Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
14.07.2023 |

Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.

Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.

Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.

Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?

Kommentit (5746)

Vierailija
821/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä

Onko Riika käyttänyt huumeita?

No ei sentäs.... vaan se oliki....

Vierailija
822/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kiitos asiallisesta aloituksesta.

Olen itse entinen vihreiden äänestäjä, en kuitenkaan äänestänyt persuja viime vaaleissa enkä usko, että koskaan äänestänkään, mutta minua todella huolestuttaa, kuinka jotkut tahot on vallannut jonkinlainen fanaattinen kiihko ja ilmeisesti tarkoitus on todellakin yrittää kaataa tuore hallitus keinoja kaihtamatta. En väitä, että erityisesti pitäisin Purrasta, mutta jos Purra onnistutaan nyt erottamaan tällä riehumisella, kuka on seuraava ja mitä se merkitsee demokratialle?  Toki odotin, että jotkut tietyt "kansankiihottajat" käyvät kynsin hampain uuden hallituksen kimppuun, mutta se, miten esimerkiksi media on tässä kaikessa mukana, on aivan järkyttävää. Olen todella huolestunut tästä kahtiajaon lietsomisesta tällä hetkellä. En tiedä mitä tehdä muuta kuin mennä muutaman viikon media- ja somepaastolle.

Jos Purra onnistutaan erottamaan tällä riehunnallaa se on todellakin romahdus demokratialle.

En edes halua ajatella mitä vielä seuraa sen jälkeen.

Täällä ollaan kohta kuin Villissä Lännessä. Mitään ei kunnioiteta.

Tietyt fanaattiset tahot touhuavat omiaan ja tuhoavat ja vaientavat ne, jotka ovat eri mieltä tai yrittävät asioihin järkeä.

Sen verran esimakua on jo saatu miten järjettömiä jotkut ovat. Jos siitä vielä yltyy, niin varjelkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnosti noissa teksteissä termi sp*rmanaama, kuka joka ei oo aika syvällä siellä omien kanssa kuopassa kirjoittaa tuollaista

Vierailija
824/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Purran olisi pitänyt käyttää vuonna 2008 vuoden 2023 hyväksyttyjä ilmaisutapoja? En tunne ketään, joka olisi osannut vuonna 2008 käyttää nykyisen vuoden poliittisesti korrektia jargonia.

Anteeksi mitä!? :'D 

Ei asiallinen kieli ole 15 vuodessa kyllä juuri mihinkään muuttunut. Ei se mitään esihistoriaa kuitenkaan ole. :DDDDDDDD

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta ei 15 vuotta sitten puhuttu esimerkiksi cis-ihmisistä, sukupuolioletetuista, rodullistetuista, yms.

Ihan vain esimerkkeinä. 15 vuotta sitten oli myös antirasistista ilmoittaa, ettei näe rotua. Nykyään tuollainen ilmoitus on rasistinen ja antirasistin pitää ilmoittaa nimenomaan huomioivansa jokaisen rodun.

Tässä nyt joitain esimerkkejä sulle.

Vierailija
825/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Purran olisi pitänyt käyttää vuonna 2008 vuoden 2023 hyväksyttyjä ilmaisutapoja? En tunne ketään, joka olisi osannut vuonna 2008 käyttää nykyisen vuoden poliittisesti korrektia jargonia.

Anteeksi mitä!? :'D 

Ei asiallinen kieli ole 15 vuodessa kyllä juuri mihinkään muuttunut. Ei se mitään esihistoriaa kuitenkaan ole. :DDDDDDDD

Sinä kirjoitat juuri nyt keskustelupalstalle edellyttäen asiallista kieltä. Silti et itse toimi vaatimallasi tavalla.

Vierailija
826/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on kun elää omassa kuplassa.

Vierailija
827/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasismilla ei ole nyt mitään väliä. Meillä on täällä oikeasti tummaihoisista koostuvia väkivaltaisia rikollisjengejä, jotka ampuu ihmisiä.

