Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet sitä mieltä, että on hyväksyttävämpää elää yhteiskunnan tuilla kuin ottaa vastaan mitä tahansa työtä?

Vierailija
14.07.2023 |

Ja miten ajattelet, että tällainen ajatusmalli olisi yhteiskunnallisesti jotenkin kestävällä pohjalla?

Kommentit (225)

Vierailija
81/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys massatyöttömyyden aikana. Kysymyksesi muutenkin kertoo vain sinun asenteistasi eikä kenenkään muun.

Vierailija
82/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ jota vihaa, ei tule pitkään kestämään. Maksakoot ne joilla on käynyt niin hyvä tuuri, että ovat saneet sen mieluisan työn.

Veikkaanpa että 99% meistä tekee työtä mitä ei rakasta. Silti on pakko huolehtia asumis- ja elinkuluista joten ei ole vaihtoehtoja. Harmi etteivät kaikki ajattele samoin. Aina ei voi olla "kivaa", on myös velvollisuuksia itseä ja muita kohtaan.

Mun mielestä elintapalusmakkeilta voi ottaa tuet pois.

Olet inhottava ihminen!

Millä tavalla hän on inhottava Ihminen, kun kertoo realisistisesti sen, ettei suurin osa ihmisistä ole unelma-ammatissaan? Tai alalla joka ei tuntusi puuduttavalta?

Millä sinä perustelet sen, että suurin osa näkee vastuun ja sinun ei tarvitse?

Miksi moni luulee, että ihmisellä olisi velvollisuus tehdä vain työtä johon on intohimo?

Jos näin on, niin mä alan työttömäksi kanssa. Oikeasti haluaisin olla laulaja ja pianisti sekä osa-aikainen näyttelijä. Viimeisimpään mulla olisi jopa koulutus...

Ainut vaan, etten ole tarpeeksi lahjakas, vaikka opiskelemaan pääsikin ja jotain taitoja onkin... Kilpailu on kovaa ja minä hävisin!

Silloin on keksittävä muuta!

Jaha! Ihmiset täällä todellakin tunnustaa, että heillä on murhaajan vikaa. Inhottavaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että työttömyys voi olla vain tilapäistä. Ihminen, joka on nähnyt ajan ja vaivan esim korkeakouluttautua

Tuo on niin huvittava ajatus, että aina tuota korkeakouluttautumista tunnutaan korostettavan jonakin suurena vaivana ja ahkeruutena. Veikkaan, että moni vuosikausia hektisessä matalapalkkatyössä raatava joutuu olemaan ahkerampi kuin moni korkeakoulutettu.

Tämä! Veikkaan, ettei monikaan korkeakoulutettu toimisto-hiiri pärjäisi mitenkään erinomaisesti kuukauttakaan esim hektisessä ja raskaassa siivoustyössä.

Vaikka kuinka moni toimistohiiri on koulun ja opiskelun ohessa ja kesätöinään siivonnut, poiminut mansikoita, ollut raksalla, istuttanut metsää yms. fyysistä työtä ja pärjännyt siinä.

Vierailija
84/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palanut kaksi kertaa loppuun työelämässä. Jos yhteiskunnalla olisi kiinnostanut tukea minua tekemänsä valtavan vahingon jälkeen, luultavasti usko yhteiskuntaan ja työelämään olisi palautunut pikku hiljaa. Näin ei kuitenkaan käynyt. Jalkansa murtanutta ei syyllistämällä saa jatkamaan kilpajuoksua. Pidän yhteiskunnan kassaa holhoavia rivikansalaisia erityisen tyhminä ja sydämettöminä ihmisinä. Onko ollut vähän liian helppo elämä? Toivottavasti murskaannutte ja polkeennutte oravanpyörän rattaisiin, jos se on ainut keino miten teistä voi tulla empaattisia erilaisia ihmiskohtaloita kohtaan.

Vierailija
85/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska monet eivät pysty tekemään mitä tahansa työtä. Esim itselläni skolioosi aiheuttaa sen verran paljon selkäkipuja etten voi tehdä mitään sellaista työtä missä pitää kävellä tai istua/seisoa koko työpäivän ajan.

Yhteiskunta ei ole muutenkaan kestävällä pohjalla, joten itse olen lapseton juuri siksi ettei lapseni olisi elossa sitten kun yhteiskunta romahtaa.

Ei taida ap tarkoittaa sairauksista johtuvia rajoitteita, vai mitä luulet?

Vierailija
86/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että olen juuri lukenut tunnelukoista, ja aika moni näistä elämäntapatyöttömistä kuulostaa kärsivän oikeutuksen tunnelukosta. Minulla on oikeus pistää omat tarpeeni muiden edelle, koska. Minulla on oikeus odottaa, että muut raatavat tylsässä työssä pienellä palkalla jotta minun ei tarvitse. Heijastuukohan muuhunkin elämään ja ihmissuhteisiin?

Vierailija
87/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että työnantajat maksavat työstä aivan liian huonosti. Pienituloisia halveksitaan muutenkin, niin olisihan se nyt järjen köyhyyttä pienentää omia tulojaan menemällä töihin, jos tuetkin ovat suuremmat. 

Mieti miksi palkka on niin pieni? Yleisenä sääntönä käytetään että työnantaja maksaa sinun palkkasi verran muita työnantajamaksuja, jotka menevät tietenkin valtiolle. Jokaisella meistä voisi olla huomattavasti parempi palkka jos valtion kita ei olisi niin valtava ja nälkäinen.

Vierailija
88/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajien kannattaa miettiä tuota. Kiusaavat toiset työkyvyttömiksi ja tuille.

Vierailija
89/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yksinkertaisesti siksi, että orjatyö ei ole laillista. Siksi siihen ei kenenkään pitäisi suostua. Jos työnantaja ei ole valmis maksamaan asianmukaista palkkaa ja pitämään työolosuhteet asiallisina, hän voi tehdä työt ihan keskenään. 

Vierailija
90/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että työnantajat maksavat työstä aivan liian huonosti. Pienituloisia halveksitaan muutenkin, niin olisihan se nyt järjen köyhyyttä pienentää omia tulojaan menemällä töihin, jos tuetkin ovat suuremmat. 

Mieti miksi palkka on niin pieni? Yleisenä sääntönä käytetään että työnantaja maksaa sinun palkkasi verran muita työnantajamaksuja, jotka menevät tietenkin valtiolle. Jokaisella meistä voisi olla huomattavasti parempi palkka jos valtion kita ei olisi niin valtava ja nälkäinen.

Jos palkka on niin pieni, ettei sillä pärjää ilman tukia, ongelman ydin ei todellakaan ole työnanatajamaksuissa. 

t. eri

Vierailija
91/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmis ottamaan vastaan mitä tahansa työtä, kun ap on ensin tehnyt sanotaan nyt vaikka 6 kuukautta esim. lähihoitajan hommia vanhusten palvelutalossa 9€/päivä "palkalla". 

Vierailija
92/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että olen juuri lukenut tunnelukoista, ja aika moni näistä elämäntapatyöttömistä kuulostaa kärsivän oikeutuksen tunnelukosta. Minulla on oikeus pistää omat tarpeeni muiden edelle, koska. Minulla on oikeus odottaa, että muut raatavat tylsässä työssä pienellä palkalla jotta minun ei tarvitse. Heijastuukohan muuhunkin elämään ja ihmissuhteisiin?

Totta kai jokaisella on oikeus pistää omat tarpeensa etusijalle. Riippumatta siitä onko työtön vai ei. Ei elämässä pärjää, jos aina pistää muut itsensä edelle. 

Vierailija
93/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et tee töitä 9€/päivä "palkalla"? 

Vierailija
94/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, maksan minäkin eläkkeestäni veroja. Veroprosentti on tällä hetkellä 30. En ymmärrä tällaista vastakkainasettelua. Duunia takana 32 vuotta. Tehkää perässä.

Vierailija
95/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, maksan minäkin eläkkeestäni veroja. Veroprosentti on tällä hetkellä 30. En ymmärrä tällaista vastakkainasettelua. Duunia takana 32 vuotta. Tehkää perässä.

Ei tulisi mieleenkään tehdä. Varsinkaan, jos se johtaa tuollaiseen asenteeseen. 

Vierailija
96/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinun eläkkesi liittyvät siihen, pitääkö ihmisen suostua mihin tahansa työhön? Verovaroistahan sitä eläkkeetkin maksetaan. 

Vierailija
97/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat ovat korkeampia kuin koskaan, mutta palstan työttömät käyvät silti ulisemaan niistä joka käänteessä. Olen alkanut uskoa, että ahneus ajaa ihmisiä työttömyyteen.

Vierailija
98/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaa muu minun oikeuksiani ajaa, jos en minä itse? 

Vierailija
99/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkat ovat korkeampia kuin koskaan, mutta palstan työttömät käyvät silti ulisemaan niistä joka käänteessä. Olen alkanut uskoa, että ahneus ajaa ihmisiä työttömyyteen.

Missä maassa sinä elät? Meillä Suomessa osalla on niin pieni palkka, että palkan päälle saa jopa toimeentulotukea, jotta selviää perusmenoista. Että se siitä "korkeammat kuin koskaan" teoriasta :D

Vierailija
100/225 |
15.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollijonnelle voi tulla uutena tietona, että palkan suuruus ei auta mitään, jos elinkustannukset ovat suuremmat kuin se palkka. Kai kuitenkin teillä Porvoossakin on  uutisoitu siitä, että myös ruuan yms. hinnat ovat korkeammat kuin koskaan ennen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme