Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota
Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??
En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Tähän täytyisi saada lakimuutos jolla pidetään huoli että perinteisiä arvoja kunnioittaen MIESTEN on tarjottava naisille treffeillä. Ja miehille saatava pakollinen herrasmies kurssi. Alkaa olemaan huolestuttavalla tasolla nuorten miesten käytös.
T. 24v nainen
Oletko itse perinteinen nainen? Vai miksi kannatat perinteisiä sukupuoliroolia miehelle? Perinteinen mies tarjoaa perinteiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"itse treffeille kutsumalleen"
Luuletko että naiset ikinä kutsuisivat miehiä treffeille?
Puoliksi maksetaan tietenkin riippumatta siitä kumpi pyytää treffeille.
Minä olen pyytänyt miehen kerran treffeille, niille ensimmäisille treffeille siis.
Eli koko maassa on nyt todistetusti 1 kpl naisia (oletettavasti) joka joskus on kutsunut miehen treffeille. Ihme on tapahtunut!
Se ettei sinua kukaan nainen koskaan kutsu minnekään ei tarkoita, etteikö muut miehet saisi treffikutsuja naisilta.
M29
Jep. Ja yksisarvisia on oikeasti olemassa.
Wttu mitä luuserirääpäleitä täällä kirjoittelemassa 😂. Jos sulla ei käy flaksi, se kertoo vain susta. Älä yleistä koskemaan koko miessukupuolta.
M29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tarjota? Eikä 2023 ole naisilla omaakin rahaa? Jos sinne treffeille ilmaisen ruuan perässä mennään, niin hyväkin että mies väistää luodin, ensi kerralla sitten ehkä sellainen treffikumppani joka tykkää aidosti miehestä eikä pelkästä kukkarosta.
Ja siis olen itse nainen, enkä silti ymmärrä ajatusta että miehen pitäisi todistella kiinnostustaan rahalla, tavaroilla ja lahjoilla mutta naisen ei tarvitse kuin pönöttää paikallaan.
Etkö koskaan itse tarjoa kenellekään mitään? Koska 2023 kaikilla on omaakin rahaa?
Moukka.
Jos treffejä on saman henkilön kanssa tasan 1 niin milloin se "takaisintarjous" tulee?
Mies saattaa käydä treffeillä monen naisen kanssa vain kerran ja oletetaan hänen maksavan. Tiedän, että on naisia, jotka käyvät syömässä/juomassa miehen piikkiin eikä edes ole suunnitelmissa mitään jatkoa. Ei se ihan oikein mene.
Mielestäni kun jo seurustellaan niin mies voi tarjota ja se on ok.
Terveisin nainen
Ne naisten rahat kuluu lapsiin ja perheeseen ja miesten harrastuksiin ja veneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hyvätuloisena hoivavietin omaavana naisena aina ensimmäisenä tarjoamassa treffeillä miehille. Elleivät he tarjoa. Siitä reaktiosta sitten näkee kannattaako jatkaa. En usko että siitä kauhean miehekäs olo tulee kun antaa naisen tarjota. Itse koen oloni imarrelluksi kun mies tarjoaa.
Tarjoaminen on huolenpitoa, joka on keskeinen osa suhdetta, puolin ja toisin. Itse tykkään hemmotella miestäni monin tavoin ja kaipaan sitä myös mieheltä. Mutta tarjota voi vasta, kun jo jonkin verran tunnetaan ja ollaan sellaisella raiteella, että tiedetään että halutaan jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tarjoa naisille treffeillä yhtikäs mitään. Suosittelen samaa ajattelutapaa jokaiselle miehellä ja tämä juontaa tasa-arvosta. Naisten tasa-arvo on tärkeämpää kuin miesten - miehet unohdettu täysin.
Ikävä kyllä tässä maassa on liikaa beta-miehiä jotka ovat valmiita antamaan rahaa, lahjoja yms. että saisivat naisen. Onneksi meidän sigma miesten ei tarvitse välittää. Naisia on kuin kaloja meressä, eikä me itseasiassa tarvita naista elämäämme todistamaan yhtään mitään.
Tasa-arvosta huolimatta yhä edelleen miehen pitää maksaa naisesta jos ylipäätään haluaa naisen. Kaikki naiset ovat maksullisia. Mies maksaa naisesta aina tavalla tai toisella. Viimeistään erossa mies maksaa puolet omaisuudestaan naiselle.
Minne se naisen omaisuus avioliitossa katoaa? Vai liikutko piireissä, joissa naiset eivät käy töissä, eivät omista eivätkä peri koskaan mitään? Outoa, mutta kaipa mahdollista, jos niin kerran sanot.
liikun piireissä (suomessa) jossa kaikki naiset ottavat itseään rikkaamman puolison.
Piireissä, joissa on pelkästään täysin puilla paljailla olevia työttömiä naisia, jotka etsivät elättäjää? No sitten ymmärrän. Itselleni tuollaiset piirit ovat varsin vieraita.
ei pelkästään. on myös hyvätuloisia naisia, mutta ihan samoin hekin ottavat itseään rikkaamman miehen
Näillä hyvätuloisillakaan naisilla ei siis ole yhtään omaa omaisuutta tai tuloja avioliiton päättyessä. Miten se on mahdollista?
shoppailua ja matkustelua. Mies elättää.
Lienet lukenut liikaa jotain Seiska-lehteä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, enkä tiedä vastausta kysymykseesi, mutta mitä lähinnä tarkoitetaan treffeille kutsumisella? Jos on tavattu deittipalstalla, en nimittäisi tapaamisehdotusta treffikutsuksi - periaatteessahan siellä kaikki ovat sillä ajatuksella, että haluavat tavata ja tutustua, ja lopulta treffit kuitenkin sovitaan yhdessä.
Itse en nostaisi jotain tarjoamista tuolla lailla keskiöön, jos kuitenkin pointtina on tutustua toiseen sillä ajatuksella, saatettaisiinko sopia yhteen. Todennäköisemmin ihmiset varmaan tarjoavat tilanteessa, jossa jo tunnetaan ennestään (esim. työpaikan kautta) ja on vahva oletus siitä, että kiinnostus on molemminpuolista. Itse en tarjoamista edellytä enkä edes toivo, mutta ymmärrän sen kohteliaana eleenä juuri tuollaisessa kuvaamassani tilanteessa. Minusta tapailuvaiheessa ja seurustellessa voi tarjota välillä puolin ja toisin, mutta ei esimerkiksi oman kiinnostukseni heräämiseen vaikuttaisi millään lailla se, tarjoutuuko toinen osapuoli tarjoamaan treffeillä.
Just näin. Tapaamisen ehdottaminen Tinderissä tms. verkkoympäristössä tavatulle ihmiselle on eri asia kuin pyytää muulla tavalla entuudestaan tuttua ihmistä treffeille. Jos menen vaikka syömään tai kahville, en odota toisen tarjoavan edes muutaman euron syömisiä, kokonaisesta ateriasta puhumattakaan. Jos taas mennään pubiin tai terassille, on luontevampaa tarjota vuorotellen; samalla lailla toimin kavereidenkin kanssa. Jos treffejä on useampia, voidaan tarjota vuorotellen, mutta selkeämpää silti mielestäni, että kumpikin maksaa omansa.
N38
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi? Mies ottaa jonkun 10e mättöleivän ja kahvin 3e, nainen tavallisen kahvin 3e. lasku yhteensä 16e, maksetaan puoliksi, 8e/hlö. Nainen siis tarjosi miehelle.
Jos mies on niin pihi ja/tai itsekäs ettei tarjoa niin silloin maksetaan omansa. Ei todellakaan mitään puoliksi. Nämä puoliksi- ja vuorotellen maksetaan-ihmiset on niitä, jotka aina syö kalliimmin ja tällä näennäisesti tasapuolisella systeemillä ovatkin niitä, joille käytännössä tarjotaan kun oma osuus laskusta on aina suurempi. Jos aina toinen käyttää 10e ja toinen 5e, 5e käyttäjä on se joka rahoittaa toisen syömiset, vaikka kuinka puoliksi tai vuorotellen maksetaan. Mutta naiset on huonoja matematiikassa niin monet ei tuota huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoliksi? Mies ottaa jonkun 10e mättöleivän ja kahvin 3e, nainen tavallisen kahvin 3e. lasku yhteensä 16e, maksetaan puoliksi, 8e/hlö. Nainen siis tarjosi miehelle.
Jos mies on niin pihi ja/tai itsekäs ettei tarjoa niin silloin maksetaan omansa. Ei todellakaan mitään puoliksi. Nämä puoliksi- ja vuorotellen maksetaan-ihmiset on niitä, jotka aina syö kalliimmin ja tällä näennäisesti tasapuolisella systeemillä ovatkin niitä, joille käytännössä tarjotaan kun oma osuus laskusta on aina suurempi. Jos aina toinen käyttää 10e ja toinen 5e, 5e käyttäjä on se joka rahoittaa toisen syömiset, vaikka kuinka puoliksi tai vuorotellen maksetaan. Mutta naiset on huonoja matematiikassa niin monet ei tuota huomaa.
En ole se jota lainaat, mutta luulen että tuossa tarkoitettiin juuri omien syömisten maksamista. Vai miten kahvilassa puoliksi maksaminen edes onnistuisi, kun valtaosassa ostokset maksetaan kassalla jo ennen syömistä/juomista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jota lainaat, mutta luulen että tuossa tarkoitettiin juuri omien syömisten maksamista. Vai miten kahvilassa puoliksi maksaminen edes onnistuisi, kun valtaosassa ostokset maksetaan kassalla jo ennen syömistä/juomista?
Ai paitsi eihän ensimmäinen kommentoija kahvilasta puhunutkaan vaan puoliksi maksamisesta yleensä.
Jos mies on aidosti kiinnostunut, niin kyllä tarjoaa. Jos on muuten rahoissaan ja omaa käytöstavat, tarjoaa myös.
Noi kitsailijat on kitupiikkejä, persaukisia, sarjadeittailijoita, moniongelmaisia tai kalastelevat vain ilmaiseksi persettä. Jos ei yhteen kahviin edes sijoita pyydettyään treffeille, niin kannattaa kiertää kaukaa.
Tarjoan aina maksua luonnossa. T: M65+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus ja periaate on se, että mies ei tarjoa koska tasa-arvo, naisetkin käy töissä ja 2020-luku jne, niin silloin ei sitten tarjota. Kumpikaan. Kummallekaan. Nuo laskun puolittamiset ja vuorotellen maksamiset toimii vain silloin kun molemmat kuluttavat rahassa mitaten jotakuinkin yhtä paljon. Silloin se ei toimi jos nainen syö salaatin ja mies pihvin. Tai kahvilassa nainen ottaa peruskahvin ja mies täytetyn bagelin ja latten. Silloin maksetaan itse kumpikin omansa.
Tietynlaiset miehet tarjoavat kyllä naiselle ekoilla treffeillä kahvin/ ruuan, tai vähintään tarjoutuvat tarjoamaan.
Minulla on jopa miespuolisia ystäviä, jotka tarjoavat kahvit vaikka ollaan vaan kavereina liikkeellä. Minulle tulee siitä aina hyvä mieli ja arvostan sitä. Tottakai itselläni on varaa maksaa, kyse ei ole siitä. Herrasmies pitää olla, jos haluaa naisen, joka arvostaa perinteisiä sukupuolirooleja, kuten minä.
Tärkeintä on tietysti, että molemmat on samoilla linjoilla. Jotkut naiset (ja miehet) nimenomaan eivät pidä näistä perinteisistä asetelmista--- ja sehän on ihan ok myös.
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmasti yleisemmäksi koko ajan. Nuoret pojat näkee suuren ristiriidan siinä että tasa-arvoa korjaillaan vain toiseen suuntaan..jos nainen ei enää tee mitään miesten eteen niin miksi tekisi mieskään naisten.
toisesta ketjusta tämä:
Tasa-arvo ei ole sukupuolikysymys. Tasa-arvo koskee (tai pitäisi koskea ja joskus ehkä toteutuukin) kaikkia ihmisiä ja ihmisryhmiä.
Seurustelussa on ihan eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee varmasti yleisemmäksi koko ajan. Nuoret pojat näkee suuren ristiriidan siinä että tasa-arvoa korjaillaan vain toiseen suuntaan..jos nainen ei enää tee mitään miesten eteen niin miksi tekisi mieskään naisten.
Ja tavallaan tämä on ihan oikein. Miksi miehen pitäisi oletusarvoisesti olla se kuka tarjoaa treffeillä, jos kerran on tasa-arvo ja halutaan eroon sukupuolirooleista?
Tasa-arvo ei ole sukupuolikysymys. Tasa-arvo koskee (tai pitäisi koskea ja joskus ehkä toteutuukin) kaikkia ihmisiä ja ihmisryhmiä.
Seurustelussa on ihan eri säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä menen naispuolisen kaverin kanssa viikonloppuna kahville tai syömään, ei tiedä vielä. Ei me mun mielestä makseta "puoliksi" kun me maksetaan kumpikin se, mitä otetaan. Jos mentäisiin finedining-ravintolaan syömään ja tarjoilija toisi laskun, jossa kaikki samassa ja se me puolitettaisiin sen enempiä laskematta kumpi söi ja mitä, silloin maksettaisiin "puoliksi".
Ei se kun maksaa omat syömisensä, ole mitään puoliksi maksamista vaan ihan normaalia omiensa maksamista.
Eikös se tarjoa,joka ehdottaa tapaamista?Minusta oikeudenmukaisin tapa lähestyä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pyytänyt miehen kerran treffeille, niille ensimmäisille treffeille siis.
Eli koko maassa on nyt todistetusti 1 kpl naisia (oletettavasti) joka joskus on kutsunut miehen treffeille. Ihme on tapahtunut!
Se ettei sinua kukaan nainen koskaan kutsu minnekään ei tarkoita, etteikö muut miehet saisi treffikutsuja naisilta.
M29
Jep. Ja yksisarvisia on oikeasti olemassa.
Wttu mitä luuserirääpäleitä täällä kirjoittelemassa 😂. Jos sulla ei käy flaksi, se kertoo vain susta. Älä yleistä koskemaan koko miessukupuolta.
M29
Kertoo kyllä aika monesta muustakin asiasta. Et vaan ole kiinnostunut kuulemaan niistä, koska eivät (ainakaan vielä) kosketa sinua. Oma etu - vaikka muiden kustannuksella.
Mihin ne naisen omat rahat katoavat, jos kerran mies elättää?