Onko ihan normi, että miehet ei halua tarjota
Itse treffeille kutsumalleen naiselle??? Mitään??
En tiedä kuka nainen hyväksyy mutta itselleni ei tule hyvä fiilis....
Kommentit (722)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan maksaa seurasta, maksan sen suoraan.
Jos haluan elämänkumppanin, haen sellaista joka käsittää talouden ja elämän realiteetit samoin kuin minä.
Kavereiden ja tuttujen kanssa tarjoillaan välillä, kun vuorovaikutus on molemminpuolista. Bisnespiireissä myös harrastetaan korruptiolahjontaa suhteiden voitelemiseksi, mutta siinä on aina takana taloudellinen hyöty.
Mahtavaa, siinä meillä on vihdoin mies, joka hoitaa puolet lastenhoidosta hoitovapaineen ja tekee puolet kotitöistä. Harvinainen tapaus olet.
Toivottavasti hän on myös raskaana puolet ajasta ja synnyttää puolet ajasta. Sekä raskauksien aiheuttamat sairaudet, vaivat yms. jaetaan kesken. Jos mies ei tätä pysty tekemään, niin ei se suhde silloin ole mitenkään tasapuolinen, jos kaikki maksetaan puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan maksaa seurasta, maksan sen suoraan.
Jos haluan elämänkumppanin, haen sellaista joka käsittää talouden ja elämän realiteetit samoin kuin minä.
Kavereiden ja tuttujen kanssa tarjoillaan välillä, kun vuorovaikutus on molemminpuolista. Bisnespiireissä myös harrastetaan korruptiolahjontaa suhteiden voitelemiseksi, mutta siinä on aina takana taloudellinen hyöty.
Mahtavaa, siinä meillä on vihdoin mies, joka hoitaa puolet lastenhoidosta hoitovapaineen ja tekee puolet kotitöistä. Harvinainen tapaus olet.
Typerää vetää kakarat tähän mukaan, koska kaikki eivät todellakaan halua noita kitiseviä ja haisevia toukkia.
Kaikki eivät myöskään asu samassa kodissa, vaikka olisivat parisuhteessa
Suurin osa haluaa. Lapsettomuus ei ole normi. Mutta lapseton suhde on ainoa, jos 50/50 voi olla tasa-arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät koskaan tarjoa? Siis ikinä ei ole nainen tarjoutunut maksamaan edes omaa ruokaansa/juomaansa treffeillä.
Sinä valitset niitä perinteisiä arvoja kunnioittavia naisia, sksi.
Valitse seuraavalla kerralla feministi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni nykyään yksi ehto treffiseuralle. Naisen pitää olla ei-kantasuomalainen. Kaikille heillä minulle sopivampi luonne.
Hekö ilolla maksavat omat ruokansa ja juomansa, ja tarjoavat sinullekin? Mistä päin maailmaa nämä naiset tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät halua ravintoloissa viihtyvää miestä, mutta haluavat treffailla ravintolassa? Aika suuri riski on saada juuri se, mitä välttelee.
Eiköhän se treffeille pyytäjä valitse paikan, joten miksi ihmeessä pihit tai varattomat miehet haluavat viedä naisen ravintolaan tai edes kahville? En ymmärrä.
Monet naiset eivät suostu muuhun kuin kahvilatreffeihin. Se on heidän naisluola.
No et sitten lähde tuollaisen naisen kanssa treffeille, jos asia on sinulle ongelma. Problem solved.
En lähdekään. Kahvilatreffinaiset ovat kermapeppuja ja välttelen heitä.
Sehän on helppoa. Tuolla juuri joku kertoi, että vain palstalla tapaa kahvilaan haluavia naisia. :) Ja tämä kun ei ole treffipalsta, niin sulla ei ole mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani (kaveri) latinomiehet tarjoavat aina ravintolassa/baarissa. Olen muutamia kertoja tarjoutunut vastineeksi tarjoamaan heille, mutta he ovat sanoneet, että heidän kulttuurissa miehen kuuluu maksaa. Olisi kuulemma outoa antaa naisen maksaa. Tietyissä kulttuureissa on tapana, että mies maksaa, mutta sellainen tapa ei yleisesti kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Saisi kyllä mielestäni kuulua
Heillä on myös muita tapoja. Nainen tekee heillä lähes kaikki kotityöt. Saisiko sekin kuulua?
Suomessa nainen nimenomaan tekee lähes kaikki kotityöt. Sen oman työnsä lisäksi.
Suomessa nimenomaan nainen tekee maailman vähiten kotitöitä suhteessa muiden maailman naisiin, vaikka tekeekin niistä yli puolet.
Suomalainen nainen käy palkkatyössä enemmän kuin naiset missään muualla maailmassa. Suomalaisten naisten työllisyysprosentti on suurempi kuin suomalaisten miesten. Ja SILTI suomalaiset naiset tekevät miehiä enemmän kotitöitä. Ja maksavat puolet perheen kuluista, vähintään. Sitten täällä jätkät huutaa miten epätasa-arvoista on, jos joutuu itse treffeille pyytämälleen naiselle maksamaan kahvikupillisen. 😂 Vtu mitä vellihousuja suomalaiset miehet ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehen tarvi nykyään yrittää enää yhtään?
On tuossa se hyvä puoli, että naisenkaan ei tarvitse laittautua treffeille. Meikkaaminen ja hiusten laittaminen on työlästä, hyvä, kun siitä hommasta pääsee eroon.
Mielestäsi miehen pitää maksaa siitä, että nainen meikkaa?
😂😂😂😂
Jos mies odottaa laittautunutta naista, niin kyllä, siihen menee naisella rahaa ja aikaa. Lähesty niitä meikittömiä ja muutenkin täysin laittautumattomia naisia sitten, mutta jostain syystä ne kaikkein laitetuimmat kiinnostaa miehiä eniten. Naisilta on aina odotettu hyvää ulkonäköä ja miehiltä varallisuutta. Naiselta edelleen odotetaan sitä että käyttää aikaa ulkonäköönsä, jos mieheltä ei saa nykyään odottaa edes sitä että tarjoaa treffeillä, niin käyttäisi nyt sitten sen rahan edes ulkonäköönsä, ei se laittautumaton mieskään sen paremmalta näytä kuin laittautumaton nainenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani (kaveri) latinomiehet tarjoavat aina ravintolassa/baarissa. Olen muutamia kertoja tarjoutunut vastineeksi tarjoamaan heille, mutta he ovat sanoneet, että heidän kulttuurissa miehen kuuluu maksaa. Olisi kuulemma outoa antaa naisen maksaa. Tietyissä kulttuureissa on tapana, että mies maksaa, mutta sellainen tapa ei yleisesti kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Saisi kyllä mielestäni kuulua
Heillä on myös muita tapoja. Nainen tekee heillä lähes kaikki kotityöt. Saisiko sekin kuulua?
Suomessa nainen nimenomaan tekee lähes kaikki kotityöt. Sen oman työnsä lisäksi.
Suomessa nimenomaan nainen tekee maailman vähiten kotitöitä suhteessa muiden maailman naisiin, vaikka tekeekin niistä yli puolet.
Lähde väitteellesi? Ei muuten pidä paikkaansa. Suomessa naisten työllisyysaste on korkeampi, kuin miesten, ja lisäksi tekevät suurosan kotitöistä. Niin, että mihin sitä suomalainen nainen tarvitsee suomalaista miestä? Sitä ihmettelen, mielestäni ei mihinkään. Itselläni onkin ulkomaalainen mies.
