Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhanaikainen nainen nykyään häpeäpilkku?

Vierailija
16.07.2023 |

Olen nuorena naimisiin mennyt, vanhanaikaisia arvoja kunnioittava, miestäni rakastava/arvostava, hieman alistuva, työtä pelkäämätön, naisellisesti pukeutuva ja itsestäni huolta pitävä nainen, joka olen hoitanut itse omat lapseni. Olen nelikymppinen.

Jotenkin tuntuu, että olen oikea häpeäpilkku nykyaikana. Mutta valtaosa tuntuu nykyään arvostavan enemmän yksilön tarpeita kuin perinteitä tai sitoutumista?

Uskon, että kaltaisiani on edelleen paljon, mutta harvemmin media meitä hehkuttaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukkujen määrästä päätellen vastaus otsikon kysymykseen on kyllä

Vierailija
42/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä? Jos käyt, et ole vanhanaikainen nainen.

Vanhanaikainen nainen on kotona (miehen rahojen varassa), hoitaa kodin, kasvattaa lapset jne. 

Teen kolme päivää töitä viikossa. Mies tienaa mukavasti, mutta haluan toki tehdä itsekin jotain kun lapset ovat jo lähes aikuisia jokainen. Kotona ei ole ihan niin paljon tekemistä, vaikka mies mielellään minut kotona pitäisi. Ap

No, palstamiesten mielestä sinun silti pitää maksaa puolet perheen kuluista. Ja kun sinulla on miestä enemmän vapaata, kotityöt kuuluu sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä erikseen mainita, että itselleni on erittäin tärkeää myös että mies pitää itsestään huolta, saa harrastaa mitä haluaa, ei juokse toisten naisten perässä ja on kiinnostunut lastensa/vaimonsa elämästä.

Meillä tämä perinteinen malli toimii mukavasti, molemmat hyötyvät.

Mutta tietysti koen alemmuutta niiden naisten seurassa joilla on mahdollisuus kehittyä urallaan ja kateutta koen, kun jonkun ei tarvitse tehdä kompromisseja. Tällä tarkoitan esimerkiksi sitä, että perheensä elättävä mies joutuu myös joskus laittamaan työn etusijalle, jos itse haluaisin lähteä yhdessä vaikkapa kaupunkilomalle.

Voin tietysti lähteä ystävien kanssa lomalle, mutta itse nautin mieheni seurasta. Ap