Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vanhanaikainen nainen nykyään häpeäpilkku?

Vierailija
16.07.2023 |

Olen nuorena naimisiin mennyt, vanhanaikaisia arvoja kunnioittava, miestäni rakastava/arvostava, hieman alistuva, työtä pelkäämätön, naisellisesti pukeutuva ja itsestäni huolta pitävä nainen, joka olen hoitanut itse omat lapseni. Olen nelikymppinen.

Jotenkin tuntuu, että olen oikea häpeäpilkku nykyaikana. Mutta valtaosa tuntuu nykyään arvostavan enemmän yksilön tarpeita kuin perinteitä tai sitoutumista?

Uskon, että kaltaisiani on edelleen paljon, mutta harvemmin media meitä hehkuttaa.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet häpeäpilkku. "Alistuva". Hyi hemmetti.

Noh, piti vähän jotakin provosoivaakin olla aloituksessa. Toimi nähtävästi. :)

Alistuvalla tarkoitan, että yleensä asioista keskustellaan, mutta on minulle ok, jos mies lopulta päättää. Ap

Alistuva tarkoittaa alistuvaa. Typerä venkoilija.

Epäsivistynyt panettelija. Mene nukkumaan.

Vierailija
22/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ymmärrä miksi miehen pitäisi saada päättää asioista enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi toimia vaan jos mies on harvinaisen fiksu ja empaattinen ihminen.

Vierailija
24/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluasitko että kaltaisiasi naisia hehkutettaisiin mediassa?

Noh, ei hehkuttaa ehkä tarvitse

Mutta onko nykyään tavallisempaa kuitenkin esim. nähdä otsikoita seksiin liittyen, omiin arvoihini kuuluu että seksiä harrastetaan oman puolison kanssa, naimisiin mennään ennen kuin hankitaan lapsia ja että miehellä on velvollisuus pitää huolta perheestään, jos sellaisen hankkii?

Entinen pääministeri kutsuu vieraat puolialasti virka-asuntoon, tv on täynnä todella outoja treffiohjelmia ja lapsille annetaan vuoden homo -palkintoja?

Seuraa etsitään Tinderistä ja työpaikkaa ja puolisoa vaihdetaan heti kun kyllästyttää?

Naiset ovat OnlyFansissa ja nuoret katsovat p*rnoa älypuhelimelta?

Miehet ovat usein alkoholisoituneita ja ylipainoisia naisia näkee jatkuvasti? Ap

Vierailija
25/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet häpeäpilkku. "Alistuva". Hyi hemmetti.

Noh, piti vähän jotakin provosoivaakin olla aloituksessa. Toimi nähtävästi. :)

Alistuvalla tarkoitan, että yleensä asioista keskustellaan, mutta on minulle ok, jos mies lopulta päättää. Ap

Alistuva tarkoittaa alistuvaa. Typerä venkoilija.

Epäsivistynyt panettelija. Mene nukkumaan.

Se sana on "sivistymätön". Opettele suomea.

Vierailija
26/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko nykyään tavallisempaa kuitenkin esim. nähdä otsikoita seksiin liittyen, omiin arvoihini kuuluu että seksiä harrastetaan oman puolison kanssa, naimisiin mennään ennen kuin hankitaan lapsia ja että miehellä on velvollisuus pitää huolta perheestään, jos sellaisen hankkii?

Entinen pääministeri kutsuu vieraat puolialasti virka-asuntoon, tv on täynnä todella outoja treffiohjelmia ja lapsille annetaan vuoden homo -palkintoja?

Seuraa etsitään Tinderistä ja työpaikkaa ja puolisoa vaihdetaan heti kun kyllästyttää?

Miehet ovat usein alkoholisoituneita ja ylipainoisia naisia näkee jatkuvasti? Ap

Brianna K oli ennen pettämis kohuaan sponsorien suosiossa. Jäätyään kiinni isot kihot vaihtoi tupla d kupin omaavaan kotirouvaan. Kyllä sponsoreita yhä edelleen kiinnostaa imago ystävälliset fiftarit.

