Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääke unettomuuteen

Jäänkö koukkuun
15.07.2023 |

Lääkäri sanoi, että mielialalääke voisi olla parempi unettomuuteen kuin unilääkkeet. Onko kokemusta?

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtatsapiini toimii ainakin minulla unettomuuteen hyvin pienellä määrällä

Mulle tuli ero ja se oli melkoinen shokki, mies teki sen erittäin halpamaisesti. Mun koko elämä hajosi ja sydän täysin riekaleina. Menin lääkäriin ja sain unettomuuteen pitkävaikutteisen melatoniinin, mutta ei se oikein auttanut. Olin kesälomalla niin unettomuus ei niin suuresti haitannut elämää, mutta kun työt alkoi niin oli pakko mennä uudestaan lääkäriin. Sain reseptin mirtatsapiiniin. 1 mg ei auttanut, 2 mg jollakin tavalla. Nyt koitin ottaa 3 mg, että saa nähdä. En ole ottanut joka ilta tuota vaan tämä on nyt vasta kolmas kerta kun otin.

Vierailija
62/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen yhdistelmää melatoniini ja nukahtamislääke Imovane. Sitä voi olla vaikea saada, mutta tehoaa paremmin kuin mikään muu. Lisäksi olen selvinnyt puolikkaalla vuosikausia, eli ei aiheuta riippuvuutta.

Ikävä kyllä lääkärit tyrkyttää väkisin noita bentsoja (Ketipinor ja Mirtazapin), älä missään nimessä suostu niihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin postittaa sulle Tenox-purkin, sain siitä harvinaisen haittavaikutuksen itse. No heko heko mutta käväs mielessä että mullahan on tässä rahanarvoista tavaraa hitto :D Ei vaan antaisin ilmaiseksi jollekin jolla paha uniongelma (ja tietäisin että ei päihteile.) Stellalla jatkan, mielialalääkkeet ja neuroleptit olleet itselle täysin sopimattomia ja satunnainen unilääke pitää tilanteen hallinnassa.

Vierailija
64/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirtazapiini pieninä annoksina toimi minulla unettomuuteen todella hyvin. Lopetin käytön vähitellen puolittamalla vielä sen pienenkin annoksen. En jäänyt koukkuun. Nykyään en tarvitse lääkkeitä, eläkkeelle jäätyäni stressaava työ on loppunut ja normaali uni ja nukkuminen palannut. 

Vierailija
65/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa (uusi) lääke voi aiheuttaa sivuvaikutuksia tai sekavuutta joillekin, ihminen ei ole mikään lääkkeiden koekaniini tai koekenttä. Jotkut terveempiä ilman kokeiluja. Jos vain nukkuu jostain päästä lisää, jos ei heti saa unta. Ehkä aamut vain ovat liian aikaisia. Joustoja aikatauluun? Stressiä vähemmän. Riippuu kai mikä tilanne.

Vierailija
66/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murunen mirtatsapiinia tainnutti vielä koko seuraavan päivän. Joten ei kiitos.

Vierailija
67/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antipsykootit ovat todella voimakkaita unilääkkeitä. Ongelma vain on se, että ne lihottavat. 

Antipsykootteihin tulee toleranssi parin kk jälkeen. 

Vierailija
68/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite syön Olantsapiinia unettomuuteen. Aluksi auttoi, mutta ei oikein enää väsytä ne ollenkaan. 

Vierailija
69/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antipsykootit ovat todella voimakkaita unilääkkeitä. Ongelma vain on se, että ne lihottavat. 

Antipsykootteihin tulee toleranssi parin kk jälkeen. 

Ainakin jatkuvasti syötynä, ja vieroitusoireet voi olla ṣaatanasta. Tätä ei lääkärit kerro.

Vierailija
70/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilu tuo euforian.

Suihku sen jälkeen vahvistaa sitä.

Satavarmasti unta palloon.

.

Mutta jos ei muuten saa unta vaan valvottaa niin joku on elämäsasä pielessä.

Sillon intuitio ei jätä rauhaan ennen kuin se on mietitty ja ratkaistu,

.

Lääkkeillä ei tee itselleen kuin harmia.

Vierailija
71/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtatsapiini toimii ainakin minulla unettomuuteen hyvin pienellä määrällä

Juu, mirratsapiinilla nukahtaa kuin nuijanukutuksen saanut ja nukkuu sikeästi siihen asti kun pitää herätä.

Hyvä. Toki sitten jos haluaa lääkkeen lopettaa pitänee se tehdä ohjatusti vähin erin. Ykskaikkinen lopetus aiheutti eräälle kuolaamista unen aikana...

Melatoniini saattaa auttaa nukahtamaan, mutta ei taida vaikuttaa unen katkeamattomuuteen heräillen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi