Remppa henkilöiden hinnat pilvissä
remppamiesten palkkioista
Ilmeisesti rakennus/remppa alalla menee edelleen liian lujaa.
Pyysin tarjouksia melko yksinkertaisen terassin tekemisestä. Meinasi pumppu pysähtyä hinnoista. Taidan vaihtaa alaa jos tuntihinta alkaa hipoa 250:-/h.
Ei mitään järkeä. Tein lopulta itse.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräälle tuttavalle laitettiin pesukone kiinnitys Turussa, Putkimiehen käynti 10 min, vhimmäislaskutus 2t = 80euroa.
Niitä "kotitalkkareita" tarvitaan nyt, kun ihmiset vanhenevat ja tarvitsevat juurikin näihin tämätyyppisiin asioihin tekijöitä KOHTUUHINNOILLA!
Kotitalkkareista ei vakuutusyhtiö sitten korvaa yhtään jos jotain sattuu. Muuten ihan hyvä idea.
Kotitalkkari on YRITTÄJÄ, jolla on toiminimi.
Hän huolehtii itse tapaturma ja muista vakuutuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräälle tuttavalle laitettiin pesukone kiinnitys Turussa, Putkimiehen käynti 10 min, vhimmäislaskutus 2t = 80euroa.
Niitä "kotitalkkareita" tarvitaan nyt, kun ihmiset vanhenevat ja tarvitsevat juurikin näihin tämätyyppisiin asioihin tekijöitä KOHTUUHINNOILLA!
Halpataksa jos putkarin tunti veloitus 0n 40 ,00 .
Menee talkootyön puolelle jos oikea putkifirma tekee noin halvalla. Tappiolle menee bisnekset.
Ja vaikka lasket, että se homma kesti 10 minuuttia niin kuinka monta tuollaista keikkaa oikeasti päivässä ehtii tekemään? Ei niitä nyt kymmenittäin saa tehtyä missään nimessä.
Oli jonkun tutun kautta varmaan, muuten veloitus olisi ollut vieläkin enemmän.
Silti kyllä se pienessä eläkkeessä puraisee 80e veloitus 10 minuutista.
Se 10min. on vain asennuksen osuus, sen lisäksi aikaa menee työpaikalta asiakkaan luokse siirtymiseen ja sieltä pois, lisäksi osien hankinta/ostaminen, taloyhtiön keskuksesta veden katkaisu ja siitä etukäteen sopiminen, tilauksen vastaanottaminen, laskutus jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta putkimiehen käynnistä on firmalle jäänyt viivan alle alle 20€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitalkkareista ei vakuutusyhtiö sitten korvaa yhtään jos jotain sattuu. Muuten ihan hyvä idea.
Kotitalkkari on YRITTÄJÄ, jolla on toiminimi.
Hän huolehtii itse tapaturma ja muista vakuutuksistaan.
Koitahan saada sellainen sitten ns halvalla, ei onnistu. Jotain pitäisi hänellekin jäädä leivän päälle.
Ootteko te laskenut paljon tuosta 40€ menee veroihin ja muihin sosialisti-suomen maksuihin? Ei siitä jää käteen juuri mitään.
Puuseppä mies kirjoitti:
Niin se on. Olen tehnyt terasseja 18 euron tuntipalkalla. Olen itse puuseppä kirvesmies. Tänä keväänä ja kesänä olen tehnyt 3 terassia ihmisille. Lähinnä vanhuksille. Firmat ottaa 200 euroa tunti niin se vaan on. Minulla on töitä riittänyt ja teen kyllä pimeesti hommat.
Tällaisen tekijän, kun löytäisin. Jää itsellä rempat tekemättä, kun ei ole varaa enää mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot ei myöskään osaa tai jaksa koota huonekaluja jne, eli tässä olisi työtä jollekulle kohtuu veloituksilla.
Kohtuuveloituksella se on tehtävä pimeänä.
Pesukoneen, kiukauden, liesien jne. asentaminen on luvanvaraista toimintaa ja tarvitsee työntekijältä/yritykseltä erilaisia lupia ja serifikaatteja, jotka myös maksavat, jos haluaa vahingon sattuessa vakuutuksesta korvauksia.
