IL: tällainen on narsistiin anteeksipyyntö
Silkkaa silmänlumetta
Vilpitön anteeksipyyntö osoittaa, että henkilö katuu oikeasti tekojaan. Narsistin anteeksipyyntönäkin tunnettu tapa puolestaan auttaa lähinnä pääsemään eroon kiusallisesta tilanteesta.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/7de3087d-3e86-4519-a452-c61f724e130c
On maksumuurin takana, mutta siinähän tulikin jo kaikki oleellinen ja on ollut ilmassa tuollaista anteeksipyyntöä ihan viime päivienkin aikoina.
Kommentit (153)
Nuo hovijutut taitaa olla jotain naisnarsistien hommia koska ei minulla mitään hovia ole ja olen täysin yksin. Marsisti
Muistuttaa Stubbia. "Miksi olet kiusaaja?" - Sori siitä
"Miksi sait potkut pääministerikaudelta?" - Sori vaa
Narsistin tunnistaa tosiaan tuosta sori-sanan käytöstä koska se ei ole yhtä merkityksellinen kuin anteeksi ja helpompi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
"No anteeksi!" huusi oma äitini kun ensin haukkui tytärtäni lihavaksi ja puutuin siihen. Ei pyytänyt lapselta tietenkään anteeksi eikä sitä tarkoittanut minullekaan. Nyt ei olla oltu enää tekemisissä. Äiti hoitaa entistä enemmän siskoni lapsia ja he lähettävät minulle kuvia, kuinka siskon lapsia on viety elokuviin, sisäleikkipuistoihin, syömään ja ostettu uudet kausivaatteet, sukset ja pulkat. Tuntuu, että hän kiusaa nyt tällä tavalla "positiivisen kautta".
Sisareni ei tajua mitään, hänellä oli ihan tyhjät silmät kun tiedustelin, mitä hän ajattelee äitini epäreiluudesta. Suurin pelkoni kuitenkin on, että sisareni tajuaa 100 % mitä on meneillään ja kiusaa minua yhdessä äitini kanssa. Olen joutunut asian takia terapiaan, mutta niin kai se aina menee. Nämä kaksi ovat täysin terveitä.
Äitini huusi siis loukkaantuneena tuon "no anteeksi" ja meni toiseen huoneeseen mököttämään. Lapseni tuli kertomaan että mummi itkee. Minähän siinä sitten pyytelin oikeasti anteeksi, kun tuolla tavoin mummia itketän. Myös siskoni valitti asiasta jälkeenpäin, äidillemme oli tullut niin paha mieli ja selkäsärkyä minun takia. Yhtään loukkaavaa ei kenenkään mielestä ollut se, että mummi haukkuu nuorta normaalipainoista tyttöä lihavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin Marinin Sanna.
Niin, vähän eri asia pitääkö ihmisen pahoitella tanssimistaan, vai rasistisia puheita, mutta ihan ymmärrettävää, että joissain piireissä ei tätäkään tajuta.
tanssi, aamupala jupakka, jauhojengi, ym. kännissä ja läpällä hoidettu uniper sotku, jos nyt virkapuhelin työaikana unohtuu, kun on baarissa niin sori vaan :)
Edelleen vertailukohteena on RASISMI ja jauhot on todettu persujen valheeksi jo kauan sitten.
miten niin on todettu? Sannalle tehty testi ei paljastanut kayttiko tai ei. Miksi ei valittu testia joka olisi paljastanut, on erittain hyva kysymys. Myos se miksi media ei tarttunutkysymykseen. PS En ole minkaan puolueen kannattaja ja olen terveydenhuoltoalan akateeminen
Aivan samaa mieltä. Joku pisutesti päivien jälkeen ei todista mitään. Testi tehdään hiuksista. Tai ehkä jostain muustakin. Tiedän vain, miten yksi julkku vannoi viattomuuttaan ja sitten narahti "tukkatestistä". Oli jo niin huumeitten hallussa, että kokahuurmeessaan piti itseään voittamattomana ja uskoi aivan oikeasti siihen, että testi ei paljasta mitään. Tämä mies kertoi myöhemmin kaiken tämän vuosien jälkeen haastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Hannu Lauerma kertoo narsisteista seuraavaa:
Narsistin itsetunto rakentuu suureellisten fantasioiden varaan.
Kumppanina vaikea. Joskus pinnallista viehätysvoimaa.
Ylimielisyys ja röyhkeys suojelevat ihmisen huonosti rakentuneen itsetunnon erittäin haavoittuvaa ydintä.
Tämä ihmistyyppi ei parane sillä, että heille annetaan jyrkkää palautetta, sanoo Lauerma.
Suuret käsitykset itsestä, saavutusten liioittelu.
Keskittyminen mielikuviin omasta rajattomasta menestyksestä, voimasta, rakkaudesta jne.
Usko omaan ainutlaatuisuuteen. Vain erittäin huomattavat henkilöt ja instituutiot ymmärtävät henkilön itsensä mukaan häntä. Tällaisen ihmisen on vaikea ottaa apua vastaan hyvältä terveyskeskuslääkäriltä. Hänhän näkee ympärillään vain kyvyttömiä, tyhmiä ihmisiä, valaisee Lauerma.
Korostuneen ihailun vaatiminen......
Eikö voida pitäytyä aiheessa? Täällä on teemana narsistin anteeksipyyntö.
Taitaa olla sama ihminen, joka kopioi ja hokee noita Lauerma-juttuja yhdessä toisessakin ketjussa.
Todellinen narsisti ei pyydä millään lailla anteeksi ja psykopatiaan taipuvaisella ei yleensä ole keneltä pyytää anteeksi.
Onko se se "no anteeksi että sinusta tuntuu tuolta"?
"Eikö voida pitäytyä aiheessa? Täällä on teemana narsistin anteeksipyyntö.
Taitaa olla sama ihminen, joka kopioi ja hokee noita Lauerma-juttuja yhdessä toisessakin ketjussa. "
Yhdessä toisessakin ketjussa? Niitä ketjujahan on kymmeniä. Tuo jankkaaja on latonut samat narsismihorinat lukuisiin keskusteluihin.
Tuolla eräässä sera/rumpali-ketjussa narsistihullu kertoo harrastaneensa jankkaamista jo 20 vuotta. Aivan käsittämättömän sairas ja harhainen tyyppi kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Narsistin tunnistaa tosiaan tuosta sori-sanan käytöstä koska se ei ole yhtä merkityksellinen kuin anteeksi ja helpompi sanoa.
Kyllä se "sori" sanan käyttäminen anteeksipyydettäessä on ainakin helvetin lipevää.
Yksi turhimpia suomen kieleen pesiytyneitä sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinkuin Marinin Sanna.
Niin, vähän eri asia pitääkö ihmisen pahoitella tanssimistaan, vai rasistisia puheita, mutta ihan ymmärrettävää, että joissain piireissä ei tätäkään tajuta.
tanssi, aamupala jupakka, jauhojengi, ym. kännissä ja läpällä hoidettu uniper sotku, jos nyt virkapuhelin työaikana unohtuu, kun on baarissa niin sori vaan :)
Edelleen vertailukohteena on RASISMI ja jauhot on todettu persujen valheeksi jo kauan sitten.
Typerä viherpelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se "sori" sanan käyttäminen anteeksipyydettäessä on ainakin helvetin lipevää.
Yksi turhimpia suomen kieleen pesiytyneitä sanoja.
Kuten myös RIP ja kevyet mullat.
Varsinaiseen jonkun henkilön narsismiin en nyt tällä viestilläni lähde ottamaan suoraan kantaa, mutta kylläpäs kellot soi kun huomaa aiheellista ja rakentavaa palautetta annettuaan lopulta saavansa vastausta tyyliin Et ehkä ollut ihan täysin väärässä tässä ja pahoittelen kun taisit kokea minun loukanneen sinua. Olin ilmeisesti sitten kuitenkin mielestään pääosin väärässä ja vastapuolen huono palautteen käsittelykyky olikin omaa henkistä pienuuttani.
Ei narsisti oikeesti pyydä mitään anteeksi. Tai jos pyytää niin jotain yhdentekeviä asioita mutta kun aiheuttaa toiselle henkistä väkivaltaa niin ei koe että olisi koskaan aidosti mitään anteeksi pyydettävää koska ei koe olevansa väärässä
Vierailija kirjoitti:
"Eikö voida pitäytyä aiheessa? Täällä on teemana narsistin anteeksipyyntö.
Taitaa olla sama ihminen, joka kopioi ja hokee noita Lauerma-juttuja yhdessä toisessakin ketjussa. "
Yhdessä toisessakin ketjussa? Niitä ketjujahan on kymmeniä. Tuo jankkaaja on latonut samat narsismihorinat lukuisiin keskusteluihin.
Tuolla eräässä sera/rumpali-ketjussa narsistihullu kertoo harrastaneensa jankkaamista jo 20 vuotta. Aivan käsittämättömän sairas ja harhainen tyyppi kyseessä.
Olet aivan oikeassa. Ketjuja on varmaan monia ja noita rumpalijuttuja minä olenkin ihmetellyt. Ihmettelen sitäkin, että niitä ei kukaan poista.
