Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielialalääke unettomuuteen

Jäänkö koukkuun
15.07.2023 |

Lääkäri sanoi, että mielialalääke voisi olla parempi unettomuuteen kuin unilääkkeet. Onko kokemusta?

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtazapiini aluksi lihotti ja turvotti mutta se meni onneksi ohi

Kiitos lääkkeiden Uni tulee

Mirtazapiini ei sopinut minulle. Kaikki meni hyvin, kunnes vaimo kolisteli ja herätti minut. Silloin sain hallitsemattoman raivarin ja olisin voinut tappaa hänet. Vaimo valvoi aamuun asti ja muutti seuraavana päivänä pois.

Vierailija
22/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri puhuu asiaa tietää mistä puhuu.

Mielialalääke auttaa rentoutumaan ja saat unen.

Unilääkkeestä tulet vaan riippuvaiseksi.

Mielialalääkkeestäkö ei tule vaikka sitä päivittäin otetaan?

En ole ikinä ihan ymmärtänyt tätä.

Ainakaan ei ole tarvetta lisätä annostusta eli vaikutus säilyy määrätyllä määrällä.

Eikä säily.

Toisilla säilyy, toisilla ei. Minulla on säilynyt 20 vuotta. Ihmisillä on merkillinen käsitys, että jos joku toimii heillä, se toimii kaikilla muilla samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa doxepin hyvin pienellä annoksella yhdistettynä melatoniiniin (5mg).

Vierailija
24/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri puhuu asiaa tietää mistä puhuu.

Mielialalääke auttaa rentoutumaan ja saat unen.

Unilääkkeestä tulet vaan riippuvaiseksi.

Mielialalääkkeestäkö ei tule vaikka sitä päivittäin otetaan?

En ole ikinä ihan ymmärtänyt tätä.

No en mä ainakaan ole tullut. Mä olen syönyt lääkkeitä yli 10 vuotta koska mun sirkadiaaninen rytmi on unta klo 02-10 joka ei mitenkään sovi yhteen työelämän kanssa. Vapaalla olen kokonaan ilman koska voin nukkua oman rytmini mukaan, eikä ole koskaan ollut ongelma.

Vierailija
25/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
26/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääke (mikä tahansa) on ainoa millä nukut, niin tottakai siitä riippuvaiseksi jää, oli se mielialalääke tai unilääke.

Vierailija
27/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalalääkkeet vaikuttavat pääsääntöisesti häiritsevästi uneen, joten eivät tod ole mikään ratkaisu unettomuuteen.

Vierailija
28/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
29/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko sä AP nyt vastailla kysymyksiin tai kysyä itse jotain vai uppailla vaan?

Vierailija
30/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun saanut kirjoitti:

Minulle kokeiltiin tuon  mainitun Mirtazapiinin lisäksi varmaan viittä muuta lääkettä unettomuuteen. Sitten tarjottiin Ketiapiinia, joka on toiminut hyvin 20 vuotta, eikä toleranssi ole kasvanut. 

Ja sehän ei ole uni- vaan skitsofrenialääke. Sen sivuvaikutus pienillä annoksilla vain on nukuttava. Ja toki tiedän, että vaikka se toimii minulla hyvin, monilla ei toimi. Siksihän niitä lääkkeitä kokeillaan.

Sulla on aivot täynnä jo reikiä kun olet 20 vuotta syönyt.

Vierailija
31/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttaa doxepin hyvin pienellä annoksella yhdistettynä melatoniiniin (5mg).

Itsellänikin doksepiini 10 mg/yössä on toiminut hyvin. Melatoniini on placeboa.

Vierailija
32/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
33/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tenox. Söin pari vuotta ja pidin noin kolme kuukautta taukoa eikä mitään viekkareita tullut. Elämä ja mieli olivat vaan niin seesteiset että koin pystyväni olemaan ilman. Sitten alkoi taas ahdistus ja univaikeudet ja aloitin käytön.

Useammalla lopettamisen ongelma on varmasti psyykkinen eli pelkää ettei saa nukutuksi ilman lääkkeitä ja sittenhän se uni ei ainakaan tule. Kun elämä on hallinnassa niin kannattaa luottaa siihen, että pärjää ilman lääkkeitäkin eikä pelätä niitä vieroitusoireita.

Vierailija
34/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
35/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirtatsapiini toimii ainakin minulla unettomuuteen hyvin pienellä määrällä

Loistava lääke! Mulla käytössä nyt 6 viikkoa ja vihdoinkin nukun yli 8h yössä. 

Vierailija
36/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on keskusteluketju, jossa keskustellaan SSRI ja SNRI lääkkeiden vaikutuksesta seksuaalisuuteen.

Vierailija
37/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo Mirtatsapiini on? Olen koko ikäni kärsinyt unettomuudesta, mutta en haluaisi syödä mitään lääkkeitä. Onko tuolla lääkkeellä sivuvaikutuksia? Olisiko ok yli 50-vuotiaalle?

Vierailija
38/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo Mirtatsapiini on? Olen koko ikäni kärsinyt unettomuudesta, mutta en haluaisi syödä mitään lääkkeitä. Onko tuolla lääkkeellä sivuvaikutuksia? Olisiko ok yli 50-vuotiaalle?

Masennuslääke, jolla (mahdollinen) sivuvaikutus uneliaisuus.

Joillekin sopii, itse en enää koskisi siihen.

Vierailija
39/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näistä toimisi parhaiten aamuyön heräämiseen? Nukahdan hyvin, koska olen totaalisen väsynyt, enkä saa päiväuniakaan nukuttua. En koe olevani masentunut ja jaksan ihmeen hyvin. Olen huolissani kun muisti pätkii väsymyksen vuoksi. Melatoniinista ei ole apua.

Vierailija
40/71 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se jokin allergialääke, joka väsyttää? Mahtaako sillä olla sivuvaikutuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi