Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pistot ja puremat: ampiainen puri alahuulen sisäpuolelle- mitkä tuskat ja turvotus, kerro oma pisteliäs kokemuksesi

Vierailija
15.07.2023 |

Rauhallisesti kaupan pihalla nuoleskelin mehujäätä, osittain jo hyvin lötköä koska olin jäänyt juttelemaan tuttavani kanssa ja pääsin siis mehujääni kimppuun myöhässä.
Suoraan paperistaan latkin jähmeää herkkua kun yhtäkkiä tunsin kielelläni liikkuvan möykyn ja suuni valtasi TUSKA!
Tavarani lensivät kädestä ja ostospussi, monen metrin päähän, huusin raivokkaasti, paikalla oli paljon ihmisiä!
Suljin ja kakoin maahan ja siinä se oli, valtavan pitkä ampiainen, herhiläinen, en näitä tunne mutta ei mehiläinen!
Maahan piti istua, koko suu alkoi valtavalla vauhdilla turvota, pelkäsin että kohta en saa happea!
Sanoin minua katsojalle naiselle että ampiainen ja osoitin suutani niin kieleni niin tönkkönä että sana ei tullut vaan eräänlainen mölähdys!
Luultavasti ampiainen pisti kieleenikin, kieli edelleen tunnoton kuin hammaslääkärin jäljeltä ien!
Myös alahuuli turposi kaksinkertaiseksi ja hengitys puhisi kuin kurkkukin olisi turvonnut!
Varokaa siis ampiaisia, jos vaikka autossa olisi tuo tapahtunut moottoritiellä- päätin heti että en kesällä syö tai juo ajaessani.
Hyvin kivuliasta oli, kertokaa muutkin kauhutarinoita pistoista ja puremista

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ampiaiset heittää ihan pöpiksi syksyllä.

Onko se sen takia, kun kuningatar hylkää ne ka niillä ei ole enää pesää ja ne kuolee sitten ja hutsu kuningatar talvehtii ja tekee seuraavana vuonna uuden yhteiskunnan :D

Suurin piirtein. Uusia toukkia ei enää ole, joten niille ei työläisten tarvitse etsiä ravintoa. Työläiset ovat ravinneet itseään toukkien ulostamalla makealla nesteellä, ja sitten syksyllä haahuilevat etsiskelemässä itselleen jotain makeaa syötävää ja tarkoitusta elämälle. 

Vierailija
42/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissakesänä pisti käärme Lapissa vaelluksella. Mentiin järven yli soutuveneellä niin käärme oli sellaisessa verkkokorissa ja siitä iski minua 48 kiloista naista kolme kertaa pohkeeseen ja vielä reiteen ja käteen. Ihan kamalaa oli, olin varma että kuolen. Oltiin ihan erämaassa ja isot kantamukset.minulle laitettiin peti veneen pohjalle ja siinä makasin mielessäni kuolemaa tehden, se kipu oli kuin moukarilla olisi isketty jalkaan, sellainen polttava kuumotus ja tunnottomuus.

Selvisin yllättävän hyvin, uskomme että käärme ensin iski hampaansa takkini liepeeseen joka oli täynnä inhottavaa valkoista myrkkyvaahtoa, minuun riitti vain rippeet mutta silti oli kyllä myös kivulias kokemus.

Käärme puree !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ampiaiset heittää ihan pöpiksi syksyllä.

Tai onhan ne muulloinkin, kun pistävät ilman syytäkin :D

Agressiivisia paskiaisia, kaikista hulluimpia maa-ampparit !

Vierailija
44/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ampiaisia ja mies nauranut aina,ettei ne pistä ellet huido. Nyt nyt elokuussa seistiin Lidiin pihassa ja mies jutteli ihan rauhassa tuttavansa kanssa kun ampiainen lensi siihen,tuikkasi miestä korvaan ja lensi pois.

Vierailija
45/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran helteellä kasvihuuoneessani töissä ja hiki valui solkenaan. Istui ulos  hetkesi ja ihmettelin, kun aurinkolasit ei pysy päässä vaan menevät vinoon. Mies tuli paikalle ja oli kauhuissaan kun puolet naamsta oli turvoksissa ja silmä melkein ummessa. Mies soitti lääkärille ja se sanoi, että ei ole hätää, jos pystyy hengittämään. Sanoi kuitenkin, että voisi lähemmäs kaupunkia ajella.

Siitä se turvotus lähti kuitenkin laskemaan ilman hengitysoireita ja ilman lääkäreitä.. 

Vierailija
46/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pisti kerran herhiläinen ukkovarpaan päälle. Se oli kyllä aika tuskallisa, koski pitkään. Niitähän nyt tulee Suomeen kai enemmänkin.

Vierailija
47/47 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräilessä kimalainen osui hupparin hihansuun kohdalle ja päätyi hihaan. Siitäpä se ei pitänyt ja aloitti pistokarnevaalit ja pisti varmaan neljä kertaa ennen kuin sain pois. Turvotusta kesti pari viikkoa.

Kimalainen ei pistä.

Kyllä pistää, mutta ovat lunkia porukkaa.