Miehen eksän rooli haasteena
Ollaan seurusteltu suunnilleen vuoden verran.
Miehelläni ja eksällään on yhteinen ystäväpiiri, jonka ymmärrän vuosien aikana kertyneen. Eksä on kummi- ja ystävyyssuhteiden vuoksi tiiviisti tekemisissä myös mieheni siskon kanssa. Myös yhteiset lapset pitävät eksän mukana kuvioissa.
En ole aikaisemmin ollut tilanteessa, jossa eksän rooli on näin vahva. Hän on niin monessa mukana. En löydä omaa paikkaani miehen kaveripiirissä, koska eksä on niin vahvasti mukana siinäkin.
Olimme viime viikolla eräässä miehen suvun juhlassa ja mulle jäi ulkopuolinen olo.
Se vaivaa, enkä oikein voi tästä kenellekään puhua. Eksänsä tunsi tietenkin hyvin sukulaiset, joista minä en ollut vielä edes tavannut kaikkia. Oli iloista jälleennäkemistä ja muistoja sivuuttiin. Sisäpiiriin eksä kuuluu ja kyläilee näiden ihmisten luona. Minä en. Tuntuu vaikealta esimerkiksi miehen siskoon tutustuminen tietäen hänen olevan hyvä ystävä miehen eksän kanssa.
Mieheni jutteli juhlissa eksänsä kanssa jostain poikiensa asiasta erillään muusta porukasta. Keskustelunsa aikana jo mietin, että voisin vaikka lähteä, kun ei minua huomata edes.
Juhlien jälkeen mieli on ollut matala.
En halua edes yrittää rajoittaa mieheni yhteydenpitoa ystäviinsä. En tiedä mitä teen. Onko tämä ihan normaalia ja miten tiiviisti yleensä eksä on kuvioissa?
Olenko kohtuuton, kun mietin tällaista? Kun en halua kyläillä miehen siskon luona jos eksänsä on lasten kanssa vaikka siellä.
Kun en tykkää kahdenkeskeisistä juttuhetkistään juhlissa.
Tiedän etteivät mieheni ja eksänsä voisi palata yhteen ja sellaista haikailua ei ole. En ole siitä mitenkään mustasukkainen. Epävarmuutta eksän rooli aiheuttaa nyt mulle.
Mitä tässä kannattaisi tehdä?
Minä en ole yhteydessä oman poikani isään kuin lapseen liittyen ja ystäväpiiri jakautui eron myötä. Myöskään sukulaisten kanssa ei olla muutoin yhteydessä kuin kohteliaan ystävällisesti harvakseltaan.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:
Ymmärrän sun pointin ja olen sun puolella tässä. Valitettavasti vaan en luo sinulle toivoa asiassa että tuo tuosta lähtee sujumaan. Nuo pienet asiat kertoo parhaiten miehen todelliset tunteet ja todellisen kunnioituksen sinua kohtaan, eli suomeksi, hän ei välitä tarpeeksi.
ideaalitilanteessa aito, Välittävä, rakastava puoliso keskittyy nimenomaan siihen, että haluaa esitellä ja tutustuttaa uuden puolison sukuunsa. On ylpeä puolisostaan ja haluaa olla tämän rinnalla. Erityisesti, jos tietää, että toinen jännittää tilannetta. Pienet asiat, se että pitää kädestä ja koskettaa ja ottaa puolison mukaan keskusteluun ja jos nökee että toista jännittää, johdattelee vähän keskustelua, vasta kun puoliso tuntee olonsa rennoksi niin voi eriytyä keskustelemaan.Se että paineli piiloon keskustelemaan eksän kanssa ja jätti sinut yksin kertoo miehen todelliset tunteet sinua kohtaan. Mies ei valitettavasti vaan välitä sinusta, eikä näe tulevaisuutta kanssasi, koska ei koe tärkeäksi sitä että sinut otetaan mukaan perheeseen ja sukulaisten pariin.
Olet rakastunut, ja haluat nähdä asiat parhain päin, mutta usko minua. Olen kokenut samaa entisissä parisuhteissa, ja nimenomaan tuo että mies vähät välittää eikä koske tai katso, tai kunnolla edes puhu puolisolleen juhlissa, on aivan järjetön Red flag, ja itse ainakin tunsin suoranaista häpeää tilanteessa että minut jätettiin kuin nalli kalliolle ja häivyttiin muualle.
Sitten taas kun katsoin erään ystäväni parisuhdetta juhlissa, joissa hän esitteli uuden puolisonsa perheelle ja ystäville, se meni niinkuin kuuluu. He koskivat toisiinsa lempeästi, istuivat vierekkäin, juttelivat kaikille yhdessä, toinen esitteli uuden puolisonsa kaikille erikseen, lempeitä katseita heidän välillään ja molemmat ottivat toisensa huomioon ja näki kaikesta että kyseessä on aito, rehellinen, kunnioittava rakkaus.
Usko noita varoitusmerkkejä vaikka mies kuinka kotona olisi kuinka kiva ja hyvä mies. Nuo tilanteet paljastaa miehen oikean karvan ja välittämisen asteen.
Jos lähdet nyt, et hukkaa elämästäsi vuosia, älä tee samaa virhettä kuin minä, että rakastuneena selittelin itselleni ja ystävilleni nuo merkit parhain päin. Kyllä sen vaan tietää, kun se oikea on kohdalla ja silloin tuollaisia tilanteita ei tule vaan se välittäminen ja rakkaus huokuu.
Kaikkea hyvää aloittajalle, toivon että saat voimaa lempata miehen mäkeen.Tämä. Taitaa ex olla miehelle tärkeämpi kuin ap. Teot ratkaisevat, eivät sanat.
Ei se ex, vaan ne lapset, joiden asioita mies lähti hoitamaan.
Ne asiat ei olleet sellaisia, joita ei olisi ehtinyt hoitaa myöhemmin. Ne olisi myös hoituneet parilla viestillä.
Lapset menevät mun näkökulmasta ohitseni tärkeysjärjestyksessä. Niin sen kuuluu olla. Ei tässä nyt lapsi ollut isäänsä vailla. Lapset eivät edes olleet juhlissa.
Sinähän et sitä arvioi vaan huoltaja.
No minusta on junttia juhlissa kirjoittaa kauppalistaa, maksaa laskuja, hoitaa lasten juoksevia asioita. Että tekosyy ja saivartelua tämäkin. Juhlissa keskitytään siihen juhlahetkeen, mut exälle se ei oo kannattavaa kun silloin joutuis katselemaan kuinka uus nainen tutustuu sukuun ja ottaa paikkaansa. Hänelle on kannattavampaa " hoitaa lasten asioita" exän kanssa, lasten asiat- kortilla saa aina exän huomion itseensä. Oikeesti, nää on niin läpinäkyviä klassikkojuttuja.
Ketään ei siellä juhlissa häirinnyt miehen ja eksän satunnainen keskusteluhetki. Varmasti päinvastoin kaikki oli tyytyväisiä hyvistä väleistä.
No kyllä mua emäntänä häiritsisi kolme vierasta, joista kaksi roikkuu terassilla keskenään ja kolmas haahuilee vaivaantuneena yksin. Ihan sama, ketä olisivat. Varsinkin, jos olisivat vain piipahtamassa juhlissa niin ihmettelisin, mitä hittoa edes tulivat. Olisivat jääneet muualle "hoitamaan asioitaan".
Minä en ehtisi tuollaisia asioita edes kyttäämään, koska seurustelisin vieraiden kanssa. Eikä tapanani yleisesti ottaen ole muutenkaan kytätä muita ja paheksua ja ajatella heistä mahdollisimman negatiivisesti. Ap ei ole tainnut kertoa kuinka pitkään tämä keskustelu oikein kesti, mikä itseäni hieman häiritsee. Hän antaa vain muiden olettaa.
On tässä muutaman kerran mainittu, että suunnilleen puoli tuntia.
Ventovieraiden pöytäseurueesiin en mennyt. Vähän juttua tein kahvipöydässä kohdalle sattuneille. En edes tiennyt ketkä ovat miehen tuttuja.
Myönnän siinä olleeni harmistunut. Olen ujo, jonka mies tietää.
Kannattaa kasvaa aikuiseksi ennen kuin alkaa leikkimään uusperhekuvioita. Koskaan et tule saamaan vain ydinperhettä
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap pelkäät kun et ota asiaa miehen kanssa puheeksi? Voisiko olla, ettei hän arvosta sinua? Se ei ainakaan auta asiaa jos et ota sitä puheeksi. Luulenpa, että saat jatkossa kärsiä yhä pahemmasta arvostuksen puutteesta, mitä mies toiminnallaan osoitti, jos et nyt saa suutasi auki.
Olen puhunut miehen kanssa, tietenkin. Se täällä ainakin muutaman kerran on mainittu. Halusin päästellä höyryjä, saada neuvoja ja ehkä jopa myötätuntoa.
Eikös me ihmiset tarvita sitä, jos on hankala fiilis?
Harmikseni olen joutunut vastailemaan moniin tuulesta temmattuihin syytöksiin tässä ketjussa yhtenään.
Olen kiitollinen asiallisista ja/tai rakentavista vastauksista. Niitäkin on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kasvaa aikuiseksi ennen kuin alkaa leikkimään uusperhekuvioita. Koskaan et tule saamaan vain ydinperhettä
Aikuisena siis on kiva tulla lempatuksi ventovieraiden keskellä itsekseen, kun mies painelee terassille eksänsä kanssa juttelemaan?
Hjklöäf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisena siis on kiva tulla lempatuksi ventovieraiden keskellä itsekseen, kun mies painelee terassille eksänsä kanssa juttelemaan?
Miksi joku menee vuoden tuttavuuden kanssa ventovieraiden juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi, että juhlissa oli vain vähän väkeä. Meidänkin suvussa olisi ihmetelty, jos joku olisi tuonut esiteltäväksi uuden kumppaninsa mutta jättänyt tämän oman onnensa nojaan ja sulkeutunut ulos terassille entisen vaimonsa kanssa puoleksi tunniksi.
Suvussamme uudet seurustelukumppanit on toivoteltu tervetulleiksi jo hyvin pian seurustelun alettua. Uudet ihmiset otetaan aina ilolla vastaan. En ymmärrä kommentteja, joissa jo vuoden kestänyttä seurustelua kutsutaan liian tuoreeksi, jotta saisi naamansa näyttää kumppanin sukulaisille. Miten kylmiä teidän perhepiirit ovat? Eikö rakastunut pariskunta ole toivottua seuraa juhlissa kuin juhlissa?
Todella tökeroä käytöstä mieheltä ja exältään. Tullaan juhliin tunniksi ja käytetään siitäkin ajasta puolet supisemalla salaa jossain sivussa.
Minusta on tosi outua jos se rakastunut pariskunta tulee sukuun ensi visiitille johonkin juhlaan, kyllä nämä ensi tapaamisen ainakin lähisuvun kanssa on viisainta hoitaa ensin kyläilyillä. Näin omat sisarukseni tekevät, ensin on istuttu iltaa tai kahviteltu pienemmällä porukalla ja varmasti on mukava uudelle kumppanillekin tulla sitten juhliin kun tunteekin jo lähisuvun. Meillä lapsen isommat juhlat on pääosin menneet juhlakalujen ollessa sivuroolissa puolison sisaren tuodessa aina jonkun uuden esiteltäväksi, oli sitten ristiäiset, synttärit tai rippijuhlat. Kuopuksen ristiäisissä kertoi menneensä juuri kihloihin miehen nro x kanssa jota kukaan meistä ei ollut tavannutkaan vielä. Harmitteli vielä ettemme tyhmyyksissämme olleet ristiäisiin varanneet kuohuviiniä tarjolle ja emme siis maljoja heille tarjonneet... Kauaa ei kestänyt sekään suhde, seuraavilla synttäreillä oli jo uusi esiteltävä ja taas koko miehen puolen suvun huomio hänessä. Myös seuraavat kumppanit ja raskautensa on esitellyt meidän juhlissamme, ei kestä yhtään jos huomio kohdistuu johonkin muuhun kuin häneen.
.
Ap kutsuttiin näihin juhliin. Eikö kutsuja päätä, milloin sopii osallistua. Ei kai tässä ole käynyt ilmi, onko ketään suvusta aikaisemmin tavannut?
Vierailija kirjoitti:
Hjklöäf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku menee vuoden tuttavuuden kanssa ventovieraiden juhliin?
Hänet kutsuttiin.
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:
Ymmärrän sun pointin ja olen sun puolella tässä. Valitettavasti vaan en luo sinulle toivoa asiassa että tuo tuosta lähtee sujumaan. Nuo pienet asiat kertoo parhaiten miehen todelliset tunteet ja todellisen kunnioituksen sinua kohtaan, eli suomeksi, hän ei välitä tarpeeksi.
ideaalitilanteessa aito, Välittävä, rakastava puoliso keskittyy nimenomaan siihen, että haluaa esitellä ja tutustuttaa uuden puolison sukuunsa. On ylpeä puolisostaan ja haluaa olla tämän rinnalla. Erityisesti, jos tietää, että toinen jännittää tilannetta. Pienet asiat, se että pitää kädestä ja koskettaa ja ottaa puolison mukaan keskusteluun ja jos nökee että toista jännittää, johdattelee vähän keskustelua, vasta kun puoliso tuntee olonsa rennoksi niin voi eriytyä keskustelemaan.Se että paineli piiloon keskustelemaan eksän kanssa ja jätti sinut yksin kertoo miehen todelliset tunteet sinua kohtaan. Mies ei valitettavasti vaan välitä sinusta, eikä näe tulevaisuutta kanssasi, koska ei koe tärkeäksi sitä että sinut otetaan mukaan perheeseen ja sukulaisten pariin.
Olet rakastunut, ja haluat nähdä asiat parhain päin, mutta usko minua. Olen kokenut samaa entisissä parisuhteissa, ja nimenomaan tuo että mies vähät välittää eikä koske tai katso, tai kunnolla edes puhu puolisolleen juhlissa, on aivan järjetön Red flag, ja itse ainakin tunsin suoranaista häpeää tilanteessa että minut jätettiin kuin nalli kalliolle ja häivyttiin muualle.
Sitten taas kun katsoin erään ystäväni parisuhdetta juhlissa, joissa hän esitteli uuden puolisonsa perheelle ja ystäville, se meni niinkuin kuuluu. He koskivat toisiinsa lempeästi, istuivat vierekkäin, juttelivat kaikille yhdessä, toinen esitteli uuden puolisonsa kaikille erikseen, lempeitä katseita heidän välillään ja molemmat ottivat toisensa huomioon ja näki kaikesta että kyseessä on aito, rehellinen, kunnioittava rakkaus.
Usko noita varoitusmerkkejä vaikka mies kuinka kotona olisi kuinka kiva ja hyvä mies. Nuo tilanteet paljastaa miehen oikean karvan ja välittämisen asteen.
Jos lähdet nyt, et hukkaa elämästäsi vuosia, älä tee samaa virhettä kuin minä, että rakastuneena selittelin itselleni ja ystävilleni nuo merkit parhain päin. Kyllä sen vaan tietää, kun se oikea on kohdalla ja silloin tuollaisia tilanteita ei tule vaan se välittäminen ja rakkaus huokuu.
Kaikkea hyvää aloittajalle, toivon että saat voimaa lempata miehen mäkeen.Tämä. Taitaa ex olla miehelle tärkeämpi kuin ap. Teot ratkaisevat, eivät sanat.
Ne asiat ei olleet sellaisia, joita ei olisi ehtinyt hoitaa myöhemmin. Ne olisi myös hoituneet parilla viestillä.
Lapset menevät mun näkökulmasta ohitseni tärkeysjärjestyksessä. Niin sen kuuluu olla. Ei tässä nyt lapsi ollut isäänsä vailla. Lapset eivät edes olleet juhlissa.
No minusta on junttia juhlissa kirjoittaa kauppalistaa, maksaa laskuja, hoitaa lasten juoksevia asioita. Että tekosyy ja saivartelua tämäkin. Juhlissa keskitytään siihen juhlahetkeen, mut exälle se ei oo kannattavaa kun silloin joutuis katselemaan kuinka uus nainen tutustuu sukuun ja ottaa paikkaansa. Hänelle on kannattavampaa " hoitaa lasten asioita" exän kanssa, lasten asiat- kortilla saa aina exän huomion itseensä. Oikeesti, nää on niin läpinäkyviä klassikkojuttuja.
