Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?
Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.
Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.
Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?
Kommentit (5746)
Vasemmisto ei voi myöntää itselleen että Suomen hallituksen kaataminen trollien, somen ja suomalaisen vihervasemmistomedian avulla on Putinin informaatiosodan operaatio, koska silloin he eivät voisi ottaa kunniaa siitä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä käy informaatiosotaa tuhotakseen Suomen kansallisen tarinan, demokratian, hyvinvoinnin, tasa-arvon.
Suomi tekee ensimmäistä kertaa hallitusta Venäjästä vapaana suvereenina Länsi-Eurooppalaisena maana. Venäjän röykytys on kovaa. Hallitus on Venäjän informaatiosodankäynnin kohteena. Nyt on nähty poliitikkojen maalittamista, cancelointia, natsittelelua ja ties mitä kaikkea itärajan takana keksitään.
Tämänkin keskustelun viesteistä yli puolet on peräisin Pietarin trollitehtaasta.Surullista on että suomalaiset toimittajat ovat lähteneet mukaan auttamaan Venäjää ja Pjutinia Suomen hallituksen kaatamisessa ja hajaannuksen ja epäjärjestyksen luomisessa. Somessa woke-väki yrittää samaa.
Hallituksen kaataminen johtaa Suomessa sisäpoliittiseen kriisiin ja valtiovallan toimintakyvyttömyyteen. Tärkeiden asioiden kuten valtion budjetin ja sitä myötä valtion hallinnon ja valtion palveluiden toiminta vaarantuu.
Tämä. Tämä meidän on syytä painaa kaikkien mieleen ja suojella Suomen perustuslakia. Kunniottaa kaikkien ihmisten oikeuksia sekä myös SANANVAPAUTTA. Mutta EI vainota eri mieltä olevia. Ajatuksen-mielipiteen-sananvapauden kunniottaminen vahvistaa kansakuntaa ja estää venäjän toimia.
Tosin en hyväksy r a s i s t i s i a möläytyksiä, mutta sehän myös kuuluu Suomen perustuslakiin, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat samanarvoisia. Se, että suomalaiset vihaavat ja vainoavat toisiaan, palvelee vain venäjää ja kiinaa.
Sananvapaus ja vihapuhe on eri asioita.
Kuten maahanmuuttokeskustelu ja rasismi.Näiden erottamisessa on joillakin isoja vaikeuksia.
Niinpä. Asiallinen keskustelu m-muutosta on ok. mutta asiallinen. R a s i s t i s e t möläytykset ovat pelkkää r a s i s m i a.
Meillä kaikilla on oppimista joka hetki.
Se, että täältä on jopa sana m- muutto auki kirjoitettuna kielletty kertoo että puhut soopaa. Teille ei todellakaan ole edes keskustelu aiheesta ok.
Älä jaksa, vaan ajattele analyyttisesti. En edes äänestä. Itse asiassa olen arvoiltani konservatiivi, mutta jokainen ihminen on täysin tasa-arvoinen. En siedä täysin siivotonta kielenkäyttöä ketään ihmistä kohtaan ja tässä on itselläni oppimista, koska en pidä venäläisistä. Minulla ei siis ole mitään syytä esittää hyvää ihmistä.
Vmp. Kaikki ihmiset ei ole tasa-arvoisia.
Voisitko selventää?
Suomi menee selvästi parempaan suuntaan, kun Purra jättää ministerin tehtävät, ja eduskunnan puhemies Halla-aho vaihtuu uskottavampaan henkilöön.
Tuo nainen on kyllä todella häikäilemätön.
Vierailija kirjoitti:
Vaivaa hitosti tämä persujen kaksinaamaisuus. Esitetään että ollaan sisäsiistejö mutta samaan aikaan fantasioidaan vöestönvaihdosta ja pikkusompppujen lataamisesta. Lehdistö tekee hyvää työtä lukiessaan näitä julkisesti saatavilla olevia sivuja joita on aivan viime aikoihin asti päivitetty.
En tiedä, mistä lataamisesta puhut. Purra kysyi, onko kukaan menossa kaljalle.
Käydäänpä seuraavaksi tämän toisen "kohukommentin"
https://web.archive.org/web/20130426140944/http://www.halla-aho.com/scr…
kimppuun. Kyseessä on ihan vain Vieraskirjan sisäpiirihuumorin muotoon puettu kysymys, jossa "riikka" tiedustelee, onko joku stadin palstalainen ("netsi") lähdössä bisselle. Ja saa vastauksen alempana.
https://twitter.com/Alastontotuus/status/1678839364661411841
Vierailija kirjoitti:
vasemmisto huijasi riikan kirjoittaan m*kkak*kkeleistä !!!!
Vasemmisto aloitti myös talvisodan, vaikka siitä ei saa julkisesti puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelmia näyttää olevan mahdotonta korjata kun tietyistä asioista ei saa edes keskustella.
Keskustelu on eri asia kuin vihapuhe verkossa. Asioista pitää osata keskustella ilman että alentaa ja haukkuu toisia ihmisiä.
Vihapuheen käsite, ikävä kyllä, näyttää nykyään sisältävän yhä enemmän ja enemmän termejä, näkemyksiä ja mielipiteitä. On yhä vaikeampi keskustella, kun yhä enemmän asiallistakin keskustelua leimataan vihapuheeksi.
Aloittaja voisi opetella esittämään sitä asiallista kritiikkiä ensin itse. Purran esiin ottamista asioista pitää voida keskustella, mutta hänen tyylinsä on kaukana asiallisesta, samoin kuin on häneen kohdistetun kriitiikin kutsuminen ajojahdiksi. Myöskään "kihin tämä maa on menossa" -tyylinen taivastelu ei kuulu asialliseen keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtosen mielestä moni suomalainen on sossupummi!
Kummasti häntä vaan tuetaan täällä ja jätetään rauhaan.
Ministeri Elina Valtosen halventavat tekstit
Aivan liian vähälle huomiolle on jäänyt Valtosen Ellun, ulkoministeri KOK, sanankäyttö. Nainen on käyttänyt rahallista tukea tarvitsevista ihmisistä nimitystä SOSIAALIPUMMI.Valtosen ratkaisu sosiaaliturvan ongelmiin on yksioikoinen ja varsin raaka: "lopetetaan niiden (tukien) jakaminen".
Valtosen mielestä kuitenkin "maahanmuutto on vastaus huoltosuhteemme parantamiselle", joten sossupummi -nimittelyä ei pidetty pahana.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/579e4775-f520-4dd0-98f0-372f9b125…
Missä on Orpon hallituksen nollatoleranssi syrjintään kun työttömiä, käyhiä ja matalatuloisia leimataan. Syrjintää kansanryhmää vastaan!
No siis, oppositiohan näistä on meteliä pitänyt. Ei kenellekään tullut yllätyksenä, että kokoomuslaiset halveksivat pienituloisia. Eihän Orpo näille mitään tee.
Pienituloisesta tulee parempituloinen kun se saa paremman duunin/enemmän duunia ja enemmän palkkaa (kokoomuksen tie)
Pienituloinen pysyy pienituloisena jos se ei löydä parempaa duunia mutta saa 20 euron korotuksen kuussa tukiaisiinsa kerran vuodessa (vasemmiston tie)
Kumpi sitten lienee parempi pienituloisen mielestä? /s
Ihanaa, kun porukalla ei ole mitään käsitystä kansantalouden tason ongelmista, vaan yritetään ratkoa yhden ihmisen ongelmaa kerrallaan.
Se, että kaupan kassa löytää paremman työn, ei poista pienituloisuutta Suomesta. Sitten joku toinen vain menee sinne kaupan kassalle töihin ja sama ongelma pysyy. Henkilö vain muuttuu.
Unohdit lisätä argumentin tuohon käsienheilutteluun.
Okei. Argumentti on, että pienituloisuus ei poistu sillä, että yksittäinen henkilö siirtyy toiseen työpaikkaan vaan ratkaisu pitää lähteä rakenteista. Eli tässä tapauksessa palkkojen nostaminen on ainoa keino, joka poistaa pienituloisuutta.
Heidän kielekäytössä työtön = sosiaalipummi, so.kaikki työttömät ovat sosiaalipummeja. Työttömyys ei kuitenkaan de facto ole vapaaehtoista. Näin ollen työttöminen haukkuminen sosiaalipummeiksi täyttää vihapuheen määritelmän.
No hyvä, että levität sitä huomiota. Sossupummi kieltämättä särähtää korvaan, jos hän on sellaista käyttänyt. Puhuttaisiin mieluummin tukien varassa elävistä ainakin näin virallisissa ja sivistyneissä yhteyksissä.
Anna-Maja Henriksson kutsuu Rkp:n eduskuntaryhmän koolle: Tilanne on vakava
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009719596.html
"Rkp:n puheenjohtaja, opetusministeri Anna-Maja Henriksson kertoo IS:lle pitävänsä tilannetta poikkeuksellisena. Hänen mukaansa Riikka Purran (ps) torstainen twiitti osoitti, että taas on menty taaksepäin."Paljonko RKO voi joustaa arvoistaan, Orpohan menee EK:n ja SY:n käskystä mihin tahansa.
Mitkä ovat RKP:n arvot? Kerronpa:
- suomenruotsalaisten etuoikeuksien ajaminen (varhaiskasvatus, koulut, yliopistot, kiintiötyöllistyminen)
- pakkoruotsi (liittyy edelliseen kohtaan, tarkoituksena alun perinkin ihan avoimesti ollut aiheuttaa haitta muille kuin suomenruotsalaisille liittyen koulutukseen ja työllistymiseen)
- suomenruotsalaisten parempien sote-palvelujen varmistaminen (Vaasan yms. ruotsinkieliset sairaalat)
Lisänä sitten tietysti halpatyövoiman saaminen Närpiöön vaikka ihmiskaupan muodossa.
Joten mikä näistä arvoista on jotain ihanaa ja kunnioitettavaa?
Niinpä, ei mikään. Kyseessä Suomen alkuperäinen rasistipuolue. Niitä haittaa persuissa vain se, että persut kyseenalaistavat heidän etuoikeutensa (niin, ihan ne rakenteelliset etuoikeudet joista vasemmisto niin öyhöttää), eli varsinkin pakkoruotsin (jonka poistaminen vapauttaisi ei-suomenruotsalaiset kaikista etnisistä ja kielellisistä taustoista menestymään paremmin koulutuksessa ja työelämässä ja poistaisi myös virkamiesruotsin vaatimuksen, sekin avaten väyliä hyviin virkoihin myös ei-suomenruotsalaisille) ja että persut kyseenalaistavat orjatyövoiman avulla tuotetut rikkaudet närpiöläisille tomaatin- ja kurkunviljelijöille.
Ihan äärettömän naurettavaa kenenkään teeskennellä, että RKP:lla olisi mitään liberaaleja tai hienoja arvoja. Ihan vain omia rasistisia etujaan ajavat.
Minusta on hienoa, että RKP ajaa omien asukkaidensa etuja omilla paikkakunnillaan. Olisipa niin muuallakin Suomessa.
Luin juuri Purran kohutun blogikirjoituksen vuodelta 2019, sen jossa hän kirjoitti mustista säkeistä. Kirjoitus itse asiassa sisältää paljon aiheellista kritiikkiä konservatiivisen is la min joitakin käytäntöjä kohtaan. Tässä mietin, onkohan kukaan blogista herneet nenään vetäneistä edes lukenut kirjoituksen?
Toki Purra olisi voinut tehdä paremminkin kuin kuvailla ihmisiä mustina säkkeinä... mutta monet islamia kritisoivat entiset musliminaiset arvostelevat burkaa ja huivipakkoa vähintään yhtä ankarasti kuin Purra. Ja tästä blogikirjoituksesta on vedetty herneet nenään niin, että Purran pitäisi sen takia jo erota?!
Vierailija kirjoitti:
Ap, kiitos asiallisesta aloituksesta.
Olen itse entinen vihreiden äänestäjä, en kuitenkaan äänestänyt persuja viime vaaleissa enkä usko, että koskaan äänestänkään, mutta minua todella huolestuttaa, kuinka jotkut tahot on vallannut jonkinlainen fanaattinen kiihko ja ilmeisesti tarkoitus on todellakin yrittää kaataa tuore hallitus keinoja kaihtamatta. En väitä, että erityisesti pitäisin Purrasta, mutta jos Purra onnistutaan nyt erottamaan tällä riehumisella, kuka on seuraava ja mitä se merkitsee demokratialle? Toki odotin, että jotkut tietyt "kansankiihottajat" käyvät kynsin hampain uuden hallituksen kimppuun, mutta se, miten esimerkiksi media on tässä kaikessa mukana, on aivan järkyttävää. Olen todella huolestunut tästä kahtiajaon lietsomisesta tällä hetkellä. En tiedä mitä tehdä muuta kuin mennä muutaman viikon media- ja somepaastolle.
Minä olen myös entinen Vihreiden äänestäjä, mutta aion tämän seurauksena äänestää seuraavissa vaaleissa Perussuomalaisia. He ovat suomalaisten puolella!
Nyt on kysymys Purran törkeistä ala-arvoisista kirjoituksista. Valitkaa nyt persut vihdoinkin hallitukseen joku, jota meidän suomalaisten EI tarvitse hävetä.
Meitä on noin 80 prosenttia kansasta, jotka eivät äänestäneet persuja.
Kummasti nyt persuista ja koksuista tämä on venäjävaikuttamista. Ei ollut 4 vuotta kun Rinteen ja Marinin hallitusten kimppuun koko ajan kävitte. Olisiko poliittinen vastapuoli ominut teidän kokoomus:tat temppunne? Puten tapaan voisitte katsoa peiliin.
Vasemmistoa ei koskaan koske ne samat säännöt jotka he itse määrittelevät ja vaativat muita noudattamaan prikulleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kiitos asiallisesta aloituksesta.
Olen itse entinen vihreiden äänestäjä, en kuitenkaan äänestänyt persuja viime vaaleissa enkä usko, että koskaan äänestänkään, mutta minua todella huolestuttaa, kuinka jotkut tahot on vallannut jonkinlainen fanaattinen kiihko ja ilmeisesti tarkoitus on todellakin yrittää kaataa tuore hallitus keinoja kaihtamatta. En väitä, että erityisesti pitäisin Purrasta, mutta jos Purra onnistutaan nyt erottamaan tällä riehumisella, kuka on seuraava ja mitä se merkitsee demokratialle? Toki odotin, että jotkut tietyt "kansankiihottajat" käyvät kynsin hampain uuden hallituksen kimppuun, mutta se, miten esimerkiksi media on tässä kaikessa mukana, on aivan järkyttävää. Olen todella huolestunut tästä kahtiajaon lietsomisesta tällä hetkellä. En tiedä mitä tehdä muuta kuin mennä muutaman viikon media- ja somepaastolle.
Minä olen myös entinen Vihreiden äänestäjä, mutta aion tämän seurauksena äänestää seuraavissa vaaleissa Perussuomalaisia. He ovat suomalaisten puolella!
Hyvä yritys, persu. 😀Kukaan ei usko sinua.😀😀😀
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi opetella esittämään sitä asiallista kritiikkiä ensin itse. Purran esiin ottamista asioista pitää voida keskustella, mutta hänen tyylinsä on kaukana asiallisesta, samoin kuin on häneen kohdistetun kriitiikin kutsuminen ajojahdiksi. Myöskään "kihin tämä maa on menossa" -tyylinen taivastelu ei kuulu asialliseen keskusteluun.
Eli ongelma on ainoastaan se, että vaikka kaikki Purran sanomien asioiden substanssi on kaikkien mielestä ok, niin hän on käyttänyt vähän liian rumaa kieltä?
Eikö tuo ole jo teidänkin mielestä naurettavaa? Edellinen pääministeri kuittaili kaiken kritiikin täysin asiattomilla "get over it, boomer" -typeryyksillä. Joten asiattomasta kielenkäytöstä puhuminen on täysin turhaa edellisen hallituksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa ei koskaan koske ne samat säännöt jotka he itse määrittelevät ja vaativat muita noudattamaan prikulleen.
Vihervasemmisto syytteeseen maanpetoksesta!
Tongittiinko viime kaudella näin paljon 15-25v vanhoja juttuja? Eipä. Vassarit on ollu niin surkeita hävijäjiä, että pitää jokaisen vähänkään negatiivinen juttu kaivaa esille.
Vanhemmat pakkonaittivat Sara Al Husainin serkun kanssa - miksi naisen asema on alistettu muslimiyhteisössä?
https://areena.yle.fi/podcastit/1-65842783
Mitkä ovat RKP:n arvot? Kerronpa:
- suomenruotsalaisten etuoikeuksien ajaminen (varhaiskasvatus, koulut, yliopistot, kiintiötyöllistyminen)
- pakkoruotsi (liittyy edelliseen kohtaan, tarkoituksena alun perinkin ihan avoimesti ollut aiheuttaa haitta muille kuin suomenruotsalaisille liittyen koulutukseen ja työllistymiseen)
- suomenruotsalaisten parempien sote-palvelujen varmistaminen (Vaasan yms. ruotsinkieliset sairaalat)
Lisänä sitten tietysti halpatyövoiman saaminen Närpiöön vaikka ihmiskaupan muodossa.
Joten mikä näistä arvoista on jotain ihanaa ja kunnioitettavaa?
Niinpä, ei mikään. Kyseessä Suomen alkuperäinen rasistipuolue. Niitä haittaa persuissa vain se, että persut kyseenalaistavat heidän etuoikeutensa (niin, ihan ne rakenteelliset etuoikeudet joista vasemmisto niin öyhöttää), eli varsinkin pakkoruotsin (jonka poistaminen vapauttaisi ei-suomenruotsalaiset kaikista etnisistä ja kielellisistä taustoista menestymään paremmin koulutuksessa ja työelämässä ja poistaisi myös virkamiesruotsin vaatimuksen, sekin avaten väyliä hyviin virkoihin myös ei-suomenruotsalaisille) ja että persut kyseenalaistavat orjatyövoiman avulla tuotetut rikkaudet närpiöläisille tomaatin- ja kurkunviljelijöille.
Ihan äärettömän naurettavaa kenenkään teeskennellä, että RKP:lla olisi mitään liberaaleja tai hienoja arvoja. Ihan vain omia rasistisia etujaan ajavat.