Haittaisiko sua pitkäaikaistyötön mies? Jos deiteillä selviäisi?
Tuntuu että maailma on menny pinnalliseksi.
haittaisiko sua?
Kommentit (111)
Meillä olisi enmmän yhteistä, kuin arvaatkaan. Erona se ettei minulla ole tällä hetkellä resursseja joilla tavoitteita toteuttaa.[/quote]
Se on hiton iso ero, muuten. Kyllä on tarpeen olla joku tasapaino tuollaisissa asioissa. Ihmiset etsii parisuhteita, ei hoito- tai tsemmppaussuhteita.
-Eri[/quote]
Mistä keksit tsemppaus ja hoivasuhteen tarpeen? Tarkoitin taloudellisia resursseja joita hankin nyt tauon jälkeen työssä ja siksi en myöskään suostuisi parisuhteeseen pitkäaikaistyöttömän kanssa.
Ei haittaisi työtön jos hänellä on muutoin kertynyt resursseja elää samanlaista huoletonta elämää kuin minulla. Elättäjäksi en ala. Myös asenne vaikuttaa. Monet työttömät ovat katkeria uhriutujia, ikään kuin heidän tilanteensa olisi yhteiskunnan vika. Semmoisia en myöskään jaksa.
Olisi kiva olla työttömänä. Ei haittaisi.
Kyllähän se jostain kertoo, että jos ei mitään työtä muka ole löytynyt. Ehkä se on se kunnianhimon puute mikä haittaisi. Mutta toki jokainen tapaus on erilainen. Jos miehellä olisi varaa vain olla ja harrastaa, niin mikäs siinä sitten. Toki tällöin ei pitäisi nostaa tukia.
Mun miesystävä on ollut pääasiallisesti työtön (välillä tehnyt pieniä pätkiä töitä), mutta olen tehnyt selväksi että en aio elättää. Eli saa osallistua yhteisiin kuluihin, kuten ruokaan ja treffeihin. On kuitenkin muuten niin ihana mies, tulee hyvin toimeen lapseni kanssa, on huomaavainen, hyvä kuuntelija. Kemiat kohtaavat ja yhdessäolo tuntuu oikealta. Olen aiemmin ollut erittäin huonoissa parisuhteissa, joten totesin vain että se työ ei välttämättä ole meriitti parisuhteen onnistumisen kannalta. Mitään sohvalla makaavaa juopottelijaa en katsoisi, kyllä joku intohimo pitää elämässä olla. Mieheni tykkää esim. käydä kalassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varakas ja työtön. Ei kelpaa naisille koska en ole kertonut että on rahaa.
Varakkaan ei tarvitse ilmoittautua työttömäksi työntekijäksi, haki töitä tai ei.
Jos on aktiivisesti hakenut töitä muttei tärpännyt niin ei haittaa . Elämäntapa lusmua en huolisi .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varakas ja työtön. Ei kelpaa naisille koska en ole kertonut että on rahaa.
Varakkaan ei tarvitse ilmoittautua työttömäksi työntekijäksi, haki töitä tai ei.
Luultavasti toi on se tyyppi joka kuppaa yhteiskuntaa minkä ehtii samalla kun tekee pimeästi jotain hommia tai kasvattaa kannabista tms niin että on sata tonnia sukanvarressa. On selvää ettei tuommoiset rahasummat tule millään pullojen keräämisellä. Silti kertoo valkoista valhetta varmaan itselleenkin että ihan marjoja keräämällä.
Itse olen pitkäaikaistyötön. Tyhmähän sitä töissä on käydä, kun pääoma kasvaa korkoa ja tukia maksetaan siihen päälle.
Ihan sama, kunhan hoitaa itsensä ja elämänsä.
No jos työtön tulee treffeille myöhässä sen takia kun on metsästänyt tarjouslihoja, niin on turn off...
Eikös aikaa olisi muulloinkin käydä kaupassa, kuin just ennen treffejä? 🤔
Ja sit myös uhriutui omasta työttömyydestään, että miten Suomessa ei arvosteta, kun on kokemusta ulkomailla työskentelemisestä.
Nimim. Kokemusta tällaisestakin.
Ei haittaisi, jos en minä joutuisi maksamaan hänen menojaan. Eli ihan OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei haittaisi, koska olen itsekin pitkäaikaistyötön, eikä ole oikeastaan haluja työllistyä. Se ei työkkärin porukankaan mielestä ole realistista ja mietinnässä jokin eläkeratkaisu, vaikka osaan kirjoittaa niin hyviä työhakemuksia edes valehtelematta niissä, että saan paljon työhaastattelukutsuja. Terveys ihan hyvä, muttei työelämän vaatimuksiin riittävä.
Pitkäaikaistyötön mies olisi minulle ihanteellinen, kunhan ei ole juoppo, koska mies ei todennäköisesti kokisi minun työttömyyttä ongelmaksi.
Millanen on ihan hyvä terveys, mikä ei riitä työelämän vaatimuksiin?
Itseänikin kiinnostaa. Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa, nivelvaivoja ja sydämessäkin on jotain häikkää ja ihan hyvin kelpaan.
Vierailija kirjoitti:
Haittaisi. Kertoohan se nyt ihmisestä. Ja toiseksi haluan, että mies pystyy osallistumaan myös yhteisiin juttuihin, jotka vaatii rahaa. Leffat, näytelmät, konsertit, ravintolaruokailu, reissut...
Ei tarvi mikään kroisos olla, mutta ei yhteiskunnan elättikään.
Ei ole menemiset rahasta kiinni.
Itselläni on puoliso joka tienaa yli 100.000 euroa vuodessa, mutta rahaa ei saa, eikä voi käyttää mihinkään.
Töissä käydään, mutta esim uusien kenkien osto on noin 3 vuoden projekti, kun niitä uusia kenkiä käydään katsomassa, mietitään ja mennään uudestaan katsomaan. Vuodenajat vaihtuvat ja sitten onkin hyvä mieli, kun säästettiin taas 50-100 euroa, kun ei nyt tarvinnutkaan ostaa uutta.
Lopulta kun on esim ne uudet kengät ostanut, niitä ei oteta heti käyttöön vaan ne odottavat kaapissa ns pyhäkenkinä seuraavaa vuotta.
Ja meno jatkuu rikkinäisillä ja kuluneilla kengillä.
Kaupassa nillittää jokaisen 10 senttisen vuoksi ja ruoan ostaminen on meillä taidetta.
No meillähän ei missään konserteissa tai elokuvissa käydä = silkkaa säästöä.
Mielummin eläisin pitkäaikaistyöttömän kansssa ja kustantaisin ilomielin yhteisen normaalin elämän.
Työttömyys, pitkittynytkään, ei olisi itsessään ongelma. Niin voi käydä monista syistä, myös koulutetulle ja myös ihan perusasialliselle kunnon ihmiselle. Mutta parisuhdetta miettiessä kiinnostaisi tietää, miten tähän tilanteeseen on päädytty ja onko miehellä realistista suunnitelmaa tilanteen parantamiseksi. Esim. onko hän halukas tekemään myös muita kuin oman alansa töitä, tai opiskelemaan uuden ammatin. En haluaisi alkaa elättää sellaista, joka on aiheuttanut itse työttömyytensä esim. hakemalla vain ja ainoastaan oman huonosti työllistävän alansa paikkoja, joita aukeaa pari vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies edes voisi työllistyä jos cv:hen on kertynyt iso aukko?
Lähihoitajakouluun otetaan miehiäkin. Ei sukupuoli ole siinä mikään este.
Lähihoitaja-miehiä otetaan erittäin mielellään töihin.
Kyllä haittaisi koska suurella todennäköisyydellä mies elää työmarkkina- ja asumistuen varassa eikä ole mitään varallisuutta. Jokin lomautus tai lyhytaikainen työttömyys ei haittaa, mutta pitkäaikainen kyllä haittaa. Jokin siinä on syynä, että ei muka mitään töitä löydy tai ei hanki uutta koulutusta.
Olen itse ollut todella pienituloinen yhden lapsen yh silloin kun opiskelin. Ei ole mitään mielenkiintoa palata vähävaraisuuteen kun olen sieltä pois ponnistanut. En suurissa rahoissa pyöri nytkään, mutta yksin maksan omakotitaloa.
Mun mies on työtön ja olen itsekin. Ei haittaa
Ei haittaa. Olen itsekin pitkäaikaistyötön nainen.
Selittäkää miehet miten se on naisen vastuulla pistää peli poikki jos alempituloinen tai työtön nainen rakastuu ylempituloiseen? Miksi mies ei kysy heti tapailun alussa tilannetta ja lopeta heti tapailua jos naisen rahatilanne ei kelpaa?