Vierailija kirjoitti:
Ei narsisti oikeesti pyydä mitään anteeksi. Tai jos pyytää niin jotain yhdentekeviä asioita mutta kun aiheuttaa toiselle henkistä väkivaltaa niin ei koe että olisi koskaan aidosti mitään anteeksi pyydettävää koska ei koe olevansa väärässä
Tämä on niin totta! Narsisti haukkui minut perhejuhlissa yhdelle paikalla olevalle. Olin blokannut narsistin, koska viime vuosien vihaviestit ja haukkumiset riittivät. Sanoin, että eiköhän pidetä juttu meidän keskeisenä, se ei kuulu "juhlaohjelmistoon". Kuulemma on aika, että kaikki tietävät, minkälainen ihminen minä olen. Asia on aivan toisinpäin. Teki mieli ottaa kännykkä esille ja lukea pari parasta palaa.
Kuukausia tämän jälkeen narsisti hooveroi, koska olin avannut laitteet (tärkeitten perheasioitten takia). Pyysi anteeksi tätä kohtausta. Joo, mutta ei viime vuosien vainoa, nimittelyä, haukkumista, syyttelyä jne.
Narsistin lapsi sanoi minulle joku aika sitten, että hänkin on saanut anteeksipyyntöjä sadoittain. Niillä vain ei ole mitään merkitystä, koska narsisti vain haluaa vähän puhdistaa omaatuntoaan ja jatkaa samaa henkistä painostusta jne. kuten ennenkin. Mikään ei muutu, oli sitten anteeksipyyntö tai ei.
Olen tuo edellinen kirjoittaja. Halusin vielä lisätä, että narsistin anteeksipyyntö tuli viestinä. Siinä hän pyysi lyhyellä lauseella anteeksi käytöstään. Hän pyysi käytöstään anteeksi, mutta ei mitään viittausta siihen, että hän loukkasi minua, nolasi minut julkisesti.
Pitempi kuin anteeksipyyntö oli narsistin kertomus siitä, miten HÄN oli ollut poissa tolaltaan ja miten hän oli hyödyntänyt raivoenergiansa. Narsistin oli pakko pitää pokerinaamarinsa yllä ja hillitä itsensä juhlaväen läsnäollessa.
Narsistin röyhkeät syytökset ovat minulle tuttu juttu. Siksi en mennyt pois tolaltani syytöksistä, vaan vastasin hänelle aivan rauhallisesti. En ollut edes sisäisesti "sekaisin". Kotimatkalla sanoin miehelleni, että toivottavasti narsisti kiehuu nyt omassa mehussaan. Tuo viesti vahvisti sen.
Narsistia ei kiinnosta se, miten hän on sinua loukannut ja miltä sinusta tuntuu. Kun on saanut sanan "anteeksi" ulos, narsisti palaa taas siihen, miten huonosti hän voi. Tyypillistä jatkuvaa uhriutumista.
Kun aloin etääntyä narsistista, koska hän manipuloi, hän totesi, että olen alkanut kohdella häntä kylmästi. Odotti anteeksipyyntöä. Silloin sanoin, että sori, että sinulla on tuollainen tunne.
En tiedä onko hän tarpeeksi älykäs ymmärtääkseen miksi ilmaisin asian juuri noin. Minunhan ei tarvitsisi muutenkaan pyytää anteeksi sitä, että pidän rajani. Vaikka sehän on kiusantekoa narsistin mielestä.
Jos ei ole kohdannut narsistia, ei tiedä miten ovelia he ovat kääntämään kaiken päälaelleen. Ulospäin kaikki näyttää juuri siltä miten narsisti kuvaa, että hän oli niin kiltti ja välittåvä ja toinen kohtelee kylmästi.
No mutta Riikkulihan sitten pyysi anteeksi oikein malliesimerkin mukaisesti niitä kamalia vihakirjoituksiaan.
"No anteeksi!" huusi oma äitini kun ensin haukkui tytärtäni lihavaksi ja puutuin siihen. Ei pyytänyt lapselta tietenkään anteeksi eikä sitä tarkoittanut minullekaan. Nyt ei olla oltu enää tekemisissä. Äiti hoitaa entistä enemmän siskoni lapsia ja he lähettävät minulle kuvia, kuinka siskon lapsia on viety elokuviin, sisäleikkipuistoihin, syömään ja ostettu uudet kausivaatteet, sukset ja pulkat. Tuntuu, että hän kiusaa nyt tällä tavalla "positiivisen kautta".
Sisareni ei tajua mitään, hänellä oli ihan tyhjät silmät kun tiedustelin, mitä hän ajattelee äitini epäreiluudesta. Suurin pelkoni kuitenkin on, että sisareni tajuaa 100 % mitä on meneillään ja kiusaa minua yhdessä äitini kanssa. Olen joutunut asian takia terapiaan, mutta niin kai se aina menee. Nämä kaksi ovat täysin terveitä.