Vierailija
27/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jos mediassa olisi hieman enemmän kaltaisiani vanhanaikaisia naisia, tilanne tasoittuisi.

Itse olen omaa tytärtäni kasvattanut seuraamaan omaa polkuaan (opiskelee yliopistossa) enkä kannustanut etsimään miestä, mutta olen sanonut että ehdottomasti tärkeää on "valita" järkevä mies, jos haluaa perheen jonakin päivänä. Hän voi elää kuten itse haluaa, hänellä on varmasti parempi itsetunto kuin äidillään. Tietää olevansa kauniin kohtelun arvoinen.

Ja kahta poikaani olen tukenut esim. liikunnan pariin ja varmasti heistä tulee terveitä, työtätekeviä ja naista kunnioittavia miehiä. Ap

Vierailija
28/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään nimenomaan pystyy helpommin hakemaan arvojensa mukaista seuraa. Aikaisemmin piti kahlata suossa josta tuurilla löyty hyvä.

Vierailija
29/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä muut ajattelevat? Jos olet itse onnellinen ja tyytyväinen niin se riittää. Minä olen yhden lapsen (aikuinen jo) kasvattanut yksinhuoltajana, urallani edennyt ja vuosituloni ovat ylimmässä tulodesiilissä. Olen vapaaehtoisesti sinkku, elän täyttä elämää ja nautin joka päivästä. On minuakin kummeksuttu, etenkin sinkkuuttani on ihnetelty ja päivitelty suureen ääneen. En jaksa välittää, olen onnellinen näin. Jos (kun) elät haluamallasi tavalla niin se on ok - toki yleisellä tasolla en halua että ns. perinteisyys nostaa vähänkään suosiota sillä se tarkoittaa naisten oikeuksien kaventamista (esim. jenkkilässä). Naisten vapaus on globaalisti aina veitsenterällä. Vapaus on tärkein ihmisoikeus., joka valitettavasti niin monelta on tässä maailmassa riistetty.

Vierailija
30/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajilla meni ihon alle.

Vierailija
31/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se telkku kiinni, ei tee hyvää sinulle. Äläkä klikkaa klikkiotsikoita.

Vierailija
32/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta pätkän vertaa, miten elät mutta anna myös meidän muiden elää kuten me itse haluamme.

Vierailija
33/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, että miehesi tienaa riittävästi  ja sinä voit  hoitaa kodin ja lapset.  Ihmiset, jotka arvostelevat perhettänne ovat kateellisia, kun heillä ei ole mahdollisuutta vastaavaan. Olet hieni nainen joka ei toimi  ympäristön mukaan.

Vierailija
34/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä mitä muut ajattelevat? Jos olet itse onnellinen ja tyytyväinen niin se riittää. Minä olen yhden lapsen (aikuinen jo) kasvattanut yksinhuoltajana, urallani edennyt ja vuosituloni ovat ylimmässä tulodesiilissä. Olen vapaaehtoisesti sinkku, elän täyttä elämää ja nautin joka päivästä. On minuakin kummeksuttu, etenkin sinkkuuttani on ihnetelty ja päivitelty suureen ääneen. En jaksa välittää, olen onnellinen näin. Jos (kun) elät haluamallasi tavalla niin se on ok - toki yleisellä tasolla en halua että ns. perinteisyys nostaa vähänkään suosiota sillä se tarkoittaa naisten oikeuksien kaventamista (esim. jenkkilässä). Naisten vapaus on globaalisti aina veitsenterällä. Vapaus on tärkein ihmisoikeus., joka valitettavasti niin monelta on tässä maailmassa riistetty.

Noh, tässä oli hyvä kommentti! Kiitoksia.

Tästä näkökulmasta ajateltuna voisin hieman uusiutua itsekin. Oma mieheni on erittäin empaattinen, älykäs ja vahva (monella tavalla), joten hänelle "alistun" oikein mielelläni.

Elämäni on helppoa, kun en joudu tekemään vaikeita päätöksiä.

Mutta SAAN toki päättää itselleni tärkeistä asioista. Mieheni ei rajoita minua millään tavalla, olen vapaa sillä tavalla. Vapautta on minulle heittäytyä jonkun tuen varaan. Ja miehenikin nauttii tästä. Ap

Vierailija
35/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä AP.  Nukyajan trendit rikkovat ihgmisen henkisesti. Mediaa hallitsee henkisesti sairaat ihmiset.

Vierailija
36/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että jos mediassa olisi hieman enemmän kaltaisiani vanhanaikaisia naisia, tilanne tasoittuisi.

Itse olen omaa tytärtäni kasvattanut seuraamaan omaa polkuaan (opiskelee yliopistossa) enkä kannustanut etsimään miestä, mutta olen sanonut että ehdottomasti tärkeää on "valita" järkevä mies, jos haluaa perheen jonakin päivänä. Hän voi elää kuten itse haluaa, hänellä on varmasti parempi itsetunto kuin äidillään. Tietää olevansa kauniin kohtelun arvoinen.

Ja kahta poikaani olen tukenut esim. liikunnan pariin ja varmasti heistä tulee terveitä, työtätekeviä ja naista kunnioittavia miehiä. Ap

Itse teet johtopäätöksesi mediasta. Oikeassa elämässä vain pieni osa on only fansissa ja vaihtaa puolisoa heti kun kyllästyttää. Olen 23-vuotias nainen ja jokainen ystävistäni on pitkissä parisuhteissa, ei tee only fansia ja haluaa naimisiin. Tämä ei poista sitä, että kaikilla meillä on myös oma ura unelmana eikä meistä kukaan halua jäädä kotiin muuten kuin lasten ollessa pieniä. Kuvittelet, että liberaalit arvot ja se että haluaa uran tarkoittaa automaattisesti jotain seksihullua, jota ei kiinnosta vakaa parisuhde.

Vierailija
37/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ammentanut perinteesi 50-luvun jenkkisarjoista. Oikeasti perinteiset suomalaiset naiset eivät koreilleet vaatteilla eivätkä nöyristelleet miehiä, vaan tekivät töitä ja päättivät omasta elämästään. Lue Minna Canthia. Siinä sinulle perinteikästä naisen mallia. Älä ole nolo jenkkilarppaajapersu.

Niinpä. Lapatossujen larppaamista.

Vierailija
38/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse teet johtopäätöksesi mediasta. Oikeassa elämässä vain pieni osa on only fansissa ja vaihtaa puolisoa heti kun kyllästyttää. Olen 23-vuotias nainen ja jokainen ystävistäni on pitkissä parisuhteissa, ei tee only fansia ja haluaa naimisiin. Tämä ei poista sitä, että kaikilla meillä on myös oma ura unelmana eikä meistä kukaan halua jäädä kotiin muuten kuin lasten ollessa pieniä. Kuvittelet, että liberaalit arvot ja se että haluaa uran tarkoittaa automaattisesti jotain seksihullua, jota ei kiinnosta vakaa parisuhde.

Hetkinen, olet 23-vuotias? Et ole pitkää parisuhdetta vielä kokenut. :)

Mutta ymmärrän mitä tarkoitat.

Hieman provosointia oli varmasti myös aiemmassa viestissä. Nykyinen median kehityssuunta on vain niin kaukana omista arvoistani, että alan kyseenalaistaa omia ajatuksiani tässä hullussa maailmassa...

Ehdottomasti kannatan omaa uraa myös naisille, itsekin olen vielä sen ikäinen että ehdin vallan hyvin opiskella halutessasi. Mutta tällä hetkellä nautin lyhyestä työviikosta ja ihanista harrastuksistani. Ja pohdin, onko tämä oma perinteinen ajatusmaailmani liian vanhanaikainen. Ap

Vierailija
39/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisista parhaita, useimpien miesten mielestä.

Vierailija
40/43 |
16.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mies, ensi kerralla kun larppaat jotain "vanhanaikaista" vaimoa vauvapalstalla, luehan tämä: https://www.jstor.org/stable/10.5406/j.ctv80c9ht 

"Women have always worked: A concise history"