Ketään ei siellä juhlissa häirinnyt miehen ja eksän satunnainen keskusteluhetki. Varmasti päinvastoin kaikki oli tyytyväisiä hyvistä väleistä.
No kyllä mua emäntänä häiritsisi kolme vierasta, joista kaksi roikkuu terassilla keskenään ja kolmas haahuilee vaivaantuneena yksin. Ihan sama, ketä olisivat. Varsinkin, jos olisivat vain piipahtamassa juhlissa niin ihmettelisin, mitä hittoa edes tulivat. Olisivat jääneet muualle "hoitamaan asioitaan".
Minä en ehtisi tuollaisia asioita edes kyttäämään, koska seurustelisin vieraiden kanssa. Eikä tapanani yleisesti ottaen ole muutenkaan kytätä muita ja paheksua ja ajatella heistä mahdollisimman negatiivisesti. Ap ei ole tainnut kertoa kuinka pitkään tämä keskustelu oikein kesti, mikä itseäni hieman häiritsee. Hän antaa vain muiden olettaa.
Ventovieraiden pöytäseurueesiin en mennyt. Vähän juttua tein kahvipöydässä kohdalle sattuneille. En edes tiennyt ketkä ovat miehen tuttuja.
Myönnän siinä olleeni harmistunut. Olen ujo, jonka mies tietää.
Siis olet miehen sukujuhlissa etkä tiedä, ketkä siellä ovat miehen tuttuja? Kun aloituksessa jo hehkutit, että mies kuuluu suvun sisäpiiriin ja on kaikkien kaveri.
Olisiko voinut olla niin, että sukujuhlissa kaikki ovat tuttuja? Paitsi sinä, joka et osaa jutella vieraiden kanssa ellei mies ole vieressä.
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja:
Myönnän siinä olleeni harmistunut. Olen ujo, jonka mies tietää.Siis olet miehen sukujuhlissa etkä tiedä, ketkä siellä ovat miehen tuttuja? Kun aloituksessa jo hehkutit, että mies kuuluu suvun sisäpiiriin ja on kaikkien kaveri.
Olisiko voinut olla niin, että sukujuhlissa kaikki ovat tuttuja? Paitsi sinä, joka et osaa jutella vieraiden kanssa ellei mies ole vieressä.
Tarkoitus oli tosiaan että mies esittelee vähän sukulaisiaan mulle. Olin tavannut juhlien sankarin kerran. Hänen puolisolleen minut esitteli ja hävisi eksänsä kanssa melkein heti.
En tosiaan tiennyt ketkä hänen läheisiään on.
Hakuammunnalla olisin voinut alkaa tekemään itseäni enemmän tykö keskusteluihin. Jotain ohimennen jututin.
Olen ujo. En tiedä montako kertaa sen olen jo maininnut.
Tein virheen lähtiessäni mukaan. Eiköhän se ole tässä jo käynyt ilmi?
Mieheni kuoli. Hänen eksänsä haukkui minua murhaajaksi ja soitti minulle lähes joka yö päissään järkyttäviä puheluita. Myös lääkkeeni jotka jäivät miehen asuntoon varastettiin tämän eksän toimesta.
Vierailija kirjoitti:
´
Mitähän tekemistä tällä tarinan väännöllä taas oli apn tilanteen kanssa? Ärsyttää nämä, jotka joka ketjuun tulevat kertomaan näitä "mutta meilläpäs onkin käynyt näin" juttuja joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Ap meni kutsuttuna juhliin, jossa häntä kohdeltiin huonosti. Aivan eri asia kuin sinun ongelmasi miehesi sisaren kanssa.
Ei lainkaan eri ongelma. Ap vaikuttaa samanlaiselle maailmannavalle, päätähdelle, joka tarvitsee kaiken huomion itselleen. Nytkin odotukset ovat olleet että muiden tulee huomioida hänet, miesystävän, eksän, suvun. Missä on ap:n, aikuisten ihmisen omasta käytöksestään juhlissa?? On tosi raskasta miehellekin jos odotus on että kainalossa pitää olla koko ajan kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse yritin rakentaa uutta suhdetta miehen kanssa, hänen exänsä piti saada neuvotella lasten asioista aina kun tiesi meidän olevan reissussa. Ja onnistuikin hienosti tunkemaan itsensä niihin viikonloppuihin, hermostuttamaan miehen ja tuomaan ristiriitoja lomillemme. Niille lapsettomille. Ja sillä tiellä jatkettiin kunnes tajusin että olen tekemisissä inhottavan kuvion ja typerien ihmisten kanssa. Ja näin jälkikäteen olenkin saanut toisinaan huomata että typetyys oli paljon suurempaa kuin rakastuneena ymmärsin.
Tulee mieleen alkuajat, eli ekat vuodet yhdessä mieheni kanssa. Piti olla hipihiljaa kaikista menoista, sillä jos exä sai kuulla, niin hän yritti ne sabotoida. Myöskään lapsille ei siis voinut kertoa että huomenna lähdemme viikonlopuksi reissuun.
Exä myös kiusasi lapsia mökillä, että isä ei vie teitä ikinä mökille, vaan käy siellä aina vain pirkon kanssa, ja yritti saaada lapset tungettua meidän mukaan mökille jos olimme menossa sinne kahdestaan viettämään vaikkapa vuosipäivää. Lapset itkivät että isä vie meidätkin joskus mökille, vaikka kävivät mökillä ihan yhtä usein kuin mekin kahdestaan. Vieläkin on vaikeaa sanoa lapsille jos olemme menossa mökille, vaikka ovat jo aikuisia.
Exällä oli tapana myös huudattaa lapset itkuun kun he olivat tulossa meille, tai kun menivät meiltä sinne takaisin. Huusi ja raivosi lapsille ja miehelleni kurkku suorana että tänne ei ole sitten mitään asiaa viikonloppuna vaikka olisi mikä. Meille lapset saivat tulla kyllä aina, olihan tämä heidänkin kotinsa. Koskaan ei sanottu ettei tänne ole mitään asiaa, olette nyt äidillänne.
Hän myös laittoi usein puhelimiin kaikki muut estot päälle paitsi soittomahiksen, sekä laittoi lasten puhelimet seurantaan kun lapset tulivat meille, ja soitteli sitten miehelleni että missäs olette, ja mitä varten olette siellä. Jäi kiinni kun toinen lapsi pelonsekaisin tuntein sanoi että äiti vakoilee, kun mieheni kassa ihmeteltiin että miten voi puhelin soida aina silloin kun lasten kanssa lähdimme jonnekin.
Lasten kavereiden vanhemmille soitti kun lapset tulivat meille että lapsia ei nyt saa pyytää mihinkään leikkimään, eikä suostua heidän pyyntöihinsä koska lasten isän pitää olla nyt lasten kanssa 24/7. Tästäkin jäi kiinni kun eräs lapsen kaveri sanoi puhelimessa että haluaisi kyllä tulla leikkimään mutta äitisi on kieltänyt. Olimmekin ihmetelleet miten lasten puheissa vilisi aina kaverit ja yökyläilyt ja muu kiva, mutta meillä ei koskaan käynyt kukaan eikä lapset käyneet koskaan meiltä kavereilla.
Täyisin lapsistaan piittaamaton mielisairas akka oli hän, ja on varmaan edelleenkin. Pääasia elämässään oli muiden kiusaaminen ja siitä itselleen tyydytyksen saaminen.
Häntä ei sentään kukaan pyytänyt mihinkään juhliin.
Olen sukulainen, ja kuskaan lapsia viikonloppuisin äidiltä isälle ja päinvastoin,,
Koska välit on niin huonot, että lastensuojelun kehoituksesta lasten vanhempien ei ole tervettä olla samassa tilanteessa lasten siirtymä tilanteessa.
- Lasten äiti huutaa ja solvaa aivan käsittämättömiä asioita. Pommittaa isää viesteillä, joissa ei ole järkeä mm. Kuolisit pois, tapa ittes. Hän on niin kaunainen ja ilkeä.Kertomuksesi luettuani herää kysymys,
onko sairaan ihmisen kohtaamiseen mitään neuvoa antaa??
Mitä tehdä, kun solvaava on myrkyttänyt oman mielensä pimeäksi ja koittaa sekoittaa lastenkin päät.
Jälki näkyy lapsissa mm kapinoinilla, sovittujen asioiden rikkomisella, välinpitämättömyydelle, koulupinnaamisella. Masennusta ilmassa.Eipä oikein. Me vain pidettiin huoli siitä että lapsilla on meidän luona tasapainoista ja kivaa, ja normaalia arkea.
Ei yhtään lähdetty paapomaan ja hyvittelemään, koska siitä olisi tullut huono kierre jossa lapset olisi oppineet manipuloiviksi.
Painotettiin että meillä on meidän säännöt, jeikä ne muutu sillä että äiti haluaa, ja meillä tehdään juuri niin kuin meillä tehdään, vaikka sitä ihmeteltäisiin ja yritettäisiin muuttaa muiden toimesta.
Eli pidettiin pakkaa tiukasti ns kasassa.
Jos lasten äiti teki väärin, niin sanottiin lapsille että äitinne teki kyllä nyt väärin, mutta ei mollattu häntä lasten kuullen, ainoastaan selkeisiin väärin tekemisiin puututtiin, ja loppu selitettiin äidin persoonalla.
Asian vierestä, ketjun sisällä sivujuonne ( anteeksi)
Lasten kanssa isä ja suku kyllä pärjää. Kaikki on ottaneet rakastavan asenteen, koska ei ole lasten syy , aikuisten kähinät.
Muu suku ymmärtää, ettei kannata antaa äidille aseita ärsyynymällä äidin puheista.
( vaikka kaikki on haukuttu, toisesta korvasta ulos vain).
Isä ei uskalla haaveillakaan uudesta kumppanista, silloinhan entinen sekoili lopullisesti.
Äidillä oli pari viikkoa joku mies, mutta otti jalat alleen ja pakeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
´
Mitähän tekemistä tällä tarinan väännöllä taas oli apn tilanteen kanssa? Ärsyttää nämä, jotka joka ketjuun tulevat kertomaan näitä "mutta meilläpäs onkin käynyt näin" juttuja joilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Ap meni kutsuttuna juhliin, jossa häntä kohdeltiin huonosti. Aivan eri asia kuin sinun ongelmasi miehesi sisaren kanssa.
Ei lainkaan eri ongelma. Ap vaikuttaa samanlaiselle maailmannavalle, päätähdelle, joka tarvitsee kaiken huomion itselleen. Nytkin odotukset ovat olleet että muiden tulee huomioida hänet, miesystävän, eksän, suvun. Missä on ap:n, aikuisten ihmisen omasta käytöksestään juhlissa?? On tosi raskasta miehellekin jos odotus on että kainalossa pitää olla koko ajan kiinni.
Olen maailmannapa. Eikö sellainen olisi hakenut huomion ja mennyt tutustumaan helposti. Olen kaikkea muuta. Mitä mun olisi pitänyt tehdä? Jotain small talkia vähän kehitin. Mitä vielä olisi pitänyt. En tosiaan tarvitse miestä viereen. Mutta jos hän liukenee eksän kanssa, on vaikea alkaa siinä tutustumaan ventovieraisiin. "Moi, olen Minna. Olisi kiva tutustua. Olen Tuomaksen mukana. Ai missä hän on, tuolla terassilla näettekö, eksänsä kanssa. Ai ette tiedä kuka hän on. Ahaa, olettekin juhlasankarin naapureita. No mutta oli kiva tutustua". Moni on sitä mieltä että sovitusta huolimatta (mies lupasi ujouteni vuoksi olla mukana, että jännitys helpottuu) minun unohtaminen yksinäni on ihan ok. Ihmettelen sitä.
Olen tuonut tässä esiin sen, että miehen käytös harmitti.
Mulla ei ole hyviä välejä vastaan mitään. Ulkopuoliseksi jääminen on eri asia.
Olen myös jutellut hänen kanssaan tästä. Senkin olen jossain kommentissa sanonut.
Kaipasin tilanteesta puhumista sen lisäksi, neuvoja ja ajatuksia myös.
Asiattomuudet pisti silmään ikävästi. Sille en oikein voi mitään.