Mies haluaa ekat treffit maastopyöräilyreitille
Ehdottaa metsässä ajelua ja alamäkiajoa laskettelukeskuksessa. Siitä sitten hikisenä jutteleen kahville. Outo idea minusta. Mikä olisi kompromissi, mitä voisin ehdottaa?
Kommentit (60)
Ekoilla treffeillä vähän riskaapelia. Minä urheilen mun miehen kanssa toisinaan, ollaan esimerkiksi tuntikaupalla maastopyöräilty, rämmitty suolla ynnä muuta vastaavaa. Ja voin kertoa, että joskus väsymyksen hetkellä on pinna palanut ja kirosanat lentäneet. Miehen kans ollaan oltu yli 20 vuotta yksissä ja häntä tuo lähinnä naurattaa, mutta ekoilla treffeillä voi olla unohtumaton vaikutus moisella. Ja ei välttämättä positiivinen sellainen.
Vastaa ok ja jätä menemättä. Kun mies odottaa sinua siellä metsäpolulla niin ehkä lamppu syttyy viimein!
Ei mulla muuta kirjoitti:
Menkää yhdessä suihkuun sen pyöräilyn jälkeen. Sitten vasta kahville. Voitte paneskella samalla siellä suihkussa.
Joo, pystärit!
Ehdota kävelylenkkiä. Pystyy juttelemaan ja tutustumaan samalla, toisin kuin pyöräillessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en innostuisi yhtään toiminnallisista treffeistä. Haluaisin tutustua uuteen ihmisiin, keskustella ja vaihtaa ajatuksia, enkä keskittyä jonkin asian tekemiseen. Mistä sellaisten toiminnallisten treffien päätteeksi tietää, haluaako tavata uudestaan, kun ei ehditty ollenkaan jutella?
Mä ajattelen just samalla tavalla! En minä ainakaan pysty keskittymään jutteluun/tutustumiseen samalla kun harrastan jotain.
Ehdota treffejä uimarannalle asianmukaisessa vaatetuksessa. Innostunee varmasti!
Jos olet fatiman näköinen niin ei kannata, ellet sitten ole saanut sponssisähköpyörää.
Mies on selvästi urheiluhullu, kun ei malta edes treffien ajaksi luopua urheilusta tutustuakseen sinuun kunnolla. Toisekseen hän haluaa testata heti alkuun oletko itse himo liikkuja ja jos et innostu liikunnasta treffeillä, tuskin pidät siitä muutenkaan siinä määrin kuin tämä mies. Musta tuntuu jos kieltäydyt nyt siitä pyöräilystä hänen kiinnostus lopahtaa sinuun heti. Jos mies vaikuttaa kiinnostavalta ehdottaisin sinua lähtemään pyöräilytreffeille. Jatkossa teette myös sinun ehdottamiasi juttuja.
Mä väitän, että tuo liikunnallinen aktiviteetti ennen varsinaista tutustumista kahvilassa on hyvä juttu. Tunnelma on paljon vapautuneempi kuin jos suoriltaan menisitte kahville molemmat vaivautuneina ja molemmilla kysymykset valmiina. Saat enemmän irti treffeistä nyt. Samalla ehkä huomaan miten 'suojelevasti' mies käyttäytyi sinua kohtaan, kun kerrot ettet ole aiemmin alamäkipyöräillyt.
Uskallatko mennä tuntemattoman miehen kanssa kaksin metsään? Taka-ajatuksena voi olla raiskaus. Alamäkipyöräilyssä kokemattoman kanssa voi taka-ajatuksena olla tapattaa sinut mäessä. Kysy suoraan siltä tyypiltä mitkä on sen motiivit.
Vierailija kirjoitti:
Uskallatko mennä tuntemattoman miehen kanssa kaksin metsään? Taka-ajatuksena voi olla raiskaus. Alamäkipyöräilyssä kokemattoman kanssa voi taka-ajatuksena olla tapattaa sinut mäessä. Kysy suoraan siltä tyypiltä mitkä on sen motiivit.
Joo ilman muuta kysy. Jos se vastaa, että aion tapattaa sut mäessä tai raiskata metsässä, niin varo. Kyllähän ihminen kysyttäessä vastaa rehellisesti.
Mies on todennäköisesti tosi hyvä noissa ja haluaa esitellä osaamistaan. Alamäkipyöräily on melko brutaalia, itse en kyllä ekoilla treffeillä siihen lähtisi. Mies tuskin ymmärtää ajatella muita kuin itseään, että vaikka laji hänelle on rentouttava ja mukava, se ei välttämättä ole sitä aloittelijalle.
Minulla oli joskus yksi frisbeegolffaaja, joka ei millään uskonut että en todellakaan ole lähdössä jonnekin rajamaille metsään paiskomaan kiekkoja vieraan ihmisen kanssa. Otti kahvilaankin mukaan ne kiekot jos kuitenkin suostuisin... Ei tullut toisia treffejä, todella painostavaa.
Mies pyysi ulkoilee.Ok. Myös pyörä retkelle-Menin vanhalla vaihtetomalla naisten pyörällä.Hänellä oli sähkö-pyörä huonon kuntonsa takia.Ihan hyvin meni pyörä retki.Ohitimme urheilukentän.Ostin hänelle ja itselleni sieltä makkarat.Meillä kun oli Helsinki cap.Selkesi ei kiinostunut jalkapallo,ei muukaan urheilu.Se oli siinä.
Miksi tällaista miestä pitäisi tavata yhtään missään? Next!
Meillä oli mieheni kanssa ensitreffit pyöräillen. Olin alkuun ajatellut, että huh, en pysty, mutta lähdin kuitenkin. Arvelin, että sittenpähän heti tietää mimmoinen olen hikisenä ja pölyisenä ja ilman meikkiä, kun en kummoisessa pakkelissa lähde urheilemaan. Seuraavilla treffeillä käytiin kahvilla, pääsi laittamaan päälle muutakin kuin urheilutrikoota.
Nyt olemme naimisissa.
Jos ap ei ole kertonut harrastavansa maastopyöräilyä ja alamäkiajoa niin tulkitsisin tuon niin, ettei mies oikeasti halua treffeille. Keksii jotain vaikeaa, jotta ap sanoisi ei.
Kuntosalitreffit voisi olla hyvä idea jos molemmat harrastajia. Siinä pääsee näkemään toisen fysiikan ja tekemisen tason, kun päällä on tiukkaa ja niukkaa. Hyvä yhdistelmä tekemistä ja puhumista, kun ei tartte olla jatkuvasti äänessä ja ne tekemien aikaiset hiljaiset osuudet on luonnollisia eikä vaivaannuttavia. Saisi lähikontaktiakin kun vuorollaan auttaisi toista liikkeiden tekemisessä siinä ihan iholla.
Itse ehdottaisin takaisin, että ei kiitos pyöräilylle, mutta mennäänpä lavatansseihin.
Mies ei selväsikään halua järjestää mukavia treffejä, vaan tehdä sitä missä itse on hyvä. Ja kun tämä on treffien lähtökohta, niin totta ka minun mielestä silloin tehdään sitä missä MINÄ olen hyvä.
Ei tietenkään tarvi suostua miehen ehdotukseen. Sitäpaitsi oletko koskaan alamäkipyöräilyt, se voi olla aika hurjaa hommaa ensikertalaiselle. Kas kun ei laskuvarjohyppyä ehdottanut ekoille treffeille.