Minusta koko vouhottaminen rasismista ja nazzeista pitää lopettaa. Meillä ON oikea ongelma ja se ei ole se, että joku on sanonut tai kirjoittanut rumasti jostakin.

Niin, tämäkin on mielenkiintoista, että juuri tänään katujengin johtajana pidetty 24-vuotias mies sai 8 v vankeustuomion mm. lukuisista ampuma-aserikoksista, ja useita muita katujengien jäseniä tuomittiin erilaisista rikoksista, mutta esim. Hesarin etusivulla neljä ensimmäistä uutista koskee Riikka Purran vanhoja blogikirjoituksia ja sitää, kenelle on tullut niistä paha mieli. 

Vierailija
828/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten vihervasemmistolaiset arvot ja asenteet ovat onnistuneet omimaan ns. oikeiden arvojen statuksen. Jos et ajattele kuten he, olet yksinkertaisesti väärässä ja huono ihminen. Minusta tässä on suvaitsevaisuus kaukana. Toki kansan äänten perusteella mikään aate tai ideologia ei saanut todellakaan mitään murskavoittoa, mutta silti oikeisto voitti, vaikkakin niukasti. Nyt sitten mediassa pahoitetaan mieli ja ollaan syvästi närkästyneitä, kun hallitus aikoo tehdä oikeistolaista politiikkaa. Kun kyseessä eivät nyt ole ne arvot, jotka on hyväksytty ainoiksi oikeiksi arvoiksi. Perussuomalaiset ovat profiloituneet maahanmuuttokriittisenä puolueena ja sitä suuri osa kansasta halusi äänestää. Pelkään, että tähän maahan saadaan kohta Trump, kun kansan tahtoon suhtaudutaan näin yliolkaisesti. Väheksyntä aiheuttaa vastareaktion, jonka seurauksena jokin täydellinen sekopää saa äänet jatkossa.

Vierailija
829/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi opetella esittämään sitä asiallista kritiikkiä ensin itse. Purran esiin ottamista asioista pitää voida keskustella, mutta hänen tyylinsä on kaukana asiallisesta, samoin kuin on häneen kohdistetun kriitiikin kutsuminen ajojahdiksi. Myöskään "kihin tämä maa on menossa" -tyylinen taivastelu ei kuulu asialliseen keskusteluun.

Eli ongelma on ainoastaan se, että vaikka kaikki Purran sanomien asioiden substanssi on kaikkien mielestä ok, niin hän on käyttänyt vähän liian rumaa kieltä?

Eikö tuo ole jo teidänkin mielestä naurettavaa? Edellinen pääministeri kuittaili kaiken kritiikin täysin asiattomilla "get over it, boomer" -typeryyksillä. Joten asiattomasta kielenkäytöstä puhuminen on täysin turhaa edellisen hallituksen jälkeen.

Whataboutismi ei ole kovin hyvä argumentti.

Ei ole sitä, jos tapaus on identtinen. Marin piti ministeriaikanaan esillä vanhoja kirjoituksiaan, joissa mm. toisti äärioikeiston salaliittoteorioita lääketeollisuutta koskien. Jos Marinin ei tämän takia tarvinnut erota, niin miksi Purran, jonka äärioikeistoon yhdistettävät ajatukset eivät olleet läheskään yhtä vaarallisia kuin Marinin?

Vierailija
830/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.

Ex-persu

Tätä minä olen miettinyt. Tiesivätkö Purran kannattajat näistä teksteistä vai tuliko ne yllätyksenä heillekin? No, kolmannes suomalaisista ei tiedä edes mitkä puolueet on hallituksessa, joten vaikea kuvitella että kovin moni Purraa äänestänyt olisi hänen blogitekstejään lukenut tai olettanut, että hän ainakin hiljaa mielessään hyväksyy ne edelleen. Aika moni Purran äänestäjä ei luullakseni äänestäisi esimerkiksi Marco De Wittiä enkä ole ihan vakuuttunut, että Purran blogikirjoituksilla on niin paljon eroa herra DeWittin ajatuksiin nähden noin niin kuin loppupeleissä.

Tänään YLE.n Jälkiviisaissa sanottiin, että nämä kirjoitukset ovat tulleet jo puoli vuotta sitten julki.

Kukaan ei niistä silloin rummuttanut tällä volyymilla.

Nyt ne kaivettiin uudestaan naftaliinista, herää kysymys, miksi?

Johtuisiko tästä Junnilan tapauksesta ja siitä, että niitä on löytynyt lisää. Ei kaikki mene ihan niin, että joku jossain mainitsee jotain niin homma on valmis ja käsitelty. 

Vierailija
831/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismilla ei ole nyt mitään väliä. Meillä on täällä oikeasti tummaihoisista koostuvia väkivaltaisia rikollisjengejä, jotka ampuu ihmisiä.

Minusta koko vouhottaminen rasismista ja nazzeista pitää lopettaa. Meillä ON oikea ongelma ja se ei ole se, että joku on sanonut tai kirjoittanut rumasti jostakin.

Niin, tämäkin on mielenkiintoista, että juuri tänään katujengin johtajana pidetty 24-vuotias mies sai 8 v vankeustuomion mm. lukuisista ampuma-aserikoksista, ja useita muita katujengien jäseniä tuomittiin erilaisista rikoksista, mutta esim. Hesarin etusivulla neljä ensimmäistä uutista koskee Riikka Purran vanhoja blogikirjoituksia ja sitää, kenelle on tullut niistä paha mieli. 

Ja siis tähän viittaan:

"KOVIMMAN tuomion sai ryhmän johtohahmona pidetty 24-vuotias Abdinashir Mohamud Ali, joka tuomittiin kahdeksan vuoden vankeusrangaistukseen. Oikeus tuomitsi miehen muun muassa törkeästä pahoinpitelystä, lukuisista ampuma-aserikoksista, laittomasta uhkauksesta sekä törkeästä ryöstöstä. Mies itse kiisti kuuluvansa mihinkään katujengiin tai toimivansa sellaisen johtajana.

Vuonna 2002 syntynyt Ayuub Hassan tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä, laittomasta uhkauksesta, kahdesta törkeästä huumausainerikoksesta, kahdesta huumausaineen käyttörikoksesta sekä ampuma-aserikoksesta neljän vuoden ja seitsemän kuukauden vankeuteen.

Vuonna 2002 syntynyt Abubakar Isse Mohamed tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä sekä laittomasta uhkauksesta kolmen vuoden ja kolmen kuukauden vankeusrangaistukseen."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009719254.html

Vierailija
832/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Aivan kuten Sanna Marin jauhojenginsä kanssa!

Naulan kantaan. Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
833/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleellistahan on myös, miten Purra on toiminut kirjoitusten jälkeen ja asian tultua ilmi. Kun katsoo puolueen edustajia, Purran ylimielistä asennetta ja vaikkapa väestövteorioiden puolustelua niin ihan sama rasisti se edelleen on, ja perussuomalaiset ovat rasistinen puolue. Kaikki sonta on nyt henkilöitynyt Riikkaan, mikä onkin puolueen puheenjohtajan asemassa loogista, eikä vähiten hänen oman toimintansa vuoksi. Sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
834/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi vaikka pyytäisit anteeksi vuonna 2023 ja satut olemaan väärän puolueen edustaja, anteeksipyyntöä ei hyväksytä. Tämä kehitys on todella huolestuttavaa demokratian, poliittisen keskustelukulttuurin ja sananvapauden kannalta.

Takavuosina poliitikot pyrittiin myös leimaamaan Neuvostovastaisiksi, mistä ajautui poliittiseen paitsioon. Déjà vu.

Vierailija
835/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse entinen vihreiden äänestäjä, en kuitenkaan äänestänyt persuja viime vaaleissa enkä usko, että koskaan äänestänkään, mutta minua todella huolestuttaa, kuinka jotkut tahot on vallannut jonkinlainen fanaattinen kiihko ja ilmeisesti tarkoitus on todellakin yrittää kaataa tuore hallitus keinoja kaihtamatta. En väitä, että erityisesti pitäisin Purrasta, mutta jos Purra onnistutaan nyt erottamaan tällä riehumisella, kuka on seuraava ja mitä se merkitsee demokratialle?  Toki odotin, että jotkut tietyt "kansankiihottajat" käyvät kynsin hampain uuden hallituksen kimppuun, mutta se, miten esimerkiksi media on tässä kaikessa mukana, on aivan järkyttävää. Olen todella huolestunut tästä kahtiajaon lietsomisesta tällä hetkellä. En tiedä mitä tehdä muuta kuin mennä muutaman viikon media- ja somepaastolle.

Jos Purra onnistutaan erottamaan tällä riehunnallaa se on todellakin romahdus demokratialle.

Tietyt fanaattiset tahot touhuavat omiaan ja tuhoavat ja vaientavat ne, jotka ovat eri mieltä tai yrittävät asioihin järkeä.

Sen verran esimakua on jo saatu miten järjettömiä jotkut ovat. Jos siitä vielä yltyy, niin varjelkoon.

Samaa mieltä siitä, että vihervasemmisto on radikalisoitunut ja ovat verrattavissa fanaatikoihin.

Vierailija
836/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mitä

Onko Riika käyttänyt huumeita?

No ei sentäs.... vaan se oliki....

Niin. Ajatelkaas. Silloinhan taivas repeäisi jos Riikalla olis noita h-juttuja kuin eräällä. Tai tuo ystäväpiiri.

Vierailija
837/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumista ilmenee. Vastuunkantoa vähemmän.

Vierailija
838/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei kunnioiteta??? Miten voisikaan kunnioittaa rasistisia kannanottoja??

Vierailija
839/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi opetella esittämään sitä asiallista kritiikkiä ensin itse. Purran esiin ottamista asioista pitää voida keskustella, mutta hänen tyylinsä on kaukana asiallisesta, samoin kuin on häneen kohdistetun kriitiikin kutsuminen ajojahdiksi. Myöskään "kihin tämä maa on menossa" -tyylinen taivastelu ei kuulu asialliseen keskusteluun.

Eli ongelma on ainoastaan se, että vaikka kaikki Purran sanomien asioiden substanssi on kaikkien mielestä ok, niin hän on käyttänyt vähän liian rumaa kieltä?

Eikö tuo ole jo teidänkin mielestä naurettavaa? Edellinen pääministeri kuittaili kaiken kritiikin täysin asiattomilla "get over it, boomer" -typeryyksillä. Joten asiattomasta kielenkäytöstä puhuminen on täysin turhaa edellisen hallituksen jälkeen.

Whataboutismi ei ole kovin hyvä argumentti.

Ei ole sitä, jos tapaus on identtinen. Marin piti ministeriaikanaan esillä vanhoja kirjoituksiaan, joissa mm. toisti äärioikeiston salaliittoteorioita lääketeollisuutta koskien. Jos Marinin ei tämän takia tarvinnut erota, niin miksi Purran, jonka äärioikeistoon yhdistettävät ajatukset eivät olleet läheskään yhtä vaarallisia kuin Marinin?

no ei kyllä ole mitenkään identtinen. Toisessa näpäytettiin takaisin henkilöille, jotka v**tuilivat pääministerin nahkatakista ja toisessa paneteltiin kokonaista ihmisryhmää. 

Vierailija
840/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saadaan erotettua näillä niin se on demokratian häviö. Ei siitä voi muuta päätellä.

Siitä seuraa entistä suurempi halu kääntyä ps:n äänestäjäksi. Seuraavissa vaaleissa tulee vähintään 25% tulos.

Ketju on lukittu.