Purra ei pyydä anteeksi vuoden 2019 kirjoitteluja. "Emme voi lähteä pahoittelemaan poliittista agendaamme"
Kommentit (286)
HS Katujengituomiot
RK-98 katujengikokonaisuuden tuomiot
Tuomiot annettu Helsingin käräjäoikeudessa 14.7.2023 eivätkä ne ole vielä lainvoimaisia.
Vuonna 1998 syntynyt Abdinashir Mohamud Ali tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta ampuma-aserikoksesta, lievästä ampuma-aserikoksesta, törkeän kiristyksen yrityksestä, törkeästä ryöstöstä, huumausaineen käyttörikoksesta sekä oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta kahdeksan vuoden vankeuteen.
Vuonna 2002 syntynyt Ayuub Hassan tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta, kahdesta huumausaineen käyttörikoksesta sekä ampuma-aserikoksesta neljän vuoden ja seitsemän kuukauden vankeuteen.
Vuonna 2002 syntynyt Abubakar Isse Mohamed tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä sekä laittomasta uhkauksesta kolmen vuoden ja kolmen kuukauden vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2003 syntynyt Abdulaa Khalid Al-Mawla tuomittiin törkeästä ryöstöstä kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden vankeuteen.
Vuonna 2002 syntynyt Samet Küçükyilmaz tuomittiin törkeästä ryöstöstä kahden vuoden ja yhdeksän kuukauden vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2003 syntynyt Abdihakim Abdullahi Mahamud Farah tuomittiin törkeästä ryöstöstä sekä pahoinpitelystä kahden vuoden ja kymmenen kuukauden vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2002 syntynyt Morad Elias Kichene tuomittiin huumausainerikoksesta, kolmesta törkeästä huumausainerikoksesta sekä ampuma-aserikoksesta kahden vuoden ja seitsemän kuukauden vankeusrangaistukseen.
Vuonna 1999 syntynyt Sakariye Abdi-Mahad Hassan Farah tuomittiin kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta kahden vuoden ja kuuden kuukauden vankeuteen.
Vuonna 1997 syntynyt Khaalid Mohamed Diriye tuomittiin kahdesta oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta kahden vuoden ja kuukauden vankeuteen.
Vuonna 1998 syntynyt Ilias Mohamed Hassan tuomittiin kahdesta oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta kahden vuoden ja kuukauden vankeuteen.
Vuonna 1998 syntynyt Ridwan Rafle Hassan tuomittiin kahdesta oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta kahden vuoden ja kuukauden vankeuteen.
Vuonna 1996 syntynyt mies tuomittiin oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta vuoden ja yhdeksän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2000 syntynyt mies tuomittiin pahoinpitelystä sekä oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta vuoden ja seitsemän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2001 syntynyt mies tuomittiin törkeästä huumausainerikoksesta vuoden ja kuuden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vuonna 1998 syntynyt mies tuomittiin oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta vuoden ja kuuden kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vuonna 1999 syntynyt mies tuomittiin ampuma-aserikoksesta kolmen kuukauden vankeuteen.
Vuonna 1993 syntynyt mies tuomittiin oikeudenkäytössä kuultavan uhkaamisesta vuoden ja seitsemän kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vuonna 2000 syntynyt mies tuomittiin ampuma-aserikoksesta sekä huumausaineen käyttörikoksesta kahdeksan kuukauden ehdolliseen vankeusrangaistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelette lestadiolaisista?
Jos nyt itse kokisin, että he ovat alistettuja niin olisiko ok twiittailla heistä samaan tyyliin?
Ja varsinkin jos olisin kansanedustaja.
musliminaisten alisteinen asema ei ole mikään jos kokisin näin - asia, asia on määritelty shariassa mitä muslimit eivät kyseenalaista eivätkä vihreät ja vasemmisto uskalla kyseenalaistaa edes Suomessa joka on tasa-arvon suhteen maailman kehittyneimpien maiden joukossa. Lestadiolainen voi ihan vapaasti lopettaa olemasta lestadiolainen eikä häneltä viedä hänen lapsiaan eikä henki lähde sharian mukaisesti tai tap#o uhkauksia ala sataa kuten muslimiyhteisöissä tapahtuu. Meillähän on luterilainen naispiispakin, entinen lestadiolainen.
No eihän lestadiolaiset naiset saa meikata tai värjätä hiuksia. Ja jos eroat yhteisö ja mahdollisesti myös oma perhe hylkää sinut. Olen tavannut sekä lahkossa olevia, että siitä lähteneitä. Ja ihan mediasta voi lukea ihmisten kokemuksia, kuinka vapaaehtoista se on.
Näin on. Uskonnollisia sääntöjä tulkitaan tänä päivänä vaihtelevalla tiukkuudelle. Mutta ei ole meidän asiamme heitä yrittää pelastaa. Voimme vain kertoa, että Suomessa vallitsee täydellinen valinnanvapaus ja tarvittaessa toimiva turva- ja ensikotijärjestelmä ja sosiaaliviranomaisten tuki. Jos joku itse valitsee noudattaa hulluja uskonnollisia riittejä, sitä pitää kunnioittaa. Uskonnonvapauden alla määrittely mikä on oikein ja mikä väärin, on mielipidetyranniaa. En minä henkilökohtaisesti hyväksyisi kummankaan sukupuolen ympärileikkauksia, mutta en ole levittämässä somessa vihapuhetta juutalaisia vastaan, koska lain mukaan heillä on oikeus noudattaa tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä mieltä olet Purran kirjoituksista, valitse näistä kahdesta toinen:
Suomi jossa on Purran tavoin nettiin kirjottelijoita
Suomi jossa on Ruotsin tilanne jengien suhteen
Kumman haluat. Puolueet ovat niin kahtiajakautuneita että vaihtoehtoja sinulla ei ole, sori vaan. Joten, kumpi on oikeasti tärkeämpää? Media on ainakin päättänyt että jotkut nettikirjotukset on kauheempia kuin se että kaduilla ammutaan lähes joka päivä.
VALITSE. Älä valehtele itsellesi että olisi jotain muita vaihtoehtoja. Et ole fiksumpi eikä me olla fiksumpia kuin koko Ruotsin kansa.
Minä olen r asisti ja hoidan teidän lapsia päiväkodissa. Yksi mustan säkin kiharapää terrorisoi joka päivä koko ryhmää. Minä ja sinun lapsi elätetään sitä arkea, josta sinä luet iltapäivälehdistä.
Siis riikkako nyt puolustaa musliminaisten ihmisoikeuksia, vapautta ja tasa-arvoa tuolla tavalla mitätöimällä heidän ihmisyyttä puhuttelemalla heitä mustiksi säkeiksi? Vain persujen logiikka on näin pimeää.
Vierailija kirjoitti:
Siis riikkako nyt puolustaa musliminaisten ihmisoikeuksia, vapautta ja tasa-arvoa tuolla tavalla mitätöimällä heidän ihmisyyttä puhuttelemalla heitä mustiksi säkeiksi? Vain persujen logiikka on näin pimeää.
Olet ymmärtänyt asian täydellisesti. Riikan tyylistä retoriikkaa harjoitettiin 30-luvun Saksasta.
Ei tietenkään pidä pyydellä anteeksi. Se tie on täysin loputon, sillä vihvas keksii aina uutta anteeksipyydeltävää.
Öyhöttäjät tartuvat yksittäisiin sanoihin koska luetun ymmärtämistä heillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, musliminainen ei ole edes ihminen riikalle ja persuleille.
Vierailija kirjoitti:
Sanottu mikä sanottu. Miksi niitä pitäisi pyydellä anteeksi, jos silloin oli sellainen mielipide. Nyt on nyt, mennään eteenpäin.
Ei se ministeri Purran mieli miksikään ole muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Josko nyt laitavasemmiston kirkujakuoro ymmärtäisi.
Ymmärtäisi mitä? Senkö, että perussuomalaiset ovat rasseja ja että puolue sai hallitusohjelmaan tasan tarkkaan kaksi ajatusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea.
Kyllähän tuossa totuuden siemen on, vaikka tekstistä irrotettuna musta säkki ei kuulosta hyvältä. Sinänsä totta, että naisten asema ei ole hyvä kaikessa ja kaikkialla, ja hyvänä kai se täällä kotimaassa haluttaisiin pitää.
Mihin toimenpiteisiin ministeri Purra aikoo naisten aseman parantamiseksi ryhtyä?
Vierailija kirjoitti:
Purra on pyytänyt anteeksi kirjoituksiaan. Onko lukutaito kadonnut. Ihminen on erehtyväinen.
Purra on erittäin hyvä työssään. Eiköhän tuo Purran haukkuminen pitäisi jo loppua.
Tämä on ollut hänelle varmasti aika raskasta.
Pyytänyt anteeksi? Pakotetulla anteeksipyynnöllä ei ole mitään merkitystä. Miten niin haukkuminen, eikös tämä ole vain kritiikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Säkki on säkki ei siinä ole anteeksipyydettävää kun nainen Suomessa alistetaan säkkiin!
Juujuu, ja alastiko pitäisi kulkea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelette lestadiolaisista?
Jos nyt itse kokisin, että he ovat alistettuja niin olisiko ok twiittailla heistä samaan tyyliin?
Ja varsinkin jos olisin kansanedustaja.
musliminaisten alisteinen asema ei ole mikään jos kokisin näin - asia, asia on määritelty shariassa mitä muslimit eivät kyseenalaista eivätkä vihreät ja vasemmisto uskalla kyseenalaistaa edes Suomessa joka on tasa-arvon suhteen maailman kehittyneimpien maiden joukossa. Lestadiolainen voi ihan vapaasti lopettaa olemasta lestadiolainen eikä häneltä viedä hänen lapsiaan eikä henki lähde sharian mukaisesti tai tap#o uhkauksia ala sataa kuten muslimiyhteisöissä tapahtuu. Meillähän on luterilainen naispiispakin, entinen lestadiolainen.
No eihän lestadiolaiset naiset saa meikata tai värjätä hiuksia. Ja jos eroat yhteisö ja mahdollisesti myös oma perhe hylkää sinut. Olen tavannut sekä lahkossa olevia, että siitä lähteneitä. Ja ihan mediasta voi lukea ihmisten kokemuksia, kuinka vapaaehtoista se on.
Siis ja lestoillakaan nämä säännöt ei siis ole mitään minun kokemuksiani, vaan ovat ihan heidän säännöissään.
Itse vaan kirjoitin noin, koska koen että en voi mennä lahkossa elävien lestadiolaisten arvomaailmasta ja käsityksistä sanomaan yhtään mitään. Voivat olla itse valinneet elintapansa ja olla tyytyväisiä elämäänsä. Niin kun en voi mennä myöskään ottamaan kantaa musliminaiset puolesta, kuinka alistetuksi itsensä kokevat.
Olen kasvanut vl-perheessä ja kyllä siellä on näitä sääntöjä ettei tehdä tuota ja tätä. Osa noudattaa näitä tarkemmin ja osa vähän löyhemmin perustuen ihmisen omaan valintaan ja omatuntoon. Toki nämä saattavat perustuva myös siihen kuinka "tiukasti" sääntöjä noudattavasta perheestä tulet tai ystäväpiirissä pyörit. Tänä päivänä ei järjestetä hoitokokouksia kuten vielä 70-luvulla, joten tuossa asiassa ovat kehittyneet. Reilu kymmenisen vuotta sitten vl:t olivat valtamedia kynsissä pedofilian ja myös hoitokokoushistorian osalta. Paljon oli vääntöä ja mukisemista vl-johdolla, mutta asiaa saatiin edistettyä. Kiitos Suomen median ja aiheeseen perehtyneet tutkijat! Vl-yhteisössä ihmisillä on näiden jälkeen parempi käsitys ja ymmärrys miten anteeksiantoa voidaan väärinkäyttää ja miten myös usko yhteisön sisällä on pahuutta eli pedofiliaan taipuvia ihmisiä ja näihin osaa jatkossa varautua paremmin.
Samoin tänä päivänä edistetään naisten ympärileikkausta, joka myös tämän hetkisen hallituksen ohjelmassa tehdä iso steppi asian tiimoilta muuttuen rangaistavaksi rikokseksi. Eli ainakin tähän asiaan saa puuttua tällä hetkellä tai ainakaan vasemmisto-sdp-vihreät eivät ole vastustaneet.
Itse vl-yhteisössä kasvaneena ja jotain uskonnollisten yhteisöjen vallankäytöstä kokeneena olen sen kannalla, että valtamedia asiaan vihkiytyneine tutkijoineen tulisi pureutua Islamin uskomusten huivinkäyttöpakkoon ja koettaa saada sitä kautta parannettua tyttöjen ja naisten asemaa. Yhteiskuntaa tarvitaan myös heidän asioiden edistämiseen eikä heitä voi vain jättää oman onnensa nojaan kuten ei jätetä muitakaan kansalaisia kuuluivat he johonkin uskonyhteisöön tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano EI rasismille ja allekirjoita adressi Riikka Purran erottava valtiovarainministerin tehtävistä!
Kirjoitin... Myös koko tuttavapiiri.
Sinun pitäisi hävetä
Hävetä mitä? Sitä, ettei hyväksy rasseilua eikä nasseilua?
Sitä kykyä/taitoa ministeri Purralla ei ole. Kykyä hävetä ja myöntää olevansa, hm, hm hm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra on pyytänyt anteeksi kirjoituksiaan. Onko lukutaito kadonnut. Ihminen on erehtyväinen.
Purra on erittäin hyvä työssään. Eiköhän tuo Purran haukkuminen pitäisi jo loppua.
Tämä on ollut hänelle varmasti aika raskasta.
Pyytänyt anteeksi? Pakotetulla anteeksipyynnöllä ei ole mitään merkitystä. Miten niin haukkuminen, eikös tämä ole vain kritiikkiä?
Siis pakottamalla, tarkoittaen mahdollisesti uhkaamalla olisi pakotettu pyytämään kirjoituksiaan anteeksi.
No ei varmasti näin ole. Kuka olisi sanonut, että hänet olisi pakotettu. Kuka oli, joka pakotti.
Siis pakotettu ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanana olisi ollut burka eikä musta säkki ei punakaartin ulina olisi silti loppunut.
On käsittämätön tuo sinun punakaartijankkaamisesi. Eikä tässä ole kysymys mistään oikeisto/vasemmisto -jakaumasta, vaan siitä, mitä sopii kirjoittaa ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Kohun takia luulin, että kyseessä olisi tosi törkeä teksti, mutta eihän siinä oikeastaan ollut muuta kyseenalaista kuin sen vaatteen (en tiedä mikä sen nimi on) kutsuminen säkiksi. Onko se sitten näin ison kohun arvoinen juttu?
Kirjoitti että kirjastossa musta säkki lajittelee kirjoja.. Tarkoitti ihmistä jätteeksi säkissä. Sitä kirjoitusta ei voi pois pyyhkiä, eikä anteeksi antaa.. 👍
Tuohon on aivan tulkinnan varaista, miten sen tahtoo lukija ymmärtää.
Itse puolestani ymmärrän sen viittaukseksi orjuuttavaan vaatekappaleeseen, jonka käyttö on pakotettua, koska mitään vaihtoehtoa sille ei ole.
En lue sitä viittaukseen jätteeksi säkissä. Itse ymmärsit kumma kyllä sen noin. Voi olla itse asiassa oma alitajuinen ja tukahdutettu ajatukseksi, joka näin tullut ilmi ja josta syytät muita.
Persut ajattelevat juuri noin. Ja teillä on siihen oikeus.
Mitään puolusteltavaa en nykyisen ministeri Purran kirjoituksista löydä. Ne ovat avoimen vihamielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sanana olisi ollut burka eikä musta säkki ei punakaartin ulina olisi silti loppunut.
Vedä nyt jo se burka päähäsi ja heitä itsesi jätesäkkiin.
Mikä siinä on, että asioista ei voi puhua oikeilla nimillä? Ei tässä maassa edes näe mitään burqia, aika montaa muuta sorttia uskonnollista ja perinnevaatetta kylläkin. Onko se jokin suuri aatteen ilmaus olla tietämätön?
Niin, burka on kai se silmikolla varustettu kokovartalosäkki? Niitä ei kyllä Suomessa oikein näy. En tosin tiedä että miten se tuota argumenttia nyt sitten heikentäisi suuntaan tai toiseen? Kaikki ymmärtänee kuitenkin mistä on puhe?
Ymmärrän, hyveellisyyden kaapuun verhottua vihapuhetta.
Kyllä miusta se säkki muistuttaa enemmän vaatetta kuin ihmistä.
Säkin sisältö, oli se sitten perunoita, jyviä, jätettä tai jopa joskus eloton ja kenties silvottu ruumis, kyllä voi muistuttaa enemmän ihmistä kuin vaatetta.