Onko amistason ohjelmistotestaajille/ töitä? Millä palkalla?
Jätin aikanaan tietojenkäsittelytieteen opinnot kesken ja opiskelin hierojaksi. Puoli vuotta sitten putosin hevosen selästä eikä käsi näytä parantuvan. Ei olisi oikein mahdollisuuksia olla niin paljon poissa työelämästä, että palaisin yliopistoon enää.
Eli onko amistason ohjelmistotestaajille (tai ohjelmistosuunnittelijoille) töitä, jos on, niin millaisella palkalla?
Olen suorittanut HY:n ohjelmoinnin perusteet & jatkokurssin sekä tietorakenteet -osion tietorakenteet ja algoritmit kurssista. Muutoin suoritin lähinnä tilastotieteen ja matematiikan opintoja. Muutama muukin kurssi saattaa olla käytynä, mutta kamalan paljon en niistä muista..
Kommentit (5)
Jos ohjelmistotestaus kiinnostaa, niin tuolla taustalla kannattaa keskittyä testiautomaation tekemiseen. Siinä on töitä ainakin toistaiseksi, en osaa palkoista sanoa mutta arvostus parempi kuin perinteisillä testaajilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos ohjelmistotestaus kiinnostaa, niin tuolla taustalla kannattaa keskittyä testiautomaation tekemiseen. Siinä on töitä ainakin toistaiseksi, en osaa palkoista sanoa mutta arvostus parempi kuin perinteisillä testaajilla.
Kiitos vinkistä! Tällä hetkellä kiinnostaa pääasiassa päästä nopeasti uudelle uralle :) Tosin kunhan työpaikka löytyy niin todennäköisesti siinä sivussa aloittaisin lisäopinnot.
-ap
Ongelma mihin tahansa tehtävään hakemisessa on, että yleensä työnantaja toivoo aikaisempaa kokemusta samoista töistä. Harrastuneisuudesta on hyötyä. "Olen joskus opiskellut, mutta en muista mitään" ei auta erottumaan hakijoiden joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma mihin tahansa tehtävään hakemisessa on, että yleensä työnantaja toivoo aikaisempaa kokemusta samoista töistä. Harrastuneisuudesta on hyötyä. "Olen joskus opiskellut, mutta en muista mitään" ei auta erottumaan hakijoiden joukosta.
Näinhän se on. Ja tietenkään en aio hakea niin että noin sanoisin :D tarkoitus on palautella vanhat taidot mieleen.
Anyways, tässä nyt pohdin, että olisiko parempi vain tehdä yliopiston kautta nuo ensimmäisen vuoden puuttuvat opinnot ja vääntää siinä sivussa joku projekti ja sitten koittaa kesätyön kautta työllistyä. Alkuun ajattelin, että ihanaa mennä sieltä missä aita on matalin mutta nyt tarkemmin asiaa pohdittuani en kyllä varmaan kestäisi amiksen (olettamaani) hidasta tahtia.
Kaikille löytyy töitä.
T. Petteri URPO