Pimeässä työssä ei ole takuita tai vastuita, eikä vakuutus korvaa ja siitä voi tulla miljoonien korvausvastuu työn tilaajalle, jos vahinko sattuu taloyhtiössä ja rakenteet vaurioituvat tai sattuu tulipalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee talkootyön puolelle jos oikea putkifirma tekee noin halvalla. Tappiolle menee bisnekset.
Ja vaikka lasket, että se homma kesti 10 minuuttia niin kuinka monta tuollaista keikkaa oikeasti päivässä ehtii tekemään? Ei niitä nyt kymmenittäin saa tehtyä missään nimessä.
Tässä se ongelma onkin, kun Suomessa maksetaan kaikille eläkkeitä ja muita etuuksia ja yhteiskunnan palveluita ja valtio tarvitsee tuloja,jolla ne katetaan.
Eikä edes nuoret kesätyöntekijät tule 3€ tuntipalkalla töihin tai eläkeläiset. Putkimieskään ei korvaansa letkauta 5€ tuntipalkalla miinus verot, eikä saa edes kattoa päänsä päälle tai ruokaa suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Puuseppä mies kirjoitti:
Niin se on. Olen tehnyt terasseja 18 euron tuntipalkalla. Olen itse puuseppä kirvesmies. Tänä keväänä ja kesänä olen tehnyt 3 terassia ihmisille. Lähinnä vanhuksille. Firmat ottaa 200 euroa tunti niin se vaan on. Minulla on töitä riittänyt ja teen kyllä pimeesti hommat.
Tällaisen tekijän, kun löytäisin. Jää itsellä rempat tekemättä, kun ei ole varaa enää mihinkään.
Tämä olisi mahdollista toisenlaisessa yhteiskuntajärjestelmässä eli palkat alas kaikilta, työaikaa pidennetään, lomat pois, samoin työterv.huolto ja sairasloma jne. Ja tuntipalkka 5€/h. Todellisuudessa harva on valmis luopumaam saavutetuista eduista. Ehkä muiden, mutta ei itse.
Esim. 40€ tuntiveloituksessa työntekijän palkka on 15-17€/h miinus verot ja muut maksut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ongelma onkin, kun Suomessa maksetaan kaikille eläkkeitä ja muita etuuksia ja yhteiskunnan palveluita ja valtio tarvitsee tuloja,jolla ne katetaan.
Eikä edes nuoret kesätyöntekijät tule 3€ tuntipalkalla töihin tai eläkeläiset. Putkimieskään ei korvaansa letkauta 5€ tuntipalkalla miinus verot, eikä saa edes kattoa päänsä päälle tai ruokaa suuhun.
Aivan oikein.
Kiinnitän huomioni vain kohtaan "eläkeläiset". Näitä niputetaan usein mielestäni väärin yhteen ryhmään. On olemassa juuri eläköityneitä reippaita eläkeläisiä ja on olemassa se vanhempi osa eläkeläisistä, jotka missään tapauksessa eivät minkäänlaiseen työhön kykene. Mihin lähtee jäykistynyt (Biden kulkee vielä suht' hyvin, vaikka välillä vähän kaatuilee) töihin. Nuorempi väestönosa ei ymmärrä millaista nivelten jäykistyminen on ja se tulee jokaisen tarpeeksi vanhaksi elävän kohdalle. Nämä muutokset alkavat ennen 30 ikävuotta. Myös muistin sekä kognitiivisten kykyjen kanssa tulee ongelmia iän myötä.
Ihminen on, kuin kukka - se lakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Mummot ei myöskään osaa tai jaksa koota huonekaluja jne, eli tässä olisi työtä jollekulle kohtuu veloituksilla.
Ei mummot osta ikean sutta ja sekundaa -huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko maksaa sähköasentajan työ tunnilta?
Kauanko menee kytkeä kiuas tai liesi sähköverkkoon, kun vaihdetaan uusi liesi tai kiuas vanhan paikalle?
Henkilö ajaa sun luo 40 minuuttia ja toiset takaisin. Kytkee 10 minuutissa ja sä et haluaisi maksaa edes bensoja. Ajasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisältäen vielä matkakulut, pistätkö putkarin numeron jakoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 10min. on vain asennuksen osuus, sen lisäksi aikaa menee työpaikalta asiakkaan luokse siirtymiseen ja sieltä pois, lisäksi osien hankinta/ostaminen, taloyhtiön keskuksesta veden katkaisu ja siitä etukäteen sopiminen, tilauksen vastaanottaminen, laskutus jne.
