Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?
Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.
Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.
Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?
Kommentit (5746)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.
Mutta Marinin ja Saarikon kännäys on kuitenkin ok? Sekö on jotain parempaa käytöstä?
Tietysti on ok. Juhlia saa aina välillä. Ei ole mikään rikos.
Vassarit haluavat tuhota hallituksen ja Suomen lopullisesti.
Putte tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää - hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien..
Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien ja köyhällistön
https://www.verkkouutiset.fi/a/petteri-orpo-ei-ole-mitaan-epaselvaa-hal…
Pääministeri kommentoi asiaa keskiviikon tiedotustilaisuudessa.
Kokoomuspolitiikka on hyvin ihmisvihamielistä kuten nyt koko Orpon hallituksen ohjelma. En ymmärrä miten 2020-luvulla enää sallitaan tällaista. Uskomattominta on että kristillisiksi itseään väittävä puolue on mukana edistämässä syrjintää, leimaamista ja pahoinvointia, aivan uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Tietysti, siitähän ei ole epäilystäkään. Mutta osalle on puolueen luonne selvinnyt vasta kohujen myötä.
TÄMÄ!
EI TÄMÄ!
Outo foorumi kun Purraa ja Orpoa saa vain kehua, muut aloitukset poistetaan 🙄
Vierailija kirjoitti:
Käynnissä on punavihreän inkvisitiolaitoksen organisoima noitavaino ja kerettiläisvaino, jolla pyritään määrätietoisesti mitätöimään demokraattinen vaalitulos.
Tämä on pitkä askel kohti tyranniaa.
Ja pölkkypäinen kansa hurraa, kun ainoaa poliittista pelastajaa ollaan määrätietoisesti tuhoamassa tai vähimmillään kuohitsemassa järjestelmäkelpoiseksi.
Ap on oikeassa, elämme todella vaarallisia aikoja.
Kyseessä ovat Suomen kohtalon hetket.
Jos nimität persuja "poliittiseksi pelastajaksi", olet joko a) etuoikeutetussa asemassa tai b) hölmö. Persut eivät ole koskaan välittäneet vähemmistöistä tai vähäosaisista. Vaikka ajattelisin kuinka oikeistolaisesti tahansa, työskentelen silti matalapalkka-alalla, olen yksinasuja ja myös monella muulla tavalla siellä persupäättäjän kengän alla. Miten se on niin vaikeaa nähdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Tiitisen lista julki kansalle! Eikä 2050 vuonna. Hyvä se on julistaa sitten vasta kun kyseiset kaikki henkilöt on kuopattu.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.
Riikka ei ollut 15 vuotta sitten päättävässä asemassa, vaan ihan yksityishenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-persu
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Toki SDP itse muistaa tämän niin, että SDP johdatti Suomen itsenäisyyteen.
Ihmiset ovat äänestäneet sellaisia ehdokkaita, joita kannattavat.
Osa hyväksyy erilaisista kulttuurista tänne muuttamisen ja osa taas ei.
Sehän se äänestyksen idea on!
Osa sitten on eri mieltä ja äänestää toisia henkilöitä.
Tottahan Riikka kirjoitti.
Ikävää, että nykyään sekoitetaan realismi ja rasismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää - hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien..
Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien ja köyhällistön
https://www.verkkouutiset.fi/a/petteri-orpo-ei-ole-mitaan-epaselvaa-hal…
Pääministeri kommentoi asiaa keskiviikon tiedotustilaisuudessa.Kokoomuspolitiikka on hyvin ihmisvihamielistä kuten nyt koko Orpon hallituksen ohjelma. En ymmärrä miten 2020-luvulla enää sallitaan tällaista. Uskomattominta on että kristillisiksi itseään väittävä puolue on mukana edistämässä syrjintää, leimaamista ja pahoinvointia, aivan uskomatonta.
Orpo sanoi myös, ettei hallitus hyväksy epätasa-arvoa, mutta kuitenkin kyseisellä hallituksella on Suomen historian epätasa-arvoisin hallitusohjelma. Surullista, kuinka kylmiä ja epäempaattisia tyyppejä on päättämässä suomalaisten asioista. MIksi rikkaiden ei tarvitse osallistua Suomen velanmaksuun niillä kirpaisevilla säästötoimilla, mitä kohdistetaan vähäosaisiin?
Jännää miten ihmisryhmien syrjiminen käykin, kun pontimena ovat taloudelliset syyt.
Tavallaan ymmärrän Riikkaa. Olen itse myös Satakunnasta kotoisin sielläpäin on melko ronski huumori. Nämä Riikan kommentit ovat tarkoitettu sisäpiirille ja kirjoitettu yksityishenkilönä. Itsellänikin on ronskimpi kieli ja huumori puhuessani läheisteni kanssa. En pidä tästä nykypäivän cancelointi-kulttuurista.
Olen ehdottomasti rasmn vastainen, mutta kuitenkin toivoisin maahnmuuton kriittisempää tarkastelua.
Vierailija kirjoitti:
Milloin vihainen kirjoittelu alkoi häiritä persuja?
Kamalat kirjoitukset eivät häirinneet persuja 4 vuoden ajan, eikä vihapuhetta tai maalitusta ollut edes olemassa, miksi nyt ottaa niin koville samanlainen kritiikki, ja tällä kertaa vielä aiheesta.
Tämä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka ei ollut 15 vuotta sitten päättävässä asemassa, vaan ihan yksityishenkilö.
Mutta 2019 oli jo vanha nainen. Jäikö jotain lukematta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat äänestäneet sellaisia ehdokkaita, joita kannattavat.
Osa hyväksyy erilaisista kulttuurista tänne muuttamisen ja osa taas ei.
Sehän se äänestyksen idea on!
Osa sitten on eri mieltä ja äänestää toisia henkilöitä.
Osa ei ole mustavalkoisia, vaan hyväksyy normaalipalkkaisiin töihin tulevat, sääntöihimme sopeutuvat eri kulttuurin edustajat tänne. Minäkin, ja olen PS:n äänestäjä.
Se, että ihminen on vastuussa julkisista sanomisistasn, ei ole ajojahti.
Timo Soini sanoi joskus aamutelkkarissa, että on aina saanut mielipiteensä sanottua ,eikä ole koskaan joutunut niistä sanomisistasn käräjille. Muidenkaan n persujen kannattaisi öyhötyksissään noudattaa samaa linjaa njaa.
Ongelmahan tässä on juuri tässäkin ketjussa näkyvä kuplautuminen. Kun möyhötetään somessa samanmielisten keskusteluissa ,joissa kirjoittajat vahvistaa toistensa käsityksiä ,vieraannutaan todellisuudesta. Etäännytään siitä, mm käy kielenkäyttö on ok ja vielä suurempi harha on, että kuvitellaan,että kaikki muutkin on meidän kanssa samaa mieltä.
Aloittaja vaatii asiallista keskistelua ja käyttää oppositiosta, vasemmistosta ja demareista asiattomia nimityksiä ja väitteitä buaaaahhh🤣🤣🤣🌹
Luultavasti jos alettaisiin syynäämään kaikkien politiikkojen mennesisyydestä jokainen kirjoitus, sanominen tai ilmeilyt lapsuuskuvissa, vain harva kelpaisi ministeriksi.
Kyllä tämä ajojahti ja maalittaminen Purraa kohtaan on ihan yhtä turhaa kuin kaikki Sanna Marinista ministerityönsä aikana tehtyjen töppäilyistä mesoaminen.
Meillä on talous- ja ulkopoliittinen tilanne nyt sellainen että Purran 15 vanhat nettikirjoittelut on parempi nyt niellä, unohtaa nämä hiekkalaattikkoleikit ja antaa hallitukselle työrauha.