveluita. Sen sanominen ääneen ei oled kiellettyä. Kysyntä ja tarjonta määrittelee sen mihin hintaan joku vielä teiltä palvelua ostaa. Jos ei asiakkaita teidän hinnat miellytä, niin minkäs te sille voitte? 

JUURI TEIDÄNLAISIA IDIOOTTI KÖYHIÄ LUUSEREITA TÄMÄ YHTEISKUNTA EI KAIPAA!!!! HANKKIKAA NY JO JUMALAUTA ELÄMÄ IDIOOTIT KÖYHÄT LUUSERIT!!!!!!!!!!

Vierailija
57/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA TOIVOTTAVASTI TULET JÄÄMÄÄN TYÖTTÖMÄKSI NOPEASTI NIIN OPPISIT SINÄKIN IDIOOTTI JOTAIN

Vierailija
58/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella tekemään itse. Hommat ei ole vaikeita. Youtubesta löytyy ohjeet kaikkeen. T. Yh

Vierailija
59/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAIDAT ASUA POHJANMAALLA TAI HELSINGISSÄ? TYYPILLINEN MULKKU ASIAKAS!

Vierailija
60/98 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2h minimiveloitus per keikka on täysin oikea, vaikka kohteessa paikan päällä oltaisiin se 15 min.

Ensin työntekijä menee työpaikalle ja saa tehtävän speksit. Menee varastolle ja/tai rautakauppaan hakemaan tarvittavat työvälineet. Ehkä hakee yleisavaimen isännöitsijältä. Ajaa paikalle, odottelee että asiakas tulee avaamaan oven "kun oli juuri pesutuvalla / kaupassa / kampaajalla mutta tulen ihan puolen tunnin sisään". Työ tehdään, palaa työpaikalle, kirjaa tehdyn työn laskutukselle. Siinäpä meni vähintään 2 tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi