Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen eksän rooli haasteena

Hörx
16.07.2023 |

Ollaan seurusteltu suunnilleen vuoden verran.
Miehelläni ja eksällään on yhteinen ystäväpiiri, jonka ymmärrän vuosien aikana kertyneen. Eksä on kummi- ja ystävyyssuhteiden vuoksi tiiviisti tekemisissä myös mieheni siskon kanssa. Myös yhteiset lapset pitävät eksän mukana kuvioissa.

En ole aikaisemmin ollut tilanteessa, jossa eksän rooli on näin vahva. Hän on niin monessa mukana. En löydä omaa paikkaani miehen kaveripiirissä, koska eksä on niin vahvasti mukana siinäkin.
Olimme viime viikolla eräässä miehen suvun juhlassa ja mulle jäi ulkopuolinen olo.
Se vaivaa, enkä oikein voi tästä kenellekään puhua. Eksänsä tunsi tietenkin hyvin sukulaiset, joista minä en ollut vielä edes tavannut kaikkia. Oli iloista jälleennäkemistä ja muistoja sivuuttiin. Sisäpiiriin eksä kuuluu ja kyläilee näiden ihmisten luona. Minä en. Tuntuu vaikealta esimerkiksi miehen siskoon tutustuminen tietäen hänen olevan hyvä ystävä miehen eksän kanssa.
Mieheni jutteli juhlissa eksänsä kanssa jostain poikiensa asiasta erillään muusta porukasta. Keskustelunsa aikana jo mietin, että voisin vaikka lähteä, kun ei minua huomata edes.
Juhlien jälkeen mieli on ollut matala.
En halua edes yrittää rajoittaa mieheni yhteydenpitoa ystäviinsä. En tiedä mitä teen. Onko tämä ihan normaalia ja miten tiiviisti yleensä eksä on kuvioissa?
Olenko kohtuuton, kun mietin tällaista? Kun en halua kyläillä miehen siskon luona jos eksänsä on lasten kanssa vaikka siellä.
Kun en tykkää kahdenkeskeisistä juttuhetkistään juhlissa.
Tiedän etteivät mieheni ja eksänsä voisi palata yhteen ja sellaista haikailua ei ole. En ole siitä mitenkään mustasukkainen. Epävarmuutta eksän rooli aiheuttaa nyt mulle.
Mitä tässä kannattaisi tehdä?
Minä en ole yhteydessä oman poikani isään kuin lapseen liittyen ja ystäväpiiri jakautui eron myötä. Myöskään sukulaisten kanssa ei olla muutoin yhteydessä kuin kohteliaan ystävällisesti harvakseltaan.

Kommentit (294)

Vierailija
1/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä sen verran, että olisin kaivannut sitä, että mies olisi huomioinut minut.

Jos sukulaisensa nauttivat eksän seurasta, olisin kaivannut sitä että mieheni olisi keskittynyt olemaan mun seurana. Avecinaan sitä odotin.

Vierailija
2/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalia asioita. Itsekin tunnen itseni etäiseksi, vaikka olen seurustellut jo vuosia miesystäväni kanssa. Hän pitää exäänsä parhaana ystävänään. Ja soittelevat ja tapaavat. Minä en kuulu perheeseen eikä minua kutsuta juhliin. Surullinen olen asiasta.

Mies sanoo että olen tärkein ja rakkain. Sitten tiukasti sulkee minut ulkopuolelle asioista. Miesystäväni lapset ovat aikuiset. Näiden viiden vuoden aikana en ole tavannut heitä kertaakaan.

Itse en ole omien lasteni isän kanssa missään tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kökköä käytöstä mieheltäsi.

Vierailija
4/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Oon surullinen. Hän olisi voinut ehdottaa, että poikien asiasta keskustellaan vaikka puhelimitse myöhemmin.

Kaipasin miehen pysyvän seurassani juhlissa ja jopa auttavan minua tutustumaan sukulaisiinsa.

Nyt ajatus mihinkään juhliin tai tapaamisiin lähtemisestä tuntuu mahdottomalta.

Vierailija
5/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jatka tuota juttua. Oikeasti. Parempia miehiä on tarjolla. Nim. uusperheessä elävä myös

Vierailija
6/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jatka tuota juttua. Oikeasti. Parempia miehiä on tarjolla. Nim. uusperheessä elävä myös

Tämä mies on mulle ihan tosi rakas ja tärkeä. En ole näin vahvasti tuntenut ikinä.

Toivoisin, että tämän tilanteen voisi korjata.

Jos mies ei olisi mulle niin hyvä kaikissa muissa asioissa, tai jos tunne ei olisi tämä, en varmaan jatkaisi.

Vierailija
7/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Jatkan vielä sen verran, että olisin kaivannut sitä, että mies olisi huomioinut minut.

Jos sukulaisensa nauttivat eksän seurasta, olisin kaivannut sitä että mieheni olisi keskittynyt olemaan mun seurana. Avecinaan sitä odotin.

Ne olivat miehen suvun juhlat eivätkä mitkään viralliset avec-juhlat. Mies oli omiensa luona ja tietysti liikkui ja jutteli sinne tänne.

Vierailija
8/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikaisemmin ollut tilanteessa, jossa eksän rooli on näin vahva. Hän on niin monessa mukana. En löydä omaa paikkaani miehen kaveripiirissä, koska eksä on niin vahvasti mukana siinäkin.

Olimme viime viikolla eräässä miehen suvun juhlassa ja mulle jäi ulkopuolinen olo.

Se vaivaa, enkä oikein voi tästä kenellekään puhua. Eksänsä tunsi tietenkin hyvin sukulaiset, joista minä en ollut vielä edes tavannut kaikkia. Oli iloista jälleennäkemistä ja muistoja sivuuttiin. Sisäpiiriin eksä kuuluu ja kyläilee näiden ihmisten luona. Minä en. Tuntuu vaikealta esimerkiksi miehen siskoon tutustuminen tietäen hänen olevan hyvä ystävä miehen eksän kanssa.

Mieheni jutteli juhlissa eksänsä kanssa jostain poikiensa asiasta erillään muusta porukasta. Keskustelunsa aikana jo mietin, että voisin vaikka lähteä, kun ei minua huomata edes.

En halua edes yrittää rajoittaa mieheni yhteydenpitoa ystäviinsä. En tiedä mitä teen. Onko tämä ihan normaalia ja miten tiiviisti yleensä eksä on kuvioissa?

Olenko kohtuuton, kun mietin tällaista? Kun en halua kyläillä miehen siskon luona jos eksänsä on lasten kanssa vaikka siellä.

Kun en tykkää kahdenkeskeisistä juttuhetkistään juhlissa.

Tiedän etteivät mieheni ja eksänsä voisi palata yhteen ja sellaista haikailua ei ole. En ole siitä mitenkään mustasukkainen. Epävarmuutta eksän rooli aiheuttaa nyt mulle.

Mitä tässä kannattaisi tehdä?

Minä en ole yhteydessä oman poikani isään kuin lapseen liittyen ja ystäväpiiri jakautui eron myötä. Myöskään sukulaisten kanssa ei olla muutoin yhteydessä kuin kohteliaan ystävällisesti harvakseltaan.

Eksän rooli vahva? Hän on lastensa kanssa sukua ja perhettä.

Tottakai eksä tuntee sukulaiset hyvin kun hän on siihen vuosia sitten tullut perheenjäseneksi ja lapsiakin on saanut sukuun lisää.

Tottakai eksä kyläilee miehen siskon luona lastensa kanssa, sisko on hänen lastensa täti.

Uskomattoman hienoa, että suku pysyy läheisenä eikä lapset menetä sukuaan ja läheisiään vaikka vanhemmat eroavat ja välit ovat hyvät. Tämän kuuluisi olla normaalia eikä se että kaikki välit hajoaa kun vanhemmat eroaa eikä olla tekemisisissä kuin kohteliaan ystävällisesti harvakseltaan.

Vierailija
9/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on vielä lyhyt aika. Tottakai tuollainen häiritsee, mutta ajan kanssa löydät oman paikkasi ja tilanne helpottuu. Mä en tosin näe tossa, että puhuu lasten asioista exänsä kanssa juhlissa mitenkään pahana. Toki jos olet kovin ujo ja jännität miehen sukulaisten ja kaverien tapaamista kovasti ja mies tietää tämän niin ehkä sitten. Ajan myötä pystyt tutustumaan miehen siskoon ja muihin ajattelematta miehen exää.

Vierailija
10/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ne olivat miehen suvun juhlat eivätkä mitkään viralliset avec-juhlat. Mies oli omiensa luona ja tietysti liikkui ja jutteli sinne tänne.[/quote]

Eli avec- juhlissa ei ole ok hävitä eksän kanssa juttelemaan, mutta muissa kyllä?

Eri asia on jutella ja liikkua sukulaisten kanssa. Olisin ollut mielelläni mukana. Meillä oli ajatus, että tutustun.

Se, että jätti minut omin päin ja hävisi eksän kanssa juttelemaan, on eri asia.

Vierailija
11/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko kohtuuton, kun mietin tällaista? Kun en halua kyläillä miehen siskon luona jos eksänsä

Eksän rooli vahva? Hän on lastensa kanssa sukua ja perhettä.

Tottakai eksä tuntee sukulaiset hyvin kun hän on siihen vuosia sitten tullut perheenjäseneksi ja lapsiakin on saanut sukuun lisää.

Tottakai eksä kyläilee miehen siskon luona lastensa kanssa, sisko on hänen lastensa täti.

Uskomattoman hienoa, että suku pysyy läheisenä eikä lapset menetä sukuaan ja läheisiään vaikka vanhemmat eroavat ja välit ovat hyvät. Tämän kuuluisi olla normaalia eikä se että kaikki välit hajoaa kun vanhemmat eroaa eikä olla tekemisisissä kuin kohteliaan ystävällisesti harvakseltaan.

Tuo kaikki on hienoa. Kunnioitan sitä. Kuitenkin kaipaisin jotain paikkaa siinä itselleni myös, mieheni naisystävänä. Ehkä ilmaisin asiaa väärin.

En tunne tervetulleeksi itseäni mieheni vuoksi. Hän hävisi eksän kanssa juttelemaan. Jäin yksin vieraiden ihmisten kanssa, hänen sukulaistensa. Olin hölmistyneenä koska mies ja eksänsä olivat muualla. Ei siinä tuntunut tosiaan joukkoon kuuluvani.

Eksän toivon olevan hyvissä väleissä kyllä, mutta mieheni ei edes yrittänyt ottaa minua mukaan tuohon verkostoon. Päinvastoin.

Vierailija
12/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi on vielä lyhyt aika. Tottakai tuollainen häiritsee, mutta ajan kanssa löydät oman paikkasi ja tilanne helpottuu. Mä en tosin näe tossa, että puhuu lasten asioista exänsä kanssa juhlissa mitenkään pahana. Toki jos olet kovin ujo ja jännität miehen sukulaisten ja kaverien tapaamista kovasti ja mies tietää tämän niin ehkä sitten. Ajan myötä pystyt tutustumaan miehen siskoon ja muihin ajattelematta miehen exää.

Puhuttiin ennakkoon siitä, että jännitän ja toivon antavani mukavan vaikutelman. Mies tiesi sen. Silti hävisi eksän kanssa ja huomasin heidän häipyneen kahdenkesken juttelemaan. Kuulin mieheltä, että asia koski poikiansa. Sillä ei ole väliä edes, mitä asia koski.

Sukunsa juhlat. Hän häipyy johonkin ja jäin yksin.

Vierailija
13/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sitten olit hölmistyneenä. Sai suku sinusta fiksun kuvan saman tein.

Vierailija
14/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Oon surullinen. Hän olisi voinut ehdottaa, että poikien asiasta keskustellaan vaikka puhelimitse myöhemmin.

Kaipasin miehen pysyvän seurassani juhlissa ja jopa auttavan minua tutustumaan sukulaisiinsa.

Siinähän itse kerroit hyvän ratkaisun. Et enää osallistu suvun juhliin. Nautit miehestäsi muina aikoina.

Miehesi nauttii sukunsa seurasta, joten anna hänen nauttia siitä rauhassa. Sinä et nauti samasta, joten älä lähde sinne itseäsi kiduttamaan. Näin kaikki saavat nauttia elämästä.

Sinulla jää sukujuhlien ulkopuolella yllin kyllin aikaa saada mieheltäsi huomiota.

Vierailija
15/294 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän itse kerroit hyvän ratkaisun. Et enää osallistu suvun juhliin. Nautit miehestäsi muina aikoina.

Miehesi nauttii sukunsa seurasta, joten anna hänen nauttia siitä rauhassa. Sinä et nauti samasta, joten älä lähde sinne itseäsi kiduttamaan. Näin kaikki saavat nauttia elämästä.

Sinulla jää sukujuhlien ulkopuolella yllin kyllin aikaa saada mieheltäsi huomiota.

Hän nautti eksänsä seurasta. Olisikin nauttinut sukunsa seurasta...

Vierailija
16/294 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta viisastuneena en enää lähde mukaan kuvioihin, joissa exän mukanaololla iso rooli.

Vierailija
17/294 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan lasta pukkaamaan niin kuulut sukuun sinäkin ja voit hakea huomiota vauvalla eikä olemalla vauva

Vierailija
18/294 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä noin pikaisesti ei oikeastaan vielä kuulu edes sukujuhliin, saatika lasten elämään. Semmosta Taiveaho-touhua tuollainen vauhti.

Vierailija
19/294 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Siis halusit miehen sukujuhliin viettämään parisuhdeaikaa? Taivas, miten itsekäs voi 90-luvulla syntynyt nainen olla!

Vierailija
20/294 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä tuo eksä miehen suvussa roikkuu noin. Hankkisi omat piirinsä. En tiedä ketään joka osallistuisi ex-puolisonsa suvun juhliin, paitsi tietysti omien lasten.

Minä tiedän montakin tuollaista. Ei hyvät ystävyyssuhteet saa olla kiinni siitä, kenen kanssa viettää aikaa vuoteessa. Yhteinen kaveriporukka on voinut hyvinkin alkuaan olla vain exän kavereita, joihin pariskuntana on tutustuttu, joten aika julmaa, jos pitää luopua lukioaikaisista kavereista siksi, että entinen puoliso on kaveri näiden puolisoiden kanssa ja nyxänsä on mustasukkainen.