Mistä kaikkein vahvimmat sielut tunnistaa?
Kommentit (72)
Yksinäisyyden tuomasta riippumattomuudesta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Nää ihmiset on käyny niin sanotusti alakerrassa mutta tulleet sieltä takaisin katkeroitumatta. Nää ihmiset yleensä omaa suurimman empatian myöskin. Nää ihmiset on nähny kaiken pahan muuttumatta itse pahaksi.
Se on vahva sielu. Mä tunnen yhden.
Mistä tälläisen ihmisen tunnistaa? Ja mistä tiedät, että tunnet sellaisen?
Vaikeuksista huolimatta jaksaa uskoa hyvään. On pyyteettömästi hyvä. Nämä ihmiset ovat harvassa. Ja monesti heitä kohdellaan yhteiskunnassamme silti väärin.
Käyneet läpi vaikeuksia mutta elämänasenteeltaan Fenix lintuja jotka nousevat tuhkasta vaikka se sattuu.
Tuskin omaa ns. marttyyriluonetta tai muutenkaan nostaa itseään, tai omia kärsimyksiään jalustalle vaikka olisi kohdannut yhtä sun toista.
Katkeroitumaton.
Vierailija kirjoitti:
Käyneet läpi vaikeuksia mutta elämänasenteeltaan Fenix lintuja jotka nousevat tuhkasta vaikka se sattuu.
Mistä ihminen voi saada voimaa moiseen?
Monesti vahvat sielut ovat herkkiä.
Ei kait niitä tunnista. Ne itekään tiedä välttämättä olevansa vahvoja. Koska se on niin monipiippuinen juttu. Itse esimerkiksi koen olevani heikko, en ole saavuttanut elämässäni mitään näkyvää. Kun sanoin tästä ystävälleni, hän sanoi, että "olet yksi vahvimmista hengissä olevista ihmisistä, joita tunnen". Hän kai peristi mielipiteensä vaikeuksiin, joista on selvitty hengissä, eikä saavutuksiin tai asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tunnetaan myös Kokko tai vaakalintu https://fi.wikipedia.org/wiki/Kokko_(Kalevala)
Sellaiset tekevät yleisen moraalitajun mukaisesti oikein, vaikka siitä sitten joutuisi kärsimään. Esim. eivät sulje silmiään systemaattiselta kiusaamiselta eivätkä nuoleskele kiusaajaa etteivät itse joutuisi uhriksi. Vähän sanahelinää, paljon tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sielut on yhtä haperoisia.
Haperoisin on joku sadistinen sosiopaatti-narsisti. Että kyllä eivät ole kaikki yhtä haperoisia.
Näkevät kauneutta ympärillään ja jaksavat olla muille ystävällisiä vaikka itse kävelevät läpi helvetin
Vierailija kirjoitti:
Katseesta - jos osaa tunnistaa.
Miten?
Monesti eivät ole kulta lusikka suussa syntyneitä vaan ovat syntyneet jonkin fyysisen rajoitteen kanssa, tai sairastuneet/loukkaantuneet myöhemmällä iällä ja ehkä kärsineet pitkään kroonisista kivuista/vaivoista.
Energiasta. Heidän lähellä on hyvä olla koska heistä välittyy rauha.
Ne aina jotenkin tietää selviytyvänsä, vaikka olisivat kuinka epätoivoisessa tilanteessa. Ovat ennenkin selvinneet.
He eivät murru, mutta voivat taipua paljonkin. Murtumispisteessäkin pysyvät murtumattomina.
Nää ihmiset on käyny niin sanotusti alakerrassa mutta tulleet sieltä takaisin katkeroitumatta. Nää ihmiset yleensä omaa suurimman empatian myöskin. Nää ihmiset on nähny kaiken pahan muuttumatta itse pahaksi.
Se on vahva sielu. Mä tunnen yhden.