Minkä ikäisenä alkaa näkyä otsaryppyjä?
Minkä ikäisenä alkaa näkyä otsaryppyjä ym. ryppyjä? Kokemuksia (ja vertaistukea)? :)
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko retinolin käyttö aloitettu ajoissa.
Jep. Ja siitä, onko tarpeeksi korkeakertoimista aurinkorasvaa käytetty kesät talvet.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla tuli jo 23v. Sen sijaan mun äidillä 64v ei ole vieläkään otsaryppyjä.
Tietysti näin päin. Ikinä ei kukaan kommentoi että minulle/minun äidille tuli jo 23 v ryppyjä kun taas kaveri on siloposki 64 v.
Joillain ei tule "koskaan" otsaan ryppyjä.
Toki todella iäkkään iho on vähän erilainen mitä nuorilla, mutta voi olla käytännössä rypytön.
Joskus katselin ohjelmaa missä oli vanha (siis lähellä 100v oleva) veteraani jonka otsa ihan silkoinen, ja muutenkin iho oli käytännössä "rypytön", hyvät geenit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla tuli jo 23v. Sen sijaan mun äidillä 64v ei ole vieläkään otsaryppyjä.
Tietysti näin päin. Ikinä ei kukaan kommentoi että minulle/minun äidille tuli jo 23 v ryppyjä kun taas kaveri on siloposki 64 v.
Sen sijaan jos itse kehtaa täällä mainita olevansa rypytön 64 veenä, kukaan ei usko.
Minulla on otsalla ollut ainakin parikymppisestä...
Retinol. Ainoa josta on tutkimusnäyttöä. Aurinkosuojan lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Retinol. Ainoa josta on tutkimusnäyttöä. Aurinkosuojan lisäksi.
Ei auta, jos geeneissä on. Botox on siinä tapauksessa ainoa hoito.
Laihoilla nuörempana kuin lihavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja ohut-ihoisilla nuorempana kuin paksu-ihoisiĺla.
Vierailija kirjoitti:
Olen 55v eikä ole ryppyjä missään. Toki koko naama on tullut vähän alaspäin, mutta ryppyjä ei ole. Ja ei, en ole mikään lihava läskinaama.
Näöntarkastus olisi paikallaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä onko retinolin käyttö aloitettu ajoissa.
Jep. Ja siitä, onko tarpeeksi korkeakertoimista aurinkorasvaa käytetty kesät talvet.
Ei helvetti näitä aurinkorasvaihmisiä, vai että Suomen talvessa aurinkorasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakoitsijoilla vieläkin nuorempana kuin ohutihoisilla.
Miksi jotkut täällä vetää herneen nenään siitä että kaikille ei nyt vaan tule niitä ryppyjä kuin vasta vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tupakoitsijoilla vieläkin nuorempana kuin ohutihoisilla.
Mutta paljaallaan auringossa vetelevillä tupakoitsijoitakin nuorempana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut täällä vetää herneen nenään siitä että kaikille ei nyt vaan tule niitä ryppyjä kuin vasta vanhempana.
Koska av-mamma on siloposki 70-vuotiaanakin... Ei, vaan sen takia, ettei moni ymmärrä kaiken johtuvan geeneistä! Toki terveelliset elämäntavat ja aurinkovoide voivat jollain tapaan jeesata EHKÄ, mutta jos on geeneissä ryppyyntyvä iho, niin ei siihen auta kuin Botox.
Vierailija kirjoitti:
Tai vielä parempaa, vetää herneet nenään kun kehotetaan aloittamaan retinolin käyttö ja suojautumaan auringolta.
Olen 55v eikä ole ryppyjä missään. Toki koko naama on tullut vähän alaspäin, mutta ryppyjä ei ole. Ja ei, en ole mikään lihava läskinaama.