Itse tein joka päivä lasten hoitoon, pukemiseen, ulkoilemiseen, ja syöttämiseen liittyviä kotitöitä, kun lapset olivat pieniä. Olen siis isä. Ruokaa olen tehnyt aina, käynyt kaupassa, siivonnut, kuskannut lapsia jne. Aina olen käynyt kokopäivätöissä myös. En voi uskoa, että olen jotenkin harvinainen isä, vaikka varmasti löytyy ihan toisenlaisiakin.
Kyllä sinä olet harvinainen. Itse tiedän vain yhden tuollaisen isän. Hän on pikkuveljeni. Edelleen hän kohtelee vaimoaan arvostavasti ja kunnioittavasti, vaikka ovat olleet naimisissa jo parikymmentä vuotta: kantaa ostoskassit, avaa oven, auttaa takin päälle, tuo kahvin tai viinilasin, puhuu kauniisti, muistaa merkkipäivinä ja muulloinkin kukilla ja pikku lahjoilla. Toki tämä on heillä molemminpuolista, vaimo tekee veljelleni samoin pieniä palveluksia ja ostaa jotain, minkä tietää veljeäni ilahduttavan. Onnellisin liitto jonka tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minä en ole venäläinen mies vanhanaikaisesta naisia syrjivästä kulttuurista.
Nainen maksaa oman osuutensa.
Suomalaiset miehet ovat EU:n toisiksi väkivaltaisimpia...
Aivan normaalia sosiaalista kanssakäymistä on, että kutsuja kustantaa kutsutulle. Oli kutsuttu sitten ystävä, sukulainen tai deitti. Toimii tietysti molempiin suuntiin. Vuoronperään kutsutaan, vaikkei kirjaa pidetä. Nuorempana deittillessa maksamista käytettiin koodina: jos kutsuttu antoi kutsujan maksaa, hän viestitti tällä että seuraaville treffeille hän kutsuu ja tarjoaa. Jos hän vaatii saada maksaa oman osansa, hän viestii että seuraavia treffejä ei tule. Olettaisin, että nämä sivistyneet tavat ovat yhä käytössä. Palstalla vain korostuu syrjäytyneiden voimafantasiat.
M41
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalia sosiaalista kanssakäymistä on, että kutsuja kustantaa kutsutulle. Oli kutsuttu sitten ystävä, sukulainen tai deitti. Toimii tietysti molempiin suuntiin. Vuoronperään kutsutaan, vaikkei kirjaa pidetä. Nuorempana deittillessa maksamista käytettiin koodina: jos kutsuttu antoi kutsujan maksaa, hän viestitti tällä että seuraaville treffeille hän kutsuu ja tarjoaa. Jos hän vaatii saada maksaa oman osansa, hän viestii että seuraavia treffejä ei tule. Olettaisin, että nämä sivistyneet tavat ovat yhä käytössä. Palstalla vain korostuu syrjäytyneiden voimafantasiat.
M41
Jestas miten lohdullista lukea, että joku muukin on ymmärtänyt asian menevän näin. Aloin jo epäillä, että olen sittenkin vain kuvitellut, että tämä olisi ihan yleinen tapa nähdä asia. On meitä nyt sitten ainakin kaksi. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minä en ole venäläinen mies vanhanaikaisesta naisia syrjivästä kulttuurista.
Nainen maksaa oman osuutensa.
Suomalaiset miehet ovat EU:n toisiksi väkivaltaisimpia...
Suomalaiset naiset ovat EU:n väkivaltaisimpia naisia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen käy palkkatyössä enemmän kuin naiset missään muualla maailmassa. Suomalaisten naisten työllisyysprosentti on suurempi kuin suomalaisten miesten. Ja SILTI suomalaiset naiset tekevät miehiä enemmän kotitöitä. Ja maksavat puolet perheen kuluista, vähintään. Sitten täällä jätkät huutaa miten epätasa-arvoista on, jos joutuu itse treffeille pyytämälleen naiselle maksamaan kahvikupillisen. 😂 Vtu mitä vellihousuja suomalaiset miehet ovat.
Mitä tekemistä kotitöillä on treffien kustantamisen kanssa? Treffeillä tavataan tuntematon ihminen, jonka kanssa ei asuta yhdessä.
Tästäkin keskustelusta näkee, että suominaiset ovat itksekkäitä ja heillä on vaan mielessä se, miten toisesta ihmisestä voisi hyötyä.
Tämä. Mitä tekemistä lapsilla tai kotitöillä on, jos kaksi lapsetonta yksinasuvaa tapaa toisensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä. Onneksi mikään pakko ei ole suomalaisia "miehiä" tapailla. Loppupeleissä jostain treffeillä maksamisesta tällaisen numeron tekeviä kansallisuuksia on hyyyyvin vähän, joten meille naisille jää kyllä paljon valinnanvaraa miehissä, jotka mielellänsä tarjoavat, ja joiden talous ei siitä mene nurin. Ja kun mies tarjoaa tapailuaikana, niin se antaa osviittaa myös siihen, millainen suhde on sen vakiintuessa, ja sitten myöhemmin perhe-elämä. Onneksi maailmaan mahtuu käytöstavat omaavia ja perheeseensä sitoutuvia ja panostavia miehiä - valitettavasti Suomessa he alkavat olla harvinaisuus. Tapailkaa naiset mieluummin ulkomaalaisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä kotitöillä on treffien kustantamisen kanssa? Treffeillä tavataan tuntematon ihminen, jonka kanssa ei asuta yhdessä.
Tästäkin keskustelusta näkee, että suominaiset ovat itksekkäitä ja heillä on vaan mielessä se, miten toisesta ihmisestä voisi hyötyä.
Tämä. Mitä tekemistä lapsilla tai kotitöillä on, jos kaksi lapsetonta yksinasuvaa tapaa toisensa?
Mies perustelee kaikki tekemättä jättämisensä sillä, että tarjosi kahden euron kahvin ensitapaamisella. Miesten mielestä se on "vapaudu loppuiäksi kotitöistä" -kortti. Kun nainen tulee miehen kotiin kylään, pitää naisen korvaukseksi siivota miehen asunto.
Ei ole normi ettei mies tarjoa kutsuessaan treffeille. Kertoo ainoastaan miehen epävarmuudesta ja oletuksesta onnenonkijasta. Jos ajatusmaailma on tuota luokkaa, niin ei jatkoon.
Kutsuja eli yleensä mies maksaa treffeillä koko guacamolen.
Lopeta käymästä treffeillä sellaisen miehen kanssa, joka ei kiinnosta sinua romanttisessa mielessä.
Jos et halua antaa miehelle sitä mitä 99% miehistä haluaa, älä mene treffeille, jos et itse halua sitä.
Treffailusi seksuaalisesti kiinnostamattomien miesten kanssa on turhaa!
Lisäksi se on manipuloivaa suostua treffeille sellaisen miehen kanssa, joten älä ylläty jos miestä viduddaa.
Jos kemiaa ei ole heti, älä suostu treffeihin.
No ei miehet mitään tarjoa. Kun saa kutsun naisen luokse, niin syövät kuin koskaan ruokaa ei olisi saaneetkaan.
Treffien tarkoitus on napata hyvä mies, ei tutustua tuntemattomaan.
Kumman itse mielummin ottaisit? Sinua kiinnostavan miehen, vai 150€ ravintolakuitin turhasta juttelusta
jonkun tylsän tumpin kanssa?
Luulisi olevan selvä vaihtoehto.
Tuntemattoman miehen avokätisyydestä hyötyy vain ravintola,
ja itse tuhlasit tärkeää aikaasi etsiessä jotain mitä satunnainen mies ei voi sinulle antaa.
Tarjoan kyllä jos nainen ei tee elettäkään maksaakseen omansa. Tietenkään silloin ei tule toisia treffejä.