Olen elämässäni varmaan satoja pesukoneita asentanut.
Kertaakaan ei ole tarvinnut taloyhtiön keskuksesta vesiä katkaista eikä niistä sopia, kyllä niitä sulkuja on ollut muuallakin, yleensä ihan siinä koneen liitoskohdan nurkilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[qu8ote=Puuseppä mies]Niin se on. Olen tehnyt terasseja 18 euron tuntipalkalla. Olen itse puuseppä kirvesmies. Tänä keväänä ja kesänä olen tehnyt 3 terassia ihmisille. Lähinnä vanhuksille. Firmat ottaa 200 euroa tunti niin se vaan on. Minulla on töitä riittänyt ja teen kyllä pimeesti hommat.
Tämä olisi mahdollista toisenlaisessa yhteiskuntajärjestelmässä eli palkat alas kaikilta, työaikaa pidennetään, lomat pois, samoin työterv.huolto ja sairasloma jne. Ja tuntipalkka 5€/h. Todellisuudessa harva on valmis luopumaam saavutetuista eduista. Ehkä muiden, mutta ei itse.
Esim. 40€ tuntiveloituksessa työntekijän palkka on 15-17€/h miinus verot ja muut maksut.
Firma veloittaa minun töistä 57 euroa tunnilta. Palkkani muunnettuna tuntipalkaksi on noin 18,50 euroa brutto.
Vierailija kirjoitti:
Työkeikkaan kuuluu myös matkat yrityksen toimipisteeltä työkohteeseen.
Toivottavasti kuuluu.
Toi 80 euroo on ihan kohtuullinen, mutta 250 e/tunti. Yrakkatarjous tuollaisesta terassista pitäisi tehdä. Jätkä kupeksii mielinmäärin 250 euron tuntihinnalla.
Tuo min. 2h veloitus on järkevää, koska vaikka se homma itsessään voi olla nopea (esim. 10min) aika harvalla (edes isoissa kaupungeissa!) riittää 10min hommia koko päiväksi, ja vielä lähekkäin.
Jos keikka A on aamulla klo 8:00 remppatyypin kodista katsoen "toiselle puolella" kaupunkia, menee aikaa siirtymiin +bensa myös maksaa, samoin kun auton muut kulut millä paikalle hurauttaa. Seuraava keikka voi olla taas eri suunnassa jne.
Se remppatyyppi voi olla pahimillaan päivän mittaan enemmän ratissa mitä varsinaista työtään tekemässä...!
Toki sellainen palvelu voisi toimia missä päivänä X ollaan alueella X ja tehdään 'pikkuhommat' koko naapurustolle samaan aikaan --> ei mene aikaa eikä rahaa siirtymiin.
...Mutta kuka sitten jaksaa odotella vaikka 5 viikkoa että pesukoneen asennus tehdään tmv. yleeensä 'remppahommat' halutaan tehtäväksi heti kun tilanne päällä, ei niitä voi ajastaa/odotella/suunnitella samaan tapaan kun esim. vaikka kampaajalla käymistä.
Puutarhanvaja tarpeet hankittiin. Ammattilainen tarjosi sen kokoamisen maksamaan 8000e firmalta. Tehtiin itse, yhden päivän homma oli amatööreitä.
Jos teet 18€/h jätät yhteiskunnalliset velvoitteet yrittäjänä täyttämättä, heikennät kilpailukykyä ja muiden työntekijöiden työllisyyttää ja palkkatasoa. Eli teet pimeitä töitä. Nostat mahdollisesti jopa työttömyysturvaa tai muita sos.tukia.
Rakennusalalla, hälytyskellojen pitäisi soida jo tarjouskilpailussa, jos joku tarjoaa työtä alle 40€/h. Silloin ei ole puhtaat jauhot pussissa.
Juridisesti voipi käydä niinkin, kun tekijä häviää kuin pieru saharaan, työntilaajalle jää verot ja muut maksut maksettavaksi ja viimeistään se tulee esille kun työntilaaja laittaa palkkakustannukset verotukseen kotitalousvähennyksenä tai työmaalla hetaan rakennus/toimenpidelupaa ja työ tarkastetaan.