Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistot ja puremat: ampiainen puri alahuulen sisäpuolelle- mitkä tuskat ja turvotus, kerro oma pisteliäs kokemuksesi

Vierailija
15.07.2023 |

Rauhallisesti kaupan pihalla nuoleskelin mehujäätä, osittain jo hyvin lötköä koska olin jäänyt juttelemaan tuttavani kanssa ja pääsin siis mehujääni kimppuun myöhässä.
Suoraan paperistaan latkin jähmeää herkkua kun yhtäkkiä tunsin kielelläni liikkuvan möykyn ja suuni valtasi TUSKA!
Tavarani lensivät kädestä ja ostospussi, monen metrin päähän, huusin raivokkaasti, paikalla oli paljon ihmisiä!
Suljin ja kakoin maahan ja siinä se oli, valtavan pitkä ampiainen, herhiläinen, en näitä tunne mutta ei mehiläinen!
Maahan piti istua, koko suu alkoi valtavalla vauhdilla turvota, pelkäsin että kohta en saa happea!
Sanoin minua katsojalle naiselle että ampiainen ja osoitin suutani niin kieleni niin tönkkönä että sana ei tullut vaan eräänlainen mölähdys!
Luultavasti ampiainen pisti kieleenikin, kieli edelleen tunnoton kuin hammaslääkärin jäljeltä ien!
Myös alahuuli turposi kaksinkertaiseksi ja hengitys puhisi kuin kurkkukin olisi turvonnut!
Varokaa siis ampiaisia, jos vaikka autossa olisi tuo tapahtunut moottoritiellä- päätin heti että en kesällä syö tai juo ajaessani.
Hyvin kivuliasta oli, kertokaa muutkin kauhutarinoita pistoista ja puremista

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole ikinä pistänyt amppari, mutta tiedättekö, että kostutetulla sokeripalalla hierominen auttaa pistoskipuun ja turvotukseen. Näin neuvoi jo kuollut sukulaistäti ja just yksi tuttu sanoi käyttäneensä sokeripalaa eikä ollut yhtään tuntunut ampparipiston jälkeen kipua.

Vierailija
22/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä mehiläinen päätyi löysän toppini sisään ja pisti tissiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräillessä kerran iso paarma lensi T-paidan kaula-aukosta sisään. Yritin päästää nopeasti alakautta paitaa nostamalla pois, mutta ehti puraista jo mahaan sitä ennen.

Vierailija
25/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pisti kesäkuussa silmän alapuolelle. Siihen jäi outo pahkura.

Vierailija
26/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole ikinä pistänyt amppari, mutta tiedättekö, että kostutetulla sokeripalalla hierominen auttaa pistoskipuun ja turvotukseen. Näin neuvoi jo kuollut sukulaistäti ja just yksi tuttu sanoi käyttäneensä sokeripalaa eikä ollut yhtään tuntunut ampparipiston jälkeen kipua.

Ehkä, muttei se poista sitä pistosta elimistöön päätynyttä myrkkyä, joka voi aiheuttaa myrkkyreaktion tai allergisen reaktion. Eli sokeripalan varaan ei voi hoitotoimia todellakaan jättää, jos kipua ja turvotusta vakavampia oireita ilmenee. Silloin tarvitaan ensiapuna mieluiten adrenaliinipistos, tai jos sitä ei ole, niin sitten kortisonia tai antihistamiinia ja hoitoon lääkäriin.

Vierailija
27/27 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kävellä maapesään metsässä kun en huomannut ja pesällinen amppareita kimppuun. Pistoja oli naamasta varpaisiin ja myrkystä naama turposi ja tuli tosi huono olo. Äiti on lääkäri ja hoiti kotona seurannassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi